Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 587 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.24 vteřin. 

Statutární orgány osobních obchodních společností
Račko, Petr ; Štenglová, Ivanka (oponent) ; Plíva, Stanislav (vedoucí práce)
ZÁVĚR V předchozích kapitolách byl proveden rozbor aplikačních a interpretačních problémů ohledně několika sporných tématických okruhů. Předně bych rád zdůraznil, že stávající právní úpravu osobního jednání společnosti a jejích statutárních orgánů považuji za dostačující, avšak s určitými výhradami. Zákonodárce by mohl především revidovat některá ustanovení, která stále ještě po provedené novele zákonem č. 370/2000 Sb. vzbuzují pochybnosti ohledně počtu statutárních orgánu ve společnosti, a to ve prospěch mnou preferované koncepce jednoho statutárního orgánu ve společnosti. Jestliže totiž zákonodárce v důvodové zprávě k této novele uvádí, že společníci veřejné obchodní společnosti tvoří kolektivní statutární orgán, pak by měl současně vyjasnit postavení předsedajícího dle § 66 odst. 4 ObchZ, které zde působí interpretační problémy. Obchodní zákoník totiž v díle o veřejné obchodní společnosti postavení předsedy (předsedajícího) nijak neupravuje. Ke koncepci jednoho statutárního orgánu ve společnosti jsem se přiklonil především na základě gramatického výkladu novelizovaného znění § 85 odst. 1 ObchZ, a to s respektem k zákonodárcově vůli vyjasnit touto novelou panující teoretické spory. Jak už jsem v příslušné kapitole poznamenal, tato vůle sice není právně závazná, nicméně nelze ji dle mého názoru přehlížet....

In search of an equivocal country
Axmannová, Eliška ; Voldřichová - Beránková, Eva (vedoucí práce) ; Jamek, Václav (oponent)
Tato diplomová práce je věnována dílu Victora-Lévyho Beaulieua, současného kanadského frankofonního romanopisce, dramatika, esejisty, novináře i polemika. Beaulieu (narozen 1945 v Saint-Paul de la Croix, Québec, Kanada) je výjimečný svým pojetím literární tvorby, které na počátku jednadvacátého století již téměř nemá obdoby. Již od konce šedesátých let, kdy začal publikovat, totiž pojímá své celoživotní dílo jako celek a sleduje jím jediný cíl - položit základ novému mýtu, k němuž se bude moci quebecká provincie vztáhnout a díky němuž si uvědomí svou vlastní jedinečnost. Beaulieu od počátku své kariéry publikoval přes padesát knih, v nichž je možné vysledovat několik základních proudů. Kromě souboru románů i kratších textů, jež tvoří ságu rodiny Beaucheminových a mapuje tak život sociálně slabší vrstvy quebecké společnosti, mají v Beaulieuově tvorbě místo eseje a texty, jež stojí na pomezí několika žánrů. Autor se snaží vyrovnat s vlastním osudem quebeckého spisovatele a hledá tak inspiraci u velikánů kanadské i světové literatury - s jejich životem i dílem pak vede vnitřní dialog. Vzniklo tak již několik zajímavých titulů věnujících se postupně Victoru Hugovi (Pour saluer Victor Hugo, 1971), Jacku Kérouakovi (Jack Kérouac - essai poulet, 1972) nebo Beaulieuově quebeckému předchůdci Jacquesu Ferronovi...

Aspekt viny a hříchu v prozaickém díle Miguela de Unamuna
Smékal, Karel ; Fousek, Michal (vedoucí práce) ; Sánchez Fernández, Juan Antonio (oponent)
Cílem této diplomové práce je popsat a zanalyzovat aspekty viny a hříchu v Unamunově prozaickém díle. Po stručném uvedení do Unamunova myšlenkového systému a vymezení pojmů viny a hříchu je kladen důraz na Unamunovo teoretické vymezení hříchu a viny v jeho esejistické tvorbě. Z této teoretické báze pak vychází hodnocení těchto aspektů v konkrétních Unamunových dílech beletristických, přičemž je patrná snaha o komentář všech možných interpretací těchto pojmů v daném díle. Analýza těchto románových děl z pohledu hodnocení viny a hříchu poukazuje na nové možné interpretace a souvislosti v rámci Unamunova systému, které byly doposud spíše opomíjeny, a přináší tak nový úhel pohledu na některé jeho aspekty.

Českoslovenští dobrovolníci, mezinárodní brigády a občanská válka ve Španělsku v letech 1936-1939
Nedvěd, Jiří ; Nálevka, Vladimír (oponent) ; Kvaček, Robert (vedoucí práce)
Španělská ob6anská válka (1936-39) patři ve světě nesporně k nejpodrobněj i a také nej 6astěj i zpracovávaným tématům děj in 20. stoleti. zvýšená zahrani6ni ú6asti na pozornost a je to od po6átku věnována předevš im na straně republiky, jejimž nejvýraznějšim projevem se staly tzv. mezinárodni brigády. Zatimco v zahrani6i existuje k tomuto tématu až nepřehledně 1 bohatá zpřistupněni 6ásti někdejšich rozrůstá, 6eskoslovenská (resp. literatura, sovětských která archivů se po nadále 6eská) historiografie mu zůstává dost dlužna. Nikoli snad co tý6e množstvi praci, těch existuje z předlistopadového obdob i poměrně nýbrž předevšim pokud jde o způsob jeho zpracováni. Ten je totiž jednak krajně uniformni, jednak pochopitelně silně ideologicky zatižený.2 A tak 6eská historiografie dodnes komplexni (natožpak moderni) zpracováni problematiky 6eskoslovenských dobrovolniků ve Španělsku postrádá. Částe6ně (alespoň pokud jde o ideologickou předpojatost) by to proto chtěla napravit právě tato práce.Při tom právě pro 6eskoslovenské děj iny je toto téma mimořádně významné. Nejen proto, že právě dobrovolníci z tehdejšího Československa patřili uvnitř interbrigád vzhledem k počtu obyvatelstva své země relativně k nejsilněji zastoupeným skupinám,3 ale zejména tím, jak výrazně u nás problematika interbrigadistů přerůstá svůj...

Metafora a emoce. "Zatanči emoce" - interpretace verbálního projevu tancem
Hronková, Libuše ; Vaňková, Irena (oponent) ; Pacovská, Jasňa (vedoucí práce)
Konceptualizace jazykového myšlení o emocích prostřednictvím metafor se projevila v podobě přímé souvislosti mezi prostorovými a dynamickými elementy pohybů, představovými schématy, metaforami a aspekty jejich zdrojových domén. Všechny případové studie dokázaly, že s tělesností jsou spjata schémata nádoba, síla a rovnováha. Potvrdily tělesný základ koncepce strukturní metafory ČLOVĚK JE NÁDOBA, ontologických metafor CITOVÉ STAVY JSOU ENTITY UVNITŘ ČLOVĚKA, CITOVÝ ÚČINEK JE FYZICKÝ KONTAKT a základní orientační metafory DOBRÝ JE NAHOŘE-ŠPATNÝ JE DOLE. K tělesnosti jako k jádru konceptuální soustavy se bezprostředně vztahovaly aspekty intenzita, pasivita, kontrola, hodnocení pozitivní-negativní a jednota. Zkušenostní zázemí jedinců se odrazilo ve specifickém tanečním projevu každého z nich. 9~liv!!ilo je též využitím gest na úkor tanečních pohybů. Konvenční baletní gesta se objevila především u pozitivních emocí radost a láska a upozornila na fakt, že již samotný taneční projev lze hodnotit jako pozitivní skutečnost. Do plastických gest využitých u negativních emocí smutek, strach, hněv a hanba se výrazně promítly vrozené motorické reakce těla tak, jak jsou popisovány z pohledu psychologie. Práce s tenzí/sílou a úrovní pohybů se ukázala jako nejvíce závislá na taneční technice jedinců. Ti, kteří vycházeli z...

Vybrané aspekty prozaické tvorby Ljudmily Ulické
Skálová, Jana ; Nykl, Hanuš (oponent) ; Ulbrechtová, Helena (vedoucí práce)
Bakalářská práce Vybrané aspekty prozaické tvorby Ljudmily Ulické se věnuje prozaické tvorbě současné ruské spisovatelky Ljudmily Ulické. V první části je popsán život a dílo této spisovatelky, ve druhé části historický kontext a literární tendence doby, tedy druhé púle dvacátého století. Ve třetí části jsou ve třech podkapitolách shrnuty kritické odkazy na její dílo především z ruského tisku. Ve čtvrté části je poté tento kritický materiál aplikován na vlastní rozbor čtyř povídek a komentáře.

Motivační programy organizací
Pízová, Tereza ; Šerák, Michal (oponent) ; Kocianová, Renata (vedoucí práce)
Bakalářská práce "Motivační programy organizací" se věnuje velice významné oblasti personálního řízení. Pracovní motivace zaměstnanců organizací je pro jejich efektivní fungování klíčová. Motivační programy slouží organizacím k posilování a udržování motivovanosti zaměstnanců a vyjadřují zájem o zaměstnance. Tato práce se zabývá jednak teoretickými východisky motivace, popisuje teorie a koncepce, které jsou v oblasti motivace lidského chování a pracovní motivace významné, a současně se zaměřuje na praktickou stránku vytváření motivačních programů v organizacích. V závěrečné kapitole je představen a následně zhodnocen motivační program vybrané společnosti.

Možnosti inkluzivního vzdělávání dětí s tělesným postižením v mateřských školách v Jihočeském kraji
HAIDEROVÁ, Lenka
Tato práce se zabývá inkluzivním vzděláváním dětí s tělesným postižením v mateřských školách v Jihočeském kraji. Autorka v teoretické části své práce popisuje jednotlivé druhy vrozených a získaných tělesných postižení, dále porovnává inkluzivní vzdělávání s integrací a současnou situaci inkluzivního vzdělávání v České republice, včetně pohledů na toto vzdělávání v minulosti. Píše také o vývoji dítěte v předškolním věku, a to z hlediska jeho motorického a kognitivního vývoje, socializací v mateřské škole a o zvláštnostech dětské psychiky u dítěte s tělesným postižením, která se liší od vývoje zdravých dětí. V praktické části se autorka zaměřila na názory vybraných pedagogických pracovníků (učitelek) a rodičů ohledně tohoto fenoménu ve vzdělávání. Výzkumný vzorek obsahuje devět respondentů, z toho pět učitelek a čtyři rodiče, pro učitelky bylo připraveno jedenáct otázek a pro rodiče devět. Jako metodu výzkumu použila polostrukturované rozhovory, aby se mohla doptat na podrobnosti a odbočit od předem vypracovaných otázek. Autorka tímto výzkumem chtěla zjistit, jestli jsou tyto dvě skupiny ochotné toto vzdělávání podpořit a jaké k tomu mají důvody. Dále zjišťovala postoje rodičů dětí s tělesným postižením a přínos tohoto vzdělávání jak pro děti s tělesným postižením, tak pro děti ostatní, zdravé. Věnovala se také porovnání těchto názorů mezi jednotlivými pedagogickými pracovníky i rodiči. Na závěr se snaží o porovnání názorů mezi pedagogickým pracovníkem a rodičem z jedné mateřské školy.

Analýza malých a středních podniků z pohledu uplatnění principů udržitelnosti
Vojtěšek, Cyril ; Basl, Josef (vedoucí práce) ; Gála, Libor (oponent)
Diplomová práce analyzuje přístup malých a středních podniků v České republice k tématům Green IT a udržitelnost. První část se týká spotřeby elektrické energie v oboru informačních technologií, která v posledních letech pravidelně roste a jejíž výroba je hlavním zdrojem emisí skleníkových plynů do atmosféry. Jednotlivé techniky jako konsolidace a virtualizace serverů, virtualizace klientských zařízení, cloud, řízení spotřeby, dematerializace a recyklace jsou podrobně popsány z hlediska toho, jak je podniky mohou využít ke snížení své uhlíkové stopy. Následuje část zabývající se materiálními aspekty Green IT. Popsán je životní cyklus výrobku a vliv jednotlivých fází na udržitelnost. Důraz je kladen na použití toxických materiálů ve výrobě a odbornou recyklaci vyřazené elektroniky, která se v poslední době stává jednou z priorit Green IT. Informační technologie jsou sice významným producentem skleníkových plynů, zároveň však mohou nabídnout prostředky, jak snížit jejich emise v jiných odvětvích. Protože nejvíce životní prostředí zatěžuje výroba elektrické energie a spalování paliv v logistice, jedná se především o tyto oblasti, kde může IT přispět. Díky IT mohou miliony lidí pracovat z domova, což také přispívá k udržitelnosti. Analytická část prezentuje výsledky šetření v malých a středních podnicích. Šetření se týká vztahu těchto firem ke Green IT a tomu, jaké postupy využívají. Jeho cílem je zjistit, kolik firem se tímto tématem aktivně zabývá a jaké z toho tyto firmy mají přínosy.

Výtvarná koncepce filmového zpracování románu Arthura C. Clarka "A Fall Of Moondust", žánr science fiction a jeho výtvarné zpracování na příkladech světové kinematografie
Bouška, Petr ; Nekvasil, Ondřej (vedoucí práce) ; Masník, Boris (oponent)
Vědeckofantastický žánr se ve filmové tvorbě těší už od prvopočátku velké oblibě. Přináší pohledy na svět, který neexistuje a film je ideálním prostředkem tyto fantastické světy zhmotňovat. Pro svou oblíbenost však hranice toho, co je science fiction, postupně mizí a samotný pojem ztrácí na významu. Můžeme se tak pod hlavičkou vědecké fikce setkat s filmy, které přinášejí pouze fantastické vize, ale s vědou toho mají pramálo společného. Cílem teoretické části bylo oddělit filmové tituly, které právem do žánru science fiction patří, a to v úzkém segmentu odehrávajícím se ve vesmírném prostoru nebo s vesmírem související okrajově. Protože se tato práce zabývá především výtvarným zpracováním sci-fi filmů, na vybraných titulech je představena jejich vizuální stránka. Selekce probíhala podle osobních preferencí a vlastní definice pojmu. Výsledky teoretické části posloužily jako jeden z podkladů pro výtvarné ztvárnění praktické části, které řeší zpracování románové předlohy A. C. Clarka - A Fall of Moondust - do filmové podoby. Praktická část přináší vizuální návrhy dekorací a scén, jež kladou významný důraz na věrohodnost a snahu zařadit film mezi vědecky korektní díla. Tato práce může sloužit pro potřeby filmových produkcí při případném zájmu o realizaci tohoto konkrétního díla, či následujícím tvůrcům postaveným před úkol zpracování vědeckofantastického díla. Pro ně bude přínosná i teoretická část, která je může odkázat na zajímavá a inspirativní díla.