Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 39 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Proces formování spádových obvodů základních škol v Česku
Meyer, Petr ; Kučerová, Silvie Rita (vedoucí práce) ; Bernard, Josef (oponent) ; Siwek, Tadeusz (oponent)
Disertační práce se zabývá problematikou prostorové organizace základního vzdělávání, která je v Česku realizována skrze systém spádových obvodů. Cílem je identifikovat a kategorizovat faktory prostorové diferenciace ve formování spádových obvodů základních škol v Česku. Dále se práce věnuje identifikaci a vlivu podmínek pro formování spádových obvodů, analýze názorů a prostředků jednotlivých aktérů pro potřeby formování, jakož i identifikaci postojů jednotlivých aktérů a vlivu na samotné formování. V metodické rovině byly použity metody kvantitativního výzkumu (dotazníkové šetření) spolu s modelováním v geografických informačních systémech (GIS) a kartografické zpracování dat. Na základě zjištěných poznatků byly identifikovány 4 skupiny faktorů - vnější, vnitřní, preferenční a datové. Tyto faktory se uplatňují selektivně, a to jak z pohledu území, tak aktérů (obec, škola a rodiče).
Význam školy pro rozvoj a formování regionální a lokální identity - případová studie okresu Tábor
Mrázková, Anna ; Kučerová, Silvie Rita (vedoucí práce) ; Kühnlová, Hana (oponent)
Reforma školských dokumentů, současné změny ve společnosti i bližší spolupráce s obcí jako nejčastějším zřizovatelem poskytují školám možnost věnovat se dříve méně obvyklým tématům a také s nimi nově pracovat. Škola jako taková nyní nepředstavuje pouze místo vzdělávání, je to znovu také významný prvek kulturního a společenského života obce. Na základě těchto změn se dostává stále více do popředí také možnost školy formovat a posilovat vztah žáků i místních obyvatel k obci a blízkým místům, tedy možnost školy a jednotlivých pedagogů formovat a posilovat územní identitu. Tato diplomová práce si proto klade za cíl analyzovat specifické přístupy učitelů k výuce územní identity i k posilování tohoto typu identity "vně" školy. Pro výzkum jsme zvolili 3 málotřídní školy v okrese Tábor. V rámci nich analyzujeme z hlediska sledovaného tématu ŠVP, prostřednictvím hloubkových rozhovorů s učiteli dále analyzujeme zamýšlené kurikulum týkající se územní identity a na základě pozorování v hodinách zjišťujeme tématicky zaměřené kurikulum realizované. Klíčová slova: územní identita, složky územní identity, málotřídní škola, kurikulární dokumenty
Zhodnocení aktuální nabídky programů středisek ekologické výchovy z hlediska potřeb geografického vzdělávání
Klímová, Tereza ; Matějček, Tomáš (vedoucí práce) ; Kučerová, Silvie Rita (oponent)
Bakalářská práce se zaměřuje na ekologické výukové programy, kterými lze doplnit výuku geografie ve školách. Výukové programy realizují střediska ekologické výchovy po celé České republice. V práci se čtenář dozví, jak pracují a co všechno nabízejí střediska ekologické výchovy a hlavně o jejich výukových programech. Cílem práce je vybrat z nabídek geograficky zaměřené programy jednotlivých středisek ekologické výchovy. Poté zhodnotit nabídku každého střediska z hlediska počtu nabízených geograficky zaměřených programů, věkové kategorie těch, jimž jsou určeny a forem, kterými probíhají. Provedeno je také zhodnocení podle jednotlivých krajů. Praktickým výstupem práce je seznam geograficky zaměřených programů jednotlivých středisek rozdělený podle krajů a jednotlivých témat. Součástí práce je i krátké pojednání o programech vytvořených společností Fair Trade a simulačních hrách, které jsou v nabídce středisek ekologické výchovy nejčastěji zastoupeny.
Testování environmentální gramotnosti u žáků ZŠ a nižších ročníků SŠ
Kasková, Barbora ; Matějček, Tomáš (vedoucí práce) ; Kučerová, Silvie Rita (oponent)
11 ABSTRACT The study reported in this paper was undertaken during autumn 2007 to assess the status of environmental education and awareness of eight-formers living in chosen localities of a different population range. The main objectives of the study were to determine the depth of pupils' knowledge and awareness of environmental issues and problems and their attitude to the environment. Is there a certain homogeneity of environmental awareness and attitudes among most schoolchildren at village, town and the capital? To test the veracity or otherwise of this widely held assumption. The study comprised a detailed questionnaire of a sample of 324 schoolchildren. The study was designed to assess the general characteristics, environmental knowledge, and behavioural pattern of the sample. The research finding in the study indicated that positons of pupils result mainly from all-society views and less reverberate thein own experiences. Informants cann`t context aglomerated enviromental problems with the others global ones yet and they perceive them separately. Only few informats are able to answer what a global problem means. Also a few of them can concretely enumerace just one of the global problems. Lesser of them have awareness of a sustainable growth. Absolute majority of them identify thein selfs with...
Role euroregionu Silva Nortica v rámci přeshraniční spolupráce a při utváření regionální identity.
Klečková, Veronika ; Havlíček, Tomáš (vedoucí práce) ; Kučerová, Silvie Rita (oponent)
P edkládaná práce se zabývá vlivem euroregionu Silva Nortica na p eshrani ní spolupráci a regionální identitu. Silva Nortica se nachází na esko-rakouském pohrani í a je nejmlad ím euroregionem v esku. Situace v euroregionu je analyzována pomocí kvantitativního a kvalitativního výzkumu, a tak nabízí komplexní pohled na danou problematiku. V kontextu rámcových institucionálních podmínek euroregionu bylo analyzováno dotazníkové et ení spole n s ízenými rozhovory s p edstaviteli euroregionu. V práci jsou také nastín ny mo né varianty budoucího vývoje euroregionu. Z výsledk výzkumu vyplývá, e mezi místními obyvateli existuje potenciál pro budování p eshrani ního spole enství. Na druhou stranu na institucionální úrovni existuje ada problematických faktor , které mohou bránit prohlubování p eshrani ní spolupráce v esko-rakouském pohrani í. Klí ová slova: Euroregion Silva Nortica, esko-rakouské pohrani í, p eshrani ní spolupráce, regionální identita, p eshrani ní spole enství, víceúrov ové ízení
Motivace žáků ve výuce geografie
Holečková, Martina ; Řezníčková, Dana (vedoucí práce) ; Kučerová, Silvie Rita (oponent)
Diplomová práce obsahuje část teoretickou a empirickou. Teoretická část na základě rozboru odborné relevantní literatury odpovídá na to, jak obsahově vymezit pojem motivace. Dále pak, které faktory ve výuce motivují či demotivují žáky základní školy pro studium zeměpisu jako celku a na způsob jakým může být sebereflexe učitele přínosná pro motivaci ve výuce zeměpisu. Výsledky empirické části dotazníkového šetření vypovídají o preferencích a s tím související motivaci žáků ve výuce zeměpisu, které by měly vést k zamyšlení se a vlastní autoregulaci učitelů zeměpisu, aby mohli poskytnout žákům kladnou motivaci pro učení. Součástí práce je také vytvořený dotazník vypovídající o preferenci, faktorů, činností a témat při výuce zeměpisu, využitelný pro běžnou školní praxi, sloužící k diagnostice žáků a autoregulaci učitele zeměpisu.
Krajská administrativní hranice jako problém rozvoje periferií na jihozápadní Moravě
Střížová, Aneta ; Chromý, Pavel (vedoucí práce) ; Kučerová, Silvie Rita (oponent)
9 ABSTRACT This study deals with the problems of the development of periphery in Southwestern Moravia. We work with a concrete pattern region through which the administrative border is passed. We suppose that the presence of the regional border can have negative impacts on the development of this region. This is the structure of the study: In the first part we discuss the problems of peripheries, borders. We explain the used terms. In the second part we describe basic features of the region, we evaluate this region in term of chosen development documents. In the third part we analyse the measure of the periphery of the region. There is the evalution of the measure of the influence of the regional administrative border on the development of the region and the cooperation there in the fourth chapter. The whole study is closed with the themes of the measures maked for the development of the region. We finish with a summary of the obtained informations and we confirme/disprove the initial premises.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 39 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 KUČEROVÁ, Soňa
1 Kučerová, Sabina
2 Kučerová, Silvie
4 Kučerová, Simona
2 Kučerová, Svatava
3 Kučerová, Štěpánka
4 Kučerová, Šárka
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.