Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 138 záznamů.  začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Preventivní programy kyberšikany v ČR
Herinková, Jana ; Kotrusová, Miriam (vedoucí práce) ; Vlasáková, Martina (oponent)
Předmětem zkoumání mé bakalářské práce je kyberšikana jako jedna z forem šikany, její prevence z hlediska teoretického i praktického. Práce se zaměří hlavně na to, jak je tato nová forma šikany řešena a jaké programy existují v ČR přímo na prevenci kyberšikany. Tyto programy budou evaluovány. Bakalářská práce obsáhne vymezení pojmu kyberšikana v širším měřítku - budu se nejdříve věnovat šikaně jako takové, také roli kyberprostoru v sociální interakci. Dalším teoretickým východiskem je evaluace. Poté vymezím konkrétně pojem kyberšikana jako sociální problém. Zde uvedu formy a prostředky kyberšikany, také se budu věnovat jednotlivých případům v zahraničí a v ČR. Následují výzkumy kyberšikany a legislativa upravující kybernetickou šikanu u nás a v zahraničí. Další část se bude věnovat prevenci kyberšikany v ČR - radám pro aktéry bezprostředně se potýkající s problémem prevence sociálně patologických jevů (děti, rodiče, pedagogové). Po předešlých částech bude následovat explorace celostátních preventivních programů v ČR a jejich evaluace pomocí zvolených kritérií. Kritéria určím po rozhovoru s experty na danou problematiku - s představiteli organizací na prevenci a představiteli školených aktérů.
Šikana na malotřídní škole
Šestáková, Jana ; Linková, Marie (vedoucí práce) ; Zvírotský, Michal (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na problematiku šikany na malotřídní škole. Teoretická část se zabývá popisem a definováním tohoto sociálně-patologického jevu, zvláště jeho příčinami, formami, způsoby řešení, oblastí prevence a v neposlední řadě i radami rodičům, jak a kde danou situaci řešit, kde hledat pomoc. Praktická část se zabývá výskytem a projevy šikany na této škole v letech 2005/2006 a 2010/2011, výsledky porovnává a zkoumá, zdali personální změna v obsazení školy, ke které v průběhu těchto let došlo, vedla ke zlepšení vztahů mezi žáky a učiteli.
Podoby a projevy disinhibice
Vesecká, Iva ; Fonferová, Ľudmila (vedoucí práce) ; Sluková, Petra Zia (oponent)
Bakalářská práce "Podoby a projevy disinhibice" se zaměřuje na internetovou komunikaci. V dnešní době internetu, mobilních telefonů a jiných komunikačních zařízení můžeme pomocí internetu nebo svého mobilního telefonu komunikovat celé hodiny. Začátek práce se věnuje úvodu do historie internetu a kyberprostorem jako prostředím, do něhož prostředí internetu patří. Poté se věnuje základním psychologickým aspektům komunikace v kyberprostoru. Představuje typickou skupinu obětí a různé metody útoků. Poukazuje na výhody a nevýhody internetu a sociálních sítí a jejich nebezpečí, ale i na kladné stránky internetu a sociálních sítí pro mladistvé. Bakalářská práce může sloužit jako zdroj informací všem, kteří se o komunikaci na internetu zajímají. A dále i jako inspirace těm, kteří tuto oblast komunikace zkoumají.
Kyberšikana a její prevence v Královehradecké kraji z pohledu základní školy
Ornstová, Eliška ; Burešová, Karolína (vedoucí práce) ; Koťa, Jaroslav (oponent)
Diplomová práce se zabývá kyberšikanou a informovaností učitelů o tomto sociálně patologickém jevu. Teoretická část charakterizuje pojem kyberšikana, vymezuje formy kyberšikany a popisuje dopady pro oběť kyberšikany. Práce se věnuje prevenci kyberšikany na základní škole a vymezuje, jak se na prevenci podílejí rodiče dětí a jak pedagogové. Práce popisuje projekty, které vznikly pro bezpečnější užívání internetu. Cílem diplomové práce je analýza tématu kyberšikany a její prevence z pohledu pedagogů na vybraných základních školách. Druhým cílem je zjistit, jaké povědomí mají učitelé o sledovaném jevu a jakým způsobem nahlížejí na jeho prevenci. V rámci empirické části je realizován kvalitativní výzkum, který je založen na provedení rozhovorů s pedagogy. Obsah rozhovorů vychází z obsahové analýzy témat v teoretické části práce.
Kyberšikana na základních školách
Plešr, Dominik ; Kohoutek, Jan (vedoucí práce) ; Mouralová, Magdalena (oponent)
Tato práce se zaměřuje na téma kyberšikany na vybraných základních školách v České republice. Konceptuální základ je složen z teorie morálního vývoje Lawrence Kohlberga a teorie konfliktu uvnitř skupiny. Skrze desk research relevantních českých a mezinárodních výzkumů, a skrze expertní interview, jsou cíle práce především průzkumné, tzn. prozkoumat dnešní situaci (zahrnujíce efekty a prevenci) kyberšikany na vybraných základních školách v České republice.
Investigativní novináři v ohrožení v českém mediálním prostředí
Zlatohlávková, Barbora ; Soukup, Martin (vedoucí práce) ; Osvaldová, Barbora (oponent)
V loňském roce při výkonu svého povolání celosvětově zemřelo 50 novinářů. Spousta dalších je vězněna nebo čelí výhrůžkám smrtí a dalším hrozbám. S rozmachem internetu a sociálních sítích se většina komunikace přesunula do kyberprostoru, a tak se mnoho výhrůžek a útoků proti žurnalistům přesunulo právě sem. Předmětem zkoumání diplomové práce s názvem Investigativní novináři v ohrožení v českém mediálním prostředí jsou hrozby, kterým investigativní novináři čelí. Zároveň tato práce zkoumá, jakým způsobem se novináři a novinářky při práci chrání. Pro lepší porozumění investigativní žurnalistiky, tato práce čtenáři také předkládá historii, vývoj a roli investigativní žurnalistiky v České republice. Provedený výzkum předkládá rozhovor se dvanácti etablovanými českými investigativními novináři a novinářkami, kteří sdíleli své zkušenosti a názory na téma bezpečnosti v České republice, výhrůžky a ochrana při práci. Respondenti ve svých odpovědích potvrdili názor, že investigativní žurnalistika je často nebezpečné povolání, při kterém žurnalisté čelí různým typům výhrůžek a nátlaku.
Problematika šikany na vybrané základní škole a speciální škole
Kůrková, Petra ; Hanušová, Jaroslava (vedoucí práce) ; Syřiště, Ivo (oponent)
(česky) Téma pro svojí bakalářskou práci jsem zvolila proto, že mě zajímá. Sama jsem matkou tří dětí v různém věkovém odstupu a domnívám se, že téma šikana je velice zajímavé. Jednou hypotézou mé práce bude zjistit, zda a jak rodiče dětí, které zažily šikanu, vnímali tuto situaci a zda ji jsou schopni vůbec správně pojmenovat. Dalším cílem bude zjistit jakým konkrétním způsobem řešili rodiče dětí, které zažily šikanu, tuto situaci. V praktické části se budu zaměřovat na základě dotazníkového šetření na zjištění důsledků šikany na běžné základní škole a základní škole speciální. Na základě položených otázek se jevilo, že rodiče zaznamenali šikanu jen jednorázově, což nenaplňuje definici šikany. Mnoho rodičů není informováno o jevu šikana a nepovažují známky šikany za šikanu. Z uváděných projevů rodiče zmiňovali nejčastější projevy jako natržené nebo poničené oblečení, či ztracené věci než třeba fyzické ubližování. I nějaké pomluvy rodiče uváděli, ale spíše jednorázově. Z pravidelných projevů pak rodiče zmiňovali obavy dětí při odchodu do školy a že dítě hledá důvody, proč do školy nechodit. Z provedeného dotazníkového šetření vyplynulo, že přílišné rozdíly, co se týče projevů či důsledků šikany, nebyly mezi žáky speciální a běžné základní školy zaznamenány. Šikanu potvrdilo jen velmi málo dotázaných...
Trestněprávní aspekty kyberšikany
Vištalová, Anastasja ; Gřivna, Tomáš (vedoucí práce) ; Bohuslav, Lukáš (oponent)
Název práce, klíčová slova a resumé Trestněprávní aspekty kyberšikany Klíčová slova: kyberkriminalita, kyberšikana, trestní právo Tato diplomová práce se zabývá vymezením klíčových trestněprávních aspektů protiprávního jednání označovaného jako kyberšikana. Diplomová práce je rozdělena do pěti samostatných kapitol. První kapitola pojednává o obecném vymezení kyberšikany jako nového tradiční formou šikany, definuje některé klíčové pojmy a vymezuje oběť i pachatele tohoto jednání, a to včetně jejich druhů a typologie. druhé kapitole je představen kyberstalking, který je po vzoru první kapitoly porovnáván e stalkingem, opět jsou zde vymezeny a definovány základní pojmy, které jsou pro tuto problematiku příznačné, stejně jako pachatel i oběť, s přihlédnutím k jejich vzorcům chování, typologii i motivům, které vedou agresora ke spáchání protiprávního jednání. Třetí kapitola se zaměřuje na nedovolené nakládání s osobními údaji, které může sloužit usnadnění páchání kyberšikany, zároveň je zde všem zmíněn i institut "zamražení dat", jež naproti tomu slouží orgánům činným v trestním řízení jako prostředek vystopování a odhalení pachatele kyberšikany. Čtvrtá kapitola pojednává o nejrychleji se rozvíjející a pro společnost zároveň nejpalčivější dětskou pornografií. Důraz je kladen zejména y tohoto jednání, které lze...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 138 záznamů.   začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.