Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 15 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Analýza nákladů a cen liniových staveb
Vacková, Veronika ; Výskala, Miloslav (oponent) ; Aigel, Petr (vedoucí práce)
Bakalářská práce se věnuje liniovým stavbám a to pozemním komunikacím – silnicím (dálnici). V teoretické části se budeme věnovat základním názvoslovím typu cena, rozpočet stavby, náklady, liniové stavby a jejich historie a druhy podkladních a obrusných vrstev vozovky. Praktická část bakalářské práce se zabývá sestavením dvou položkových rozpočtů dle stanovených konstrukcí silnice a následným vyhodnocením dle stanovených kritérií.
Liniová stavba v rámci životního cyklu z pohledu BIM
Vacková, Veronika ; Výskala, Miloslav (oponent) ; Aigel, Petr (vedoucí práce)
Cílem práce bylo využití systému BIM v rámci zajištění kompletní výstavby, včetně provozní části u liniových staveb. V první části diplomové práce jsem se zabývala náklady na celkovou životnost liniové stavby, životním cyklem liniové stavby, jaký je rozdíl mezi BIM modelem a klasickým projektováním, účastníky BIM modelu a jaké jsou v BIM úrovně. V praktické části jsem se zabývala dvěmi úrovněmi BIM modelování, ve kterých jsem si stanovila celkovou cenu zkoumané stavby, které jsem následně porovnávala. Zavěrečnou kapitolou diplomové práce bylo i stanovení provozních nákladů, které jsou nedílnou součástí nákladů na celkovou dobu životnosti.
Hra jako vyučovací a výchovná metoda
Vacková, Veronika ; Kasíková, Hana (vedoucí práce) ; Koťa, Jaroslav (oponent)
Smyslem předložené práce je seznámit čtenáře se hrou jako vyučovací a výchovnou metodou. Hra je nejpřirozenější aktivitou dítěte. Každý pedagog by se proto měl seznámit s možnostmi zařazování her do výchovné a vzdělávací činnosti. Existuje mnoho definic hry, některé z nich ve své práci uvádím a představuji také konkrétní ukázky her, členěné dle jejich zaměření. Snažila jsem se obsáhnout a pojmenovat významné vlivy, které na správný a zdravý průběh hry působí. V rámci vlastní pedagogické praxe jsem aplikovala vybrané hry na své studenty a snažila se postihnout jejich efektivitu i popularitu. Součástí práce je kapitola o hře v různých vývojových etapách. Zde uvádím možné hry, hračky a herní aktivity, vhodné a přiměřené daným vývojovým etapám. Výsledkem je teoretický základ, na který bych ráda v budoucnu navázala.
RAKO, Jano Koehler a křížová cesta na Svatém Hostýně
Vacková, Veronika ; Czumalo, Vladimír (vedoucí práce) ; Šmied, Miroslav (oponent)
Předmětem bakalářské práce bude křížová cesta na Svatém Hostýně, vytvořená firmou RAKO podle návrhu Jano Koehlera. Autorka v samostatných kapitolách nejprve představí problematiku muzivního umění obecně, závody RAKO a jejich místo v české výtvarné kultuře a osobnost a dílo Jano Koehlera, aby se pak v jádrové kapitole věnovala technologické, formální a ikonografické analýze jednotlivých zastavení křížové cesty. Zahrnuta budou i další díla v keramické řezané mozaice, která vznikla v období před svatohostýnským cyklem nebo později. Samostatně zpracuje také problematiku památkové ochrany a zkušenosti z dosavadních restaurátorských prací. Součástí práce bude obrazová příloha. Klíčová slova Křížová cesta, Svatý Hostýn, Jano Koehler, RAKO, Emil Sommerschuh, mozaika, keramika, katolická moderna
Význam zdraví pro hospitalizovaného pacienta jako životní hodnota
VACKOVÁ, Veronika
Zdraví představuje z pohledu ošetřovatelství jeden z nejzákladnějších pojmů. Řada autorů pokládá za prioritní, že sestra disponuje znalostmi ohledně zdraví, nemoci, o hodnotách pacienta i svých vlastních hodnot za předpokladu efektivního ovládání dovedností z oblasti systematického pozorování, účinné komunikace, uměním projevit ochotu pomoci a soustavného zaznamenávání zdravotního stavu pacienta. Stejně jako mnoho teoretiků, tak i každý z nás si pod pojmem zdraví vybaví něco jiného. Proto je nutné vycházet z definice zdraví, které napomáhá k pochopení jednání člověka a k jeho vlastnímu zdraví. Cílem výzkumného šetření bylo zjistit, jaké specifické intervence mohou sestry využít v oblasti zdraví hospitalizovaného pacienta v základě narušení této hodnoty. K dosažení cíle bylo zapotřebí si jej pomocí výzkumných otázek rozdělit do několika oblastí a to, jak vnímají hodnotu zdraví hospitalizovaní pacienti, jaký je jejich řebříček hodnot při hospitalizaci, jaké hodnoty byly pro pacienta významné před jeho hospitalizací a jakým způsobem zasahuje hospitalizace do hodnot pacienta s ohledem na jeho budoucí život po propuštění. Z pohledu pacienta bylo klíčové rozpoznat, jaké aspekty v rámci ošetřovatelské činnosti sestry jsou pro něj nejpodstatnější v souvislosti s hospitalizací a jeho zdravotním stavem a také jaké jsou možnosti sestry pro saturování hodnoty zdraví. Druhá skupina respondentů byla zaměřena na ošetřovatelský personál. Klíčovým záměrem bylo shledat, jak vnímají sestry případné ovlivnění životních hodnot pacienta v souvislosti s hospitalizací a jak vnímají svoje možnosti pro saturování této hodnoty. Metodika: Pro výzkumné šetření byla zvolena kvalitativní metoda sběru a analýzy dat pomocí polostrukturovaných rozhovorů. První část rozhovorů byla zaměřena na pacienty, kteří byli přijati na oddělení chirurgické, rehabilitační a traumatologické bez specifičtějšího určení. Součástí druhé části byly rozhovory se sestrami na totožných odděleních. Sběr dat probíhal v lednu a únoru 2018 přímo v nemocničním zařízení. Po dostatečném nasycení dat byla provedena kategorizace pomocí otevřeného kódování, metodou "tužka a papír". Výsledky: Na základě výzkumného šetření vyvstalo několik zajímavých zjištění. Pouze jeden respondent vnímá své zdraví z holistického pohledu, jak se uvádí ve světově uznávané definici zdraví dle WHO. Také se potvrdilo se, že ne pro každého pacienta je hodnota zdraví prioritní hodnotou ve srovnání s ostatními hodnotami. S tím souvisí i vnímání hodnoty zdraví z časového hlediska. Prokázalo se, že samotná hospitalizace, popřípadě vznik obtíží vedoucí k hospitalizaci, zapříčinilo změnu v pozitivním slova smyslu ve vnímání hodnoty zdraví u téměř poloviny dotazovaných. Mezi respondenty se našli i tací, kteří dosud nepociťují žádnou změnu a ani to nepředpokládají. Dotazovaní pacienti také prokázali, že hospitalizace je pro ně rozhodující událost, přinášející uvědomění si okolností, které zapříčinily samotnou hospitalizaci. Následkem prožívaných emocí jsou pak různá očekávání od sebe samého i od ošetřujících sester. Dále bylo zjištěno, že pacienti vyžadují individuální přístup a zájem sestry k tomu, aby bylo dosaženo co nejefektivnější saturace hodnoty zdraví. Sestry sice uznaly hodnotu zdraví jako prioritní, nedokázaly však najít schůdné řešení, jak se této hodnotě náležitě věnovat i v praxi. I přesto, že vnímají hodnotu zdraví jako cíl a záměr ošetřovatelství, v praxi se potýkají s nedostatkem času a ošetřovatelského personálu nebo jsou pohlceny množstvím administrativní práce. Závěr: Není snadné stanovit jednoznačný verdikt na námi položené otázky, jak se může zdát. Předmětem práce, zdraví a péče o něj, představuje velice obsáhlý výčet aspektů. Z tohoto důvodu doporučujeme navazující prohloubení a rozšíření poznatků k docílení zobecnění výsledků. Péče o lidské zdraví má obrovský význam pro naši budoucnost a je nutné neustále prohlubovat vědomosti ohledně této problematiky.
Analýza faktorů pracovní motivace
Vacková, Veronika ; Stříteský, Marek (vedoucí práce) ; Legnerová, Kateřina (oponent)
Bakalářská práce se věnuje faktorům pracovní motivace. Cílem práce je analýza pracovních faktorů, které nejvíce ovlivňují jedince ve věku mezi 20 a 30 lety, kteří právě vstupují na pracovní trh a hledají své uplatnění v mezinárodním prostřední. Analýza probíhá ve dvou částech. V první části jsou pomocí dotazníkového šetření stanoveny nejdůležitější faktory motivace u cílové skupiny. Druhá část potom na základě hloubkového rozhovoru s majitelem společnosti Czech-us analyzuje, jakým způsobem probíhá motivace zaměstnanců v dané společnosti. Na základě komparace výsledků dotazníkového šetření a hloubkového rozhovoru budou formulovány návrhy a doporučení pro zlepšení motivování zaměstnanců ve společnosti.
Klima školní třídy
Vacková, Veronika ; Krykorková, Hana (vedoucí práce) ; Kasíková, Hana (oponent)
Diplomová práce "Klima školní třídy" je rozdělena na dvě části - teoretickou a empirickou. Teoretická část se zabývá obsahovým vymezením pojmu školní klima a následným rozborem a charakteristikou oblastí s ním souvisejících. Jedná se především o analýzu sociálního klimatu školní třídy a zmapování faktorů, které se na daném klimatu podílejí. Zmiňované mechanismy podílející se na tvorbě školního klimatu blíže analyzuji zejména z hlediska samotných aktérů, tedy učitelů a žáků. Dále se v této části práce zabývám vymezením a popisem přístupů ke zkoumání sociálního klimatu se stručným rozborem konkrétních diagnostických metod. Součástí práce je taktéž rámcové vymezení výsledků dosavadní výzkumné činnosti domácích i zahraničních výzkumů ve výše zmiňované oblasti. Empirická část se zaměřuje na diagnostiku klimatu školních tříd na vybraných středních školách okresu Tábor. Výzkum je zaměřen na zmapování klimatu s důrazem na kvantitativní zkoumání prostřednictvím zvolených diagnostických metod. Cílem této části je zjištění, do jaké míry se, z pohledu žáka, liší klima školních tříd y na SOU a SOŠ. Závěr empirické části je věnován významu třídního klimatu společně s možným využitím poznatků o něm a způsoby jeho ovlivňování. Klíčová slova: Klima školy, klima třídy, sociální interakce, učitel, žák, třída,...
Teorie a praxe výchovy dětí do tří let v prostředí německé mateřské školy
Vacková, Veronika ; Opravilová, Eva (vedoucí práce) ; Loudová Stralczynská, Barbora (oponent)
ANOTACE: Práce se zabývá institucionální výchovou a vzděláváním dětí do tří let v českém a německém prostředí. Seznamuje se současnou situací výchovy a vzdělávání dětí raného věku s přihlédnutím k historickým souvislostem, legislativnímu uspořádání a výchozím modelům obou zemí. Praktická část je realizována na příkladu následujících institucí: Dětské jesle Jihlava, česko-německá mateřská škola KIDS Company Praha a Kindertagestätte Entdeckerkiste Drážďany. Analyzuje jejich vzdělávací dokumenty, popisuje podmínky výchovy a vzdělávání a zkoumá jejich vliv na děti v těchto institucích. Zhodnocení předností a nedostatků se odráží v návrhu optimálního vzdělávacího plánu pro děti raného věku.
Hra jako vyučovací a výchovná metoda
Vacková, Veronika ; Kasíková, Hana (vedoucí práce) ; Koťa, Jaroslav (oponent)
Smyslem předložené práce je seznámit čtenáře se hrou jako vyučovací a výchovnou metodou. Hra je nejpřirozenější aktivitou dítěte. Každý pedagog by se proto měl seznámit s možnostmi zařazování her do výchovné a vzdělávací činnosti. Existuje mnoho definic hry, některé z nich ve své práci uvádím a představuji také konkrétní ukázky her, členěné dle jejich zaměření. Snažila jsem se obsáhnout a pojmenovat významné vlivy, které na správný a zdravý průběh hry působí. V rámci vlastní pedagogické praxe jsem aplikovala vybrané hry na své studenty a snažila se postihnout jejich efektivitu i popularitu. Součástí práce je kapitola o hře v různých vývojových etapách. Zde uvádím možné hry, hračky a herní aktivity, vhodné a přiměřené daným vývojovým etapám. Výsledkem je teoretický základ, na který bych ráda v budoucnu navázala.
Liniová stavba v rámci životního cyklu z pohledu BIM
Vacková, Veronika ; Výskala, Miloslav (oponent) ; Aigel, Petr (vedoucí práce)
Cílem práce bylo využití systému BIM v rámci zajištění kompletní výstavby, včetně provozní části u liniových staveb. V první části diplomové práce jsem se zabývala náklady na celkovou životnost liniové stavby, životním cyklem liniové stavby, jaký je rozdíl mezi BIM modelem a klasickým projektováním, účastníky BIM modelu a jaké jsou v BIM úrovně. V praktické části jsem se zabývala dvěmi úrovněmi BIM modelování, ve kterých jsem si stanovila celkovou cenu zkoumané stavby, které jsem následně porovnávala. Zavěrečnou kapitolou diplomové práce bylo i stanovení provozních nákladů, které jsou nedílnou součástí nákladů na celkovou dobu životnosti.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 15 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
3 VACKOVÁ, Vendula
16 VACKOVÁ, Veronika
1 VACKOVÁ, Věra
3 Vacková, Vendula
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.