Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 14 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Cesty, kameny, rozcestníky
Páleníková, Martina ; Kornatovský, Jiří (vedoucí práce) ; Roeselová, Věra (oponent)
Vlastním cílem této práce není, ani původním záměrem nikdy nebylo úplné zmapování zachovalých kamenů v kraji. To by jistě vyžadovalo několikaleté vlastivědné bádání inventárního charakteru - především u kamenů hraničních. Chci poukázat na rozmanitost všech kamenů jež během putování krajinou můžete potkat, podtrhnout chladnou krásu a svým prožitkem vlastně upozornit, vědouc vyprávět.
Loutky a manipulace
Kovandová, Anna ; Havlásek Tatarová, Lucie (vedoucí práce) ; Roeselová, Věra (oponent)
Univerzita Karlova - Pedagogická fakulta M.D.Rettigové 4, 11639 Praha 1 8 4 s t r a n Twn Přílohy: dokumentace autorské části DP - obrazový scénář, fotografie, animace naUVL), loutky Klíčová slova: loutka, člověk, rituál, oživení, animace, manipulace, materiál, forma, obsah, tělo a duše Teoretická část DP mapuje původ loutek a jejich rituální funkce. Zkoumá možnosti manipulace s loutkami a ovlivňování diváků. Zaměřuje se na vztah mezi matenalovym základem a typologií loutek, přeneseně se dotýká i vztahu těla a duše. Hledá metafoncke paralely loutek a lidí, upozorňuje na způsoby manipulace s lidmi jako s loutkami. Didaktická část aplikuje teoretická východiska ve výtvarných a dramatických radach. Autorská část je pokusem o vyjádření problému manipulace s lidmi prostřednictvím loutkové animace.
Labyrint
Špaňhelová, Kateřina ; Havlásek Tatarová, Lucie (vedoucí práce) ; Roeselová, Věra (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá tématem Labyrint, jeho smyslem, formou, užitím, historickým a zeměpisným výskytem a vývojem. Práce je rozdělena na tři základní části. První je teoretická a sleduje vývoj labyrintu v jeho historických a kulturních souvislostech a jeho proměny až do současnosti. Druhá část je didaktická a obsahuje vypracované výtvarné projekty pro 2. st. ZŠ a pro střední školu na téma labyrint v oblastech přírody, umění, civilizace a hmotné kultury, metafory a rituálu, dále pak obsahuje některé realizované hodiny. Třetí část je praktická a prezentuje skrze skici, fotodokumentaci některé mé návrhy na realizaci instalace v přírodě a další projekty. Součástí této diplomové práce je CD příloha s rozšiřující foto a videodokumentací k mé diplomové práci, se zpracovaným Průvodcem historií labyrintů a s Deníkem.
Zdobení těla se zaměřením na šperk
Kaněrová, Eva ; Roeselová, Věra (vedoucí práce) ; Hůla, Zdenek (oponent)
Práce se zabývá tématem zdobení těla, jeho významem a funkcemi v lidské kultuře a společnosti, a jeho typy. Hlavním okruhem zájmu je pak zdobný artefakt- šperk. Práce se zabývá oblastmi problémů, které se vztahují k vizuální podobě šperku. Těmi jsou: utřídění hlavních funkcí v návaznosti na typy šperku, materiál a přidružené techniky utvářející podobu šperku, motiv, jeho návaznost na světový názor kultur, principy uspořádání, a hlavní tematické okruhy. V závěru práce pak nastiňuje změnu přístupu k autorskému šperku. Témata jsou demonstrována na příkladech z historie šperku, doprovázená obrazovým materiálem s důrazem na evropskou tradici. Cílem práce je pak nastínit kulturní a sociální pozadí a jeho vliv na vizuální podobu šperku. V didaktické části jsou pak naznačeny možnosti využití témat vyplývajících z textu práce zdobení těla a šperk, ve výuce výtvarné výchovy.
Cesta - hora k obcházení
Haráková, Jitka ; Kornatovský, Jiří (vedoucí práce) ; Roeselová, Věra (oponent)
Tato práce nahlíží téma hory a cesty k ní ze tří pohledů. První kapitola se věnuje estetickému vnímání přírody v evropské, japonské a čínské kultuře a jeho projevu v umění. Druhá část vymezuje cestu jako putování člověka k sobě samému a nastiňuje dva způsoby přístupů khoře - výstup a obcházení. Závěrečná kapitola se zabývá symboly a mýty spojenými s tematikou hory, a pojednává o posvátném prožívání světa a člověka v něm. Klíčová slova: člověk, příroda, estetika, umění, cesta, rituál, kultura, symbolika, mýtus, posvátnost
Netradiční materiály v prostorové tvorbě s důrazem na textilní materiál a dětskou hračku
Trojanová, Kateřina ; Havlásek Tatarová, Lucie (oponent) ; Roeselová, Věra (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá proměnou materiálů v prostorové tvorbě od přelomu 19. století, tedy od vzniku moderního sochařství. Sleduje zapojování netradičních a nových materiálů do umělecké tvorby. Podrobněji se zabývá textilním materiálem, od jeho postupného vymaňování se z užité tvorby, konkrétně gobelínové tvorby v Československu, do méně tradičních poloh soft artu a textilního umění šedesátých let. Textilním materiálem se zabývá i praktická práce, která je reali- zována v textilním prostorovém objektu, dětské hračce. Může se zdát paradoxní, že pro výběr praktické části - netradiční práce s textilem - vybírám snad nejtradičnější předmět textilního průmyslu - dětskou hračku, ale mým cílem je právě pokus o textilní hračku na pomezí užité tvorby a výtvarného objektu. Vzhledem k tématu praktické části, věnuji poslední kapitolu teoretickému základu o vývoji dítěte a o dětské hře. Mimo jiné se ptám po zásadní otázce "co je to hračka" a odpověď se snažím nalézt mimo jiné skrz rekapitulaci tradičně konané výstavy "Salon hraček 2007".
Vesmír - přemýšlení s Barrowem a Saganem
Jiroušková, Jana ; Dvořák, Jaroslav (vedoucí práce) ; Roeselová, Věra (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na seznámení s možnostmi projektové výuky na základní škole. Téma Vesmír dává možnost poodhalit malý kousek tajemství, nahlédnout do nepoznaného. Jde především o zamyšlení a chápání naší příslušnosti do velkého celku, najití našeho místa v celém kontextu našich existencí. Bez pochopení našeho místa v životě jsme vytrženi z reality a máme pocit vykořeněnosti. V přípravě projektu vystupovala do popředí hlavně nutnost seznámit žáky s naším příslušenstvím k tomu, co nás obklopuje a kam patříme. Šlo o poznání a nálezem vlastní individuální cesty k tomuto námětu. V první části diplomové práce jsem se snažila sesbírat informace, které byly potřebné k vytvoření projektu. Druhá část je zaměřena na seznámení se s projektem, který se na základní škole vytvářel po dobu tří let, a na jeho analýzu.
Od řemesla k designu, od designu k řemeslu
Suchan, Ondřej ; Roeselová, Věra (vedoucí práce) ; Havlásek Tatarová, Lucie (oponent)
Cílem práce je sestavení studijního programu vyučovacího předmětu Výtvarné výchovy. Program je určen studentům středních odborných škol a učilišť se zaměřením na umělecká řemesla a design. Proto se práce nezabývá prvořadě historiografií řemesla a designu, ale jejich obsahy, které vyplývají z kontextu aktuálních společenských podmínek. V prvních kapitolách o řemesle a o designu se proto zabývám rozborem těchto pojmů, ve ktrých dnešní člověk hledá a nachází významy odlišné od významů náležejících Předcházejícím historickým obdobím. Aktuální významy řemesla a designu tudíž nevypovídají o objektivních funkcích těchto oborů, ale o přítomném vztahu člověka k jejich uskutečňování. Smysl řemesla a designu tak odkazuje na lidská puzení k těmto činnostem, na jeho potřeby a očekávání. O nich Pojednávám v následující kapitole, která je souhrnně považuje za projev identity jedince. Ten usiluje svými Pracovními i mimopracovními aktivitami získat určité hodnoty, které zakládají smysluplnost jeho života. Ideologie identetického nároku poskytuje možný způsob interpretace takového úsilí a říká o něm, že identita je člověku vlastní ještě před nabytím usilovaných hodnot. Touto teorií se snažím odkrýt další pohled na pracovní profese, než je pouhé zaměstnání jako zdroj obživy. Také skrz profesi se projevuje 'dentetický nárok,...
Imprese
Langrová, Kateřina ; Bláha, Jaroslav (vedoucí práce) ; Roeselová, Věra (oponent)
V teoretické studii se zaměřuji na proměnu vizuality v umění na základě pojmu imprese, tedy vizuálního dojmu. Příklady posunu vizuálního vnímání jsou uváděny na konkrétním srovnávání přelomu 19./20.století a současném umění, kultuře a zásadní proměně obrazu vlivem fotografie. Výtvarný a didaktický blok navazuje na fotografii, pokračuje ukázkami malby a experimentů v zachycení atmosféry a dojmu z konkrétního místa.
Cesty, kameny, rozcestníky
Páleníková, Martina ; Roeselová, Věra (oponent) ; Kornatovský, Jiří (vedoucí práce)
Vlastním cílem této práce není, ani původním záměrem nikdy nebylo úplné zmapování zachovalých kamenů v kraji. To by jistě vyžadovalo několikaleté vlastivědné bádání inventárního charakteru - především u kamenů hraničních. Chci poukázat na rozmanitost všech kamenů jež během putování krajinou můžete potkat, podtrhnout chladnou krásu a svým prožitkem vlastně upozornit, vědouc vyprávět.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 14 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.