Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Stratégia starostlivosti o nadaných a talentovaných žiakov na Slovensku
Sandanusová, Anna ; Švecová, Milada (vedoucí práce) ; Čížková, Věra (oponent) ; Dytrtová, Radmila (oponent)
Dizertačná práca riešila problematiku stratégie starostlivosti o nadaných a talentovaných na Slovensku. Na základe analýzy súčasného stavu bol realizovaný monitoring škôl pre intelektovo nadaných žiakov, tried ZŠ pre takýchto žiakov a samotných intelektovo nadaných žiakov na Slovensku s dôrazom na Nitriansky kraj. Medzi žiakmi a pedagógmi základných a stredných škôl v Slovenskej republike boli zisťované formy starostlivosti o intelektovo nadaných žiakov. Práca monitorovala formy starostlivosti o talenty zo strany rôznych vzdelávacích inštitúcií (Štátny inštitút odborného vzdelávania, Štátny pedagogický ústav, IUVENTA), neštátnych organizácií a nadácií. Na základe výsledkov empirického výskumu vznikol návrh stratégie starostlivosti o nadaných a talentovaných žiakov, najmä v mimovyučovacom čase a vo voľnočasových aktivitách (na príklade Stredoškolskej odbornej činnosti).
Návrh školního vzdělávacího programu pro environmentální výchovu na střední zemědělské škole a jeho ověření v praxi
Novotný, Petr ; Dytrtová, Radmila (vedoucí práce) ; Hana, Hana (oponent)
V bakalářské práci "Návrh školního vzdělávacího programu pro environmentální výchovu na střední zemědělské škole a jeho ověření v praxi" jsou v kontextu historického vývoje stručně charakterizovány legislativní i jiné rámcové dokumenty národního i mezinárodního charakteru, které mají vztah k environmentálnímu vzdělávání, výchově a osvětě v České republice. Práce popisuje systém environmentálního vzdělávání, výchovy a osvěty aktuálně aplikovaný na středních zemědělských školách. Pozornost je rovněž věnována způsobu vytváření základních dokumentů environmentálního vzdělávání, výchovy a osvěty vztahujících se k středoškolskému vzdělávání, tj. rámcovým vzdělávacím programům, školním vzdělávacím programům a školním vzdělávacím programům pro environmentální výchovu. Zmíněna je dále osoba koordinátora environmentálního vzdělávání, výchovy a osvěty na středních zemědělských školách a náplň její činnosti. Cílem práce je modelový návrh části školního vzdělávacího programu pro environmentální výchovu určený pro střední zemědělskou školu. Jde o návrh zorganizování školní konference zaměřené na průřezové téma "Člověk a životní prostředí". Jsou nastíněna aktuální nadnárodní i lokální témata, která jsou vhodná pro zpracování žáky. Možné způsoby zorganizování a uspořádání konference jsou popsány ve variantním řešení s různou organizační a časovou náročností variant. Při zpracování byly zohledněny názory vzorku žáků z konkrétní zemědělské školy. Využití výsledků bakalářské práce představuje aplikaci projektového vyučování ve výchovně vzdělávacím procesu s hlavními přínosy v získání vědomostí, vhodných postojů a kompetencí absolventů v oblasti vztahu člověka a jeho životního prostředí.
Projektové vyučování a jeho aplikace v praxi
Jančárková, Jana ; Dytrtová, Radmila (vedoucí práce) ; Eva, Eva (oponent)
Bakalářská práce s názvem Projektové vyučování a jeho aplikace v praxi je zaměřena na využití pedagogického projektu v rámcově vzdělávacích a školních vzdělávacích programech středních odborných učilišť v praxi. Zkoumá teoretické didakticko psychologické aspekty projektu při jeho aplikaci ve výchovně vzdělávacím procesu. Vedle teorie bakalářská práce popisuje praktickou realizaci konkrétního dlouhodobého projektu Bylinková zahrádka, na středním odborném učilišti zaměřeném na gastronomii.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.