Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 22 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Podporované zaměstnávání a pracovní uplatnění lidí s mentálním postižením
Matoušková, Jana ; Lorenzová, Jitka (vedoucí práce) ; Počtová, Lenka (oponent)
Teoretická část práce sleduje problematiku zaměstnávání osob s lehkým až středně těžkým mentálním postižením z hlediska jejich psychických znaků a specifik vzdělávání. Popisuje také systém sociálních služeb, které jsou lidem s mentálním postižením v České republice poskytovány. Obsahuje legislativní podmínky integrace a determinanty trhu práce ve vztahu k zaměstnávání lidí s mentálním postižením. Práce definuje podporované zaměstnávání a popisuje jeho jednotlivé fáze, charakterizuje návazné služby, nastiňuje situaci ve vzdělávání pracovníků podporovaného zaměstnávání v naší republice. Podává také jeden z příkladů dobré praxe v podobě Agentury podporovaného zaměstnávání v Litoměřicích. Cílem mé diplomové práce bylo analyzovat vlivy tréninku dovedností potřebných pro práci v rámci pracovní zkušenosti u osob s mentálním postižením na jejich další pracovní uplatnění na otevřeném trhu práce. Poznatky v šetření jsou získávány kvalitativní metodou, technikami analýzy dokumentů, zprostředkovaného pozorování a rozhovoru. Na základě získaných poznatků jsou na závěr práce zařazeny postupy a opatření ke zlepšení pracovního uplatnění lidí s mentálním postižením v procesu služby podporované zaměstnávání. Šetření se odehrávalo na Litoměřicku.
Význam včasného rozpoznání dyskalkulie
Adamovská, Dita ; Stolařová, Jaroslava (vedoucí práce) ; Počtová, Lenka (oponent)
Bakalářská práce je zaměřena na problematiku diagnostiky dyskalkulie, jejímž cílem je upozornit na důsledky pozdního diagnostikování dyskalkulie pro dítě a jeho okolí. Práce obsahuje teoretické informace o dyskalkulii a diagnostice a výukových metodách. Součástí práce je pět případů pozdně diagnostikované dyskalkulie, kazuistika, zhodnocení důsledků pozdní diagnostiky pro dítě a jeho okolí. Práce srovnává rozdíly ve vývoji dítěte s včas a pozdě diagnostikovanou dyskalkulií a nastínila možnosti nápravy. V práci je uveden výzkum respondentů o povědomí o pojmu dyskalkulie a dostupností informovaností o něm a zároveň výzkum četnosti pojmu dyskalkulie versus dyslexie v nedostupnějším současném masmédiu. Záměrem práce je upozornění na nedostatečnou informovanost o tématu dyskalkulie jak u pedagogů, tak u nepedagogické veřejnosti, shrnutí důsledků a nastínění možných zdrojů zlepšení.
Emoční problémy u žáků při výuce hry na hudební nástroj
Steblová, Irena ; Vítečková, Michaela (vedoucí práce) ; Počtová, Lenka (oponent)
Práce se zabývá emočními problémy dětí při výuce hry na hudební nástroj. Zaměřuje se především na emoční poruchu úzkosti a s ní související pro- blematiku trémy a introverze u žáků. Značná část práce je věnována přístupu pedagoga k žákům s úzkostným prožíváním. Na konci některých kapitol jsou uve- deny související příklady žáků z praxe.
Problémy rodiny dítěte s postižením
Mudrová, Anna ; Počtová, Lenka (vedoucí práce) ; Krykorková, Hana (oponent)
Souhrn V první kapitole bakalářské práce na téma: Problémy rodiny dítěte s postižením, jsou uvedeny charakteristiky pojmu zdravotní postižení a dalších pojmů s tím souvisejících. Ve druhé kapitole jsou nastíněny problémy, se kterými se rodina setkává. Mezi tyto problémy patří psychika rodičů, změny v životním stylu rodiny a ekonomické faktory. Ve třetí kapitole jsou uvedeny podpůrné aspekty rodiny, například pomoc širší rodiny a přátel. Poslední kapitola je přehledem forem pomoci pro rodinu. Mezi ty patří vybrané typy sociálních služeb, či ekonomická pomoc stáru
Možnosti pedagogicko-psychologické diagnostiky syndromu CAN ve školním prostředí
Kulková, Markéta ; Krykorková, Hana (vedoucí práce) ; Počtová, Lenka (oponent)
Cílem této bakalářské práce je poskytnout pedagogickým pracovníkům přehled diagnostických metod využitelných ve školním prostředí, jejichž prostřednictvím mohou odhalit případné týrání, zanedbávání nebo zneužívání dítěte. Práce je tedy teoretického charakteru, určená pro využití v praxi. Nejprve se zabývám charakteristikou a popsáním projevů syndromu CAN. Upozorňuji také na současné rozšíření problematiky, o "nové" formy ubližování dítěti vznikající vlivem špatného přístupu pedagogů a vzdělávacích institucí k žákům. Dále se zaměřuji na možnost předcházení syndromu CAN - jeho prevenci, a na popis rizikových skupin a situací z hlediska syndromu CAN. Závěrečná část je věnována pedagogicko-psychologické diagnostice a diagnostickým metodám, tedy samotné "podstatě" mé práce. Obsahuje popis vybraných vhodných diagnostických technik využitelných pro detekci syndromu CAN ve školním prostředí. Klíčová
Vliv hudby na rozvoj osobnosti a využití muzikoterapeutických technik a prvků v pedagogické praxi
Počtová, Lenka ; Pelikán, Jiří (vedoucí práce) ; Slavíková, Marie (oponent) ; Slavík, Jan (oponent)
Disertační práce "Vliv hudby na rozvoj osobnosti a využití muzikoterapeutických technik a prvků v pedagogické praxi" popisuje působení hudby na člověka a souvislosti hudebních a nehudebních oblastí života člověka a světa. Tyto existující souvislosti jsou východiskem pro hledání možností, jak využít působení hudby v pedagogické praxi pro podporu sebepoznání, osobnostního růstu a sociálního rozvoje. Celá práce je členěna do pěti teoretických kapitol a jedné empirické. První kapitola popisuje některé rysy výchovy, které jsou klíčové, chceme-li podpořit rozvoj mladého člověka v autentickou, vnitřně integrovanou a socializovanou osobnost. Prožitek a vlastní zkušenost spolu s reflektivním dialogem jsou hlavními prostředky takto orientovaného výchovného procesu. Dále jsou popsány některé charakteristiky artefiletiky a osobnostní a sociální výchovy, které představují inspiraci pro využití působení hudby a hudebních prožitků ve výchově. Druhá kapitola vymezuje hlavní rysy i hranice vzájemně se prolínajících oborů muzikoterapie, hudební pedagogiky a nového oboru muzikofiletiky. Třetí kapitola se věnuje již samotné hudbě, jejímu původu, charakteristikám, významu i některým vlivům, které přináší do života člověka. Čtvrtá kapitola se zabývá účinky hudby na člověka, jeho fyzický organismus, duševní prožívání i kognitivní...
Vybrané aspekty problematiky školní zralosti a připravenosti
Kováříková, Monika ; Počtová, Lenka (vedoucí práce) ; Komárková, Tereza (oponent)
Kováříková Monika VYBRANÉ ASPEKTY PROBLEMATIKY ŠKOLNÍ ZRALOSTI A PŘIPRAVENOSTI THE SELECTED ASPECTS OF THE SCHOOL MATURITY PROBLEM ANOTACE V ČESKÉM JAZYCE Tato bakalářská práce se zabývá problematikou školní zralosti a připravenosti. Je rozdělena na dvě části - teoretickou a praktickou.V teoretické části vymezuje pojmy školní zralost a připravenost, její předpoklady a následnou diagnostiku. Praktická část si klade za cíl seznámit se pomocí kazuistické metody s prací s dětmi s odloženou školní docházkou, původem odkladu, jeho důsledky a následným doplňujícím vývojem v mateřské škole. KLÍČOVÁ SLOVA V ČESKÉM JAZYCE Školní zralost, školní připravenost, dítě předškolního věku, vstup dítěte do školy, diagnostika školní zralosti.
Pedagogická příprava canisterapeutů a edukační možnosti canisterapie
Korbelová, Šárka ; Počtová, Lenka (vedoucí práce) ; Lorenzová, Jitka (oponent)
Bakalářská práce se zabývá pedagogickou přípravou canisterapeutů a edukačními možnostmi canisterapie. Dále se zaměřuje na legislativní ukotvení canisterapie v České republice, popisuje využívané canisterapeutické metody a podrobněji popisuje využití canisterapie u dětí se speciálními vzdělávacími potřebami, kde pes působí jako pozitivní činitel terapie. V tématu pedagogická příprava canisterapeutů práce rozebírá nejednotnost přípravy terapeutů v rámci odlišnosti jednotlivých organizací v ČR a poukazuje na přijatelný koncept přípravy převzatý od mezinárodní organizace. V rámci edukačních možností canisterapie se práce zabývá především využití metod AAE při canisterapeutických programech realizovaných ve školách. V závěru se práce věnuje organizacím, které se canisterapií zabývají.
Význam včasného rozpoznání dyskalkulie
Adamovská, Dita ; Stolařová, Jaroslava (vedoucí práce) ; Počtová, Lenka (oponent)
Bakalářská práce je zaměřena na problematiku diagnostiky dyskalkulie, jejímž cílem je upozornit na důsledky pozdního diagnostikování dyskalkulie pro dítě a jeho okolí. Práce obsahuje teoretické informace o dyskalkulii a diagnostice a výukových metodách. Součástí práce je pět případů pozdně diagnostikované dyskalkulie, kazuistika, zhodnocení důsledků pozdní diagnostiky pro dítě a jeho okolí. Práce srovnává rozdíly ve vývoji dítěte s včas a pozdě diagnostikovanou dyskalkulií a nastínila možnosti nápravy. V práci je uveden výzkum respondentů o povědomí o pojmu dyskalkulie a dostupností informovaností o něm a zároveň výzkum četnosti pojmu dyskalkulie versus dyslexie v nedostupnějším současném masmédiu. Záměrem práce je upozornění na nedostatečnou informovanost o tématu dyskalkulie jak u pedagogů, tak u nepedagogické veřejnosti, shrnutí důsledků a nastínění možných zdrojů zlepšení.
Vliv sociálního klimatu ve třídě na sebepojetí žáků se specifickými poruchami učení
Matějková, Veronika ; Pelikán, Jiří (vedoucí práce) ; Počtová, Lenka (oponent)
Vliv sociálního klimatu ve třídě na sebepojetí žáků se specifickými poruchami učení. Východiskem pro koncepci mé diplomové práce bylo nastínit problematiku sebepojetí žáků se specifickými poruchami učení v sociálním klimatu školní třídy. Práce má charakter přehledové studie s vyústěním ve výzkumnou sondu k dané problematice. V teoretické části diplomové práce vymezuji na základě prostudované odborné literatury základní pojmy: specifické poruchy učení, sebepojetí a sociální klima ve třídě. Dále popisuji projevy specifických poruch učení a jejich vliv na sebepojetí žáků v kontextu sociálního klimatu třídy. V praktické části uskutečňuji výzkumnou sondu. Výzkumný vzorek tvoří celkem sedm 7. a 8. tříd ze dvou Středočeských a tří Pražských základních škol. Výzkumná sonda je provedena formou nestandardizovaného dotazníkového šetření. V závěru práce formuluji doporučení o nutnosti dalšího výzkumu v této oblasti. Klíčová slova Specifické poruchy učení, sebepojetí jedince, sociální klima třídy, školní sebepojetí

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 22 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 POČTOVÁ, Lucie
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.