Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 9 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Loutky a manipulace
Kovandová, Anna ; Havlásek Tatarová, Lucie (vedoucí práce) ; Roeselová, Věra (oponent)
Univerzita Karlova - Pedagogická fakulta M.D.Rettigové 4, 11639 Praha 1 8 4 s t r a n Twn Přílohy: dokumentace autorské části DP - obrazový scénář, fotografie, animace naUVL), loutky Klíčová slova: loutka, člověk, rituál, oživení, animace, manipulace, materiál, forma, obsah, tělo a duše Teoretická část DP mapuje původ loutek a jejich rituální funkce. Zkoumá možnosti manipulace s loutkami a ovlivňování diváků. Zaměřuje se na vztah mezi matenalovym základem a typologií loutek, přeneseně se dotýká i vztahu těla a duše. Hledá metafoncke paralely loutek a lidí, upozorňuje na způsoby manipulace s lidmi jako s loutkami. Didaktická část aplikuje teoretická východiska ve výtvarných a dramatických radach. Autorská část je pokusem o vyjádření problému manipulace s lidmi prostřednictvím loutkové animace.
Tupeská keramická tradice v současných kontextech. Edukační projekt od nuly
Tichá, Eliška ; Kovandová, Anna (vedoucí práce) ; Hůla, Zdenek (oponent)
Tichá, E.: Tupeská keramická tradice v současných kontextech. Edukační projekt od nuly. /Diplomová práce/ Praha 2014, Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, katedra výtvarné výchovy, 119 s. (Přílohy: Panely s fotodokumentací a artefakty (6 ks), Komiks (50 str.), 97 položek obrazové dokumentace) Práce obsahuje teoretickou studii a výtvarný projekt, které jsou obsahově propojeny tématem tupeské keramické tvorby. Na základě studia odborné literatury a dobových pramenů přináší informace o tupeské keramice, její historii, technologii a tradici a tyto informace zasazuje do širších dobových, kulturních a uměleckých souvislostí. Vlastní výtvarné výstupy představují téma tupeské keramiky v současném kontextu. Hlavním přínosem práce je autorský návrh uceleného pedagogického projektu vycházejícího z tradice tupeské keramiky, jeho realizace a vyhodnocení. Výsledky pětileté práce prokazují, že tupeská keramická tradice je nosná a široce využitelná v současném kontextu pedagogické práce s dětmi. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Oděv jako kulturní artefakt a jeho aktuální využití ve výtvarné výchově na ZŠ
Melounek, Robin ; Kovandová, Anna (vedoucí práce) ; Jakubcová Hajdušková, Lucie (oponent)
Melounek, R.: Oděv jako kulturní artefakt a jeho aktuální využití ve výtvarné výchově na ZŠ [Diplomová práce] Praha 2013 - Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra výtvarné výchovy, 113 s. Teoretická část práce se zabývá hledáním vzájemných vazeb mezi historií odívání dvacátého století, spojením oděvu a rituálu i přesahy současné oděvní tvorby do jiných, čistě uměleckých forem. Didaktická část nabízí skrze dětský výtvarný jazyk náhled na současné společenské rituály formou výtvarných řad a jejich řešení. Ve výtvarné části se pomocí vlastní tvorby autorského oděvu zabývám možnostmi chápání oděvu jakouměleckého díla a jeho dvojího využití.
Tupeská keramická tradice v současných kontextech. Edukační projekt od nuly
Tichá, Eliška ; Kovandová, Anna (vedoucí práce) ; Hůla, Zdenek (oponent)
Tichá, E.: Tupeská keramická tradice v současných kontextech. Edukační projekt od nuly. /Diplomová práce/ Praha 2014, Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, katedra výtvarné výchovy, 119 s. (Přílohy: Panely s fotodokumentací a artefakty (6 ks), Komiks (50 str.), 97 položek obrazové dokumentace) Práce obsahuje teoretickou studii a výtvarný projekt, které jsou obsahově propojeny tématem tupeské keramické tvorby. Na základě studia odborné literatury a dobových pramenů přináší informace o tupeské keramice, její historii, technologii a tradici a tyto informace zasazuje do širších dobových, kulturních a uměleckých souvislostí. Vlastní výtvarné výstupy představují téma tupeské keramiky v současném kontextu. Hlavním přínosem práce je autorský návrh uceleného pedagogického projektu vycházejícího z tradice tupeské keramiky, jeho realizace a vyhodnocení. Výsledky pětileté práce prokazují, že tupeská keramická tradice je nosná a široce využitelná v současném kontextu pedagogické práce s dětmi. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Oděv jako kulturní artefakt a jeho aktuální využití ve výtvarné výchově na ZŠ
Melounek, Robin ; Kovandová, Anna (vedoucí práce) ; Jakubcová Hajdušková, Lucie (oponent)
Melounek, R.: Oděv jako kulturní artefakt a jeho aktuální využití ve výtvarné výchově na ZŠ [Diplomová práce] Praha 2013 - Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra výtvarné výchovy, 113 s. Teoretická část práce se zabývá hledáním vzájemných vazeb mezi historií odívání dvacátého století, spojením oděvu a rituálu i přesahy současné oděvní tvorby do jiných, čistě uměleckých forem. Didaktická část nabízí skrze dětský výtvarný jazyk náhled na současné společenské rituály formou výtvarných řad a jejich řešení. Ve výtvarné části se pomocí vlastní tvorby autorského oděvu zabývám možnostmi chápání oděvu jakouměleckého díla a jeho dvojího využití.
Loutky a manipulace
Kovandová, Anna ; Roeselová, Věra (oponent) ; Havlásek Tatarová, Lucie (vedoucí práce)
Univerzita Karlova - Pedagogická fakulta M.D.Rettigové 4, 11639 Praha 1 8 4 s t r a n Twn Přílohy: dokumentace autorské části DP - obrazový scénář, fotografie, animace naUVL), loutky Klíčová slova: loutka, člověk, rituál, oživení, animace, manipulace, materiál, forma, obsah, tělo a duše Teoretická část DP mapuje původ loutek a jejich rituální funkce. Zkoumá možnosti manipulace s loutkami a ovlivňování diváků. Zaměřuje se na vztah mezi matenalovym základem a typologií loutek, přeneseně se dotýká i vztahu těla a duše. Hledá metafoncke paralely loutek a lidí, upozorňuje na způsoby manipulace s lidmi jako s loutkami. Didaktická část aplikuje teoretická východiska ve výtvarných a dramatických radach. Autorská část je pokusem o vyjádření problému manipulace s lidmi prostřednictvím loutkové animace.

Viz též: podobná jména autorů
1 Kovandová, Alžběta
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.