Název:
Psychologické aspekty kyberšikany
Překlad názvu:
Psychological aspects of cyberbullying
Autoři:
Šmolka, Michal ; Štětovská, Iva (vedoucí práce) ; Mertin, Václav (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2011
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce "Psychologické aspekty kyberšikany" se zabývá šikanou, moderními komunikačními prostředky a kyberšikanou. Přibližuje hlavní psychologické poznatky o šikaně, zkoumá fenomény komunikace pomocí moderních technologií a předkládá základní informace o stále relativně novém jevu, kterému se říká kyberšikana. Na teoretickou část navazuje část empirická, která je složena z kvalitativního a kvantitativního výzkumu. Záměrem kvalitativního výzkumu bylo postihnout fenomény spojené se šikanou a kyberšikanou. Kvantitativní výzkum pak podává informaci o výskytu šikany a kyberšikany v České republice a mapuje pocity, které prožívají oběti šikany a kyberšikany. Významnou částí práce je analýza závislosti těchto pocitů na různých faktorech.Diploma thesis "Psychological aspects of cyberbullying" deals with bullying, modern ways of communication and cyberbullying. It brings the main psychological knowledge connected to bullying, inquires into phenomena of communication using modern technologies and presents fundamental information about cyberbullying. The research part consists of qualitative and quantitative research. The purpose of qualitative research was to chart the phenomena connected to bullying and cyberbullying. The quantitative one informs then about the incidence of bullying and cyberbullying in the Czech Republic and conducts a survey of feelings, which are experienced by the victims of bullying and cyberbullying. The important part of the thesis is the statistical reliance analysis of those feelings according to various factors.
Klíčová slova:
děti; informační a komunikační technologie; internet; kyberšikana; pocity obětí; šikana; škola; školní psychologie; bullying; children; cyberbullying; feelings of victims; information and communication technologies; internet; school; school psychology