Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 9 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Specifické penitenciární problémy vězněných žen
Sluková, Květuše ; Šotolová, Eva (vedoucí práce) ; Pešatová, Ilona (oponent) ; Černíková, Helena (oponent)
Předkládaná disertační práce se zabývá popisem dvou skupin vězněných žen - odsouzených k dlouhodobým trestům a odsouzených matek s malými dětmi. Trestná činnost žen se od mužské kriminality liší. Nejčastějšími druhy trestné činnosti jsou krádeže, kapesní krádeže, nelegální podnikání, padělání zboží a ochranných známek, krácení daní, úplatky a v poslední době stoupá i násilná trestná činnost - loupeže a vraždy. Zvláštní skupinou jsou ženy, páchající velké podvody nebo ty, které se podílejí na formách organizovaného zločinu (prostituce, obchod s dětmi nebo drogami atd.) Každá z těchto skupin odsouzených žen vyžaduje specializované zacházení, někdy i zvláštní formy terapeutické nebo lékařské péče. V ČR jsou dvě ženské věznice pro ženy - v Opavě a ve Světlé nad Sázavou. Ve věznici Opava vykonávají trest ženy odsouzené do všech čtyřech typů věznice včetně těch, které jsou odsouzeny do ostrahy a zvýšené ostrahy. V této věznici jsou rovněž specializovaná oddělení pro drogově závislé a odsouzené s poruchami osobnosti. Velkou výhodou je, že nedaleko věznice se nachází jedna z nejlepších psychiatrických klinik v ČR. Před nedávnem zde byl zřízen i detenční ústav. Ve věznici Světlá nad Sázavou vykonávají trest ženy odsouzené do všech typů věznic. Jsou zde zřízena oddělení pro odsouzené s poruchami osobnosti, s...
Cizojazyčná způsobilost žáků se specifickými poruchami učení na začátku procesu osvojování cizího jazyka na základní škole
Špačková, Klára ; Kucharská, Anna (vedoucí práce) ; Viktorová, Ida (oponent) ; Pešatová, Ilona (oponent)
Disertační práce se zbývá problematikou cizojazyčné způsobilosti a dílčích cizojazyčných schopností žáků se specifickými poruchami učení na začátku procesu osvojování cizího jazyka. První část práce popisuje základní teoretická východiska procesu osvojování cizího jazyka a přibližuje současný stav poznání problematiky žáků se specifickými poruchami učení v procesu osvojování cizího jazyka u nás i v zahraničí. Druhá část práce představuje výzkum, jehož cílem bylo v porovnání se srovnávací skupinou zmapovat stav a vývoj cizojazyčné způsobilosti žáků se specifickými poruchami učení během prvního roku výuky cizího jazyka na základní škole. Úroveň cizojazyčné způsobilosti i cizojazyčných schopností žáků se specifickými poruchami učení byla porovnávána s úrovní osvojení cizího jazyka i jazykovými a čtenářskými dovednostmi v mateřském jazyce. Klíčová slova: cizojazyčná způsobilost, cizojazyčné schopnosti, fonologické dovednosti, specifické poruchy učení, roviny jazyka
Inkluzivní vzdělávání na základních školách v ČR pohledem vedení škol a školních speciálních pedagogů
Mrázková, Jana ; Kucharská, Anna (vedoucí práce) ; Bartoňová, Miroslava (oponent) ; Pešatová, Ilona (oponent)
Práce se zaměřuje na postoje školních speciálních pedagogů avedení škol ve vztahu k inkluzivnímu (společnému) vzdělávání na poli základních škol v České republice. Záměrem práce bylo analyzovat dosavadní výzkumná šetření vztahující se k tématu z pohledu vybraných respondentů a dále popsat, jak respondenti vnímají aktuální úroveň nastavených podmínek pro implementaci inkluzivního vzdělávání po legislativních změnách v roce 2016. Kvalitativní část výzkumu byla realizována na základě polostrukturovaných rozhovorů a rozhovorů v rámci focus groups a týkala se oblasti spolupráce jednotlivých aktérů vzdělávání v podmínkách školy, vnímání nastaveného systému podpůrných opatření a podmínek pro inkluzivní vzdělávání v jejich škole i podmínek nastavených systémem. Byla analyzována problematika kvality školy jako takové, dále pak dopady inkluzivních legislativních změn po roce 2016 i vlastní definice a postoje k inkluzivnímu vzdělávání. Na základě výstupů z kvalitativní části byla realizována část kvantitativní, které se zúčastnilo 1029 respondentů ze škol celé České republiky, resp. 992 respondentů s validně vyplněnými daty. Respondenti si inkluzivní vzdělávání definují dost nejednotně, což má vliv na jejich postoje. Z výsledků vyplývá, že čím je skupina dětí/žáků/studentů, ke kterým je vztaženo inkluzivní vzdělávání,...
Příčiny sociálního narušení jedinců umístěných v dětském diagnostikém ústavu
Pešatová, Ilona
Magdalény Rettigové 4, 116 39 Praha 1 tel.: +420 221 900 111 www.pedf.cuni.cz IČ 00216208 DIČ CZ00216208 Dle čl. 4 Opatření rektora č. 6/2010 o Zpřístupnění elektronické databáze závěrečných prací http://www.cuni.cz/UK-3470.html a čl. 1 Opatření děkana 17/2010 se z časového hlediska závěrečné práce dělí do tří skupin: a. "nové práce", tj. práce odevzdávané k obhajobě počínaje 29. 9. 2010, b. "starší práce", tj. práce odevzdané k obhajobě od 1. 1. 2006 do 28. 9. 2010, c. "práce před rokem 2006", tj. práce odevzdané k obhajobě před 1. 1. 2006. V tomto případě jde o "starší práci" odevzdanou k obhajobě od 1. 1. 2006 do 28. 9. 2010. Omlouváme se, ale dokument není k dispozici.
Ohrožované dítě. Ohrožování dětí a jeho vztahový rámec u jedinců umisťovaných do diagnostického ústavu
Víravová, Jiřina ; Titzl, Boris (vedoucí práce) ; Pešatová, Ilona (oponent) ; Přinosilová, Dagmar (oponent)
NÁZEV: Ohrožované dítě: Ohrožování dětí a jeho vztahový rámec u jedinců umisťovaných do diagnostického ústavu AUTOR: Jiřina Víravová KATEDRA: Katedra speciální pedagoigky ŠKOLITEL: Doc. Boris Titzl, Ph.D. ABSTRAKT: V předložené práci je zkoumán fenomén ohrožování dětí týráním a zanedbáváním. Východiska pro získání vhledu do této problematiky bylo nutno hledat v těch vědních disciplínách, které k objasnění podstaty a projevů týrání a zanedbávání dětí až dosud přispěly. Medicína (zejména traumatologie) objasňuje mechanismus tělesného týrání, psychiatricko- psychologický pohled téma nejenže rozšiřuje o týrání psychické a zanedbávání, ale poskytuje oporu k nemoralizujícímu vysvětlení, proč se tak týrající osoby chovají. Sociologický a etologický přístup přispívá k hlubšímu pochopení těch vlivů prostředí, které mohou vznik a trvání ohrožování dětí podněcovat. Hledisko sociální práce je uplatněno v uvedení do systému péče o ohrožené děti. Speciálněpedagogická část nahlíží situaci a výchovu ohrožených dětí především z etopedického hlediska a reflektuje specifické otázky ústavní výchovy. Tato část práce je navíc ilustrována reálnými příběhy týraných a zanedbávaných dětí z ústavní výchovy. Ve výzkumné části jsou zevrubně rozebrány podstatné okolnosti, které byly charakteristické pro děti ohrožené týráním a...
Cizojazyčná způsobilost žáků se specifickými poruchami učení na začátku procesu osvojování cizího jazyka na základní škole
Špačková, Klára ; Kucharská, Anna (vedoucí práce) ; Viktorová, Ida (oponent) ; Pešatová, Ilona (oponent)
Disertační práce se zbývá problematikou cizojazyčné způsobilosti a dílčích cizojazyčných schopností žáků se specifickými poruchami učení na začátku procesu osvojování cizího jazyka. První část práce popisuje základní teoretická východiska procesu osvojování cizího jazyka a přibližuje současný stav poznání problematiky žáků se specifickými poruchami učení v procesu osvojování cizího jazyka u nás i v zahraničí. Druhá část práce představuje výzkum, jehož cílem bylo v porovnání se srovnávací skupinou zmapovat stav a vývoj cizojazyčné způsobilosti žáků se specifickými poruchami učení během prvního roku výuky cizího jazyka na základní škole. Úroveň cizojazyčné způsobilosti i cizojazyčných schopností žáků se specifickými poruchami učení byla porovnávána s úrovní osvojení cizího jazyka i jazykovými a čtenářskými dovednostmi v mateřském jazyce. Klíčová slova: cizojazyčná způsobilost, cizojazyčné schopnosti, fonologické dovednosti, specifické poruchy učení, roviny jazyka
Aspekty narušené komunikační schopnosti
Tomická, Václava ; Hájková, Vanda (vedoucí práce) ; Pešatová, Ilona (oponent) ; Stejskal, Bohumil (oponent)
Disertační práce je zaměřena na narušenou komunikační schopnost u dětí v období školní zralosti. Cílem disertační práce bylo analyzovat narušenou komunikační schopnost v procesu školní zralosti. K dosažení cíle bylo použito metody kritické analýzy odborných pramenů pro vysvětlení současných trendů logopedické a speciálně pedagogické diagnostiky a pro pochopení současných možností a rizik ve vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností. Dále byla provedena analýza diagnostického procesu v poradenské praxi. Vlastní výzkum byl realizován v šestiletém období a zahrnoval 848 respondentů. Předvýzkum poukázal ve svých výsledcích na stále vysoký počet žáků s narušenou komunikačních schopností nastupujících do 1. tříd základních škol. Ve výzkumu byla provedena analýza narušené komunikační schopnosti a dále analýza zpřesňující logopedické diagnostiky mapující jazykové roviny. Pro hodnocení výstupů byly použity i standardizované diagnostické nástroje. Výsledky výzkumu byly vyhodnoceny pomocí matematických a statistických metod. Výsledky výzkumu mapují narušenou komunikační schopnost klientů (věk 5,5-6,5 roku) poradenského pracoviště a poukazují na potřebu zkvalitnění diagnostického procesu rozšířeného o logopedickou diagnostiku. Tato diagnostika odhaluje oslabení v jazykových rovinách zejména u klientů...
Specifické penitenciární problémy vězněných žen
Sluková, Květuše ; Šotolová, Eva (vedoucí práce) ; Pešatová, Ilona (oponent) ; Černíková, Helena (oponent)
Předkládaná disertační práce se zabývá popisem dvou skupin vězněných žen - odsouzených k dlouhodobým trestům a odsouzených matek s malými dětmi. Trestná činnost žen se od mužské kriminality liší. Nejčastějšími druhy trestné činnosti jsou krádeže, kapesní krádeže, nelegální podnikání, padělání zboží a ochranných známek, krácení daní, úplatky a v poslední době stoupá i násilná trestná činnost - loupeže a vraždy. Zvláštní skupinou jsou ženy, páchající velké podvody nebo ty, které se podílejí na formách organizovaného zločinu (prostituce, obchod s dětmi nebo drogami atd.) Každá z těchto skupin odsouzených žen vyžaduje specializované zacházení, někdy i zvláštní formy terapeutické nebo lékařské péče. V ČR jsou dvě ženské věznice pro ženy - v Opavě a ve Světlé nad Sázavou. Ve věznici Opava vykonávají trest ženy odsouzené do všech čtyřech typů věznice včetně těch, které jsou odsouzeny do ostrahy a zvýšené ostrahy. V této věznici jsou rovněž specializovaná oddělení pro drogově závislé a odsouzené s poruchami osobnosti. Velkou výhodou je, že nedaleko věznice se nachází jedna z nejlepších psychiatrických klinik v ČR. Před nedávnem zde byl zřízen i detenční ústav. Ve věznici Světlá nad Sázavou vykonávají trest ženy odsouzené do všech typů věznic. Jsou zde zřízena oddělení pro odsouzené s poruchami osobnosti, s...
Příčiny sociálního narušení jedinců umístěných v dětském diagnostikém ústavu
Pešatová, Ilona
Magdalény Rettigové 4, 116 39 Praha 1 tel.: +420 221 900 111 www.pedf.cuni.cz IČ 00216208 DIČ CZ00216208 Dle čl. 4 Opatření rektora č. 6/2010 o Zpřístupnění elektronické databáze závěrečných prací http://www.cuni.cz/UK-3470.html a čl. 1 Opatření děkana 17/2010 se z časového hlediska závěrečné práce dělí do tří skupin: a. "nové práce", tj. práce odevzdávané k obhajobě počínaje 29. 9. 2010, b. "starší práce", tj. práce odevzdané k obhajobě od 1. 1. 2006 do 28. 9. 2010, c. "práce před rokem 2006", tj. práce odevzdané k obhajobě před 1. 1. 2006. V tomto případě jde o "starší práci" odevzdanou k obhajobě od 1. 1. 2006 do 28. 9. 2010. Omlouváme se, ale dokument není k dispozici.

Viz též: podobná jména autorů
2 Pešatová, Iveta
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.