Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 375 záznamů.  začátekpředchozí261 - 270dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
České knihovny v prostředí sociální sítě Facebook
Manová, Monika ; Bratková, Eva (vedoucí práce) ; Landová, Hana (oponent)
Tato práce si klade za cíl zjistit, jakým způsobem se české knihovny prezentují v sociální síti Facebook. Práce se skládá z 5 částí a závěru. První část popisuje současný stav sociálních sítí na internetu, možnosti komunikace, zpětné vazby v tomto prostředí a definuje novou generaci uživatelů knihoven. Ve druhé části je popsána sociální síť Facebook, třetí část obsahuje integraci českých knihoven do tohoto prostředí. Čtvrtá část obsahuje analýzu stránek vybraných českých knihoven a poslední část rozebírá praktickou část, jejíž součástí je dotazníkový průzkum se zpracovanými výsledky. V závěru jsou zhodnoceny zjištěné informace z prezentace českých knihoven v prostředí sociální sítě. Diplomová práce je zpracována na základě vlastní analýzy stránek knihoven na sociální síti Facebook a dotazníkového průzkumu směřovaného respondentům z řad správců stránek českých knihoven na této síti.
Informačně knihovnické služby pro studenty uměleckých škol se zaměřením na dramatické a hudební umění v ČR
Fialová, Zuzana ; Papík, Richard (vedoucí práce) ; Černá, Milena (oponent)
Diplomová práce Informačně knihovnické služby pro studenty uměleckých škol se zaměřením na dramatické a hudební umění v ČR si klade za cíl analyzovat prostředí knihoven s fondem zaměřeným na hudbu a divadlo, které slouží studentům uměleckých vysokých škol. Popsat knihovnicko-informační služby a vliv autorského zákona na poskytování služeb v knihovnách s fondem obsahujícím hudebniny, audio a audiovizuální nosiče. V poslední části práce popisuje metodiku kvalitativního výzkumu a vyhodnocuje výzkum pomocí analýzy silového pole. Dále byly analyzovány zjištěné skutečnosti a vydána doporučení k řešení zjištěných faktů.
Média a edukace (na materiálu vybraných domácích a zahraničních výzkumů mediálních edukačních obsahů)
Landová, Marína ; Šebesta, Karel (vedoucí práce) ; Vedral, Jan (oponent) ; Koťa, Jaroslav (oponent)
Disertace se soustřeďuje na problematiku výzkumů mediálních edukačních obsahů, a to zejména s využitím výzkumných poznatků z období let 2003 - 2011. Práce se nejprve zabývá vybranými teoreticko-metodologickými otázkami vztahu médií a vzdělávání z pohledu mediálních studií a dalších sociálních věd. Pozornost je věnována některým definičním otázkám; dále je představena varianta klasifikace vzdělávacích pořadů pro potřeby pedagogické i mediální praxe. V kontextu realizovaných výzkumů je nastíněn současný stav české veřejnoprávní mediálně-vzdělávací scény. Výzkumná část disertace reflektuje interdisciplinární charakter tématu, a to zejména pohled mediálních studií, sociologie a pedagogiky. Je popsán výběr domácích i zahraničních výzkumných šetření posledního desetiletí zabývajících se mediálními edukačními obsahy; šlo vesměs o šetření empirického charakteru, z nichž část zpracovala autorka disertace. Jsou to zejména dotazníková a anketní šetření zabývající se vztahem strukturovaného mediálního publika, tj. žáků, studentů a pedagogů ke vzdělávacím pořadům. Dále byly do výběru výzkumů zařazeny mediální obsahové analýzy a ohniskové skupiny k mediálním edukačním obsahům; ze zahraničních výzkumů je ve výběru věnována pozornost zejména výzkumům seriálu Sesame Street. Práce obsahuje dílčí komparace a...
Analýza zájmu studentů středních škol o tělesnou výchovu
Kupková, Monika ; Krištofič, Jaroslav (vedoucí práce) ; Panská, Šárka (oponent)
Název: Analýza zájmu studentů středních škol o TV Cíl: Cílem práce je zjistit míru zájmu studentů středních škol o tělesnou výchovu, speciálně o zařazení gymnastiky do jejího programu. Použité metody: V bakalářské práci použiji metodu dotazování a standardní metody pro statistické vyhodnocení dotazníků. Výsledky: Výstupem práce jsou tabulky a grafy, které odrážejí četnost stejných odpovědí k jednotlivým dotazům v dotazníku, a sumarizace výsledků vzhledem k tématu práce. Klíčová slova: Dotazník, gymnastika, tělesná výchova, sport, studenti
Formy islámu v Turecku 21. století mezi univerzitními studenty
Vlková, Karolina ; Chlup, Radek (vedoucí práce) ; Halík, Tomáš (oponent)
Díky prvnímu tureckému prezidentovi Kemalu Atatürkovi Turecko změnilo svou tvář a to se odrazilo i na islámu. V dnešní době již islám není tureckým státním náboženstvím, ani turecká legislativa už neodpovídá šaríi. Odrazilo se to i na formách islámu. Lze to vidět na oblečení žen. To co bylo dříve (nebo dosud je v jiných zemích) považováno za absolutní, v Turecku se stává relativním. Mým úkolem je prozkoumat nakolik tyto představy odpovídají reálnému stavu islámu v Turecku. Vzhledem k tomu, že zkoumat celkový stav islámu v Turecku je na rozsah práce příliš obsáhlé téma, zaměřím se na univerzitní studenty. Mám totiž za to, že na této oblasti lze nejlépe určit směr, jakým se islám bude vyvíjet v přístí generaci. Jsou zde nejpatrnější vlivy jak globalizační a další, tak zároveň je nejpatrnější i vliv nacionalistických a tradičních proudů. Chtěla bych přesněji určit jak se studenti staví nejenom k islámu a muslimských povinnostem, ale i k vnějšímu, západnímu světu. Provedla jsem terénní výzkum, abych se k tomu dobrala. Metodou jsou interview s různými studenty z různých univerzit. Kromě toho jsem prováděla pozorování denních praktik studentů. A samozřejmě vlastní komentáře studentů k jejich náboženské aktivitě/pasivitě. Vyšlo najevo, že existuje "turecký islám", na němž jsou patrné vlivy nacionalistické...
Studenti se specifickými poruchami učení a chování na středních školách
Karásková, Božena ; Zelinková, Olga (vedoucí práce) ; Krahulcová, Beáta (oponent)
Anotace Diplomová práce se zabývá problematikou studentů se specifickými poruchami učení a chování na středních školách. Toto téma je v zahraniční literatuře podrobně zpracováno, ale v České republice není ještě důkladně popsáno. Práce nabízí pohled na danou problematiku jak ze strany učitelů, tak studentů. Důležitou oblastí práce jsou sekundární symptomy dyslexie, které se začínají projevovat v dospívání. Sekundárních obtíže ovlivňují nejen vzdělávání na střední škole, ale zasahují i do osobního života dyslektiků a následně se projevují i v zaměstnání. Práce obsahuje rady jakým způsobem sekundární obtíže kompenzovat. Cílem výzkumného šetření bylo zjistit, jestli je studentům věnována odpovídající péče a jestli o ní jeví zájem. Na straně pedagogů bylo zjišťováno, zdali jsou pro práci s tímto typem studentů dostatečně připraveni, jak vnímají studenty s dyslexií při výuce a jakou pomoc studentům nabízejí. V závěru práce jsou uvedeny poznatky z individuálních rozhovorů se studenty a pedagogy. Na základě výzkumného šetření jsem vyvodila náměty pro školní praxi. Klíčová slova Dyslexie, specifické obtíže, vzdělávání, studenti, učitelé, speciální péče, individuální vzdělávací plán
Problematika výuky moderních dějin na středních školách
Kulhavá, Zdeňka ; Parkan, František (vedoucí práce) ; Mikeska, Tomáš (oponent)
KLÍČOVÁ SLOVA: žák, učebnice, didaktická analýza, analýza funkcí učebnice, moderní dějiny, výuka, didaktické materiály, Rámcový vzdělávací program pro gymnázia Tématem diplomové práce je Problematika výuky moderních dějin na středních školách. Cílem práce je zmapování situace na gymnáziích a středních odborných školách v České republice, týkající se výuky moderních dějin a dějin současnosti. V rámci řešení této problematiky jsou zodpovězeny otázky typu: "učí učitelé na českých středních školách moderní dějiny do roku 1989 nebo ne?", "přesáhnou ve výuce moderních dějin rok 1989, pokud ano, jak daleko látku dovedou?", "jaké využívají didaktické i jiné materiály k dosažení svého cíle?", "s jakými učebnicemi pracují učitelé? Pracují s nimi i žáci?", "jaké podmínky pro tvorbu učebnic a výuku moderních dějin vytváří česká školská politika?". S cílem nalézt odpovědi na tyto otázky je v diplomové práci analyzován legislativní rámec vzdělávací politiky České republiky (zákon č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání, tzv. školský zákon), základní kurikulární dokumenty (Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání, Rámcový vzdělávací program pro gymnázia, školní vzdělávací programy vybraných gymnázií), Schvalovací doložka Ministerstva školství mládeže a...
Stravovaní studentů bydlících na koleji Hvězda
Přibyl, Marek ; Tuček, Milan (vedoucí práce) ; Balážová, Eva (oponent)
Společné jídlo, hodování a další rituály spojené s jídlem jsou významnou součástí historie lidské společnosti. V současnosti se však můžeme setkat s úpadkem jejich významu. Cílem této práce je ukázat, jak studenti vnímají své stravování na koleji a jakou důležitost mu přikládají. Tato práce by se dala rozdělit do třech částí. V první je představen společenský a kulturní význam společného jídla v lidské společnosti a jsou zde uvedeny také výzkumné otázky. V druhé části je popsán průběh výzkumu, představeny použité metody sběru a analýzy dat. V poslední části jsou představena samotná zjištění získaná výzkumem. Po nastěhování je stravování studentů na koleji velmi individuální a studenti ho vnímají jako všední nedůležitou nutnost. Ke změně dochází dvěma možnými způsoby. První je individuální změna hodnot spojených s jídlem (např. při konfrontaci s dlouhodobými důsledky stravování na jedince). Druhý je společné jídlo s partnerem, kdy jídlo získává opět na významu. Tyto změny ve stravovacích návycích mohou při návštěvách doma vyvolat konflikty s rodiči. Práce se také věnuje půjčování a sdílení kuchyňského vybavení, které posilují vzájemné vztahy mezi spolubydlícími.
Postoje vybraných skupin studentů zdravotnických oborů k eutanazii
Vengrínová, Jaroslava ; Hlaváčová, Marie (vedoucí práce) ; Švarcová, Eva (oponent)
Tématem předkládané bakalářské práce, s názvem "Postoje vybraných skupin studentů zdravotnických oborů k eutanazii", je problematika eutanazie. Dále je zde zmiňována paliativní a hospicová péče. Bakalářská práce se dělí na dvě části, a to na teoretickou a empirickou. Teoretická část práce zahrnuje základní obecné poznatky o eutanazii, paliativní a hospicové péči. Empirická část se zabývá průzkumným šetřením, které probíhalo mezi studenty bakalářského studijního programu Všeobecná sestra či Všeobecná sestra s rozšířenou výukou v pediatrickém ošetřovatelství a studenty magisterského studijního programu Všeobecné lékařství. Za základní cíle této bakalářské práce považuji zjištění postojů studentů výše zmiňovaných oborů k problematice eutanazie a dalším otázkám s ní spjatých. Dále také zjištění znalostí termínů v oblasti paliativní hospicová péče.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 375 záznamů.   začátekpředchozí261 - 270dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.