Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3,800 záznamů.  začátekpředchozí2409 - 2418dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Psychologické aspekty individualizace přístupu k žákům se specifickými poruchami učení
Michalová, Zdeňka ; Mertin, Václav (vedoucí práce) ; Morávková Krejčová, Lenka (oponent)
Zdeňka Michalová Psychologické aspekty individualizace přístupu k žákům se specifickými poruchami učení Individualization of Approach to Learnes with Specific Learning Disabilities and It's Psychological Aspects Anotace Diplomová práce se zaměřuje především na zmapování úrovně individuálního přístupu učitelů k integrovaným žákům se specifickými poruchami učení v základních školách. Snaží se postihnout, do jaké míry naplňují psychologické aspekty individuálního přístupu k těmto žákům v procesu inkluze ve srovnání s integrovanými žáky s jinými handicapy. Literárně- přehledová část práce shrnuje základní poznatky o vzdělávání, integraci a školském systému České republiky. Věnuje se podrobněji specifickým poruchám učení a pokouší se aplikovat poznatky z pozitivní psychologie na individuální přístup k jedincům se SPU. Empirická část analyzuje a srovnává kvantitativním šetřením úroveň vědomostí učitelů 1. a 2. stupně základních škol o SPU. Dále zkoumá jejich znalosti vhodných postupů pro práci se žáky s SPU a dovednosti jejich praktické aplikace s preferencí psychické podpory těchto dětí. Částečně porovnává rozdíly v přístupu učitelů k žákům s SPU a k integrovaným žákům s jinými handicapy. Klíčová slova: Edukace, handicap, inkluze, individuální přístup, integrace, kompetence, optimální psychická zátěž, osobnost,...
Vývoj výchovy v rakouských šlechtických rodinách od počátku 19. století do 1. poloviny 20. století
Vašáková, Zuzana ; Županič, Jan (vedoucí práce) ; Skřivan, Aleš (oponent)
Práce se zabývá výchovou v rakouských šlechtických rodinách v období 19. a 1. poloviny 20. století. Celkový obraz výchovy je tvořen dílčími vlivy - prostředím výchovy (to, zda se děti učily doma, ve škole, nebo v internátní škole) a jejím zaměření, výběrem škol. Dalším významným faktorem, který se odrazil ve výchově bylo působení rodičů, chův a domácích učitelů, ale také volba jazyka výchovy a prostředí rodinných sídel, které děti obklopovalo. V tomto období je možné nalézt některé společné rysy i odlišnosti v několika rodinách (orličtí a hlubočtí Schwarzenbergové, Sternbergové, Mensdorffové-Pouilly, Schönburg- Hartensteinové). První polovina 20. století je pro dějiny aristokracie významným obdobím. Politické změny se promítly do jejího životního stylu a částečně také do výchovy dětí. Její proměny na přelomu 19. a 20. století jsou patrné na příkladu výchovy dětí prince Johanna Schönburg-Hartensteina. Klíčová slova: aristokracie, dětství, výchova, jazyky, rodiče, chůvy, učitelé, školy, Schwarzenbergové, Schönburg-Hartensteinové, Mensdorffové-Puilly.
Vzdělávací instituce: Podnikání v turbulentní době
Hradil, Zbyněk ; Mužík, Jaroslav (vedoucí práce) ; Tureckiová, Michaela (oponent)
"Vzdělávací instituce: podnikání v turbulentní době". Diplomová práce s názvem "Vzdělávací instituce: podnikání v turbulentní době" je zaměřena na aktuální problémy týkající se fungování institucí vzdělávání dospělých v turbulentním období. Tímto obdobím je myšlena doba během a po ekonomické krizi, která se vyznačuje neustálými změnami, nejistotou a chaosem. V diplomové práci jsou popsány vlivy turbulence na trh České republiky a naznačeny cesty, kudy se mohou vzdělávací instituce ubírat, aby obstály v novém tržním prostředí. Představeny jsou nové koncepce týkající se řízení vzdělávacích institucí z hlediska strategického, obchodního, finančního a marketingového. Teorie je podpořena převzatým průzkumem, týkajícím se aktuálních problémů a trendů. Hlavní praktickou částí diplomové práce je ekonometrický model, který poukazuje na vztah mezi investicemi do vzdělávání dospělých a některými makroekomickými veličinami. Zásadním zdrojem dat pro výpočet modelu byly data Českého statistického úřadu. Zde byly využity údaje o výdajích domácností na vzdělávání dospělých (rozlišeny na výdaje na pomaturitní a nadstavbové studium, VOŠ a VŠ a výdaje na vzdělávání dále nedefinované), které zastupovaly endogenní (vysvětlované) proměnné. Mezi exogenní (vysvětlující) proměnné patřily hlavní makroekonomické ukazatele...
Možnosti sociální práce v podpoře partnerského a sexuálního života lidí se zdravotním postižením
Drábek, Tomáš ; Mitáš, Václav (vedoucí práce) ; Zelinková, Olga (oponent)
UNIVERZITA KARLOVA V PRAZE Husitská teologická fakulta Diplomová práce Možnosti sociální práce v podpoře partnerského a sexuálního života lidí se zdravotním postižením Vedoucí práce: Autor: PhDr. ThDr. Václav Mitáš, Th.D. Bc. Tomáš Drábek Praha 2011 Anotace Autor se ve své diplomové práci zamýšlí nad možnostmi pracovníků pomáhajících profesí pracujících s lidmi se zdravotním postižením, v oblasti jejich sexuality a partnerských vztahů. Paradox v koncepci sociální práce spatřuje v tom, že pracovníci mívají znalosti z mnoha oborů, avšak v něčem tak přirozeném, co úzce souvisí s kvalitou života, tedy v lidské sexualitě, je nikdo nepoučí. Podle autora je v průběhu profesní přípravy sociálních pracovníků a dalších pracovníků v sociálních službách zapotřebí formovat jejich postoje k sexualitě a tím implikovat změnu v chování k osobám se zdravotním postižením a v prožívání jejich sexuality. Vzdělání v oblasti sexuality a disability studies by nemělo být založeno na teoretických poznatcích, ale mělo by být koncipováno jako proces, v jehož průběhu jsou formovány postoje k základním otázkám z této oblasti. Cílem této práce by se tak mělo stát detabuizování tématu sexuality a její přijetí jako přirozené součásti životní dráhy každého člověka, tedy i jedince se zdravotním postižením.
Motivy rodičů k žádostem o odklad školní docházky
Kafková, Veronika ; Lorenzová, Jitka (vedoucí práce) ; Stolařová, Jaroslava (oponent)
Ve své diplomové práci se zabývám problematikou odkladů školní docházky, konkrétně motivy rodičů, které k odkladům školní docházky vedou. Diplomová práce má teoreticko - empirickou povahu. Teoretická část se pokouší zmapovat okruhy týkající se problému odkladů školní docházky a sociálně pedagogické aspekty týkající se rozhodovacího procesu, které k takovému rozhodnutí vedou. Empirická část práce se pokouší nahlédnout na vybraném vzorku rodičů jejich motivace k žádostem o odklad školní docházky. Výzkum proběhl formou rozhovoru a dotazníku. Při zpracování tématu jsem čerpala z dostupných českých materiálů a v poslední kapitole také z vlastního empirického šetření.
Možnosti využití symbolického rámce v projektovém vyučování
Hořavová, Kateřina ; Janebová, Eva (vedoucí práce) ; Dvořáková, Markéta (oponent)
Prace zkouma moznosti propojeni symbolickych ramcu a projektove metody do funkcniho celku, ktery by obohatil vyuku. Smysl propojeni naleza v predevsim v posileni vnitrni motivace zaku. Take prinasi do vyuky temata vychazejici primo ze sveta deti.Prace zkouma moznosti propojeni symbolickych ramcu a projektove metody do funkcniho celku, ktery by obohatil vyuku. Smysl propojeni naleza v predevsim v posileni vnitrni motivace zaku. Take prinasi do vyuky temata vychazejici primo ze sveta deti.Prace zkouma moznosti propojeni symbolickych ramcu a projektove metody do funkcniho celku, ktery by obohatil vyuku. Smysl propojeni naleza v predevsim v posileni vnitrni motivace zaku. Take prinasi do vyuky temata vychazejici primo ze sveta deti.
Nové trendy využití psa při práci s dětskými klienty
Mejstříková, Renata ; Lorenzová, Jitka (vedoucí práce) ; Pelikán, Jiří (oponent)
1 Anotace Diplomová práce Nové trendy využití psa při práci s dětskými klienty. Podstatná část práce je zaměřena na terapii psem, resp. na konkrétní možnosti využití canisterapie v praxi s ohledem na potřeby klienta. Závěr diplomové práce je věnován praktickým ukázkám canisterapeutických aktivit při edukaci a realizaci projektu Nejen lidé pomáhají ve Fakultní nemocnici Motol.
Specifické poruchy učení u dětí na 1.stupni ZŠ a možná řešení
Fafejtová Táborská, Andrea ; Vítečková, Michaela (vedoucí práce) ; Krykorková, Hana (oponent)
V této diplomové práci se zabývám problematikou specifických poruch učení u žáků na 1. stupni ZŠ a uvádím možná řešení. Vzhledem k provedené výzkumné sondě se v praktické části práce zaměřuji na specifickou poruchu psaní- dysgrafii. Diplomová práce obsahuje nejen teoretické poznatky, které jsem musela nastudovat k dané problematice, ale i praktickou část. Do praktické části jsem zahrnula výzkumnou sondu, která byla zaměřena na pozorování dvou chlapců při práci v pedagogicko- psychologické poradně. Praktickou část jsem vhodně doplnila příslušnými kazuistikami.
Romské děti na 1.st.ZŠ
Miclíková, Petra ; Koťátková, Soňa (vedoucí práce) ; Kargerová, Jana (oponent)
Diplomová práce se zabývá romskými dětmi ve školách. Cílem práce bylo zjistit úspěšnost romských žáků v dokončování ZŠ a v přípravných třídách při ZŠ, ověřit jak se učitelům na 1. stupni ZŠ pracuje s romskými dětmi a jaké jsou zkušenosti učitelů s pedagogickými asistenty u romských žáků. Další část výzkumu zjišťuje u romských žáků 5. tříd jakou vidí svoji vzdělávací a životní perspektivu. V závěru výzkumného šetření zaměřené na pedagogicko-psychologickou poradnu jsem zjišťovala, jakými způsoby může pedagogicko-psychologický pracovník ovlivnit vzdělávání romského žáka na škole. Celá práce je členěna do čtyř kapitol. První tři kapitoly jsou věnovány teoretickým poznatkům. První kapitola se zaměřuje na historii a kulturu Romů, jejich původ, tradiční rodinné vztahy a zvyky, hudbu, romský jazyk a vztah k majoritní společnosti. Druhá kapitola charakterizuje mladší školní věk, jeho školní zralost, tělesný, emoční a jazykový vývoj, také se zabývá vývojem poznávacích procesů, socializaci a otázkou školního neprospěchu. Třetí kapitola pojednává o vzdělání romských dětí na školách, jejich začlenění do základních škol a o problémech spojených se vstupem do školy. Čtvrtá část je výzkumná, informuje o průběhu a výsledcích vlastního výzkumného šetření. Klíčová slova: Život Romů, mladší školní věk, rodina, romský...
Změny postojů ve výchově a péči v rané fázi vývoje dítěte
Krajíčková, Kamila ; Vítečková, Michaela (vedoucí práce) ; Počtová, Lenka (oponent)
Cílem diplomové práce Změny postojů ve výchově a péči v rané fázi vývoje dítěte je analýza aktuálních postojů a názorů v pojetí mateřství v současné generaci matek a dcer. Teoretická část se zabývá výchovnými a vývojovými aspekty rané fáze vývoje dítěte, vyjadřuje posun od autoritativní výchovné orientace k humanistickému pojetí výchovy. Empirická část analyzuje výsledky výzkumné sondy získané dotazníkovým šetřením, jehož se zúčastnilo 40 dvojic matek a jejich dcer.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 3,800 záznamů.   začátekpředchozí2409 - 2418dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.