Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 153 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Využití koučování jako vzdělávací metody v obchodních organizacích
Matějková, Markéta ; Šafránková, Jana Marie (vedoucí práce) ; Liška, Roman (oponent)
Vzdělání se stává stále důležitější vzhledem k častým a rychlým změnám, rozvoji technologií, novým postupům nebo globalizaci. To se týká nejen jednotlivců, ale také organizací, které potřebují mít v této dynamické době kvalifikované zaměstnance, kteří budou schopni na změny reagovat a přizpůsobovat se novým podmínkám. Při vzdělávání zaměstnanců je zapotřebí volit vhodné metody vzdělávání, aby byl celý proces efektivní. Tato práce se zabývá metodou koučování a jejím cílem je zhodnotit možnost využívání koučování jako vzdělávací metody v obchodních organizacích. V teoretické části byla použita metoda obsahové analýzy a komparace, v empirické části proběhl sběr dat pomocí dotazníkového šetření a polostrukturovaných a nestrukturovaných rozhovorů. Průzkum, jehož cílem bylo identifikovat přínosy této metody a odhalit její případné překážky, byl proveden mezi zaměstnanci obchodních organizací a mezi personalisty nebo manažery, kteří mají zkušenosti s koučováním. Informace byly rovněž získány od profesionálního kouče, který se zabývá koučováním v organizacích. Výsledky průzkumu ukázaly, že koučování je možné považovat za vhodnou metodou pro vzdělávání zaměstnanců. Hlavním přínosem pro zaměstnance je zlepšení schopností v mnoha oblastech a nalezení vlastních zdrojů pro řešení problémů. Pro organizaci je to...
Výběr tenisového trenéra podle koncepce jeho tréninkových lekcí
Štrupl, Jaroslav ; Kočíb, Tomáš (vedoucí práce) ; Velenský, Michael (oponent)
Název práce: Výběr tenisového trenéra podle koncepce jeho tréninkových lekcí Cíle práce: Sestavení pomocného manuálu, který pomůže jednoduše s výběrem tenisového trenéra pro začínající závodní hráče tenisu. Práce poukazuje na správné vedení a naopak i na často vídané chyby při realizaci tréninkových hodin. Metoda: Pro sestavení tenisového manuálu pomohla analýza odborné literatury (rešerše) z oblasti problematiky sportovního tréninku a tenisové specializace. Výsledek: Bude sestaven stručný manuál, který by měl po jeho přečtení pomoci vybrat rodičům kvalitního tenisového trenéra pro jejich děti. Manuál poukáže na chyby a nedostatky ve vedení hodin tenisu. Klíčová slova: tenis, trenér, trénování
Interní koučink
Chloubová, Šimona ; Kocianová, Renata (vedoucí práce) ; Šerák, Michal (oponent)
Předložená práce se zabývá programy interního koučinku v organizacích. Na základě teorie metody koučinku a modelů koučinku rozebírá jeho formy a popisuje proces koučovacího rozhovoru. Vymezuje koučování oproti psychoterapii a mluví o mluví o roli kouče a požadavcích na jeho odbornost v oblasti metodiky. Práce popisuje programy interního koučinku obecně a na konkrétních případech z praxe. Zabývá se důvody zavádění a výhodami interního koučinku oproti koučinku externímu. Součástí je i model programu interního koučinku pro advokátní kancelář, který ukazuje možné propojení interního koučinku s firemními procesy a s konceptem klíčových kompetencí organizace. Práce nesleduje pouze současné modely interního koučinku, ale hodnotí je a stanovuje možný potenciál rozvoje programů interního koučinku v organizacích.
Uplatnění koučování při řízení pracovního výkonu v praxi základních škol Královéhradeckého kraje
Jezdinská, Daniela ; Tureckiová, Michaela (vedoucí práce) ; Kitzberger, Jindřich (oponent)
Bakalářská práce se zabývá koučováním jako nezbytnou a důležitou aktivitou řízení, která je využívána k rozvíjení znalostí, dovedností, schopností a tím i pracovního výkonu lidí. Teoretická část shrnuje poznatky z odborné literatury zabývající se metodou koučování, věnuje se řízení pracovního výkonu v organizacích a definuje současný stav obou těchto manažerských aktivit v oblasti řízení škol. Praktická část přináší výsledky výzkumného šetření pomocí dotazníků a řízených rozhovorů. KLÍČOVÁSLOVA koučování, pracovní výkon, řízení pracovního výkonu, rozvoj potenciálu, manažer
Předpoklady úspěšné spolupráce trenéra a sportovce v atletice
Svobodová, Jana ; Vindušková, Jitka (vedoucí práce) ; Kaplan, Aleš (oponent)
Název: Předpoklady úspěšné spolupráce trenéra a sportovce v atletice Cíle: Cílem této bakalářské práce je zjistit, co je předpokladem pro úspěšnou spolupráci mezi trenérem a sportovcem. Metody: Ke zpracování této práce byla zvolena metoda literární rešerše, pro kterou byly použity tištěné a elektronické zdroje. Výsledky: Cíle a úkoly práce byly naplněny. Vypracováním literární rešerše jsme dospěli k závěru, že předpokladem úspěšné spolupráce trenéra a sportovce v atletice je efektivní komunikace. Pro úspěšnou komunikaci ve specifickém atletickém prostředí jsme stanovili podmínky, za kterých lze dosáhnout úspěšné spolupráce - vymezení cílů sportovcem i trenérem, vhodná volba trenéra, rozvíjení komunikačních dovedností a vnímání trenéra a sportovce jako osobnosti, autority. Klíčová slova: komunikace, trenérství, sportovní trénink, osobnost
Koučink trenéra v utkání
Šmirkl, Jan ; Buzek, Mario (vedoucí práce) ; Tůma, Martin (oponent)
Název: Koučink trenéra v utkání Cíle práce: Diagnostikovat trenérskou činnost ve dvou soutěžních utkáních mládežnické kategorie. Ve sledování se zaměřím na formy chování trenéra a jeho postojovou aktivitu. Výzkumné otázky: Jakým způsobem a jakou formou by měl trenér své svěřence v zápase motivovat? Jaký vliv bude mít zápas a jeho výsledek na postojovou aktivitu trenéra ve sledovaných zápasech? Jakým způsobem trenér podává instrukci a zpětnou vazbu? Metody: Pro dosažení cílů využiji metodu pozorování, metodu audio a videozáznamu a metodu didaktické interakce (ADI) Výsledky: Cíl této práce byl splněn. Výzkumné otázky byly zodpovězeny. Byla prezentována doporučení pro trenéry. Klíčová slova: koučink, kouč, trenér, zpětná informace, instrukce
Koučování ve firemním prostředí
Grusová, Anna ; Tureckiová, Michaela (vedoucí práce) ; Veteška, Jaroslav (oponent)
Předložená práce popisuje vzdělávání a rozvoj zaměstnanců, definuje metodu koučování, vymezuje jeho nezbytné součásti - kladení otázek, stanovení cílů, vnímání reality, ve které se koučovaný nachází, stanovení alternativních cest k cíli, výběr jedné z těchto cest, akční plán, zpětnou vazbu. Odvolává se na relevantní poznatky z odborné literatury. Předložená práce dále odlišuje koučování od jiných metod: především od mentoringu, terapie a poradenství. Popisuje jednotlivé směry v koučování, například jmenujme koučování vycházející ze sportovního prostředí a koučování inspirované jednotlivými psychologickými přístupy. Práce dále podrobněji popisuje dva vybrané přístupy, srovnává jejich shodné prvky a použitelnost ve firemním prostředí. Poslední kapitola je věnována možnostem uplatnění koučování jako metody rozvoje a přístupu k řízení zaměstnanců v prostředí organizace. Klíčová slova: koučování, rozvoj zaměstnanců
Projektivní techniky a práce se symboly jako nástroj osobnostního rozvoje
Bobek, Milan ; Niederlová, Markéta (vedoucí práce) ; Šípek, Jiří (oponent)
Práce se zaměřuje na kvalitativní výzkum možností a limitů využívání podnětů a symbolů na obrázkových kartách (včetně tarotových), které by klientům v koučování a terapii posloužily jako projektivní technika vedoucí k hlubšímu sebepoznání a osobnímu rozvoji. Respondenti vyprávěli svůj životní příběh na základě jimi vybraných obrázkových karet. Text ukazuje, za jakých podmínek jim použití této projektivní symbolické techniky přineslo nové informace a inspirace k sebepoznání a seberozvoji, v jakých podobách ji lze uplatňovat a jaké postupy jsou nejúčinnější. Ukázalo se, že prostý popis obrázků klientům většinou nepřináší mnoho výrazně nového. Inspirativnější pro ně začalo být, když je konzultant konfrontoval s cílenými dotazy na jednotlivé obrazové symboly, přidal své reflexe a podnětné interpretace, případně vyložil standardní významy některých symbolů. Teprve pak začala ke klientům tato technika hovořit výrazněji a přinesla jim skutečně nové impulsy k sebepoznání a seberozvoji. Ještě inspirativnější se pro ně stala, jakmile do ní byl navíc zakomponován i prvek náhody - když si některé karty vytáhli z balíčku naslepo. Autor nakonec navrhl podrobnou metodiku použití projektivních karetních obrázků a zvážil možnosti a limity použití této projektivní metody v koučování, terapii a na seminářích osobního rozvoje.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 153 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.