Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Romské děti na 1.st.ZŠ
Miclíková, Petra ; Koťátková, Soňa (vedoucí práce) ; Kargerová, Jana (oponent)
Diplomová práce se zabývá romskými dětmi ve školách. Cílem práce bylo zjistit úspěšnost romských žáků v dokončování ZŠ a v přípravných třídách při ZŠ, ověřit jak se učitelům na 1. stupni ZŠ pracuje s romskými dětmi a jaké jsou zkušenosti učitelů s pedagogickými asistenty u romských žáků. Další část výzkumu zjišťuje u romských žáků 5. tříd jakou vidí svoji vzdělávací a životní perspektivu. V závěru výzkumného šetření zaměřené na pedagogicko-psychologickou poradnu jsem zjišťovala, jakými způsoby může pedagogicko-psychologický pracovník ovlivnit vzdělávání romského žáka na škole. Celá práce je členěna do čtyř kapitol. První tři kapitoly jsou věnovány teoretickým poznatkům. První kapitola se zaměřuje na historii a kulturu Romů, jejich původ, tradiční rodinné vztahy a zvyky, hudbu, romský jazyk a vztah k majoritní společnosti. Druhá kapitola charakterizuje mladší školní věk, jeho školní zralost, tělesný, emoční a jazykový vývoj, také se zabývá vývojem poznávacích procesů, socializaci a otázkou školního neprospěchu. Třetí kapitola pojednává o vzdělání romských dětí na školách, jejich začlenění do základních škol a o problémech spojených se vstupem do školy. Čtvrtá část je výzkumná, informuje o průběhu a výsledcích vlastního výzkumného šetření. Klíčová slova: Život Romů, mladší školní věk, rodina, romský...
Romské děti na 1.st.ZŠ
Miclíková, Petra ; Koťátková, Soňa (vedoucí práce) ; Kargerová, Jana (oponent)
Diplomová práce se zabývá romskými dětmi ve školách. Cílem práce bylo zjistit úspěšnost romských žáků v dokončování ZŠ a v přípravných třídách při ZŠ, ověřit jak se učitelům na 1. stupni ZŠ pracuje s romskými dětmi a jaké jsou zkušenosti učitelů s pedagogickými asistenty u romských žáků. Další část výzkumu zjišťuje u romských žáků 5. tříd jakou vidí svoji vzdělávací a životní perspektivu. V závěru výzkumného šetření zaměřené na pedagogicko-psychologickou poradnu jsem zjišťovala, jakými způsoby může pedagogicko-psychologický pracovník ovlivnit vzdělávání romského žáka na škole. Celá práce je členěna do čtyř kapitol. První tři kapitoly jsou věnovány teoretickým poznatkům. První kapitola se zaměřuje na historii a kulturu Romů, jejich původ, tradiční rodinné vztahy a zvyky, hudbu, romský jazyk a vztah k majoritní společnosti. Druhá kapitola charakterizuje mladší školní věk, jeho školní zralost, tělesný, emoční a jazykový vývoj, také se zabývá vývojem poznávacích procesů, socializaci a otázkou školního neprospěchu. Třetí kapitola pojednává o vzdělání romských dětí na školách, jejich začlenění do základních škol a o problémech spojených se vstupem do školy. Čtvrtá část je výzkumná, informuje o průběhu a výsledcích vlastního výzkumného šetření. Klíčová slova: Život Romů, mladší školní věk, rodina, romský...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.