Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1,513 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.23 vteřin. 

Organizace mediálního obsahu a možnosti řešení v JavaFX
Smíšek, Matěj ; Pavlíčková, Jarmila (vedoucí práce) ; Tran, Lam (oponent)
Bakalářská práce nahlíží na změny ve sledovacích návycích diváků televizní a filmové pro-dukce. Zvyšující se počet seriálů a filmů, které má divák ve své knihovně, přináší nové po-třeby tyto soubory organizovat a zaznamenávat jejich zhlédnutí a užití. Aplikační řešení musí sledovat zvyky diváků a umožnit plynulý přechod od pomalu ustávajících způsobu sledování k novým. Současná nabídka řešení takové organizace je sice rozsáhlá, ale je třeba se zaměřit, zdali opravdu splňuje všechny požadavky, anebo naopak netvoří velké aplikační celky, se kterými může mít běžný uživatel strasti. Náhled do možnosti řešení v jazyce Java s pomocí moderní knihovny uživatelského rozhraní JavaFX 8. Cílem této práce je tak po-skytnout budoucím řešitelům náhled do problematiky a základní mediální aplikační celek, ze kterého mohou vycházet.

Pěstování douglasky tisolisté v oblasti ŠLP ČZU v Kostelci nad Černými lesy
Kubeček, Jiří ; Podrázský, Vilém (vedoucí práce) ; Marušák, Róbert (oponent)
Douglaska tisolistá (Pseudotsuga menziesii /Mirb./ Franco) v současnosti patří v Evropě k nejvýznamnějším introdukovaným dřevinám a například v Německu je považována za zdomácnělou. Produkcí až výrazně předstihuje naše domácí jehličnaté dřeviny a její význam spočívá jak ve funkci meliorační a zpevňující, tak i v možnosti náhrady za místy ustupující dosud naší nejrozšířenější dřevinu smrk. Práce se zabývá růstovými procesy jedinců a porostů douglasky tisolisté a jejími vybranými environmentálními účinky na Černokostelecku a Písecku. Cílem je doložit její produkční potenciál včetně přihlédnutí k ekonomickému hodnocení, popsat růstovou dynamiku a vliv na stav půd v porostech. Jako pracovní metody byla použita dendrometrická měření, popis růstové dynamiky, výnosovost, odběr a analýzy vzorků nadložního humusu a minerálních půdních horizontů. Analyzovány byly základní pedochemické charakteristiky: půdní reakce, stav půdního sorpčního komplexu, obsah živin v celkové a výměnné formě. Z výsledků vyplynula vysoká produkční vlasnost douglasky v porovnání se smrkem ztepilým a je srovnatelná s jedlí obrovskou. Z hlediska stabilizační funkce a vlivů na půdu má také lepší vlastnosti než smrk a melioračně se blíží vlastnostem listnatých dřevin. Práce navazuje na dosavadní experimentální šetření. Výstupem je kvantifikace produkčního a půdotvorného potenciálu, výnosové zhodnocení a doporučení pro uplatnění v podmínkách ŠLP i České republiky.

Umělecko-pedagogická interpretace textů kurikulárních dokumentů v odlišných jazykových prostředích
Uhl Skřivanová, Věra ; Hazuková, Helena (vedoucí práce) ; Slavík, Jan (oponent) ; Kirchenmann, Johannes (oponent)
Obsahem disertační práce je komparace očekávaných výstupů uměleckého vzdělávání, zakotvených v Rámcovém vzdělávacím programu pro základní a gymnaziální vzdělávání ČR a Učebních plánech pro osmiletá gymnázia Bavorska. Porovnání odlišně pojatých kurikulárních dokumetů se uskutečnilo na základě operacionalizace sledovaných kategorií se zvláštním zřetelem k vystižení jejich vzdělávacích obsahů. Možnosti naplňování očekávaných výstupů byly následně ověřovány v terénním výzkumu a ilustrovány na základě dat a autentických výtvarných produktů žáků. Nezbytným předpokladem realizace uvedeného výzkumu byla deskripce systému uměleckého vzdělávání v Německu a původní překladatelská práce v oblasti teorie umění a její pedagogická reflexe v 2. pol. 20. stol. a 21. stol.

Opera a nová média.
Gattringerová, Eliška ; KUSNJER, Ivan (vedoucí práce) ; PŘÍVRATSKÁ, Jiřina (oponent)
Autorka se ve své práci zaměřuje na problematiku opery v nových médiích. V úvodu práce definuje a charakterizuje pojem nová média. Dále se pak zaměřuje především na prezentaci oper prostřednictvím satelitních přenosů do kin v České republice, historií tohoto relativně mladého fenoménu a jeho postupným vývojem. Dalším tématem je pak možnost sledovat přímé přenosy či záznamy oper prostřednictvím internetu na stránkách jednotlivých divadel a jeho možnosti. V neposlední řadě se autorka zabývá také internetovými webovými stránkami, které se v České republice věnují operní problematice, jejich historii, obsahu i specifikům. Shrnuje i další možnosti prezentace opery. V závěru práce se autorka pokouší charakterizovat význam a přínos nových médií pro operu a operní publikum v současnosti.

Literární reflexe života Indů na západě v povídkách Suníty Džainové
Bočanová, Petra ; Kostič, Svetislav (oponent) ; Marková, Dagmar (vedoucí práce)
Tato práce si v úvodu kladla za cíl porovnat vybranou literární tvorbu Suníty Džainové s reálnou situací Indů žijících v západních zemích. Práce měla tři roviny. Měla jsem možnost srovnat teoretické poznatky, které se nacházejí v odborné literatuře, s beletristickou tvorbou a nutno říci, že se vzácně shodují. Co mě ale ještě více potěšilo, bylo to, že se s nimi shoduje i rovina třetí - rovina lidská. Při mnohých rozhovorech, psaní emailů i konverzacích přes internet, se mi vybavovaly všechny načtené teoretické poznatky, jakoby ke mně knihy začaly promlouvat v podobě opravdových lidských bytostí. To samé se stalo i s povídkami Suníty Džainové. Povídky, které jsou velmi lidské a opravdové, jsou realistické a popisují skutečnost, kterou Suníta Džainová vidí kolem sebe, se naprosto shodují s tím, co popisují dnešní Indové žijící na Západě, případně odborná literatura. Setkávání západních a východních kultur se bude v příštích letech ještě více prohlubovat. Díky moderním technologiím se tyto dva světy k sobě přibližují až neuvěřitelnou rychlostí. Zdá se, že pryč je ten tajemný Orient, který fascinoval po tisíce let tolik cestovatelů a badatelů. Ačkoliv se mnou mnozí moji kolegové nesouhlasí, myslím si, že západní a východní svět by se neměl propojovat v jeden. Stačí, co vidíme kolem sebe v dnešní době - spousta...

Podnikatelský plán pro rozvoj existující firmy
Petříček, Radim ; Přibyl, Martin (oponent) ; Chlebovský, Vít (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce je firma IdentCORE působící na trhu identifikačních RFID médií a potisku plastových karet jakožto distributor. Hlavním cílem práce je sestavení podnikatelského plánu, identifikace tržních a produktových příležitostí. Dále vymezení nových příležitostí expanze do některých zemí EU v segmentu RFID komponent. Teoretická část je věnována struktuře, účelu a obsahu podnikatelského plánu společně s definicemi využitých analýz. Praktická část se poté zabývá samotným podnikatelským záměrem s konkrétními dosaženými hodnotami a hodnocením. Výstupem práce je společnost IdentCORE s. r.o. se stanoveným finančním plánem, návrh inovace v produktovém portfoliu a úspěšné implementace e-shopu s novou webovou prezentací.

Multimedia Data Processing in Heterogeneous Distributed Environment
Kajan, Rudolf ; Ferko,, Andrej (oponent) ; Míkovec, Zdeněk (oponent) ; Herout, Adam (vedoucí práce)
Ubiquitous computing, a paradigm in which the processing of information is linked with each activity or object as encountered, was proposed by Mark Weiser as the next era for interacting with computers. Its goal is to enable people to interact with devices more naturally and casually in ways that suit whatever location or context they find themselves in. Ubiquitous computing focuses on learning by removing the complexity of computing and increases efficiency while using computing for different daily activities. But after more than 15 years since Weiser formulated these goals, several aspects of ubiquitous computing are still not a part of user experience with today’s technology. Seamless integration with environment leading to technological invisibility or user interaction spanning across multiple devices pose still a great challenge. The main goal of our work is to make a step towards making the idea of ubiquitous computing a reality by addressing the question about intuitive information sharing between a personal device and a situated display. We have developed three interaction techniques which support unobtrusive content exchange between touch-enabled personal device and a large display - whether it is shared-private or public. These techniques are based on video streams, augmented reality, and analysis of gaze data. Besides the interaction techniques, we also present a framework for real-time application state acquisition and reconstruction on target platform. We report on user studies focused on the usability of our prototypes and a system performance evaluations. Our experiments were formed around real-life scenarios which are commonly experienced throughout the day. For interactions based on video streams, the results indicate that our techniques outperform the existing solutions: the localization and task migration is done in real time on a midlevel cellphone; the localization is reliable even for different observation angles and for cluttered screen content. Our technique based on gaze analysis goes even further by allowing for modeling of implicit user preferences through gaze data, while being accurate and unobtrusive.

Použití insightů (vhledů) v komerční komunikaci cílené na ženy
Dúbravská, Pavla ; Klosová, Anna (vedoucí práce) ; Zadražilová, Dana (oponent) ; Přikrylová, Jana (oponent)
Komerční komunikace jsou často obviňovány ze stereotypizace zobrazování žen v reklamě. Na jednu stranu ženy do určité míry očekávají a vyžadují v reklamách "lepší a jednodušší svět". Ve většině případů se však ženy v komerčních komunikátech cítí zjednodušené. Z reklamní praxe i teorie je pro souznění značky a cílové skupiny, pro pocit porozumění, klíčový insight. Pokud je komunikace postavena na vhodně zvoleném insightu, spotřebitel se snáze otvírá komerčnímu sdělení, protože má pocit, že mu daná značka lépe rozumí. Hlavním cílem této práce tak je poskytnout vhled -- insight -- do myslí žen jako spotřebitelek a zjistit, jak ženy nazírají samy sebe v komerčních komunikátech. V rámci tohoto cíle jsou definovány dvě roviny, obecnější teoretická a konkrétnější praktická, které se poté promítly do stanovení dílčích cílů. Z dostupné zahraniční literatury je patrný důraz, jaký se na insight klade v odborné i praktické sféře komerčních komunikací. Postoj expertů a subjektů, jež s insighty pracují v České republice však nebyl dohledán. Prvním dílčím cílem bylo tedy zmapování postavení insightu v České republice. Výzkum byl proveden prostřednictvím 12-ti hloubkových rozhovorů. Ve výzkumu byli osloveni zadavatelé reklamy a odborníci z komunikačních a výzkumných agentur. V rámci hloubkových rozhovorů bylo potvrzeno, že insight je využíván při tvorbě komunikačních kampaní. Druhým dílčím úkolem této práce bylo zmapování u jaké reklamy mají české ženy pocit, že jim rozumí, jinými slovy je insightful. Povaha porozumění plné komunikace byla pro účely testování přeformulována do míry a způsobu ztotožnění s obsahem mediálním a komerčním. V první části tohoto výzkumu byly respondentky vyzvány, aby se samy zamyslely nad mediálním a komerčním obsahem, který v nich vyvolává pocit porozumění a ztotožnění. Výzkum měl také ověřit dvě hypotézy. H1: Stereotypy v reklamě ženy obtěžují. H2: Insighty vzniklé v zahraničí lze použít i na českém trhu. Data pro tuto část výzkumu byla sbírána formou dotazníkového šetření distribuovaného prostřednictvím online prostředí. Celkem bylo osloveno 200 respondentek. Jako výzkumný stimul byl vybrán formát televizní reklamy s potřebnými parametry. Bylo zjištěno, že ke ztotožňování se s mediálním obsahem docházelo skrze ztotožnění se s hlavní hrdinkou, ztotožnění se s reálnými situacemi, které prožívá a skrze humor. První hypotéza se v rámci testovaného vzorku nepotvrdila. Stereotypy v reklamě ženy neobtěžují. Druhá hypotéza se také nepotvrdila. Insighty vzniklé v zahraničí nelze automaticky použít na českém trhu. Existují národní rysy, kulturní odlišnosti, vývojová fáze daného trhu, které mohou silně ovlivnit přijetí či zamítnutí reklamy. Práce je dělena obsahově do 7dmi kapitol včetně úvodu a závěru. Přínos práce v teoretické rovině je viděn v zmapování tématu usilujícího o komplexní rekognoskaci dané problematiky. Praktický přínos je viděn v tom, jak práce hodnotí insighty, jejich tvorbu, ale také očekávání jednotlivých subjektů na trhu stran této problematiky.

Bankovnictví v USA na pozadí Velké hospodářské krize
Jiráň, Michal ; Tajovský, Ladislav (vedoucí práce) ; Soukup, Jaromír (oponent)
Ve své diplomové se budu věnovat problematice bankovního systému Spojených států amerických na pozadí Velké hospodářské krize. Úvodem zhodnotím monetární politiku Federálního rezervního systému, která měla po většinu 20. let expanzivní charakter. V další části textu budu hledat souvislosti mezi vývojem amerického bankovnictví a kontrakcí ekonomiky na přelomu 20. a 30. let. Klíčovou částí mé práce bude analýza zásadních vládních opatření směřujících k řešení problémů bankovního sektoru v letech 1930 -- 1933. Budu se tedy věnovat jednak krokům Herberta Hoovera, který byl prezidentem od roku 1929 do 1933, jednak prvnímu roku vlády F. D. Roosevelta. Ten se ujal vlády v březnu 1933, kdy se americké bankovnictví, podle všeobecně přijímaných názorů, nacházelo ve stádiu faktického krachu. Budu zkoumat, zda je platná hypotéza, že za klíčovými bankovními reformami Hoverovy i Rooseveltovi administrativy stálo úzké propojení politických a bankovních kruhů. Zároveň se pokusím dokázat, že veřejně deklarované cíle byly často v rozporu se skutečným obsahem zákonů přijímaných v letech 1930 -- 1933.

Automobilový průmysl na stránkách denního tisku v roce 2007
Dobiáš, Petr ; Jirák, Jan (oponent) ; Trampota, Tomáš (vedoucí práce)
Bakalářská práce zpracovává kvantitativní obsahovou analýzu tématických rubrik výše jmenovaných deníků na vzorku zahrnujícím všechna vydání v roce 2007. Je soustředěna výhradně na rubriky zaštiťující problematiku automobilismu a jejím cílem je popsat shodnosti a rozdíly v obsahové nabídce, jakým způsobem je vedena, jaký prostor zaujímá, a jaký druh informací svým čtenářům předává. Práce se věnuje segmentaci prostoru na kvantifikovatelné proměnné a výsledky šetření podrobuje statistickým analýzám. Veškerá zjištění jsou prezentována prostřednictvím tabulek a grafů. Výsledkem je kvantitativní popis zvolených tématických celků, který popisuje tématické a prostorové rozčlenění automobilismu jako tématu na stránkách podobných oddělení historicky, vývojově i co se čtenářských základen týká naprosto odlišných deníků deníků. V závěru jsou zodpovězeny otázky na sezonalitu a prostor, který jednotlivé deníky motorismu věnují.