Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Analýza malých a středních podniků z pohledu uplatnění principů udržitelnosti
Vojtěšek, Cyril ; Basl, Josef (vedoucí práce) ; Gála, Libor (oponent)
Diplomová práce analyzuje přístup malých a středních podniků v České republice k tématům Green IT a udržitelnost. První část se týká spotřeby elektrické energie v oboru informačních technologií, která v posledních letech pravidelně roste a jejíž výroba je hlavním zdrojem emisí skleníkových plynů do atmosféry. Jednotlivé techniky jako konsolidace a virtualizace serverů, virtualizace klientských zařízení, cloud, řízení spotřeby, dematerializace a recyklace jsou podrobně popsány z hlediska toho, jak je podniky mohou využít ke snížení své uhlíkové stopy. Následuje část zabývající se materiálními aspekty Green IT. Popsán je životní cyklus výrobku a vliv jednotlivých fází na udržitelnost. Důraz je kladen na použití toxických materiálů ve výrobě a odbornou recyklaci vyřazené elektroniky, která se v poslední době stává jednou z priorit Green IT. Informační technologie jsou sice významným producentem skleníkových plynů, zároveň však mohou nabídnout prostředky, jak snížit jejich emise v jiných odvětvích. Protože nejvíce životní prostředí zatěžuje výroba elektrické energie a spalování paliv v logistice, jedná se především o tyto oblasti, kde může IT přispět. Díky IT mohou miliony lidí pracovat z domova, což také přispívá k udržitelnosti. Analytická část prezentuje výsledky šetření v malých a středních podnicích. Šetření se týká vztahu těchto firem ke Green IT a tomu, jaké postupy využívají. Jeho cílem je zjistit, kolik firem se tímto tématem aktivně zabývá a jaké z toho tyto firmy mají přínosy.
Analýza zdrojů příjmů sociálních médií
Vojtěšek, Cyril ; Jandoš, Jaroslav (vedoucí práce) ; Kafka, Daniel (oponent)
Abstrakt Tato práce je analýzou finanční stránky provozování populárních sociálních médií. Podrobně se zabývá čtyřmi z nich, které spadají do třech skupin: sociální sítě (Facebook), komunity (YouTube a LinkedIn) a mikroblogovací služby (Twitter). Každá z těchto služeb má svá specifika a je rozebrána v samostatných kapitolách. Hlavním cílem práce je zanalyzovat zdroje příjmů těchto čtyř médií. Tomuto tématu je věnována druhá část, která je stěžejní a ze všech částí nejrozsáhlejší. Vychází z úvodní části, která popisuje zda-li a jak je možné vyjádřit tržní hodnotu sociálních médií. Třetí část pak obsahuje návrhy autora, jak by bylo možné zdroje příjmu z předchozí části upravit či zavést nové. Část poslední nabízí srovnání současné situace na trhu sociálních médií se situací, ve které byl internetový business v roce 1999, a která skončila tzv. dot com bublinou.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.