Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 250 záznamů.  začátekpředchozí220 - 229dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Integrovaná výuka zeměpisu a tělesné výchovy - teoretická východiska a současná situace na gymnáziích
Posejpal, Jan ; Matějček, Tomáš (vedoucí práce) ; Kučerová, Silvie Rita (oponent)
Název: Integrovaná výuka zeměpisu a tělesné výchovy - teoretická východiska a současná situace na gymnáziích Cíl práce: Shrnutí dosavadních poznatků z oblasti integrace zeměpisu a tělesné výchovy. Nástin dalších možných bodů průniku. Zjištění současného stupně integrace na českých středních školách. Metoda: Rešerše dostupné české a zahraniční literatury, dotazníkové šetření. Výsledky: Byly zjištěny a zanalyzovány dosavadní poznatky z integrace geografie a tělesné výchovy. Současně byl zjištěn aktuální stav a názory pedagogů na integraci v reálné školní praxi. Klíčová slova: geografie, tělesná výchova, integrace
Monitorování vlivu jednotlivých složek vyučovací jednotky tělesné výchovy na tělesnou zdatnost dívek 7. třídy ZŠ
Floriánová, Linda ; Hráský, Pavel (vedoucí práce) ; Bunc, Václav (oponent)
Název: Monitorování vlivu jednotlivých složek vyučovací jednotky tělesné výchovy na tělesnou zdatnost dívek 7. tříd ZŠ Cíle: Cílem empirické části je monitorovat po vytyčenou dobu zastoupení pohybových činností v hodinách tělesné výchovy na základních školách u dívek 7. tříd a spolu s vybranými způsoby testování těchto jedinců potvrdit či vyvrátit možný vliv složení hodin tělesné výchovy na vybrané složky jejich tělesné zdatnosti. Metody: Testování zkoumaného vzorku probíhalo prostřednictvím různých metod. Jednalo se o vybrané standardizované motorické testy (hluboký předklon v sedu, skok daleký z místa odrazem snožmo, výdrž ve shybu, hand grip) zkoumající vybrané složky tělesné zdatnosti. Dále byla použita metoda bioimpedance měřící parametry tělesného složení. Data byla sebrána kvantitativně a výsledky byly zpracovány též kvantitativně za pomoci statistických parametrů, a to aritmetické průměru, variačního rozpětí a směrodatné odchylky. Výsledky: Z výsledku práce vyplynulo, že z hlediska vybraných pohybových činností a jejich vztahu na jednotlivé složky tělesné zdatnosti byla za sledované období ovlivněná složka flexibility v hlubokém předklonu v sedu a také rozvoj silově explozivní síly dolních končetin ve skoku z místa odrazem snožmo. Naopak za monitorované období nebyl nalezen přímoúměrný...
Analýza zájmu studentů středních škol o tělesnou výchovu
Kupková, Monika ; Krištofič, Jaroslav (vedoucí práce) ; Panská, Šárka (oponent)
Název: Analýza zájmu studentů středních škol o TV Cíl: Cílem práce je zjistit míru zájmu studentů středních škol o tělesnou výchovu, speciálně o zařazení gymnastiky do jejího programu. Použité metody: V bakalářské práci použiji metodu dotazování a standardní metody pro statistické vyhodnocení dotazníků. Výsledky: Výstupem práce jsou tabulky a grafy, které odrážejí četnost stejných odpovědí k jednotlivým dotazům v dotazníku, a sumarizace výsledků vzhledem k tématu práce. Klíčová slova: Dotazník, gymnastika, tělesná výchova, sport, studenti
Volejbal ve výuce tělesné výchovy na osmiletých gymnáziích
Urbančík, Michal ; Pokorný, Ladislav (vedoucí práce) ; Jahodová, Gabriela (oponent)
Volejbal ve výuce tělesné výchovy na osmiletých gymnáziích Abstrakt Cílem diplomové práce je shrnutí problematiky výuky volejbalu v hodinách tělesné výchovy na osmiletých gymnáziích. Těžiště práce leží v empirické části, jejímž cílem je zodpovězení výzkumných otázek o formě a rozsahu výuky volejbalu, posouzení preference volejbalu studenty a navržení metodického modelu výuky volejbalu. Nejprve jsou v úvodní teoretické části přiblížena základní pravidla volejbalu, jednotlivá volejbalová odbití, herní činnosti jednotlivce a v neposlední řadě herní kombinace a herní systémy. Výzkumná část se zabývá stanovením hypotéz a jejich potvrzením či vyvrácením díky provedenému výzkumu, nejdříve dotazníkovým šetřením a poté samotným experimentem. Poslední metodická část analyzuje jednotlivé tréninkové jednotky daného pokusu. Výsledkem výzkumné části je zmapování výuky volejbalu chlapců na osmiletých gymnáziích, v metodické části je hlavním přínosem zpracování modelového programu, složeného z 12 tréninkových jednotek, který mohou učitelé použít v hodinách tělesné výchovy. Klíčová slova: osmileté gymnázium, sportovní hry, volejbal, odbíjená, tělesná výchova, herní činnosti jednotlivce
Oblíbenost tělesné výchovy a sportu mezi dětmi mladšího a staršího školního věku
Floreová, Lenka ; Kašpar, Ladislav (vedoucí práce) ; Hrabinec, Jiří (oponent)
NÁZEV: Oblíbenost tělesné výchovy a sportu mezi dětmi mladšího a staršího školního věku. AUTOR: Lenka Floreová KATEDRA (ÚSTAV) Katedra tělesné výchovy VEDOUCÍ PRÁCE: PhDr. PaedDr. Ladislav Kašpar, Ph.D. ABSTRAKT: Záměrem této práce je zjištění oblíbenosti TV a sportu u žáků mladšího a staršího školního věku v Kladně a okolních vesnic. Průzkum byl proveden prostřednictvím dotazníků, které vyplnilo 313 respondentů. Dotazník byl zaměřen na zjištění oblíbenosti sportovních činností a vztahu k TV. Měl za úkol zjistit, co v hodinách TV respondenty baví a co ne, jaké jiné sportovní činnosti žáci vykonávají mimo školní lavice a jaké další je lákají vyzkoušet. Dále dotazník zjišťoval, důvody oblíbenosti a neoblíbenosti TV a sportovních činností. Výsledky této diplomové práce byly vyhodnoceny za pomocí matematicko-statistických metod a zapsány do grafů a tabulek. Na základě odpovědí výzkumného šetření byly srovnávány obě pohlaví, mladší a starší školní věk a respondenti z kladenských a vesnických škol v okolí Kladna. KLÍČOVÁ SLOVA: Oblíbenost, tělesná výchova, sport, mladší školní věk, starší školní věk.
Pohybové aktivity u žáků na základních speciálních školách ve Středočeském kraji
Beznosova, Irina ; Vařeková, Jitka (vedoucí práce) ; Hošková, Blanka (oponent)
1 Abstrakt Název práce: Pohybové aktivity u žáků na základních speciálních školách ve Středočeském kraji Cíle práce: Cílem diplomové práce je zmapování nabídky pohybových aktivit u žáků na základních speciálních školách Středočeského kraje. Metoda: Jedná se o empirický výzkum, ve kterém jsme zkoumali reprezentativní skupinu (v našem případě speciální základní školy Středočeského kraje), abychom zjistily charakteristiky objektu pozorování. Variantou výzkumu je metoda stav (status). Jako metoda sběru dat byl použit dotazník. Výsledky: Výsledky výzkumu ukazují na velmi rozdílnou nabídku pohybových aktivit na jednotlivých sledovaných školách. Struktura hodin tělesné výchovy je pestrá a v zásadě odpovídá potřebám žáků. Jednodenní akce zaměřené na pohybové aktivity organizuje 90 % škol. V 70 % školy organizují vícedenní akce, zbylých 30 % žádné akce tohoto typu neorganizuje. Školy v 70 % nenabízejí žádné sportovní kurzy. Práce také poukázala na skutečnost, že v 50 % školy nenabízejí žádné kroužky spojené s pohybovou aktivitou. Ve 30 % nabízejí kroužky míčových her, ve 20 % stolní tenis, ve 20 % ZdTV a v 10 % taneční kroužek. Ve 100 % školy organizují sportovní soutěže na školní úrovni, v 60 % na úrovni oblastní. V rámci školy se zúčastňuje atletických závodů 80 % škol, stejné procento se účastní míčových her....
Postoje rodičů předškolních dětí a volnočasových pedagogů v benešovském regionu k pohybovým aktivitám
Křížková, Iva ; Dvořáková, Hana (vedoucí práce) ; Hronzová, Marie (oponent)
Práce je zaměřena na prozkoumání postojů lidí, kteří ve výchovném procesu velkou měrou ovlivňují vývoj dítěte i jeho postoje, k pohybovým aktivitám. Osobní postoje vychovávajících jsou velmi podstatným faktorem i ve výchově ke vztahu k pohybu u svěřených či vlastních dětí. Pomocí Wearova dotazníku byly zjištěny postoje rodičů předškolních dětí a lidí, kteří se věnují volnočasovým aktivitám dětí a mládeže.
Monitoring a komparace výuky atletiky na ZŠ v Českých Budějovicích
SAJTL, Ondřej
Obsahem této práce je monitoring a komparace výuky atletiky na základních školách v Českých Budějovicích. Teoretická část práce obsahuje poznatky o zdraví, pohybové aktivitě, významu tělesné výchovy a atletice. Dále byl vytvořen dotazník, podle kterého jsme zjišťovali různé atributy ve výuce atletiky na všech školách. Následně jsme vytvořili škálu, která nám umožnila zjistit celkové zhodnocení všech škol. Praktickou část práce jsme soustředili na sběr dat z jednotlivých škol. Výsledky jednotlivých dotazníkových otázek a celkové výsledky jsou zobrazeny v přehledných grafech.
Využití jógy v mateřských školách v Jihočeském regionu
KŘÍŽKOVÁ, Lucie
Bakalářská práce Využití jógy v mateřských školách v Jihočeském regionu se zabývá možnostmi zavádění a rozšiřování cvičení jógy mezi děti předškolního věku. Cílem bakalářské práce je zjistit, zda jsou v mateřských školách Jihočeského regionu využívána jógová cvičení, která slouží jako prostředek k rozvoji motorických a psychických schopností dítěte. Práce je zaměřena nejen na teoretické poznatky z oblasti vývoje dítěte v předškolním věku, cvičení jógy a dále na možnosti praktického využití jógy v mateřských školách. Praktická část bakalářské práce pak slouží jako pomůcka pro učitelky mateřských škol. Je zde obsažena řada námětů a inspirací, se kterými lze pracovat při pohybové výchově v mateřské škole v průběhu celého školního roku. Praktická část dále mapuje četnost a způsoby využívání jógy v mateřských školách v jihočeském regionu a navrhuje způsoby, jakými lze podporovat zavádění cvičení jógy do mateřských škol. Bylo zjištěno, že jógová cvičení jsou v mateřských školách Jihočeského regionu nedílnou součástí metod k zajištění psychomotorického rozvoje předškolních dětí.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 250 záznamů.   začátekpředchozí220 - 229dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.