Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 257 záznamů.  začátekpředchozí220 - 229dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Využití dobrodružně orientovaných her ve výuce TV v tělocvičně na 2. stupni základní školy
Svobodová, Markéta ; Kuhnová, Věra (vedoucí práce) ; Pokorný, Ladislav (oponent)
Resumé Diplomová práce se zabývá využitím dobrodružně orientovaných her ve výuce TV v tělocvičně 2. stupni ZŠ. Je rozdělena na dvě části, teoretickou a praktickou. V teoretické části se věnuji osobnosti dítěte středního školního věku z hlediska tělesného, pohybového, psychického a psychomotorického. Dále se zde zabývám psychomotorikou, psychomotorickou hrou, dobrodružnou výchovou, dobrodružně orientovanými hrami, nářadím a náčiním a motivací. V praktické části jsem zjišťovala skrze anketní otázky a vlastní praxi využití dobrodružně orientovaných her v hodinách TV. Výsledky jsem zaznamenala do grafů a tabulek. Každá otázka byla v diskuzích rozebrána, zhodnocena a byla navržena možná řešení vytyčených problémů. Na předem stanovené hypotézy jsem odpověděla a jejich výsledky uvedla v závěru ( viz. kapitola 3. 5).
Formativní evaluace výuky studenty
Makarov, Miroslav ; Hendl, Jan (vedoucí práce) ; Fialová, Ludmila (oponent)
Název: Formativní evaluace výuky studenty Cíle: Práce uvádí do konceptu formativní evaluace výuky studenty. Zabývá se jeho využitím v tělesné výchově, analyzuje obsah vybraných výzkumných prací z této oblasti. Metody: Jsou použity metody analýzy, srovnávání, indukce, dedukce a syntézy shromážděných poznatků. Diplomovou práci lze z metodologického hlediska označit za přehledovou práci obsahující prvky komparace. Výsledky: Stále se klade větší důraz na evaluaci sumativní, než na evaluaci formativní. Mezi odborníky nicméně panuje shoda, že formativní evaluace je důležitější. Byly nalezeny, setříděny, porovnány a popsány použitelné metody formativní evaluace. Zvláštní pozornost byla věnována aplikacím v tělesné výchově. Závěry: Formativní evaluace výuky studenty představuje přínosnou inovaci edukačního procesu. Výzkum možností tohoto typu účasti studentů je teprve na počátku. Klíčová slova Evaluace výuky, evaluace učitele, formativní evaluace, tělesná výchova, zpětná vazba, reflexe
Házená ve výuce tělesné výchovy na 2. stupni základní školy
Vojíř, Milan ; Pokorný, Ladislav (vedoucí práce) ; Jahodová, Gabriela (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou výuky házené na druhém stupni základních škol. Geograficky je zaměřena na oblast Prahy a Středočeského kraje. Výzkumné informace uvedené v diplomové práci byly získány metodou dotazníku, experimentu a pozorování. Práce mapuje zařazování házené do hodin tělesné výchovy na druhém stupni základních škol. Zjišťuje oblíbenost házené mezi učiteli i žáky ve srovnání s ostatními sportovními hrami. Zkoumá, jaké materiální a prostorové podmínky mají školy pro hodiny tělesné výchovy k dispozici a zda je toto vybavení dostačující pro nácvik házené. Práce obsahuje také informace k metodám nácviku základních hráčských dovedností a model výuky házené v rozsahu deseti vyučovacích jednotek.
Vztah žáků k TV a sportu na vybraných ZŠ
Nováková, Pavlína ; Janák, Vladimír (vedoucí práce) ; Šíma, Jan (oponent)
Název: Vztah žáků k tělesné výchově a sportu na vybraných ZŠ Cíle: Cílem diplomové práce je na základě sociologického výzkumu zjistit na vzorku pražských dětí, jaký mají vztah k tělesné výchově vyučované na základních školách v Praze 9 a jaký mají vztah ke sportu všeobecně. Metody: V diplomové práci byla použita technika písemného dotazníku a technika rozhovoru. Z písemného dotazníku získala autorka data zjišťující současný stav a pomocí osobních rozhovorů byla data ověřována. Výsledky z písemného dotazníku byly pomocí statistických metod dále zpracovány a s návazností na ně byly interpretovány pomocí grafů a tabulek rozdělení četností. Výsledky: Výsledky z písemného dotazníku ukázaly, že se provozování sportu v průběhu dvaceti let změnilo, nicméně fotbal zůstal tradičně na prvním místě. Klíčová slova: školní tělesná výchova, základní škola, sport, výzkum srpen 2011
Aktivity v přírodě ve středních školách v Mládé Boleslavi pohledem studentů
Pelikán, Karel ; Turčová, Ivana (vedoucí práce) ; Nováková, Lenka (oponent)
Název práce: Aktivity v přírodě ve středních školách v Mladé Boleslavi pohledem studentů. Cíle práce: Cílem práce bylo vytvořit ucelený přehled o sportovních kurzech pořádaných středními školami v rámci povinné výuky. Zjistit skutečný náhled studentů na tyto kurzy pomocí reflexí na základě prováděných aktivit. Metoda: Údaje byly získány pomocí rozhovorů a dotazníků, které obsahovaly otevřené, uzavřené a škálové otázky. S pomocí grafů byla data interpretována a byly z nich vyvozeny závěry. Výsledky: Struktura sportovních kurzů je ve většině případů koncipována tak, že pedagogové nemají příliš starostí s přípravou, nevyužívají dostatečně možnosti přírodních prostředí, ale i přesto studenti vyjádřili spokojenost s průběhem sportovních kurzů. Klíčová slova: tělesná výchova, sporty v přírodě, výchova dobrodružstvím, výchova prožitkem a zkušeností, sportovní hry, ekologická výchova
Pasportizace a využití tělovýchovných zařízení na základních školách Prahy 6
Eisner, Tomáš ; Šíma, Jan (vedoucí práce) ; Janák, Vladimír (oponent)
Název práce: Pasportizace a využití tělovýchovných zařízení na základních školách Prahy 6 Cíl práce: Na základě zadaného projektu od magistrátu městské části Prahy 6 vypracovat projekt pasportizace a využívání tělovýchovných zařízení na základních školách Prahy 6. Metody: Pro vypracování diplomové práce a zpracování projektu využiji metody strukturovaného rozhovoru v kombinaci s analýzou sekundárních dat. Výsledky: Základní školy Prahy 6 dostatečně využívají svá tělovýchovná zařízení pro komerční pronájmy v době, kdy neprobíhá výuka. Další efektivita je omezena nedostatečnou kapacitou nebo nevyhovující funkčností daných tělovýchovných zařízení. Klíčová slova: tělovýchovná zařízení, tělesná výchova, základní škola, Praha 6
Zkušenost s aktivitami v přírodě žáků vybraných středních škol na Mostecku
Adamec, Michal ; Turčová, Ivana (vedoucí práce) ; Vomáčko, Ladislav (oponent)
Název práce: Zkušenost s aktivitami v přírodě žáků vybraných středních škol na Mostecku Cíle práce: Cílem diplomové práce bylo zmapovat a zjistit zkušenost s aktivitami v přírodě a případný zájem o ně u žáků vybraných středních škol na Mostecku. Metoda: Výzkum byl proveden formou dotazníků. Dotazníky byly rozneseny na vybrané střední školy na Mostecku. Z vyplněných dotazníků jsme mohli určit, jakou mají žáci zkušenost s aktivitami v přírodě a také v jaké míře, popřípadě o jaké aktivity konkrétně mají žáci zájem. Získaná data byla statisticky zpracována v programech Microsoft Excel a Microsoft Word a interpretována v grafické i slovní formě. Výsledky: Zjistili jsme, že žáci mají obecně vysoký zájem o aktivity v přírodě. Aktivitou o kterou mají žáci největší zájem je paintball. Žáci ve škole získávají zkušenost s aktivitami v přírodě především na kurzech, a to hlavně v tradičních aktivitách jakou jsou různé druhy turistiky, sjezdové lyžování a táboření. Po předchozí zkušenosti mají žáci zájem opakovat nejvíce jízdu na kole, táboření, sjezdové lyžování. Bez předchozí zkušenosti chtějí žáci vyzkoušet nejčastěji zorbing (aquazorbing), paintball a jízdu na čtyřkolkách. Pozitivním zjištěním byla také skutečnost, že žáci jsou oproti předpokladům ochotni zvoleným aktivitám věnovat jak svůj volný čas, tak i...
Integrovaná výuka zeměpisu a tělesné výchovy - teoretická východiska a současná situace na gymnáziích
Posejpal, Jan ; Matějček, Tomáš (vedoucí práce) ; Kučerová, Silvie Rita (oponent)
Název: Integrovaná výuka zeměpisu a tělesné výchovy - teoretická východiska a současná situace na gymnáziích Cíl práce: Shrnutí dosavadních poznatků z oblasti integrace zeměpisu a tělesné výchovy. Nástin dalších možných bodů průniku. Zjištění současného stupně integrace na českých středních školách. Metoda: Rešerše dostupné české a zahraniční literatury, dotazníkové šetření. Výsledky: Byly zjištěny a zanalyzovány dosavadní poznatky z integrace geografie a tělesné výchovy. Současně byl zjištěn aktuální stav a názory pedagogů na integraci v reálné školní praxi. Klíčová slova: geografie, tělesná výchova, integrace
Monitorování vlivu jednotlivých složek vyučovací jednotky tělesné výchovy na tělesnou zdatnost dívek 7. třídy ZŠ
Floriánová, Linda ; Hráský, Pavel (vedoucí práce) ; Bunc, Václav (oponent)
Název: Monitorování vlivu jednotlivých složek vyučovací jednotky tělesné výchovy na tělesnou zdatnost dívek 7. tříd ZŠ Cíle: Cílem empirické části je monitorovat po vytyčenou dobu zastoupení pohybových činností v hodinách tělesné výchovy na základních školách u dívek 7. tříd a spolu s vybranými způsoby testování těchto jedinců potvrdit či vyvrátit možný vliv složení hodin tělesné výchovy na vybrané složky jejich tělesné zdatnosti. Metody: Testování zkoumaného vzorku probíhalo prostřednictvím různých metod. Jednalo se o vybrané standardizované motorické testy (hluboký předklon v sedu, skok daleký z místa odrazem snožmo, výdrž ve shybu, hand grip) zkoumající vybrané složky tělesné zdatnosti. Dále byla použita metoda bioimpedance měřící parametry tělesného složení. Data byla sebrána kvantitativně a výsledky byly zpracovány též kvantitativně za pomoci statistických parametrů, a to aritmetické průměru, variačního rozpětí a směrodatné odchylky. Výsledky: Z výsledku práce vyplynulo, že z hlediska vybraných pohybových činností a jejich vztahu na jednotlivé složky tělesné zdatnosti byla za sledované období ovlivněná složka flexibility v hlubokém předklonu v sedu a také rozvoj silově explozivní síly dolních končetin ve skoku z místa odrazem snožmo. Naopak za monitorované období nebyl nalezen přímoúměrný...
Analýza zájmu studentů středních škol o tělesnou výchovu
Kupková, Monika ; Krištofič, Jaroslav (vedoucí práce) ; Panská, Šárka (oponent)
Název: Analýza zájmu studentů středních škol o TV Cíl: Cílem práce je zjistit míru zájmu studentů středních škol o tělesnou výchovu, speciálně o zařazení gymnastiky do jejího programu. Použité metody: V bakalářské práci použiji metodu dotazování a standardní metody pro statistické vyhodnocení dotazníků. Výsledky: Výstupem práce jsou tabulky a grafy, které odrážejí četnost stejných odpovědí k jednotlivým dotazům v dotazníku, a sumarizace výsledků vzhledem k tématu práce. Klíčová slova: Dotazník, gymnastika, tělesná výchova, sport, studenti

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 257 záznamů.   začátekpředchozí220 - 229dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.