Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Spolupráce s rodinou při vzdělávání dětí od dvou let v mateřské škole
Splavcová, Hana ; Wildová, Radka (vedoucí práce) ; Syslová, Zora (oponent) ; Koželuhová, Eva (oponent)
Disertační práce je věnována realitě zařazování dětí raného věku do mateřské školy České republice. Téma bylo zkoumáno z pohledu klíčových aktérů, tedy rodičů a učitelů prostřednictvím výzkumných otázek: Jaká je dostupnost vzdělávání dětí raného věku v České Jaké jsou důvody rodin pro umisťování dětí raného věku do mateřské školy? Jaké jsou přínosy docházky dítěte raného věku do mateřské školy pohledem jednotlivých aktérů? Jaké jsou způsoby komunikace a spolupráce mateřské školy s rodinou pohledem jednotlivých aktérů? ro sběr dat bylo využito dotazníkové šetření, do kterého se zapojilo 1030 rodičů a 1118 učitelů z celé České republiky. Pro hlubší poznání bylo šetření doplněno ohniskovými skupinami rodičů a učitelů. Získaná data byla analyzována s využitím otevřeného kódování, konstantní komparace a jednoduché deskriptivní statistiky. vzdělávání pro děti raného věku České republice palčivým tématem Otázka ovlivňuje pohled na její kvalitu, zároveň se prolíná širokého spektra identifikovaných důvodů Z větší části se v šetření ukázalo, že rodiče i učitelé přikládají význam přístup k dětem, naplňování potřeb dětí i rodin. otázce přínosů docházky dítěte raného věku, obdobně jako v oblasti komunikace a spolupráce mateřské školy s aktéři někdy shodují, jindy se ve svých názorech značně liší.
Rodina a mateřská škola v procesu inkluze
Venclová, Kateřina ; Hanyš Holemá, Irena (vedoucí práce) ; Splavcová, Hana (oponent)
Diplomová práce se věnuje inkluzi v předškolním vzdělávání se zaměřením na rodinu dítěte. Teoretická část pojednává o inkluzivním vzdělávání, vymezuje základní pojmy, související legislativu, popisuje přínosy i rizika inkluze ve světle aktuálních poznatků. Pozornost je věnována nejen charakteristice předškolního vzdělávání, ale také začleňování dítěte se speciálními vzdělávacími potřebami do mateřské školy. Samostatná kapitola se zabývá problematikou rodiny dítěte se zdravotním postižením a dále popisuje některé aspekty spolupráce rodiny s mateřskou školou. Rodina má zásadní úlohu ve vývoji dítěte, proto je také rodinný kontext, ve kterém dítě vyrůstá, podstatný pro porozumění individuality a vývojových potřeb dítěte. Na teoretické poznatky pak navazuje výzkumné šetření. V praktické části je představen kvalitativní výzkum, jehož cílem je přinést zkušenosti s inkluzivním vzděláváním v MŠ pohledem rodičů. Výzkum se zaměřuje na rodiny dětí se zdravotním postižením a znevýhodněním, které jsou v současnosti zahrnuty v rámci legislativy do kategorie osob se speciálními vzdělávacími potřebami. Záměrem kvalitativního výzkumu je podrobné prozkoumání problematiky inkluze v MŠ prostřednictvím hloubkových rozhovorů s rodiči dítěte, které je inkluzivně vzděláváno v běžné třídě. Rozhovory jsou doplněny...
Podmínky vzdělávání dvouletých dětí v mateřských školách
Splavcová, Hana ; Kropáčková, Jana (vedoucí práce) ; Opravilová, Eva (oponent)
Diplomová práce se zabývá aktuální problematikou předškolního vzdělávání dětí mladších tří let v mateřské škole. S ohledem na rodinnou, sociální i vzdělávací politiku se přesouvá péče a vzdělávání dětí mladších tří let do mateřských škol. Cílem práce je popsat proměny rodiny, současný stav předškolního vzdělávání v České republice s ohledem na děti mladší tří let a posoudit potřeby dítěte do tří let věku. Na základě těchto potřeb vymezit podmínky pro vzdělávání dětí mladších tří let v mateřských školách. V rámci výzkumného šetření bylo zkoumáno naplňování potřeb dětí a úprava podmínek pro vzdělávání dětí mladších tří let v mateřských školách, které tuto činnost vykonávají. Následně byly výstupy z provedených šetření vzájemně porovnány a srovnávány s optimální praxí kvalitní instituce. Z výstupů této diplomové práce je zřejmé, že předškolní vzdělávání dětí mladších tří let v mateřských školách je možné. Pro zachování kvality poskytovaného vzdělávání je nutné upravit podmínky pro vzdělávání tak, aby vyhovovaly aktuálnímu vývoji a potřebám těchto dětí, zejména snížení počtu dětí ve třídě a posílení pedagogického personálu. Na základě příkladu dobré praxe je v diplomové práci popsán návrh možných řešení pro zařazení dětí mladších tří let do mateřské školy v současných legislativních podmínkách.
Specifika práce s dětmi do tří let v jeslích Řásnovka 2, Praha 1
Splavcová, Hana ; Kropáčková, Jana (vedoucí práce) ; Opravilová, Eva (oponent)
Anotace: Práce se zabývá problematikou jeslí z hlediska základního zajištění provozu a podmínek pro poskytování odborné, přiměřené a hodnotné péče o děti do tří let. Pro vhled do situace byly použity kromě odborné literatury také názory rodičovské veřejnosti a studentů Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy v Praze, zjišťované formou přímého dotazování, rozhovorů a písemného vyjádření předem určenou formou. Dalšími oblastmi, kterými se práce zabývá, je zařazení zařízení pro děti do tří let z pohledu legislativy a srovnání Programu výchovné práce pro jesle a mateřské školy a Metodiky výchovné práce v jeslích a mateřských školách s Rámcovým vzdělávacím programem pro předškolní vzdělávání Annotation: This study is about nursery care issue from the aspect of operation establishment and conditions for offering professional, adequate and valuable care for children less than three years of age. For further insight into the situation a professional literature was used as well as opinions from the parenting public and from Prague's Charles University Faculty of Education students. These opinions were obtained using direct interviews, questionnaires and written methods. Other issues this study is concerned with are locating any daycare establishment for children under 3 years of age within the legislation and...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.