Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 37 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Faktory ovlivňující využívání digitálních technologií dětmi předškolního věku
Jinochová, Klára ; Vaňková, Petra (vedoucí práce) ; Fialová, Irena (oponent)
Bakalářská práce se zabývá problematikou využívání digitálních technologií dětmi předškolního věku. Pojednává o možnostech propojení digitálních technologií se vzděláváním a hrou. Dále také o faktorech, které děti mohou ovlivnit při jejich využívání. Bakalářská práce pomocí dotazníkového šetření zjišťuje, jaké je využití digitálních technologií pedagogy na vybrané mateřské škole. Dále také zjišťuje, jakým způsobem digitální technologie využívají děti ze stejné mateřské školy v domácím prostředí. KLÍČOVÁ SLOVA Digitální technologie, předškolní věk, programovatelná zařízení, faktory
Základy fungování počítačů - didaktické materiály pro 1. stupeň ZŠ
Drobná, Anna ; Brom, Cyril (vedoucí práce) ; Stará, Jana (oponent)
Revize RVP ZV z roku 2021 zavádí novou vzdělávací oblast Informatika. Oblast má zcela odlišný obsah než bývalá oblast Informační a komunikační technologie. Pro učitele je nezbytné mít na výběr dostatek kvalitních didaktických materiálů pro výuku nové vzdělávací oblasti. Prvním cílem diplomové práce je provést rešerši existujících výukových materiálů informatiky pro 1. st. ZŠ a tím usnadnit učitelům orientaci v nich. Během rozboru materiálů byl zjištěn nedostatek podkladů pro výuku fungování digitálních zařízení a základů fungování internetu. Druhým cílem je proto vytvoření vlastních didaktických materiálů pro toto učivo. Didaktické materiály vznikly ve spolupráci s Laboratoří pokročilého multimediálního vzdělávání Matematicko-fyzikální fakulty UK a dětského kanálu :D České Televize a jsou postupně zveřejňovány na webových stránkách ČT :D. KLÍČOVÁ SLOVA informatika, digitální zařízení, digitální technologie, internet, 1. stupeň ZŠ, didaktický materiál, Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání
Užívání elektronických obrazovek u dětí ve věku 6-9 let
Svobodová, Lucie ; Lukavská, Kateřina (vedoucí práce) ; Pavlas Martanová, Veronika (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá tématem užívání digitálních technologií u dětí mladšího školního věku (1. až 3. třída ZŠ). Cílem práce je detailněji zmapovat užívání obrazovek u dětí ve věku 6-9 let a odhalit věk, který by byl vhodný pro realizaci preventivních programů cílených na zdravé používání technologií u dětí. Zajímá nás tedy, kolik času děti daného věku tráví užíváním elektronických obrazovek a jaké typy obrazovek obvykle užívají, jakým činnostem se na zařízení věnují, jak se užívání liší mezi chlapci a dívkami a zda existují rozdíly v užívání u dětí v 1. třídě, 2. třídě a 3. třídě základní školy. Zvolenou metodou výzkumu je průřezové dotazníkové šetření v online podobě určené pro rodiče. Výsledky výzkumu ukázaly, že množství času tráveného dětmi u obrazovek se zvyšuje s přibývajícím věkem dítěte a výraznější nárůst lze pozorovat hlavně u dětí ve 3. třídě ZŠ. Nejčastěji děti tráví čas s přenosnými zařízeními (chytrý telefon či tablet) a sledováním televize. U chlapců ve 3. třídě ZŠ jsme zaznamenali také mírný nárůst užívání herních konzolí, dívky naopak tato zařízení nepoužívají téměř vůbec. Na tuto věkovou skupinu dětí a jejich rodičů by tedy do budoucna mohla být více cílena preventivní činnost a osvěta ohledně bezpečného užívání a rizik spojených s nadměrným užíváním technologií. KLÍČOVÁ...
Využití moderních technologií při výuce školní TV
Palička, Pavel ; Fialová, Ludmila (vedoucí práce) ; Mužík, Vladislav (oponent) ; Bureš, Vladimír (oponent)
Pavel Palička - Využití moderních technologií při výuce školní tělesné výchovy Abstrakt disertační práce Problém: Jednou z možných variant podpory motivace k učení je i použití digitálních technologií při vzdělávání. Předmět tělesná výchova v tomto směru nabízí variabilitu prostředí, kde je možné využívat různé typy současných "nositelných" technologií (chytrý telefon, tablet, apod.). V dostupné literatuře nebyl doposud publikován ucelený přehled možností a praktických doporučení pro využití dostupných digitálních technologií v tělovýchovném vzdělávání a současně nejsou ani dostatečně prozkoumány dopady jejich využívání ve školní praxi. Hypotéza: S pomocí inovovaných vyučovacích jednotek s využitím digitálních technologií lze pozitivně ovlivnit vztah žáků k předmětu tělesná výchova a posílit vnitřní motivaci související s realizací pohybových aktivit v rámci tělesné výchovy. Cíl: Cílem praktické části práce bylo identifikovat změny v oblasti vnitřní motivace a vztahů k pohybovým aktivitám v rámci předmětu tělesna výchova, které jsme vyvolaly působením experimentálního vzdělávacího programu s využitím digitálních technologií. Metody: Výzkum měl podobu kvaziexperimentu, který probíhal v 6.-9. ročnících základní školy v předmětu školní tělesná výchova. Soubor (N=237) byl tvořen experimentální (n=119) a...
Podnikatelský plán na založení firmy poskytující lekce pro děti v oblasti digitální technologie
Holasová, Michaela ; Veselá, Michaela (oponent) ; Šimberová, Iveta (vedoucí práce)
Hlavním cílem diplomové práce je vytvoření realistického podnikatelského plánu na založení firmy poskytující lekce pro děti v oblasti digitální technologie. Diplomová práce je rozdělena na tři části, teoretickou, analytickou a návrhovou. Teoretická část obsahuje základní pojmy řešené problematiky. Druhá část analyzuje makroekonomické a mikroekonomické prostředí trhu pomocí strategické analýzy. Poslední, návrhová část představuje vlastní návrh podnikatelského plánu na základě předcházejících získaných informací.
Pohybové aktivity a sport jako alternativa trávení volného času dětí a mládeže v době rozmachu digitálních technologií
Pospíšek, Pavel ; Dobiášová, Karolína (vedoucí práce) ; Kotherová, Zuzana (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá způsobem trávení volného času českých dětí a mládeže a jeho atraktivitou. Výzkumným problémem, který v práci autor adresuje, je neustále zvyšující se procento výskytu dětské obezity v ČR a jeho souvislost s nárůstem technologické závislosti u dětí a mládeže. Hlavním cílem této práce je popsat, zda existuje souvislost mezi výše uvedeným. Dalším cílem je na základě vlastního výzkumu autora zjistit, jaké způsoby trávení volného času jsou pro děti a mládež více a méně atraktivní, co dětí ve volném čase baví a jak jej tráví doopravdy. Pro tyto účely formuluje autor v textu hypotézy, jejichž platnost k dosažení cílů práce ověřuje položenými výzkumnými otázkami. Autor definuje základní pojmy pro lepší orientaci v textu, který je členěn na analytickou a empirickou část. Autor v práci dále zavádí dva zcela nové pojmy: online svět a offline svět. Závěrečná část práce se zabývá perspektivou teorie změny možností propojení online světa a offline světa za účelem efektivního zapojení dětí do pohybových aktivit.
Podpora digitální gramotnosti a digitálního vzdělávání: případová studie Zlínského kraje
Maděričová, Adéla ; Veselý, Arnošt (vedoucí práce) ; Kohoutek, Jan (oponent)
Tato diplomová práce je případovou studií zaměřující se na oblast digitální gramotnost a digitálního vzdělávání na příkladu Zlínského kraje. Hlavním cílem této práce bude komplexně zmapovat situaci v oblasti digitální gramotnosti a digitálního vzdělávání v rámci Zlínského kraje, s přihlédnutím k mezikrajským rozdílům. Bude se snažit zjistit, jaké nedostatky a problémy jsou v rozvoji těchto oblastí nejčastěji identifikovány a jaké oblasti našeho života mohou nejvíce ovlivnit a jaké faktory je nejvíce ovlivňují. Dále se pokusí vysvětlit, jaká činnost a systémová podpora by k rozvoji digitální gramotnosti a digitálního vzdělávání nejvíce přispěla a jaká je v realitě. Diplomová práce bude rozdělena na dvě hlavní části, v první části bude pracováno se sekundárními zdroji, druhá část se pak bude věnovat sběru a analýze primárních dat získaných polostrukturovanými expertními rozhovory. Na rozbor analýzy dat bude navazovat diskuse nad výsledky a budou popsána možná doporučení, která z výzkumu mohla vyplynout.
Digitální nomádství: pud bloudění v současné společnosti
Volfová, Kristýna ; Halbich, Marek (vedoucí práce) ; Heřmanová, Marie (oponent)
Poslední odhady hovoří o tom, že je v současnosti na světě přibližně 4,8 milionů osob, které se považují za digitální nomády. Bývají hojně zobrazováni v médiích, nejčastěji jako mladí profesionálové, kteří úspěšně spojují práci, volný čas a cestování do jednoho holistického životního stylu. I přes tuto nezanedbatelnou přítomnost v současné populární kultuře, z výzkumnického hlediska je digitální nomádství zatím téměř neprobádaným fenoménem. Cílem této práce je proto analýza a interpretace fenoménu digitálního nomádství, a to nejen na základě vlastního etnografického výzkumu a reflexí, ale i za pomoci dosavadních teoretických konceptů antropologie turismu a mobility. Během samotného výzkumu se pak zaměřuj především na vybrané aspekty, které bývají s digitálním nomádstvím nejčastěji spojované v médiích a na to, jak je reflektují samotní aktéři. Zabývám se tak hledisky jako je rozostřování volného a pracovního času, zpomalování mobility, vznik co-workingových prostorů či zvýrazňování pojetí svobody. V neposlední řadě pak zkoumám i společenské změny, které umožnily globální rozmach tohoto fenoménu. Klíčová slova: digitální nomádství, antropologie turismu, mobilita, cestování, moderní technologie, práce
Digitální technologie ve výuce biologie člověka
Pražák, Daniel ; Vančata, Václav (vedoucí práce) ; Hlaváčová, Lucie (oponent)
Digitální technologie jsou již řadu let přítomny ve vzdělávacím prostředí nejen v České republice a stávají se relativně častým prostředkem pro zatraktivnění výuky. Mají velký potenciál ve zlepšení názornosti v obtížně představitelných oblastech, kam patří také biologie člověka a konkrétně jeho anatomie. Předkládaná práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části shrnuje dostupnou odbornou literaturu, která se věnuje východiskům pro práci s digitálními technologiemi ve výuce, mapuje proces zavádění digitálních technologií do škol v České republice a popisuje jednotlivé prvky a metody spojené s výukou prostřednictvím digitálních technologií. V praktické části jsou popsány výsledky šetření formou smíšeného výzkumu mezi žáky základních a středních škol, učiteli a studenty učitelství. Získaná data jsou v závěrečné diskuzi komparována s některými z relevantních minulých šetření, která byla realizována různými subjekty. Praktickou součástí práce jsou také návrhy konkrétních scénářů využití digitálních technologií ve výuce biologie člověka, popis jejich pilotáže a reflexe těchto scénářů. KLÍČOVÁ SLOVA biologie člověka; anatomie; digitální technologie; ICT; tablet; LMS; e-learning; m-learning

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 37 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.