Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 39 záznamů.  začátekpředchozí20 - 29další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Konečná stanice, vystupovat! Pojetí péče o jedince s Alzheimerovou demencí očima blízkých (a) pečujících
Pekárková, Mariana ; Kolářová, Kateřina (vedoucí práce) ; Hasmanová Marhánková, Jaroslava (oponent)
Diplomová práce bude věnována jedincům, kteří mají rodinného příslušníka s Alzheimerovou chorobou. Stěžejním však nebude Alzheimerova choroba jako taková, ale samotní pečující a blízcí. Důraz bude kladen na jejich vzpomínky a především nově vznikající vztahy mezi pečujícími, blízkými a opečovávanými. Cílem práce je zachytit klíčové momenty, které měly u pečujících vliv na následné řešení situací a konotace, které jsou s demencí spojovány a zároveň následné reflektování a vlastní legitimizace rozhodnutí umístit svého_ou blízkého_ou do institucionální péče. Zohlednit bych chtěla také medicínský diskurs, který má vliv na formování názorů o "správně" poskytované péči a konstruování lidí s Alzheimerovou chorobou.
Lidové písně a jejich úloha v hudebním rozvoji dětí v mateřské škole
Bohatá, Martina ; Tichá, Alena (vedoucí práce) ; Kodejška, Miloš (oponent)
Práce se snaží poukázat na důležitou roli a přínos lidových písní v rozvoji hudebních dovedností dítěte. V teoretické části se zabývá dnešními dětmi v mateřských školách a jejich vývojem. Děti jsou často ve věkově heterogenních třídách, ale každá věková kategorie je na různé úrovni vývoje a má své potřeby. Při tom je třeba pracovat v souladu se vzdělávacím systémem a jeho kurikulem. Formou metodických listů jsou v diplomové práci nabídnuty náměty a příklady, jak v práci s některými lidovými písněmi lze tento požadavek naplnit. Převážná část úkolů směřuje k celkovému rozvoji hudebnosti dítěte (aktivity: hudebně-pohybové, instrumentální, pěvecké a poslechové). V některých příkladech jsou v souvislosti s tématem písně uvedeny další činnosti podporující všestranný rozvoj dítěte.
Institucionální péče o seniory v okrese Ústí nad Labem v kontextu současného a budoucího populačního vývoje
Votrubec, Matěj ; Burcin, Boris (vedoucí práce) ; Rybová, Kristýna (oponent)
Institucionální péče o seniory v okrese Ústí nad Labem v kontextu současného a budoucího populačního vývoje Abstrakt Cílem této práce bylo popsat situaci institucionální péče v okrese Ústí nad Labem. Text se skládá z několika dílčích částí. První část se zabývá analýzou vybraných složek populačního vývoje mezi roky 1991 a 2013. V druhé části je zpracována prognóza obyvatelstva ve věku 65 a více let sloužící k odhadu potřebné kapacity zařízení s péčí o seniory v okrese. V další části je uvedena legislativní rovina vycházejícího ze zákona o sociálních službách z roku 2006. V práci je uveden přehled plánů a cílů Ústeckého kraje a města Ústí nad Labem zabývající se sociálními službami. V poslední části je na základě předchozích zjištění zhodnocena kapacita zařízení s péčí o seniory. Klíčová slova: institucionální péče, kapacity, senioři, populační vývoj, Ústí nad Labem
Ohrožované dítě. Ohrožování dětí a jeho vztahový rámec u jedinců umisťovaných do diagnostického ústavu
Víravová, Jiřina
NÁZEV: Ohrožované dítě: Ohrožování dětí a jeho vztahový rámec u jedinců umisťovaných do diagnostického ústavu AUTOR: Jiřina Víravová KATEDRA: Katedra speciální pedagoigky ŠKOLITEL: Doc. Boris Titzl, Ph.D. ABSTRAKT: V předložené práci je zkoumán fenomén ohrožování dětí týráním a zanedbáváním. Východiska pro získání vhledu do této problematiky bylo nutno hledat v těch vědních disciplínách, které k objasnění podstaty a projevů týrání a zanedbávání dětí až dosud přispěly. Medicína (zejména traumatologie) objasňuje mechanismus tělesného týrání, psychiatricko- psychologický pohled téma nejenže rozšiřuje o týrání psychické a zanedbávání, ale poskytuje oporu k nemoralizujícímu vysvětlení, proč se tak týrající osoby chovají. Sociologický a etologický přístup přispívá k hlubšímu pochopení těch vlivů prostředí, které mohou vznik a trvání ohrožování dětí podněcovat. Hledisko sociální práce je uplatněno v uvedení do systému péče o ohrožené děti. Speciálněpedagogická část nahlíží situaci a výchovu ohrožených dětí především z etopedického hlediska a reflektuje specifické otázky ústavní výchovy. Tato část práce je navíc ilustrována reálnými příběhy týraných a zanedbávaných dětí z ústavní výchovy. Ve výzkumné části jsou zevrubně rozebrány podstatné okolnosti, které byly charakteristické pro děti ohrožené týráním a...
Vliv institucionální péče a výchovy na dítě raného věku (především v jazykové a komunikační oblasti)
Mouchová, Andrea ; Kropáčková, Jana (vedoucí práce) ; Loudová Stralczynská, Barbora (oponent)
Hlavní myšlenkou diplomové práce je postihnout vliv institucionální péče, výchovy a vzdělávání na rozvoj dítěte raného věku. V teoretické části je charakterizováno dítě mladší tří let, rozvoj jeho osobnosti. Zvláštní pozornost je zaměřena na rozvoj komunikačních kompetencí a řečových dovedností dítěte raného věku, jsou vymezeny základní pojmy. V diplomové práci je zmapována situace institucionální péče, výchovy a vzdělávání pro děti raného věku v České republice i zahraničí, popsán historický vývoj i současný stav. Jsou předloženy výzkumy týkající se této problematiky a nastíněny budoucí tendence a vize v oblasti výchovy a vzdělávání dětí do tří let. Cílem výzkumného šetření je porovnat skupinu dětí zařazených do institucionálních zařízení pro děti raného věku se skupinou dětí vyrůstajících výhradně v rodinném prostředí a ověřit tak, zda pobyt dítěte raného věku v institucionálním zařízení pozitivně ovlivňuje jeho rozvoj v oblasti řeči a komunikace.
Sexualita seniorů
Steklíková, Eliška ; Weiss, Petr (vedoucí práce) ; Šulová, Lenka (oponent)
Práce mapuje problematiku sexuality seniorů, shrnuje dosud publikované teoretické poznatky v této oblasti a dále je doplňuje empirickým výzkumem. Zabývá se stárnutím a stářím a nastiňuje změny, které během tohoto procesu mohou u člověka nastat, obzvláště z hlediska vývoje a proměn sexuality. Věnuje se také způsobům vnímání sexuality starého člověka jeho okolím i širokou veřejností. Práce se částečně dotýká též problematiky ústavní péče o seniory. Cíl: Zmapování oblasti sexuality populace starší šedesáti let a porovnání sexuálního chování a postojů k sexualitě žen a mužů v této věkové kategorii. Metody: Výzkum kvantitativního charakteru provedený metodou dotazníkového šetření. Zpracování a interpretace dat týkajících se relevantní věkové skupiny obyvatel, která vycházejí z průzkumu sexuálního chování provedeného v roce 2013 a garantovaného Prof. PhDr. Petrem Weissem, Ph.D. a Doc. MUDr. Jaroslavem Zvěřinou, CSc. ze Sexuologického ústavu 1. LF Univerzity Karlovy. Výsledky: Nadpoloviční většina seniorské populace České republiky nepociťuje potřebu se sexuálně realizovat, u žen je tento fenomén zastoupen silněji než u mužů. Pokud starší lidé žijí v trvalém vztahu, udržují s partnerem obvykle i sexuální styk. Průměrná frekvence pohlavního styku je čtyřikrát měsíčně. Z partnerských sexuálních aktivit je...
Ohrožované dítě. Ohrožování dětí a jeho vztahový rámec u jedinců umisťovaných do diagnostického ústavu
Víravová, Jiřina ; Titzl, Boris (vedoucí práce) ; Pešatová, Ilona (oponent) ; Přinosilová, Dagmar (oponent)
NÁZEV: Ohrožované dítě: Ohrožování dětí a jeho vztahový rámec u jedinců umisťovaných do diagnostického ústavu AUTOR: Jiřina Víravová KATEDRA: Katedra speciální pedagoigky ŠKOLITEL: Doc. Boris Titzl, Ph.D. ABSTRAKT: V předložené práci je zkoumán fenomén ohrožování dětí týráním a zanedbáváním. Východiska pro získání vhledu do této problematiky bylo nutno hledat v těch vědních disciplínách, které k objasnění podstaty a projevů týrání a zanedbávání dětí až dosud přispěly. Medicína (zejména traumatologie) objasňuje mechanismus tělesného týrání, psychiatricko- psychologický pohled téma nejenže rozšiřuje o týrání psychické a zanedbávání, ale poskytuje oporu k nemoralizujícímu vysvětlení, proč se tak týrající osoby chovají. Sociologický a etologický přístup přispívá k hlubšímu pochopení těch vlivů prostředí, které mohou vznik a trvání ohrožování dětí podněcovat. Hledisko sociální práce je uplatněno v uvedení do systému péče o ohrožené děti. Speciálněpedagogická část nahlíží situaci a výchovu ohrožených dětí především z etopedického hlediska a reflektuje specifické otázky ústavní výchovy. Tato část práce je navíc ilustrována reálnými příběhy týraných a zanedbávaných dětí z ústavní výchovy. Ve výzkumné části jsou zevrubně rozebrány podstatné okolnosti, které byly charakteristické pro děti ohrožené týráním a...
Podmínky vzdělávání dvouletých dětí v mateřských školách
Splavcová, Hana ; Kropáčková, Jana (vedoucí práce) ; Opravilová, Eva (oponent)
Diplomová práce se zabývá aktuální problematikou předškolního vzdělávání dětí mladších tří let v mateřské škole. S ohledem na rodinnou, sociální i vzdělávací politiku se přesouvá péče a vzdělávání dětí mladších tří let do mateřských škol. Cílem práce je popsat proměny rodiny, současný stav předškolního vzdělávání v České republice s ohledem na děti mladší tří let a posoudit potřeby dítěte do tří let věku. Na základě těchto potřeb vymezit podmínky pro vzdělávání dětí mladších tří let v mateřských školách. V rámci výzkumného šetření bylo zkoumáno naplňování potřeb dětí a úprava podmínek pro vzdělávání dětí mladších tří let v mateřských školách, které tuto činnost vykonávají. Následně byly výstupy z provedených šetření vzájemně porovnány a srovnávány s optimální praxí kvalitní instituce. Z výstupů této diplomové práce je zřejmé, že předškolní vzdělávání dětí mladších tří let v mateřských školách je možné. Pro zachování kvality poskytovaného vzdělávání je nutné upravit podmínky pro vzdělávání tak, aby vyhovovaly aktuálnímu vývoji a potřebám těchto dětí, zejména snížení počtu dětí ve třídě a posílení pedagogického personálu. Na základě příkladu dobré praxe je v diplomové práci popsán návrh možných řešení pro zařazení dětí mladších tří let do mateřské školy v současných legislativních podmínkách.
Teorie a praxe výchovy dětí do tří let v prostředí německé mateřské školy
Vacková, Veronika ; Opravilová, Eva (vedoucí práce) ; Loudová Stralczynská, Barbora (oponent)
ANOTACE: Práce se zabývá institucionální výchovou a vzděláváním dětí do tří let v českém a německém prostředí. Seznamuje se současnou situací výchovy a vzdělávání dětí raného věku s přihlédnutím k historickým souvislostem, legislativnímu uspořádání a výchozím modelům obou zemí. Praktická část je realizována na příkladu následujících institucí: Dětské jesle Jihlava, česko-německá mateřská škola KIDS Company Praha a Kindertagestätte Entdeckerkiste Drážďany. Analyzuje jejich vzdělávací dokumenty, popisuje podmínky výchovy a vzdělávání a zkoumá jejich vliv na děti v těchto institucích. Zhodnocení předností a nedostatků se odráží v návrhu optimálního vzdělávacího plánu pro děti raného věku.
Problematika institucionální péče o seniory s Alzheimerovou chorobou
Jírová, Monika ; Ondrušová, Jiřina (vedoucí práce) ; Cimrmannová, Tereza (oponent)
Diplomová práce s názvem "Problematika institucionální péče o seniory s Alzheimerovou chorobou" zahrnuje informace týkající se jednotlivých typů demencí, mapuje současnou situaci v České republice a ve světě, charakterizuje základní otázky v oblasti sociální politiky a představuje vybrané metody nefarmakologické léčby. Výzkumná část analyzuje podmínky života seniorů trpících Alzheimerovou chorobou, kteří žijí v různých typech ústavních zařízení. Zaměřuje se také na rodinné příslušníky. K ucelenému pohledu na dané téma přispívají názory odborníků z daných institucí. Cílem práce je stručně charakterizovat a porovnat systém péče v jednotlivých ústavních zařízeních a pomocí statistických informací poukázat na aktuálnost tématu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 39 záznamů.   začátekpředchozí20 - 29další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.