Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 190 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Komparace realizace primární prevence na druhém stupni základních škol v Mostě a Praze
Müllerová, Petra ; Felcmanová, Lenka (vedoucí práce) ; Šotolová, Eva (oponent)
Diplomová práce Komparace realizace primární prevence na druhém stupni základních škol v Mostě a Praze pojednává o realizaci primární prevence na druhém stupni základních škol v těchto dvou zvolených lokalitách. Práce je tematicky rozdělena do šesti kapitol. V první části práce je vymezena základní terminologie vztahující se k tématu primární prevence. Tato část obsahuje i informace k jednotlivým okruhům rizikového chování a poradenským službám škol. Ve druhé části práce následuje průzkum mezi školními metodiky prevence v Mostě a Praze. Cílem praktické části je zjistit a porovnat, jakou formou a za jakých podmínek bývá realizována primární prevence rizikového chování u žáků druhého stupně základní školy. Pro průzkum byla použita kvantitativní metoda, v podobě dotazníkového šetření mezi školními metodiky prevence. V závěrečné části práce jsou interpretována data získaná v rámci průzkumu, jež potvrdila, že v obou lokalitách dochází k rozdílným přístupům k realizaci primární prevence na druhém stupni základních škol. KLÍČOVÁ SLOVA: Primární prevence, rizikové chování, druhý stupeň základní školy, školní poradenské pracoviště, minimálně preventivní program, školní metodik prevence
Rizikové formy chování a jejich prevence
Dykastová, Zuzana ; Bendl, Stanislav (vedoucí práce) ; Syřiště, Ivo (oponent)
Již samotný název "Rizikové formy chování a jejich prevence" napovídá, jaké je zaměření této práce. Teoretická část se dělí na tři kapitoly. První kapitola definuje rizikové formy chování a nastiňuje jejich formy. Druhá kapitola se zabývá fenoménem šikany - popisuje její znaky, druhy i formy, charakterizuje vývojová stádia a předkládá doporučovaný postup při jejím vyšetřování. Třetí kapitola je věnována prevenci. Uvádí základní informace o efektivní prevenci, právních předpisech a institucích zajišťujících prevenci. Dále se zmiňuje o funkci školního metodika prevence a Minimálním preventivním programu. Empirická část obsahuje soubor metodických a pracovních listů zaměřených na výchovu k harmonickým mezilidským vztahům. Aktivity obsažené v těchto listech jsou součástí programu pro žáky, který by mohl být jednou z variant prevence šikany. Cílem práce bylo zpracovat takovýto program, popsat jeho průběh a zjistit zpětnou vazbu od žáků a pedagogů pomocí metody rozhovoru a dotazníku. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Použití deskriptorů pro evaluaci vstupních a výstupních znalostí a dovedností u žáků 2. stupně ZŠ
Lazarčík, Ondřej ; Gabrhelík, Roman (vedoucí práce) ; Gutkaisová, Lucie (oponent)
Bakalářská práce s názvem Použití deskriptorů pro evaluaci vstupních a výstupních znalostí a dovedností u žáků 2. stupně ZŠ se zabývá problematikou evaluace a efektivitou primární prevence, prováděné neziskovou organizací Semiramis z.ú. Práce je rozdělena do dvou části v teoretické práci se věnuji pojmům z primární prevence, evaluaci programů, minimálnímu preventivnímu programu, cílovým skupinám primární prevence a sociálním dovednostem. V druhé části se zabývám samotným výzkumem a tvorbou deskriptorů (dotazníky), které jsou použity ve výzkumu. Deskriptory měří znalosti a dovednosti žáků před blokem a bezprostředně po bloku. Na základě zjištěných dat a vzájemného porovnání s výsledky zaznamenané lektory primární prevence zjišťuji, zda prováděné programy primární prevence jsou efektivní.
Výchova a převýchova jedince ohroženého problémovým zneužíváním těkavých látek
Urbanová, Michaela ; Hanušová, Jaroslava (oponent) ; Marádová, Eva (oponent)
Předkládaný text se věnuje percepci těkavých látek v okolí sociálně vyloučených lokalit. Teoretickým východiskem této práce je na základě převzatých teoretických postulátů definovat vliv výchovy, sociálního vyloučení a dalších faktorů, které popisují zneuživatele toluenu. Stěžejní část tohoto textu se zaměřuje na kazuistiky, na nichž je popisována tendence ke zneužívání toluenu. Ta se projevuje zejména u lidí ze sociálně exkludovaných lokalit. Pozorování zneuživatele toluenu, fáze jeho závislosti a devastace však nenáležejí k hlavním záměrům této práce. Ta se soustřeďuje zejména na percepci zneužívání toluenu jakožto drogy mezi rizikovou generací potenciálních zneuživatelů (žáků základních a praktických základních škol) a v souvislosti s nimi se také zabývá postoji pedagogů k této problematice. Navzdory nebezpečnosti je však u vrstevníků, kteří zneužívají toluen, a zejména u starší generace tato těkavá látka považována za neškodnou zábavu. Tento fakt vyniká v kontextu s intravenózní aplikací heroinu či pervitinu, která veřejnost naopak jednoznačně děsí. Na základě dat, která jsou získávána dotazníkovým šetřením, přináší tato práce zjištění stran percepce toluenu v okolí jeho zneuživatelů. Výzkum je mimo jiné také zaměřený na efektivnost aktivity primární prevence proti zneužívání těkavých látek, a to...
Zjišťování drogových zkušeností žáků jako východisko pedagogické intervence
Kováříková, Monika ; Lorenzová, Jitka (vedoucí práce) ; Koťa, Jaroslav (oponent)
Diplomová práce pojednává o drogových zkušenostech žáků 2. stupně ZŠ Vítězslava Hálka Odolena Voda. Jejím cílem je poskytnout škole data, která se stanou východiskem primární prevence a povedou ke zlepšení současného stavu. Teoretická část vymezuje základní pojmy a charakterizuje vybrané výzkumy zaměřené na drogovou problematiku u dospívajících. Pozornost je dále věnována prevenci ve škole, ve městě a v rodině. Empirickou část tvoří případová studie Návykové látky u žáků ZŠ a prevence jejich zneužívání ve městě Odolena Voda. Jejím cílem je zjišťování zkušeností s alkoholem, nikotinem a nelegálními návykovými látkami u žáků a žákyň Základní školy ve městě Odolena Voda a vyvození preventivních doporučení. Studie je zpracována s oporou o výzkum, který je založen na dotazníkovém šetření, rozhovorech a na analýze školních dokumentů. Z dotazníků plyne, že zkušenost s cigaretami má 48 % žáků, zkušenost s alkoholem 55 % žáků a s nelegální návykovou látkou 7,1 % žáků. Hranice prvního kontaktu s drogou je 10- 13 let. Nejužívanější alkoholovou drogou je pivo, nejužívanějšími nealkoholovými drogami jsou cigarety a marihuana. V užívání návykových látek nebyly zjištěny významné mezipohlavní rozdíly. Dosavadní strategie prevence jsou charakterizovány na základě rozhovorů s představiteli města a školy a rozboru...
"Disaster, war, conflict, complex emergencies and International public health risks."
Quinn V, John Michael ; Bencko, Vladimír (vedoucí práce) ; Tuček, Milan (oponent) ; Chlíbek, Roman (oponent)
PhD dizertační práce, John Michael Quinn V Abstrakt Ve 21. století v rámci oboru hygieny a epidemiologie přináší prevence nemocí, infekčních onemocnění a zdravotních rizik smíšené výsledky. Konvenční i hybridní války, konflikty, složité krizové události a katastrofy nadále představují vážná ohrožení veřejného zdraví a zůstávají oblastí strategického zájmu a znepokojení; epidemiologické studie s tímto konkrétním zaměřením stále chybí. V posledních desetiletích došlo zjevně k paradigmatické změně; na místo hlavních světových mocností, jež rozhodují o globálním dění, které má následně dopad na celosvětové zdraví, se vliv přenesl na více státních a ne-státních 'hráčů' soupeřících o regionální moc a vliv, což možná přispělo ke zvýšení počtu menších a méně závažných konfliktů, které jsou ovšem doprovázeny vysokou morbiditou a úmrtností a vysokou mírou nepřenosných chorob i infekčních onemocnění. Výzkum provedený v rámci tohoto doktorského projektu zahrnuje: 1) dotazníková šetření zaměřená na duševní zdraví a traumata spojená s válečnými konflikty; 2) migraci a vzrůstající potřebu zdravotnického personálu a jejich služeb v konvenčních a hybridních válečných konfliktech; sem spadá i problematika odcházení místních lékařů do zahraničí (odliv mozků / brain-drain), což negativně ovlivňuje zdravotní péči v místech...
Videotrénink interakcí a možnost jeho využití v programech primární prevence
Jelínková, Hana ; Šírová, Eva (vedoucí práce) ; Morávková Krejčová, Lenka (oponent)
Metoda videotrénink interakcí (VTI) je v České republice využívána od roku 1993, výcvik, supervize a další vzdělávání zajišťuje společnost SPIN. Původně vznikla v Nizozemsku v 80. letech, kde je stále hojně využívána a odkud se šíří do dalších zemí. Metoda stojí na širokých teoretických základech vývojové psychologie, etologie, teorií učení a komunikace a z původního využití jako intervenční metody v rodinách se šíří do dalších oblastí. Tato práce přináší základní informace o metodě VTI, jejích teoretických východiscích i aplikaci, dále popisuje situaci programů primární prevence především v České republice a v neposlední řadě popisuje prostor, kde může být metoda VTI v oblasti primárních prevencí použita. V kvalitativní studii kasuisticky popisujeme využití metody VTI u sedmi lektorů primární prevence. Pomocí analýzy videonahrávek se snažíme zmapovat změnu v komunikaci u lektorů po použití metody VTI. Nedílným zdrojem dat jsou také úvodní dotazníky a polostrukturované rozhovory, v nichž přínosy VTI subjektivně hodnotí sami lektoři. Sledovali jsme proměny v těchto prvcích komunikace: vzájemném sledování, příjmu iniciativ dětí a pojmenovávání. Změny různého rozsahu jsme zaznamenali ve všech těchto oblastech, subjektivně bylo využití metody VTI lektory hodnoceno jako přínosné. Klíčová slova:...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 190 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.