Název:
Vydavatelská edice Big Bao v produkci nakladatelství Baobab a její mediální obraz v českých médiích mezi roky 2004 a 2019
Překlad názvu:
The Big Bao book series produced by the Baobab publishing house and its media image in the Czech media between the years 2004 and 2019
Autoři:
Doksanský, Adam ; Halada, Jan (vedoucí práce) ; Čeňková, Jana (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2020
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářská práce Vydavatelská edice Big Bao v produkci nakladatelství Baobab a její mediální obraz v českých médiích mezi roky 2004 a 2019 se zabývá edicí Big Bao vydávanou od roku 2004 dodnes v českém nakladatelství Baobab, které se zaměřuje na dětskou literaturu. Edice se skládá z knih románového žánru pro staršího dětského čtenáře. Cílem práce je kriticky zanalyzovat edici jak po stránce obsahové, tak po stránce grafické a určit její postavení v produkci nakladatelství. Rovněž se práce zabývá obrazem edice v českých tištěných, internetových a audiovizuálních médiích. Práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a praktickou. V teoretické části autor popisuje různé aspekty české dětské literatury a její historii. Věnuje se také české ilustraci dětské knihy. Dále se zabývá samotným nakladatelstvím Baobab, charakteristikou jeho produkce, jeho historií a ediční skladbou. V praktické části se pak autor věnuje přímo edici Big Bao, její charakteristice, jednotlivým titulům, autorům i grafické stránce. Dále se zabývá mediálními ohlasy edice v českých médiích mezi lety 2004 a 2019. Hlavním závěrem práce je, že i když není edice Big Bao plnohodnotně ucelenou edicí a nemá stálý mediální obraz, velmi dobře zapadá do produkce nakladatelství Baobab a v mnoha aspektech navazuje na tradici kvalitní české dětské...The bachelor thesis The Big Bao edition in the production of the Baobab publishing house and its image in the Czech media between the years 2004 and 2019 follows up the Big Bao edition published from 2004 to the present days by the Baobab publishing house that focuses on children's literature. The edition is made of novel genre books for older children's readers. The goal of the thesis is to critically analyze the edition's content, graphic design and to identify the edition's position amid the rest of the publisher's production. The thesis also focuses on the edition's image in the Czech print, online and audiovisual media. The thesis is divided into two separate parts, theoretical and practical. In the theoretical part, the author describes the Czech children's literature and it's history. He also focuses on Czech children's literature's illustration. In the practical part author pursues the Big Bao edition itself, characterizes it, describes its individual titles, authors, and graphic design. He further pursues the Czech media image of the edition between the years 2004 and 2019. The main conclusion of the thesis is that even thou the edition is not a completely comprehensive and lacks a stable media coverage, it fits really well into the rest of the Baobab's production and continues the...
Klíčová slova:
Baobab; Big Bao; dětská literatura; knižní edice; mediální obraz; nakladatelství; umělecká ilustrace; česká literatura; česká média; artistic illustration; Baobab; Big Bao; book series; children's literature; czech literature; czech media; media image; publishing house