Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 43 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Cesty
Denková, Monika ; Havlásek Tatarová, Lucie (vedoucí práce) ; Šamšula, Pavel (oponent)
Ve své práci zkoumám pojem cesty v celé jeho šíři. Zaměřila jsem se převážně na cesty ve smyslu komunikace. Chtěla jsem poukázat především na to, jak obrovský význam mají cesty pro člověka a celou společnost, jak mohou ovlivňovat naše životy, ale také na jejich neskutečnou krásu, která inspirovala mnohé umělce. Na příkladech jejich děl pak upozorňuji také na mnohé problémy, které jsou spojeny s výstavbou nových komunikací a s dopravou. V didaktické části své práce jsem se pokusila celou problematiku přiblížit žákům na základě jich vlastní výtvarné činnosti.
Ornament
Váchová, Gabriela ; Havlásek Tatarová, Lucie (vedoucí práce) ; Fulková, Marie (oponent)
Slovo ornament je latinského původu. Jeho význam odvozujeme ze slova ornare - zdobit, ornamentům - výstroj, výzdoba, šperk, skvost, umělecké dílo sloužící k výzdobě, ale také pocta, vyznamenání. Ornamentem jsou prvky, motivy nebo články navzájem spojené jistou rytmickou, proporční, symetrickou souvislostí, vytvářející plošné, plastické nebo lineární systémy. Ornament můžeme také definovat jako lineární, plošnou nebo plastickou výzdobu vytvořenou rytmickým, symetrickým a proporčním opakováním abstraktních nebo stylizovaných prvků, článků nebo motivů. Ornament je vždy spojen s dílem, ať už plošným (kresba, malba, grafika, mozaika) nebo trojrozměrným (architektura, sochařství, plastické prvky užitého umění), jehož je součástí. Ornament může funkci a členění předmětu zdůraznit nebo potlačit.
Humna - rozhraní mezi civilizací a přírodou / tradice a globální svět
Šprinclová, Jana ; Špirk, Ivan (vedoucí práce) ; Havlásek Tatarová, Lucie (oponent)
Práce se zabývá vztahem hodnot tradičního světa a současnosti, proměnami vztahu člověka k rodině, práci a krajině. Didaktický projekt je zaměřen na téma podzimních svátků, zvyků a obyčejů. Ve své práci jsem nahlédla do různých oborů společenských věd - filosofie, sociologie, antropologie, psychologie či historie, ale jako pedagog výtvarné výchovy budu spíše zohledňovat pedagogické hledisko než polemiky současných vědeckých teorií.
Loutky a manipulace
Kovandová, Anna ; Havlásek Tatarová, Lucie (vedoucí práce) ; Roeselová, Věra (oponent)
Univerzita Karlova - Pedagogická fakulta M.D.Rettigové 4, 11639 Praha 1 8 4 s t r a n Twn Přílohy: dokumentace autorské části DP - obrazový scénář, fotografie, animace naUVL), loutky Klíčová slova: loutka, člověk, rituál, oživení, animace, manipulace, materiál, forma, obsah, tělo a duše Teoretická část DP mapuje původ loutek a jejich rituální funkce. Zkoumá možnosti manipulace s loutkami a ovlivňování diváků. Zaměřuje se na vztah mezi matenalovym základem a typologií loutek, přeneseně se dotýká i vztahu těla a duše. Hledá metafoncke paralely loutek a lidí, upozorňuje na způsoby manipulace s lidmi jako s loutkami. Didaktická část aplikuje teoretická východiska ve výtvarných a dramatických radach. Autorská část je pokusem o vyjádření problému manipulace s lidmi prostřednictvím loutkové animace.
Keramika jako druh užitého umění pro všechny malé a velké
Číž, Libor ; Šmíd, Jan (vedoucí práce) ; Havlásek Tatarová, Lucie (oponent)
Zaměření práce: Práce je teoretickou studií doplněnou o didaktickou část. Předmět práce: Keramika, keramická tvorba a její vhodnost pro malé a velké. Cíl práce: Bližší seznámení široké veřejnosti s keramickou tvorbou a jejím pozitivním vlivem na jednotlivce i skupiny, různého pohlaví i věku. Předat jí teoretické i praktické znalosti z oboru a motivovat ji k příjemnému a funkčnímu trávení volného času. Přínos, poznatky: Tato práce by měla pomoci při volbě nejvhodnějšího keramického kurzu, případně nasměrovat lektory, jakým způsobem vyčlenit keramické kurzy, uspořádat jejich náplň a dosáhnout vytyčených cílů.
Multikulturní výchova v zájmovém kroužku keramika pro pokročilé
Malinová, Eva ; Skarlantová, Jana (vedoucí práce) ; Havlásek Tatarová, Lucie (oponent)
Práci jsem nazvala Multikulturní výchova v zájmovém kroužku keramika (pro pokročilé). Cílem práce je seznámit děti ze Zájmového kroužku Pokročilí s keramickou tvorbou a jejím vývojem na světových kontinentech prostřednictvím poznávání a pochopení kultury a života různých národů, s vlivem životního prostředí, společnosti a životních podmínek na keramickou tvorbu v různých oblastech na Zemi. Závěrečný výstup bude tvořen dvoudenním výpalem zakuřované keramiky, výstavou výrobků na akademii Domu dětí a mládeže, účastí výrobků dětí na Keramické soutěži pro DDM a SVČ pořádané Krajským úřadem.
Jídlo (proměny znaku a struktury ve výtvarném vyjádření tématu)
Bártová, Denisa ; Hůla, Zdenek (vedoucí práce) ; Havlásek Tatarová, Lucie (oponent)
Tato teoretická studie se snaží na příkladu krůtí šunky ilustrovat dnešní fenomén odcizení, ztrácení identity, náhražkovitosti, vzdalování se přirozenosti; rozpad pojmů. Rozebírá historické a sociální základy pojmu "krůtí šunka" a dochází k jeho nesmyslnosti. Zkoumá sociální a vizuální aspekty jídla a proměny jeho výtvarného vyjádření. Didaktická část si klade za cíl skrze téma jídla přivést žáky plnějšímu prožívání okolního světa a přemýšlení o něm.
Ornament v přírodě, vědě a umění. Analýza diskurzu připadové studie výuky
Havlásek Tatarová, Lucie ; Fulková, Marie (vedoucí práce) ; Machalický, Lukáš (oponent) ; Zindulka, Ondřej (oponent)
Lucie Havlásek Tatarová OrnamenT v přírOdě, vědě a umění Analýza diskurzu případové studie výuky Abstrakt Disertační práce Ornament v přírodě, vědě a umění se zabývá tématem ornamentu v současném umění, designu a architektuře. Jednotlivé kapitoly jsou věnovány přírodě a vědě jako inspiračním zdrojům pro současné umění. Kapitola Tělo a ornament se zabývá ornamenty na lidském těle a vzory tvořenými z lidských těl. Autorská tvorba a tvorba studentů v rámci výuky jsou integrální částí hlavního textu práce. Zvláštní kapitola je věnována projektu Bodyornament. Jedná se o projekt umělecký, edukační a výzkumný. Hlavní část jeho realizace proběhla formou akce ve Veletržním paláci v Praze. Spolu se studenty jsme vytvářeli ornamenty tvořené z jejich těl, ty byly fotograficky zdokumentovány a staly se součástí konvolutu reflexivních bilancí spolu se studentskými výpověďmi. Analýzy těchto primárních dokumentů vedly k interpretačním závěrům. Výzkum používá kombinaci specifických forem kvalitativního výzkumu a výzkumu uměním a konkrétní model byl postaven na třístupňové reflexivní analýze podle Donalda Schöna. Interpretace výzkumných zjištění vedou k zamyšlení nad možnostmi zkvalitnění výuky ve studijním programu pro Učitelství pro 1. stupeň ZŠ. Výsledným artefaktem projektu je video Bodyornament, které tvoří nedílnou...
Domov jako vizitka
Lachnitová, Šárka ; Fulková, Marie (vedoucí práce) ; Havlásek Tatarová, Lucie (oponent)
Tato práce pojednává především o novodobých satelitních městečkách, která od poloviny 90. let 20. století vznikají v okolí velkých měst, hlavně Prahy. Snažím se v ní zachytit tento fenomén z různých pohledů a porozumět mu, protože se v poslední době stává (bohužel) nepřehlédnutelným. Práce má tři části teoretické. V první části se zabývám pojmem domov, protože satelitní městečka by měla, jakožto čtvrti rodinných domů plnit funkci domova, i když je otázkou, jestli tak činí. Ve druhé části se věnuji obecně architektuře a různým druhům staveb a zástaveb, které se k satelitnímu městečku nějak vztahují. Třetí část už pojednává o tomto fenoménu samém. Tyto tři teoretické části mé práce jsou rozděleny do kapitol, přičemž před každou z nich uvádím klíčová slova, která se k jejich dílčím tématům vztahují a která mohou sloužit jako stručná tematizace vyučování. V textu pak zpracovávám svůj pohled na danou věc, ovšem s přihlédnutím k možnosti využití jako úvodu nebo motivace k vyučovací hodině nebo bloku ve výtvarné výchově nebo i jiném předmětu (rodinné výchově, společenských vědách, občanské nauce, dějepisu...). Za každou kapitolou pak je přiložen ilustrační obrázek k danému tématu. Čtvrtá část pak je praktická, popisuje jednak výzkum, který jsem k tomuto tématu provedla (předmětem výzkumu bylo, jaký je názor dětí...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 43 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.