Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 99 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Komparace kompetenčních modelů ředitelů základních škol na Praze 10
Caklová, Karolína ; Tureckiová, Michaela (vedoucí práce) ; Trojanová, Irena (oponent)
Diplomová práce se zabývá srovnáváním kompetenčních modelů ředitelů základních škol na Praze 10. Teoretická část se zabývá základními pojmy, jako jsou kompetence, klíčové kompetence a porovnává definice z různých odborných pramenů. Popsána je, jak jejich struktura, tak i životní cyklus. Dále se práce věnuje kompetenčním modelům, jak v obecné rovině, tak především modelům řídících pracovníků škol. Je vyzdvižena úloha kompetenčního modelu, a také důvody a výhody jeho zavedení. V praktické části se práce věnuje kvalitativnímu šetření, kde autorka komparuje kompetenční modely, které vytvořila pomocí stínování a dalších doplňkových metod. Kompetence byly vyhodnocovány na základě kritérií kompetenčního modelu, vytvořeného I. Lhotkovou (2012). Výstupem šetření je případová studie, ve které jsou v rámci výsledků výzkumu popsány rozdíly v kompetencích ředitelů právě na Praze 10, kde mají ředitelé pro vedení škol stejné podmínky a stejnou míru podpory od zřizovatele. Zásadní rozdíly v kompetencích ředitelů nebyly zjištěny, naopak se při výzkumu dostaly na povrch podobné problémy, jež řešily všechny respondentky.
Vzdělávací potřeby ředitelů na různých stupních škol
Svobodová, Dana ; Tureckiová, Michaela (vedoucí práce) ; Trunda, Jiří (oponent)
Závěrečná diplomová práce se zabývá vzděláváním ředitelů škol. Konkrétně vzdělávacími potřeby ředitelů na středních, základních a mateřských školách. Cílem práce je zjištění rozdílů vzdělávacích potřeb ředitelů na různých stupních škol a jejich vzájemná komparace. Teoretická část uvádí východiska pro zjištění a komparaci vzdělávacích potřeb. Vzdělávací potřeby jsou v této práci zjišťovány pomocí Kompetenčního modelu ředitele školy. Ředitelé uváděných stupňů škol stanovují požadovaný stav dílčích kompetencí a hodnotí vlastní skutečný stav. Ředitelé mají také možnost sami určit vlastní vzdělávací potřeby a dát doporučení jakožto doplnění současné vzdělávací nabídky. Výzkumné šetření bylo realizováno metodou dotazníku. Touto prací došlo k zjištění, že vzdělávací potřeby ředitelů středních škol se výrazně liší od vzdělávacích potřeb ředitelů škol základních a mateřských. Ředitelé základních a mateřských škol mají vzdělávací potřeby shodné. Práce přináší konkrétní východiska pro stanovení vzdělávací nabídky pro ředitele jednotlivých stupňů škol, a to i s návrhy jejího obohacení.
Kompetence lektora měkkých dovedností působícího v soukromém sektoru
Vlasáková, Adéla ; Tureckiová, Michaela (vedoucí práce) ; Šafránková, Jana Marie (oponent)
Předložená diplomová práce se zabývá kompetenčním modelem lektora měkkých dovedností, který působí v soukromém sektoru. Zabývá se specifiky ve vzdělávání dospělých s důrazem na představení bariér při vzdělávání dospělého člověka. Pojednává dále o specifikách vzdělávání dospělých, přičemž se zaměřuje na rozdíly od vzdělávání dětí a mládeže. Práce se zaměřuje na formulaci požadavků na osobnostní předpoklady lektora, jeho kompetence a prezentuje očekávání, která se k lektorovi vztahují. Na základě představené teorie a provedeného výzkumného šetření je sestaven kompetenční model lektora měkkých dovedností. Výzkumné šetření je zaměřeno na tři skupiny účastníků vzdělávacího procesu, a to zástupců vzdělávací organizace z pozice zaměstnavatele lektora, zadavatele vzdělávací akce z pozice zákazníka lektora a zástupců lektorů samotných.
Manažerské kompetence řídících pracovníků mateřských škol v České republice
Honová, Pavla ; Trojan, Václav (vedoucí práce) ; Trunda, Jiří (oponent)
Závěrečná práce se zabývá problematikou manažerských pozic řídících pracovníků mateřských škol. Vychází ze současných potřeb mateřských škol ukotvit problematiku manažerských kompetencí k jednotlivým pozicím řídících pracovníků v tomto typu školy, zejména v souvislosti s jejich dalším vzděláváním a hodnocením. Cílem práce je analyzovat a stanovit klíčové manažerské kompetence, které jsou pro výkon jednotlivých řídících funkcí v mateřských školách podstatné a významné. Úvodní část je zaměřena na uchopení teoretických přístupů. Výzkumná část přináší k problematice kompetencí některá zjištění, navrhuje kompetenční model pro manažerské pozice v mateřských školách, a přispívá k objasnění současných vzdělávacích potřeb jejich řídících pracovníků. V závěru přináší doporučení ke zřizovatelům, ředitelům a dalším vedoucím pracovníkům mateřských škol, případně vzdělávacím centrům pro celoživotní vzdělávání.
Metaanalýza závěrečných prací zabývajících se termínem kompetence
Svobodová, Kateřina ; Trojan, Václav (vedoucí práce) ; Voda, Jan (oponent)
6 ABSTRAKT: Diplomová práce analyzuje závěrečné práce, a to jak bakalářské tak diplomové, obhájené na katedře Centra školského managementu Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy v Praze za období roku 2010 až 2012. Diplomová práce se zabývá metaanalýzou závěrečných prací zabývajících se termínem kompetence, a to zejména v oblasti vedení škol, tedy vedoucích a řídících pracovníků škol. Rešerše adekvátního rozsahu závěrečných prací tj. Osmi bakalářských a tří diplomových, se zaměří také na kompetence v oblasti personálního řízení ve školství. Pro práci bude využito kvalitativního způsobu zpracování, přičemž bude prováděna obsahová analýza textu a jeho interpretace, jejímž stěžejním efektivním metodickým nástrojem je komparace. Je nutné dodržet zásadu objektivity. Závěrečné práce nebudou hodnoceny, nýbrž objektivně srovnávány. Práce uvede případné delty tvrzení, jež nebyly zkoumány. Komparace se zaměří na nástroje zjištění, způsoby uchopení tématu, autorské styly apod. Výsledný model rešerše představí komparaci odborných vysokoškolských prací společného tématu kompetence v oblasti vedení škol, sumář poznatků daného tématu. KLÍČOVÁ SLOVA: Kompetence, kompetenční model, management, vedení školy, řízení a rozvoj lidských zdrojů.
Analýza kritérií hodnocení ředitelů mateřských škol zřizovateli v Pardubickém kraji
Marková, Lenka ; Trunda, Jiří (vedoucí práce) ; Trojanová, Irena (oponent)
NÁZEV: Analýza kritérií hodnocení ředitelů mateřských škol zřizovatelem v Pardubickém kraji AUTOR: Bc. Lenka Marková KATEDRA Centrum školského managementu VEDOUCÍ PRÁCE: Mgr. Jiří Trunda ABSTRAKT: Diplomová práce se zabývá analýzou současných kritérií hodnocení práce ředitelů mateřských škol, která byla vytvořena zástupci obcí v roli zřizovatelů mateřských škol. Zároveň s analýzou se také zaměřuje na identifikaci indikátorů vedoucí k naplnění daných kritérií hodnocení. Součástí výzkumu je monitorování názorů ředitelek na současná kritéria, podle kterých jsou ohodnocovány. Prostřednictvím analýzy kritérií, dotazníkového šetření a neformálních rozhovorů se zástupci zřizovatelů a ředitelek byly zjištěny nedostatky ve skladbě a výčtu kritérií. Výzkum ukázal nejednotnost, nesystémovost a formálnost vytyčených kritérií hodnocení s absencí jejich indikátorů. Na základě zjištěných skutečností byla doporučena kritéria hodnocení tak, aby zahrnovala všechny oblasti činnosti ředitelů mateřských škol. Zároveň byly navrženy indikátory, které ukážou cestu k naplnění daného kritéria. Tato práce upozorňuje na současné problémy v oblasti hodnocení práce ředitelů na úrovni regionálního školství, na nutnost systémového řešení této oblasti a lze jí využít jako námět pro tvorbu kritérií hodnocení práce ředitelů. KLÍČOVÁ SLOVA:...
Psychodiagnostika při výběru a rozvoji zaměstnanců se zvláštním důrazem na prodejní pozice: Kompetenční model pro výběr nových prodejců v oblasti služeb
Šafr, Martin ; Kirovová, Iva (oponent) ; Höschlová, Eva (oponent)
Tato práce se zabývá správným používáním jednotlivých psychodiagnostických metod za účelem výběru a rozvoje zaměstnanců na nejrůznějších pozicích v organizaci. Konkrétní výběr a použití metod hodnocení je uzpůsobeno praktickým požadavkům na jednotlivé pozice v organizaci s přihlédnutím k jejich specifikům. Práce se podrobně zaměřuje na pozice technické, administrativní, manažerské a speciální důraz klade na pozice prodejní. V rámci strategických programů hodnocení se pak práce podrobně zabývá hodnocením potenciálu jedince a predikcí budoucího chování, což má pro organizaci a její budoucí úspěch velký význam. Součástí této kapitoly je i konkrétní integrovaný model hodnocení potenciálu, který lze využít v praxi. V druhé, empirické části práce byl proveden pokus o vytvoření konkrétního kompetenčního modelu pro prodejce služeb a nastíněny návrhy jeho využití v praxi. Klíčová slova: personální psychologie, psychodiagnostika, metody a techniky hodnocení, výběr a rozvoj zaměstnanců, hodnocení potenciálu jedince, kompetence, kompetenční model. Příjmení a jméno autora: ŠAFR Martin Instituce: Katedra psychologie FF UK v Praze Název práce: Psychodiagnostika při výběru a rozvoji zaměstnanců se zvláštním důrazem na prodejní pozice: Kompetenční model pro začátečníky v oblasti prodeje služeb Počet stran: 142 Počet...
Kompetenční model divadelní herecké profese
Bartoš, Vojtěch ; Kocianová, Renata (vedoucí práce) ; Mühlpachr, Pavel (oponent)
Práce pojednává o kompetencích nezbytných pro výkon povolání divadelní herec/herečka a požadavcích a nárocích na pracovníky v tomto oboru. Cílem práce je vytvoření generického kompetenčního modelu divadelní herecké profese, vhodného pro využívání divadelními organizacemi činoherního zaměření v České republice. Práce přibližuje téma kompetencí a kompetenčního přístupu v personální praxi a věnuje se vybraným teoriím herectví. Na těchto teoretických základech jsou prostřednictvím metody panelu expertů identifikovány kompetence a sestaven generický kompetenční model herecké profese. Klíčová slova: kompetence, kompetenční model, řízení podle kompetencí, herec, herectví, herecká profese, panel expertů, K. S. Stanislavskij
Vytvoření kompetenčního modelu pro hodnocení přírodovědného uvažování absolventů přírodovědných oborů
Pyskatá Rathouská, Lubomíra ; Janoušková, Svatava (vedoucí práce) ; Bílek, Martin (oponent) ; Kričfaluši, Dana (oponent)
Současná společnost stojí na prahu významné proměny trhu práce přináší průmysl Předpokladem je, že do popředí zájmu se postupně pracovní vyšší kvalifikací aměstnanci schopní zastávat specializované pozice vyžadující hlubší znalosti a dovednosti ovníci se schopností řešit komplexní problémy. Systém těchto znalostí, dovedností, ale do určité míry i systém hodnot a postojů je nazýván kompetencemi pro 21. století. Tyto kompetence se musí promítat i do vzdělávání, včetně vzdělání přírodovědného. V rámci vzdělávání v přírodovědných oborech má být ohledem na shora uvedené kladen důraz nejen na přírodovědné znalosti, také jakými jsou kritické a analytické myšlení, schopnost bádat, schopnost řešení problémů či rozhodování. Systém takových znalostí, schopností a dovedností je zahrnut konceptu vědeckého myšlení a uvažování. Na kurikula škol, včetně škol vysokých, tohoto důvodu kladen požadavek na rozvoj vědeckého myšlení a uvažování studentů, které by jim umožnil uplatnit se dobře na pracovním trhu. Postupně se také budují vztahy vysokými školami a zaměstnavateli, které umožňují přizpůsobovat kurikula škol potřebám trhu práce. Vzniká také potřeba komunikovat, jaké obecnější dovednosti a vědomosti studentů vysokých škol měly být rozvíjeny, a jazykem, kterému by rozuměly obě zainteresované strany (jak učitelé a studenti...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 99 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.