Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 42 záznamů.  začátekpředchozí23 - 32další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vydavatelská edice Big Bao v produkci nakladatelství Baobab a její mediální obraz v českých médiích mezi roky 2004 a 2019
Doksanský, Adam ; Halada, Jan (vedoucí práce) ; Čeňková, Jana (oponent)
Bakalářská práce Vydavatelská edice Big Bao v produkci nakladatelství Baobab a její mediální obraz v českých médiích mezi roky 2004 a 2019 se zabývá edicí Big Bao vydávanou od roku 2004 dodnes v českém nakladatelství Baobab, které se zaměřuje na dětskou literaturu. Edice se skládá z knih románového žánru pro staršího dětského čtenáře. Cílem práce je kriticky zanalyzovat edici jak po stránce obsahové, tak po stránce grafické a určit její postavení v produkci nakladatelství. Rovněž se práce zabývá obrazem edice v českých tištěných, internetových a audiovizuálních médiích. Práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a praktickou. V teoretické části autor popisuje různé aspekty české dětské literatury a její historii. Věnuje se také české ilustraci dětské knihy. Dále se zabývá samotným nakladatelstvím Baobab, charakteristikou jeho produkce, jeho historií a ediční skladbou. V praktické části se pak autor věnuje přímo edici Big Bao, její charakteristice, jednotlivým titulům, autorům i grafické stránce. Dále se zabývá mediálními ohlasy edice v českých médiích mezi lety 2004 a 2019. Hlavním závěrem práce je, že i když není edice Big Bao plnohodnotně ucelenou edicí a nemá stálý mediální obraz, velmi dobře zapadá do produkce nakladatelství Baobab a v mnoha aspektech navazuje na tradici kvalitní české dětské...
Fotbalová online reportáž v českých médiích
Konvalina, Michal ; Trunečka, Ondřej (vedoucí práce) ; Macková, Veronika (oponent)
Bakalářská práce Fotbalová online reportáž v českých médiích online reportáž jako jeden nových žánrů sportovní žurnalistiky v digitálním věku a zabývá se podobou online reportáží ve vybraných českých médiích. Hlavní výzkumnou metodou při vzniku práce y polostrukturované rozhovory se zástupci daných médií. Hlavními výzkumnými otázky se týkaly počátků online reportáží v daném médiu, případnými interními pravidly pro tvorbu online reportáží, nároků na autora, využití multimédií a statistických databází reportážích. Na základě získaných dat poté práce popisuje podobné a odlišné rysy online reportáží na českém internetu vyplývající z odlišného přístupu jednotlivých médií
Mediální pokrytí Fridays for Future
Honc, Martin ; Miessler, Jan (vedoucí práce) ; Končelík, Jakub (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá změnou přístupu vybraných českých médií k pokrývání environmentálních témat ovlivněnou globální stávkou za klima hnutí Fridays for Future v čele s Gretou Thunberg. Cílem práce je za pomoci metody kvantitativní obsahové analýzy zjistit, jakým způsobem v období před protestem a v období po skončení stávky česká média komunikovala specifickou oblast ekologických problémů a souvisejících environmentálních témat a událostí se zaměřením na zastoupení témat a rámců v mediální agendě a pokrývání jednotlivých aktérů. Teoretická část se věnuje definici globálních ekologických problémů a představuje teoretické koncepty, které se zabývají mediálním pokrytí environmentálních témat a vlivem protestů sociálních hnutí na agendu těchto témat s ohledem na historické i společenské kontexty. Metodologická část uvádí hlavní a vedlejší výzkumné otázky a vysvětluje výběr proměnných, které jsou sledovány ve kvantitativní analýze obsahů vybraných českých médií. Praktická část přináší interpretaci a následnou diskuzi výsledků vycházející převážně z obdobných zahraničních studií a diplomových prací, která odráží poznatky uvedené v teoretické části. Výsledky této práce prokazují významné rozdíly mezi sledovanými obdobími z hlediska zastoupení témat, rámců a aktérů v české mediální agendě.
Analýza stereotypů v cestovatelských pořadech vybraných států subsaharské Afriky
Ferreira de Sousa, Natalie ; Jirků, Jan (vedoucí práce) ; Just, Petr (oponent)
je analýza stereotypů v českých televizních cestovatelských pořadech se zaměřením na region subsaharské Afriky. rozdělená do tří částí: tematické, vizuální a textové. Tematická analýza je zaměřená na výběr témat. Vizuální na to, jakým způsobem kamera zpracovává příběh a textová část analyzuje klíčová slova. Vybran pořady, které pro tento výzkum posloužily, jsou tři cestovatelské pořady česk nie a Koření. Všechny tři pořady ukazují že mimo zpravodajství jsou spíše stereotypní a zdůrazňuje opakující se témata: politickou nestabilitu, chudobu nebo krásu africké přírody
Mediální reprezentace mateřství ve vybraných českých médiích
Havelková, Lenka ; Vochocová, Lenka (vedoucí práce) ; Supa, Markéta (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na reprezentaci tématu mateřství ve vybraných českých médiích. Mateřství samotné i pohled na něj se ve 21. století v mnohém změnil, jak ukazují současné výzkumy. Cílem práce je zachytit, jak je ve vybraných titulech pro ženy - Ona Dnes a Blesk pro ženy téma mateřství reprezentováno a jaké konstrukce jsou čtenářkám předkládány. K dosažení cíle práce byla využita kombinace kvalitativního a kvantitativního přístupu - analýza rámcování a metoda kvantitativní obsahové analýzy. Práce je rozdělená na teoretickou část, ve které jsou nastíněny současné koncepty feministického výzkumu médií, jelikož je problematika v této práci nahlížena z pohledu feminismu a genderové teorie. V empirické části práce jsou stanoveny výzkumné otázky a hypotézy. Následuje vyhodnocení výsledků výzkumu. Nejprve je prezentováno devět rámců, které byly identifikovány a poté zhodnoceny, následuje přehled jejich kvantitativního zastoupení ve zkoumaných titulech. Poté následuje vyhodnocení kvantitativní obsahové analýzy, ke které se vztahují vedlejší výzkumné otázky a hypotézy. V diskuzi a závěrečné části jsou poté zhodnoceny výsledky, které jsou porovnány s teorií a zahraničními výzkumy. Představeny jsou také limity výzkumu a nastínění dalšího možného bádání v dané oblasti.
Obraz Indie v českých médiích od roku 1990
Mudrová, Andrea ; Hříbek, Martin (vedoucí práce) ; Hons, Pavel (oponent)
Bakalářská práce se věnuje obrazu Indie v českých médiích. Jedná se o časové vymezení od roku 1996 po současnost. Hlavním cílem práce je popsat obraz Indie, který je tvořen českými tištěnými médii. V první kapitole bude problém vymezen z teoretického a metodologického hlediska a zároveň bude popsán výběr zdrojových materiálů. V další části práce budou pomocí kvantitativního výzkumu představena média, která v České republice referují o Indii nejčastěji. Dále se bude pomocí diskurzivní analýzy hlouběji zkoumat způsob, jakým autoři představují Indii veřejnosti a jak tedy přímo přispívají k vytváření určitého obrazu Indie mezi čtenáři. Závěr zhodnotí, jak je Indie v České republice komunikována.
Kampaň MeToo a její obraz ve vybraných českých periodikách
Knížková, Gabriela ; Krobová, Tereza (vedoucí práce) ; Osvaldová, Barbora (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá mediálním obrazem hnutí MeToo, jehož prostřednictvím se ženy na sociálních sítích svěřují se svými zkušenostmi se sexuálním násilím. Teoretická část práce charakterizuje vznik, vývoj a průběh hnutí MeToo ve Spojených státech amerických od lokální iniciativy na podporu sociálně znevýhodněných žen zejména afroamerického původu po jeho současnou verzi, rezonující především americkým zábavním průmyslem v návaznosti na skandál sexuálního predátorství hollywoodského producenta Harveyho Weinsteina. V další kapitole popisuje podobu a přijetí hnutí MeToo v České republice. Věnuje se také problematice sexuálního násilí, jeho definici, důsledkům a způsobu, jakým je vnímáno v české společnosti. Praktická část práce zkoumá texty uveřejněné na internetových serverech iDNES.cz, Novinky.cz a Respekt.cz v období od listopadu 2017 do ledna 2018. K výzkumu je použita metoda sekvenční triangulace, spočívající v aplikování Berelsonovy obsahové analýzy a následně kvalitativní analýzy textu. Součástí práce jsou tabulky s nalezenými výsledky a seznam analyzovaných textů.
Kritická reflexe dosavadní prozaické tvorby Marka Šindelky v českých médiích
Černá, Andrea ; Čeňková, Jana (vedoucí práce) ; Malý, Radek (oponent)
Diplomová práce Kritická reflexe dosavadní prozaické tvorby Marka Šindelky v českých médiích si klade za cíl analyzovat vybrané kritické reflexe, které vyšly v tuzemských médiích a věnovaly se románu Chyba (2008), sbírce povídek Zůstaňte s námi (2011), sbírce povídek Mapa Anny (2014) a románu Únava materiálu (2016) autora Marka Šindelky. Zdrojem recenzí a kritik publikovaných v období mezi lety 2008 a 2018 jsou literární časopisy A2, Host, Revolver Revue, Souvislosti, Tvar, deníky Hospodářské noviny, Lidové noviny, Právo a weby iLiteratura.cz a iRozhlas.cz. Analýza byla uskutečněna na základě údajů v databázi recenzí a kritik v archivu webu Ústavu pro českou literaturu. Obsah těchto kritik následně autorka vyhledala ve fulltextovém archivu mediálních zpráv z České republiky Newton Media Search a v archivech konkrétních médií v závislosti na dostupnosti úplného textu recenzí včetně jeho bibliografických údajů. Celkově je literárněkritické analýze podrobeno 43 textů. Teoretická část práce se pro lepší komplexnost tématu věnuje pojmu literární kritika, podává přehled významných kulturních periodik zaměřených právě na vydávání kritických reflexí a představuje život a díla Marka Šindelky. Součástí diplomové práce je také rozhovor, který s tímto spisovatelem vedla autorka práce v prostorech Nové scény Národního...
Negativní dopady mediální slávy
Jirmářová, Ivana ; Závozda, Petr (vedoucí práce) ; Jirák, Jan (oponent)
Práce se zaměřuje na informování českých médií o psychických problémech celebrit, jako jsou deprese, maniodepresivní psychóza, závislostní chování či sebevraždy a snaží se odpovědět na otázku, nakolik tyto problémy ovlivňuje právě mediální sláva. V teoretické části jsou shrnuty koncepty, které jsou potřebné pro lepší pochopení počínání médií, jako je proces výběru zpráv do médií, koncept zpravodajských hodnot, role médií v dnešní společnosti či rozdíl mezi bulvárními a seriózními médii. Z psychologického hlediska shrnuje předpoklady pro vznik psychických problémů a zároveň jejich projevy. U vybraných celebrit jsou uvedeny stručné informace o jejich životě a kariéře, které jsou dostupné z oficiálních zdrojů. Druhá část práce se zaměřuje na analýzu samotných dat, článků, jež o vybraných celebritách informovaly v souvislosti s jejich psychickými problémy a hledá jejich společné znaky a tendence, které se v nich vyskytují. Zároveň si všímá rozdílů mezi tím, jak o problémech hovoří bulvární a jak seriózní média. Výsledkem je shrnutí toho, jak média celkově k této problematice přistupují a po doplnění o rozhovor s odborníkem z oboru psychologie a některými celebritami zároveň i nastíněním, zda a jak mohou média přispívat k psychickým problémům celebrit.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 42 záznamů.   začátekpředchozí23 - 32další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.