Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 17,632 záznamů.  začátekpředchozí17623 - 17632  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.94 vteřin. 

Informační služby s přidanou hodnotou
Pojerová, Kateřina ; Papík, Richard (vedoucí práce) ; Souček, Jiří (oponent)
Diplomová práce se věnuje různým typům informačních služeb a otázkou tzv. přidané hodnoty v těchto službách. Autorka mapuje přidanou hodnotu v informačních službách a snaží se najít východiska pro vnímání přidané hodnoty v komerční i veřejné sféře a v kontextu informačních systémů. Na základě provedeného průzkum ilustruje situaci v České republice. Obsahem práce jsou dále konkrétní příklady služeb s přidanou hodnotu a jejich využití v praxi, charakteristika softwarových nástrojů pro práci s informacemi a nastínění trendů v oblasti služeb s přidanou hodnotou.

Sursum: posvátno v umění druhé vlny českého symbolismu
Jančíková, Kateřina ; Larvová, Hana (oponent) ; Lyčka, Milan (vedoucí práce)
Přelom devatenáctého a dvacátého století byl v Čechách obdobím vystřízlivění z nadšení racionalismem. Víra ve všemocný rozum se vytrácí a objevuje se touha po návratu k duchovnu, intuitivní složky vědění znovu nabývají důležitosti. Nastává obrat ke snu a fantasii. Velkou módou se stávají spiritistické seance, mystické a magické spolky. Vzrůstá zájem o orientální a pohanská náboženství, oživení zažívá i katolicismus. V prvním desetiletí dvacátého století vzniká skupina umělců, nazývaná Sursum,1 jejímž cílem bylo naplnit umění duchovním obsahem. Krom zaměření na duchovní tvorbu, neměli ovšem téměř nic společného. Jejich inspirační zdroje i víra byly odlišné. Nevytvořili proto vlastní svébytný umělecký styl, a jsou označováni za pozdní symbolisty, nebo také za druhou vlnu českého symbolismu. V této práci se snažím ukázat, jaké prostředky k zobrazení posvátna si zvolili a pomocí komparace ukázat nakolik byla jejich východiska odlišná. Vycházím přitom nejen z dobové kritiky, ale i zařazuji názor umělců samých a samozřejmě svůj vlastní. S výjimkou Jana Zrzavého, který se stal uznávaným českým malířem, zůstala jména ostatních členů Sursa veřejnosti téměř neznámá. Známi jsou též František Kobliha a Jan Konůpek, ale spíše pro svou grafickou tvorbu, než činnost související se Sursem. Poslední dobou se stal módním...

Loutky a manipulace
Kovandová, Anna ; Roeselová, Věra (oponent) ; Havlásek Tatarová, Lucie (vedoucí práce)
Univerzita Karlova - Pedagogická fakulta M.D.Rettigové 4, 11639 Praha 1 8 4 s t r a n Twn Přílohy: dokumentace autorské části DP - obrazový scénář, fotografie, animace naUVL), loutky Klíčová slova: loutka, člověk, rituál, oživení, animace, manipulace, materiál, forma, obsah, tělo a duše Teoretická část DP mapuje původ loutek a jejich rituální funkce. Zkoumá možnosti manipulace s loutkami a ovlivňování diváků. Zaměřuje se na vztah mezi matenalovym základem a typologií loutek, přeneseně se dotýká i vztahu těla a duše. Hledá metafoncke paralely loutek a lidí, upozorňuje na způsoby manipulace s lidmi jako s loutkami. Didaktická část aplikuje teoretická východiska ve výtvarných a dramatických radach. Autorská část je pokusem o vyjádření problému manipulace s lidmi prostřednictvím loutkové animace.

Hra a osobnost
Pohan, Ondřej ; Hogenová, Anna (vedoucí práce) ; Schlegelová, Jaroslava (oponent)
Tato práce se zaměřuje na osobnost člověka ve vztahu k fenoménu hry. V první části je hra vymezena prostřednictvím svých hlavních znaků a kategorií odpovídajících aspektům lidské přirozenosti. Dále je jako projev jedné z těchto kategorií - agónu - představen sport. První část se uzavírá zamyšlením E. Finka nad smyslem hry. Druhá část této hry pojednává o projevech osobnosti člověka ve sportovní hře, přičemž východiskem tu je psychologická kategorie činnosti a situace. V poslední části je předkládán praktický výzkum, zjišťující osobnostní vlastnosti hráče sportovní hry - malého fotbalu relevantní k jeho úspěšnému výkonu.

Rozvoj pohybových schopností a dovedností v pohybových hrách na 2. stupni základní školy
Zákostelnová, Alena ; Pokorný, Ladislav (vedoucí práce) ; Kuhnová, Věra (oponent)
Tato práce je zaměřena na pohybové hry, zmapování jejich využívání ve školní tělesné výchově na druhém stupni základních škol, a to v daném regionu. První část práce obsahuje teoretická východiska, konkrétně se zabývá charakteristikou hry a pohybových her, dále pak obdobím adolescence, pohybovými schopnostmi a dovednostmi. Druhá část práce představuje úkoly - vyhodnocení dotazníků, zpracování dostupné literatury k danému tématu, zpracování návrhu testové baterie a její ověření v praxi. Výzkumná část a závěr práce jsou zpracovány do přehledných tabulek, které poskytují pohled na daný problém a dávají reálnou představu o výuce tělesné výchovy a zařazování pohybových her do výuky. Pro větší přehlednost jsou tabulky doplněny grafy. Klíčová slova Hra, hraní, pohybové hry, motorické učení, pohybové schopnosti a dovednosti, školní tělesná výchova, oblíbenost sportů, testová baterie, mimoškolní aktivity.

Rozvoj samostatnosti žáků projektovou metodou
Kretíková, Olga ; Tomková, Anna (vedoucí práce) ; Holemá, Irena (oponent)
Cílem předložené diplomové práce je na základě vlastní zkušenosti zjistit, zda lze rozvíjet samostatnost žáků prostřednictvím projektové metody. Diplomová práce je členěna na dvě hlavní části: část teoretickou a část praktickou. Teoretická část práce shrnuje a hodnotí poznatky získané studiem dostupné odborné literatury k tématu samostatnost žáků a tématu projektové metody. Závěr teoretické části shrnuje východiska pro rozvoj samostatnosti projektovou metodou. Praktická část analyzuje mou dosavadní pedagogickou praxi, respektive užívání projektové metody z hlediska samostatnosti žáků a na tuto analýzu navazuje akční výzkum započatý novým projektem zaměřeným na rozvoj samostatnosti žáků v aktivizačních výukových metodách dosud nezkušených. Část příloh obsahuje výsledné produkty žáků z některých projektů popisovaných v praktické části práce, myšlenkové mapy žáků z průběhu projektů a fotodokumentaci z realizovaného nového projektu zaměřeného na rozvoj samostatnosti žáků. Závěrem stanovím na základě svého výzkumu potvrzení hypotézy, že cílené používání projektové metody vede k rozvoji samostatnosti žáků. KLÍČOVÁ SLOVA Cíle vzdělávání, samostatnost žáků, strategie výuky, projektová metoda

Kvalita života u pacientů s tracheostomií
Čiháková, Ivana ; Mareš, Jiří (vedoucí práce) ; Bezvodová, Věra (oponent) ; Vokurka, Jan (oponent)
Souhrn V bakalářské práci je hodnocena kvalita života u nemocných po tracheostomii na souboru 31 nemocných, léčených na ORL klinice FN v Hradci Králové. Převládali nemocní nad 50 let věku, většina nemocných (87%) byla v 6. či 7. decenniu. Základním onemocněním, které si vyžádalo nutnost tracheostomie byl u 24 nemocných karcinom hrtanu, u ostatních pacientů se jednalo o oboustrannou obrnu zvratného nervu po strumektomii. Pro hodnocení kvality života byla zvolena metoda SEIQoL, při které je nejdůležitějším faktorem subjektivní hodnocení každého pacienta. Nejdůležitějším životním tématem pro muže i ženy byla rodina a zdraví. Při posuzování těchto témat po provedení tracheostomie, nedošlo prakticky k žádné změně důležitosti. K výraznějším změnám došlo po provedení tracheostomie v hodnocení spokojenosti s jednotlivými životními tématy. U žen došlo k výraznému zhoršení v oblasti duševní pohody - o celých 45%, zhoršila se i spokojenost se sportem (- 35%), se vztahy mezi lidmi (-23%) a zdravím (-14%). I u mužů dochází k poklesu spokojenosti s většinou životních témat. Zajímavé bylo zjištění, že zatímco u žen došlo u zdraví k poměrně malému zhoršení, u mužů činil rozdíl oproti předoperační úrovni celých 32% Muži také hůře nesli omezení ve sportu (-27%). Snižuje se i spokojenost s duchovním životem, koníčky,...

Možnosti podpory dítěte s problémy v chování pomocí práce s jeho rodinou
Papoušková, Kateřina ; Gillernová, Ilona (vedoucí práce) ; Mertin, Václav (oponent)
Diplomová práce se zabývá možnostmi intervence u dětí s problémy v chování. Hlavním zaměřením je při tom práce s rodinou (na rozdíl od běžně využívaných intervencí, které se zaměřují především na práci se samotným dítětem). První část mapuje teoretická východiska. Popisuje mechanismy působení rodiny na dítě ve smyslu faktorů, které riziko problémů v chování zvyšují a naopak faktorů, které působí protektivně a pomáhají dítěti situaci zvládnout funkčním způsobem. Na základě těchto východisek jsou uváděny různé formy intervence v rodině, které na popsané rizikové a resilientní faktory působí. Výzkumný projekt si klade za cíl reagovat na rozpor mezi prokázanou účinností intervence v rodinách a nízkou mírou jejího využívání (převahou práce s dítětem samotným). Pomocí kvalitativního rozboru rozhovorů s odborníky mapuje možné cesty rodin k intervenci, její benefity a rizika a doporučení pro zefektivnění systému tohoto druhu péče v České republice. Klíčová slova: problémy v chování, intervence v rodině, terapie

Začleňování předškolních dětí se zdravotním postižením v mateřské škole
Kloudová, Blanka ; Křivánek, Zdeněk (oponent) ; Uhlířová, Jana (vedoucí práce)
Tématem této práce je integrace předškolních dětí se zdravotním postižením v běžných mateřských školách. Záměrem autorky je vytvořit co nejkomplexnější přístup k problematice integrace předškolního dítěte se zdravotním postižením. Práce je rozdělena do dvou částí, teoretické a praktické. Teoretická část zachycuje především legislativní východiska a vývoj integrace v České republice. Podrobněji se zabývá zúčastněnými v integračním procesu - rodinou, dítětem a školou. Dále zahrnuje podmínky integrace a poukazuje nejen na pozitiva, ale i na možná rizika, které si je třeba uvědomit při zodpovědném přístupu k integraci. Praktická část popisuje integrační proces v běžných mateřských školách v určitém regionu a v jedné konkrétní mateřské škole. K tomuto procesu se vyjadřovali rodiče, pedagogové a poradenští pracovníci. V závěru práce jsou popsány integrační cesty dvou dětí, jejichž prostřednictvím autorka přiblížila případným zájemcům o tuto problematiku, že přes všechna možná úskalí, která proces integrace provází, lze tento proces vnímat jako smysluplný pro všechny zúčastněné a stojí za to dál v této cestě pokračovat. Klíčová slova: integrace dítě s postižením postoj k rozdílnosti integrační proces ve vzdělávání Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Systémy elektronického mýta
Kropáček, Stanislav ; Zelený, Lubomír (vedoucí práce) ; Hynková, Milada (oponent)
Obsahem této práce je charakteristika základních stavebních kamenů systému výkonového zpoplatnění vybraných komunikací. Popisuje základní principy komunikace dedikovaného spojení krátkého dosahu založeném na mikrovlnných a infračervených přenosech a uvádí srovnání s komunikací systému založeném na satelitním určování pozice. Je vysvětleno, že prakticky neexistuje evropská interoperabilita systému DSRC. Na základě požadavku evropské směrnice na interoperabilitu systémů elektronické platby mýtného EFC je zahájen standardizační proces. Je ukázán význam a činnost evropské standardizační komise a přehled platebních instrumentů.