Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 209 záznamů.  začátekpředchozí164 - 173dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Příprava učitelů na integraci dětí s poruchou autistického spektra do běžné základní školy
Krejčová, Michaela ; Sotáková, Hana (vedoucí práce) ; Špačková, Klára (oponent)
Diplomová práce s názvem Příprava učitelů na integraci dětí s poruchou autistického spektra do běžné základní školy si klade za cíl ve své teoretické části seznámit čtenáře s pojmem porucha autistického spektra, jeho klasifikací a bližšími charakteristikami jednotlivých poruch, se kterými se učitel při integraci může setkat. Přináší přehled vhodných přístupů, forem a metod práce s těmito dětmi, možnosti vzdělávání a blíže se zaměřuje na integraci do běžných základních škol. Ve své výzkumné části si klade za cíl hlouběji proniknout do problematiky přípravy učitelů na integraci žáka s autismem a popis jejího následného průběhu. Na základě metod kvalitativního výzkumu, konkrétně polostrukturovaného rozhovoru a studia dokumentů, přináší soubor názorů, postojů, zkušeností, doporučení a rad integrujících učitelů a ředitelů škol, ale i názory a postoje učitelů, kteří s integrací nemají zkušenosti. Výsledky šetření mohou být podkladem pro další výzkum kvantitativního charakteru.
Analýza výcviků a zásahů pomocí lezeckých technik u speciálních jednotek policie ČR a HZS ČR
Hoferek, Radek ; Vomáčko, Ladislav (vedoucí práce) ; Barták, Erik (oponent)
Název: Analýza výcviků a zásahů pomocí lezeckých technik u speciálních jednotek Policie ČR a HZS ČR Cíle: Hlavním cílem této práce je analýza současné metodiky výcviku ve výškách a nad volnou hloubkou u speciální jednotky Policie ČR (PČR) a u lezecké skupiny Hasičského záchranného sboru ČR (HZS ČR) a analýza zásahů daných složek. Dále se v práci analyzuje materiální vybavení u výše uvedených jednotek, které je nezbytné pro plnění úkolu ve výškách a nad volnou hloubkou při zásazích jednotlivých složek. Metody: V bakalářské práci jsme použili metodu analýzy, rozhovoru a pozorování. Metoda rozhovoru byla použita k získání potřebných informací od dotazovaných instruktorů, kteří zajišťují a metodicky řídí, výcvik lezeckých skupin PČR a HZS ČR. Metoda analýzy byla aplikována při rozboru výcviků lezeckých skupin PČR a HZS ČR. Výsledky: Výsledkem práce bylo zjištění, že výcvik lezců u HZS je komplexnější a obsahuje více lezeckých technik v různém prostředí. Práce PČR se zaměřuje především na slaňování a výstup po laně. Obě složky přizpůsobují výcvik podle důležitosti související s vykonáváním jejich profese. Zásahy lezců u HZS mají spíše záchranný a technický charakter a jsou velice různorodé. U speciálních jednotek PČR mají zásahy útočný motiv a jsou proto velice taktické. Vybavení jednotlivých složek se...
Edukace rodičů extrémně nezralých dětí při využívání stimulačních technik pro podporu psychomotorického vývoje
Mirovská, Dagmar ; Hájková, Vanda (vedoucí práce) ; Šumníková, Pavlína (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na edukaci rodičů dětí s perinatálními riziky. Práce se zaměřuje na zdůvodnění potřebnosti role speciálního pedagoga v rámci multidisciplinárního týmu terapeutů při práci s dětmi s perinatální zátěží. Na základě výsledků dotazníků ukazuje úroveň informovanosti rodičů o možnostech terapií, volnočasových aktivit a získávání informací. Práce ukazuje na potřebu koordinace nabídky různých zařízení a nutnost dlouhodobé a soustavné edukační práce. Obsahem teoretické části práce je vyšetření dítěte důležité pro včasný záchyt dětí s ohrožením a názorně zpracován komplexní psychomotorický vývoj dítěte. Dále charakteristika dítěte s perinatálními riziky, kde jsou vymezeny základní diagnózy těchto dětí a důsledky postižení jednotlivých systémů pro jejich další vývoj. Práce ukazuje možnosti intervencí podle nejmodernějších trendů práce s rizikovými dětmi a důležitost jejich včasného zahájení a potřebu kombinace terapií.
Mind Pollution
Krausová, Zuzana ; Knoflíček, Tomáš (oponent) ; Klodová, Lenka (vedoucí práce)
Ve své práci se věnuji paralele zvuků motoru a šelem. Analyzovala jsem zvuky různých šelem a hledala takové, které jsou co nejvíce podobné zvukům motoru. Jako zástupce zvuku motoru jsem si vybrala motorku, jelikož pocitově svým charakterem odpovídá nejvíce charakteru šelmy. Rozhodla jsem se proměnit zvuk motoru na zvuky šelem, tak aby reagovaly na otáčení plynu a vrčely za jízdy. Používám zvuky tygra, aligátora, geparda, leoparda, lva i vrnící kočky. Součástí práce jsou intervence ve veřejném prostoru za použití zvukově upraveného motocyklu.
Opatření ECB a ČNB v rámci finanční krize a jejich dopad na vybrané banky
Ingr, Josef ; Csakvaryová, Lenka (oponent) ; Ptáček, Roman (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřená na vznik a vývoj světové finanční krize započaté v roce 2007 a její analýzu. Následně jsou analyzovány kroky Evropské centrální banky a České národní banky, které podnikli v reakci na tuto krizi. Dále je v práci zobrazen dopad vývoje krize a opatření centrálních bank na dvě vybrané tuzemské banky. V závěru práce jsou vyhotoveny návrhy a doporučení.
Syndrom vyhoření v práci učitelů
Mudrová, Simona ; Šnýdrová, Ivana (vedoucí práce) ; Beneš, Milan (oponent)
NÁZEV Syndrom vyhoření v práci učitelů ABSTRAKT Syndrom vyhoření představuje závažný problém ovlivňující kvalitu života postižených osob i jejich zdatnost. Pojem vyhoření je zde definován. Bakalářská práce blíže vymezuje hlavní teoretické zdroje vyhoření, vývoj a utváření jeho charakteristik. Přináší přehled okolností, které mohou vznik a rozvoj vyhoření usnadňovat či omezovat. Syndrom vyhoření postihuje především příslušníky pomáhajících profesí. Pojem pomáhající profese je zde definován. Učitelská profese je jednou z pomáhajících profesí. Učitelské povolání patří k náročným povoláním. Existují různé vlivy působící na práci učitelů rušivě, které ovlivňují celkovou osobní výkonnost a pracovní spokojenost. Bakalářská práce pojednává o fyzické a psychické zátěži při výkonu učitelského povolání. Jsou uvedeny situace, které pro učitele mohu být zdrojem emočního vyčerpání. Jsou popsány příčiny syndromu vyhoření, symptomatologie a některé jeho negativní důsledky se zřetelem k učitelskému povolání. Z tohoto pohledu se vyskytují u učitelů pracovní zátěže, kterým je nutno věnovat pozornost, neboť mohou poškozovat jak zdraví učitelů, tak pracovní výkon. Bakalářská práce předkládá způsoby a prostředky, kterými zvládají učitelé zátěžové situace. Informuje o možnostech prevence a intervence syndromu vyhoření. Jsou...
Spokojenost klientů rané péče v ČR dnes a v minulosti
Pacalová, Jana ; Pazlarová, Hana (vedoucí práce) ; Matoušek, Oldřich (oponent)
PACALOVÁ, JANA. Spokojenost klientů rané péče v ČR dnes a v minulosti. Praha: Filozofická fakulta Univerzity Karlovy v Praze, 2011. 93 s. Diplomová práce. Služba raná péče a její formy se několik posledních let dostávají díky nový teoriím a trendům do popředí zájmu veřejnosti, pracovníků z různých oborů, ale i samotných rodičů dětí s postižením, kteří oceňují její zaměření na rodinný systém. Ve své diplomové práci jsem se zajímala o ranou péči obecně a věnovala jsem se i občanskému sdružení Společnost pro ranou péči, která patří mezi vůdčí organizace v tomto oboru v České republice. Cílem práce je zjistit spokojenost klientů zařízení poskytujících komplexní ranou péči v České republice u jednotlivých druhů zdravotního postižení a porovnat je se spokojeností klientů z roku 2005. Pracovními hypotézami chci potvrdit, že spokojenost klientů zařízení poskytujících ranou péči je minimálně u pěti z osmi oblastí hodnocena kladně a že spokojenost klientů je v roce 2011 vyšší než v roce 2005. K řešení svého diplomového úkolu jsem si zvolila kvantitativní výzkumnou strategii. Jako výzkumnou techniku jsem použila standardizovaný dotazník sestavený pracovní skupinou EURLYAID v roce 1997. Na dotazníky odpovídali klienti ze čtyř středisek Společnosti pro ranou péči o.s. Prostřednictvím dotazníkového šetření bylo...
Možnosti intervence do kultury mateřské školy ve směru utváření prostředí klimatu podporující učení a vyučovací proces
Švajková, Lucie ; Voda, Jan (vedoucí práce) ; Báča, Milan (oponent)
RESUMÉ: Bakalářská práce se zabývá organizační kulturou a školním klimatem mateřských škol. Teoretická část vymezuje pojmy kultura, organizační kultura, kultura školy, klima školy, intervence, charakteristikou mateřské školy jako specifické organizace. Věnuje se možnostem intervence do kultury mateřské školy ve směru utváření prostředí klimatu podporující kvalitu vzdělávání. Práce předkládá výčet nejúčinnějších rozhodnutí, jimiž lze z pozice ředitele školy pozitivně ovlivňovat kulturu a klima školy. Ve výzkumné části je za využití dotazníkového šetření ověřen soubor těchto možností a provedena analýza zjištěných dat. Závěrem průzkumu je identifikace nejúčinnějších a nejefektivnější možností, jimiž ředitelé školy jako výkonní manažeři mohou pozitivně ovlivňovat prostředí klimatu podporující zkvalitnění vzdělávání.
Mnohost bytí: Ontologie Alaina Badioua
Pivoda, Tomáš ; Petříček, Miroslav (vedoucí práce) ; Kouba, Petr (oponent) ; Pechar, Jiří (oponent)
Tomáš Pivoda, Mnohost bytí: ontologie Alaina Badioua Disertační práce Abstrakt Práce představuje poprvé v českém prostředí ontologii francouzského filosofa Alaina Badioua, jak ji podal ve svém základním díle Bytí a událost (L'être et l'événement, 1988). Nejprve ukazuje východiska Badiouvy filosofie a důvody, proč Badiou identifikuje ontologii s teorií množin, a poukazuje na jeho význam pro současnou filosofii, obzvláště proud tzv. spekulativního realismu, zformovaný kolem Quentina Meillassouxe. Hlavní osu práce tvoří výklad čtyř základních Badiouvých "Idejí": mnohosti, události, pravd a subjektu, v jejichž rámci se postupně ukazuje, jak Alain Badiou buduje svůj pojmový aparát na základě jednotlivých axiomů teorie množin, vycházeje přitom ze základního formálního vymezení množiny pomocí operátoru . V rámci Ideje mnohosti∈ práce s odkazem k M. Heideggerovi a Platónovi vykládá Badiouvu transpozici pojmové dvojice jedno/mnohé na dvojici jsoucno/bytí a definuje základní pojmy Badiouvy ontologie jako situaci, prezentaci, reprezentaci a prázdno, s jejichž pomocí ilustruje Badiouvo pojetí přírody. V souvislosti s událostí se práce dále věnuje tzv. historickým situacím, jež vycházejí z intervenčního pojmenování lokálně situované události. Z pojmu "věrnosti události" pak vyvozuje Badiouvo pojetí tzv. generických...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 209 záznamů.   začátekpředchozí164 - 173dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.