Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 108 záznamů.  začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Inovace v řízení neformálního vzdělávání
Gaydošová, Michaela ; Kitzberger, Jindřich (vedoucí práce) ; Lisnerová, Romana (oponent)
Tato závěrečná diplomová práce se zabývá inovacemi v řízení neformálního vzdělávání. Hlavním cílem práce je zjistit, do jaké míry si vedoucí zaměstnanci organizací zájmového vzdělávání uvědomují potřebu inovací v jednotlivých oblastech řízení organizace, porovnat rozsah a obsah konkrétních inovací ve vybraných organizacích a prozkoumat, v jakých oblastech a na základě jakých podnětů v těchto organizacích inovace vznikají. Získané informace jsou využitelné pro efektivní přípravu dalšího vzdělávání vedoucích pracovníků organizací a popsané příklady dobré praxe jako inspirace ke zlepšování činnosti organizací zájmového a neformálního vzdělávání. V teoretické části práce je neformální a zájmové vzdělávání začleněno do celkového systému vzdělávání České republiky a jeho vývoj ilustrován na zákonech a vyhláškách od roku 1948 do současnosti. Výzkum formou strukturovaného rozhovoru odhaluje pohled respondentů na inovace v zájmovém vzdělávání a ukazuje zkušenosti respondentů se zaváděním inovací v jejich vlastních organizacích. Ze závěrů výzkumu jasně vyplývá nutnost inovací v neformálním a zájmovém vzdělávání pro konkurenceschopnost jednotlivých organizací. KLÍČOVÁ SLOVA: celoživotní vzdělávání, formální vzdělávání, neformální vzdělávání, zájmové vzdělávání, inovace, školní družina, školní klub, středisko...
Osobnost vychovatele a možnosti jejího rozvoje
Bartoška, Štěpán ; Braun, Richard (vedoucí práce) ; Kostelecká, Yvona (oponent)
NÁZEV: Osobnost vychovatele a možnosti jejího rozvoje AUTOR: Štěpán Bartoška ÚSTAV: Ústav profesního rozvoje pracovníků ve školství VEDOUCÍ PRÁCE: PhDr. Richard Braun, Ph.D. ABSTRAKT: Cílem této práce je pokusit se nalézt odpovědi na otázky, proč se jako vychovatel zabývat rozvojem své osobnosti, v čem tento rozvoj osobnosti spočívá a co v tomto rozvoji může pomoci. Na základě stanovených cílů a teoretických východisek můžeme dospět k závěru, že vychovatel by se měl zabývat rozvojem své osobnosti z celé řady navzájem se ovlivňujících důvodů. Ideální vývoj osobnosti vychovatele můžeme spatřovat v komplexním a rovnoměrném rozvoji dílčích složek jeho osobnosti a v nalézání harmonie mezi jednotlivými vrstvami osobnosti. Díky takovému rozvoji se vychovatel stává harmoničtější a celistvější osobností, je i subjektivně šťastnější a spokojenější, což pozitivně ovlivňuje mimo jiné jeho intersociální vztahy, nastává rovněž kvalitativní posun v jeho výkonu vychovatelské profese. Vychovatel díky tomu může přirozeněji pozitivně působit na své okolí a svěřence, což vede i k postupnému vývoji celé společnosti. V neposlední řadě to má kladný vliv i na duševní a fyzické zdraví vychovatele samotného a preventivně působí proti případnému syndromu vyhoření. Vychovatel může při rozvoji svých profesních kompetencí používat...
Vztah vychovatele a dítěte žijícího v dětském domově
Pavlatová, Aneta ; Sotáková, Hana (vedoucí práce) ; Presslerová, Pavla (oponent)
Cílem této práce na téma Vztah vychovatele a dítěte žijícího v dětském domově je snaha popsat s oporou v odborné literatuře a výzkumným šetřením vztah mezi vychovateli a dětmi v prostředí dětského domova z pohledu vychovatelů. V teoretické části jsou objasněna témata, která se vztahují k problematice dětských domovů, profese vychovatele a náhradní výchovné péče obecně, ale také je v ní popsán psychosociální vývoj dítěte a důležitost rodiny v jeho vývoji. V praktické části pak vycházím z praxe v jednotlivých zařízeních a prezentuji nasbíraná data pomocí rozhovorů s vychovateli. Na základě analýzy dat byly zjištěny faktory, které mají vliv na vztah mezi vychovatelem a dítětem, dále bylo objasněno, jakou podobu má tento vztah a jakou roli vychovatel zastává. Díky tomuto výzkumnému šetření byla odhalena také další úskalí, která s sebou problematika ústavní výchovy nese. Výsledkem práce jsou čtyři typy vychovatelů, se kterými jsem se v praxi setkala a popisují to, jak se daní vychovatelé vztahují k dětem v dětském domově. KLÍČOVÁ SLOVA Vztah, psychosociální vývoj dítěte, náhradní výchovná péče, dětský domov, vychovatel

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 108 záznamů.   začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.