Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 59 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Spolupráce mateřských škol integrujících děti se zdravotním postižením se speciálněpedagogickými centry
Strouhalová, Dana ; Felcmanová, Lenka (vedoucí práce) ; Ptáčková, Klára (oponent)
NÁZEV: Spolupráce mate!sk"ch #kol integrujících d$ti se zdravotním posti%ením se speciáln$ pedagogick"mi centry AUTOR: Bc. Dana Strouhalová KATEDRA: Katedra speciální pedagogiky VEDOUCÍ PRÁCE: Mgr. Lenka Felcmanová ABSTRAKT: Cílem diplomové práce s názvem "Spolupráce mate!sk%ch "kol integrujících d#ti se zdravotním posti$ením se speciáln# pedagogick%mi centry" je poukázat na danou problematiku a zji"t#né poznatky o integra'ním procesu v b#$n%ch mate!sk%ch "kolách. První 'ást se zab%vá teoretick%mi poznatky dané problematiky, vysv#tluje odborné pojmy ze speciální pedagogiky, p!ed"kolního vzd#lávání a zab%vá se legislativním rámcem aktuáln# platn%m v (eské republice vztahující se k integraci v mate!sk%ch "kolách. Druhá 'ást se zab%vá v%zkumem, kter% byl realizován mezi pedagogy v p!ed"kolních za!ízeních. Hlavním cílem bylo zjistit, jak se da!í realizovat integraci v praxi a o hlub"í pohled samotn%ch u'itelek, které pracují s d#tmi se zdravotním posti$ením. Záv#r práce poukazuje na smysluplnost a důležitost integrace d#tí se zdravotním posti$ením v mate!sk%ch "kolách. KLÍČOVÁ SLOVA: integrace, inkluze, dít# se zdravotním posti$ením, mate!ské "koly, speciáln# pedagogická centra.
Pracovní spokojenost učitelek mateřských škol
Češíková, Eva ; Trojan, Václav (vedoucí práce) ; Lisnerová, Romana (oponent)
V teoretické části závěrečná bakalářská práce předkládá poznatky z literatury týkající se definic, znaků, determinantů a teorií pracovní spokojenosti, a s ní souvisejících témat. Dále je zaměřena na analýzu skutečností souvisejících s výkonem povolání učitelky MŠ. Základní podstatou jsou mnou z literatury vybrané faktory pracovní spokojenosti. Praktická část prostřednictvím dotazníkového šetření určuje faktory, které nejvíce ovlivňují pracovní spokojenost učitelek, jak pozitivně tak negativně. Dále jde o zjišťování do jaké míry další skutečnosti ovlivňují jejich pracovní spokojenost, co jim chybí k pracovní spokojenosti. Výzkumné šetření přináší dílčí i celkový pohled na současnou pracovní spokojenost učitelek mateřských škol tří krajů ČR a jejich následné srovnávání. Výsledky práce mohou s dosavadními teoretickými poznatky poskytnout detailnější pohled na danou situaci a možnost posloužit vedoucím pracovníkům k zamyšlení a odpovědnému přístupu k této problematice. Klíčová slova: Práce, pracovní spokojenost, faktory pracovní spokojenosti, učitelka mateřské školy, mateřské školy, dotazníkový výzkum.
Ženy mezi rodinou a prací. Podmínky pro slaďování práce a rodiny v Praze
Klímová, Šárka ; Kotrusová, Miriam (vedoucí práce) ; Hejzlarová, Eva (oponent)
Diplomová práce "Ženy mezi rodinou a prací. Podmínky pro sla ování práce a rodiny v Praze." je zam ena na aktuální problém, který se eší nejen na národních, ale i nadnárodní úrovni. Cílem je popsat faktory, které ovliv ují sla ování rodinného a profesního života pro matky s d tmi od 2 do 6 let v Praze a zjistit, jestli se promítají do politiky státu, ale i samosprávy. Faktory jsou popsány nejen z pohledu makro roviny, ale zabývají se i individuálními vlivy. Prostor je v nován na jedné stran celostátní politice p edevším z pohledu Ministerstva práce a sociálních v cí, ale také aktivitám Magistrátu hlavního m sta Prahy a vybrané m stská ásti, kterou je Praha 17. Práce se opírá o již zve ejn né výzkumy a studie, které zejména p ibližují názory matek a jednotlivé faktory. Dále byly využity rozhovory experty, tedy p edstaviteli státních a samosprávných institucí s cílem zjistit reálnou situaci v politikách týkající se zkoumané oblasti. áste n se práce v nuje i neziskovému sektoru.
Primární prevence ohrožení dětí v mateřských školách
Bělohradská, Tereza ; Felcmanová, Lenka (vedoucí práce) ; Šumníková, Pavlína (oponent)
Diplomová práce se zabývá definováním a vysvětlením pojmů primární prevence, ohrožené dítě, sociální vyloučení a kontext sociálního vyloučení nebo ohrožení dítěte sociálním vyloučením s primární prevencí. Součástí práce je vytvořený detekční nástroj, který může pedagogům mateřských škol pomoci při hodnocení dítěte a jeho situace tak, aby byly případné problémy včas odhaleny. Jsou zde popsány oblasti, kterými se detekční nástroj zabývá a jakým způsobem se vyvíjel. Dále navrhuje možné postupy řešení problémů na základě spolupráce pedagoga mateřské školy se speciálním pedagogem. Poukazuje na nedostatky současného systému a navrhuje možné změny systému s ohledem na zefektivnění primární prevence ohrožení dětí (v mateřských školách). Součástí diplomové práce je výzkum založený na kvalitativních i kvantitativních metodách, především rozhovorech a dotazníkových šetřeních, jehož cílem bylo mimo jiné zmapování primární prevence ohrožení dětí v mateřských školách a zmapování povinné předškolní docházky. Primární prevenci ohrožení dětí v mateřských školách není možné zejména u dětí s handicapem sociálního vyloučení, nebo sociálním vyloučením ohrožené, realizovat a s ohledem na tuto problematiku je nutné věnovat se primární prevenci ohrožení dětí sociálním vyloučením také na jiných místech než jen v mateřských...
Tradice v Orffově hudebněvýchovném systému v předškolním věku (k 50. výročí vzniku Orffovy společnosti)
Schulmeisterová, Dagmar ; Kodejška, Miloš (vedoucí práce) ; Dunovská, Marie (oponent)
Teoretická část v mé bakalářské práci se bude zabývat počátky Orffových hudebněvýchovných systémů v Československu a následně v České republice. Součástí práce je také současné směřování Orffova systému v procesu vzdělávání dětí předškolního věku. Práce je také zaměřena na zakladatele české adaptace Orffova sytému v naší zemi - Vladimíra Poše. V praktické části vycházím z kvalitativního výzkumu, kde zpracovávám názory a zkušenosti významných představitelů s uplatňováním Orffovy školy v českém prostředí a v kontextu současných proměn hudebního vzdělávání. V závěrečné části práce představím metodické náměty pro práci s dětmi předškolního věku, které vyplynuly z výzkumu.
Strategie řízení lidských zdrojů v mateřských a základních školách
Pučelíková, Martina ; Šafránková, Jana Marie (vedoucí práce) ; Tureckiová, Michaela (oponent)
Diplomová práce nesoucí název Strategie řízení lidských zdrojů v mateřských a základních školách má hlavní cíl komparaci rozdílů ve strategickém řízení lidských zdrojů mateřských a základních škol. Práce vymezuje řízení lidských zdrojů jako moderní formu personální práce, zdůrazňuje význam strategického řízení a analyzuje standardní formy a metody řízení lidských zdrojů. Zabývá se strategickým řízením lidských zdrojů ve školství a v této souvislosti ukazuje specifika řízením lidských zdrojů v rámci mateřských a základních škol. Dále definuje řízení lidských zdrojů ve školství, jaké jsou předpoklady pro úspěšné řízení a vytvoření strategie. Pro empirický výzkum byly vybrány dvě výzkumné metody: dotazování a polostrukturované rozhovory. Metoda dotazníku byla doplněna o metodu polostrukturovaného rozhovoru z důvodu zpřesňujících a podrobnějších informacích k dané problematice strategického řízení lidských zdrojů v mateřských a základních školách. Praktickým cílem je získat přehled o strategickém řízení lidských zdrojů v mateřských a základních školách a eventuální využití získaných informací v rámci strategického řízení lidských zdrojů pro zefektivnění práce v oblasti řízení lidských zdrojů. Výzkum potvrdil, že neexistují významné rozdíly v náročnosti řízení lidských zdrojů v rámci mateřských a...
Spatial Analysis of the Motherhood Wage Gap in the Czech Republic
Vlčková, Radka ; Pertold-Gebicka, Barbara (vedoucí práce) ; Šťastná, Lenka (oponent)
Pomocí mikrodat českých domácností analyzuji regionální rozdíly mzdové diskriminace matek v České republice. Cílem této prostorové analýzy je od- halit nerovnosti mezi metropolitními oblastmi a venkovskými lokalitami. Ta- ková studie v České republice dosud nebyla provedena. Při zohlednění indivi- duálních charakteristik a pracovní historie zaměstnaných žen pozoruji kladné i záporné mezery ve mezdách, ale pouze v několika regionech. Taková zjištění lze vysvětlit kulturními odlišnostmi, výběrem lépe placených pracovních míst nebo přístupem zaměstnavatelů k matkám. Ve zbývajících regionech nebyl nalezen dostatek důkazů o přítomnosti mzdové diskriminace matek. Hypo- téza, že v sociálně vyloučených lokalitách je rozdíl ve mezdách největší, se odmítá. Další zkoumání formálního zajištění péče o děti ukazuje, že zvýšení míry obsazenosti mateřských škol výrazně snižuje platy matek i bezdětných žen. Tento výsledek je v souladu s předchozím českým výzkumem. Klíčová slova Mzdová diskriminace matek, Prostorová analýza, Česká republika, Mateřské školy JEL klasifikace D63, J13, R23 1
Fenomén divadelního diváka předškolního věku
Molčíková, Kateřina ; BEČKA, Marek (vedoucí práce) ; LJUBKOVÁ, Marta (oponent)
Tato diplomová práce se soustředí na dětského diváka ve věku od 3 do 7 let a na jeho schopnost přijímat a reflektovat divadelní dílo v prostředí mateřské školy a ve společnosti svých vrstevníků. Vychází z ročního projektu Fenomén divadelního diváka předškolního věku, který proběhl v pěti mateřských školách Středočeského kraje. Tento projekt zaznamenává, analyzuje a reflektuje. Na základě získaných zkušeností zkoumá, zda existují nějaké mantinely divadelní tvorby určené dětem předškolního věku a prezentované v nedivadelním prostředí jejich vlastní mateřské školy. Na základě dramatických principů použitých v šesti vybraných inscenacích a závěrů vyplývajících z reakcí dětského publika zkoumá, zda a jak jsou umělci při tvorbě představení limitováni zralostí diváků této věkové kategorie a prostředím předškolního zařízení. Práce má prokázat, že hraní divadla v mateřských školách má smysl a že při přípravě představení není vhodné ani žádoucí slevovat z nároků, které na sebe klademe jako tvůrci představení určených dospělému nebo smíšenému publiku.
Slaďování rodinného a pracovního života na pozadí konceptu familismu ve vybraných zemích
Krám, Milan ; Angelovská, Olga (vedoucí práce) ; Vlčková, Kamila (oponent)
Cílem této práce je na pozadí konceptu familismu a s přihlédnutím k genderové rovnosti analyzovat vybrané veřejně politické nástroje České republiky a Spolkové republiky Německo, které ovlivňují harmonizaci privátního a pracovního života u rodin s dětmi do tří let věku. Práce se ve své teoretické části zabývá popisem dopadů současných společenských změn na slaďování obou sfér života, genderovou rovnost, ženy a jejich aspirace, rozhodování rodin o reprodukčních plánech či samotnou fertilitu. Dále nabízí vysvětlení vztahu mezi různými koncepty veřejných politik a jejich vlivu na harmonizaci obou světů, genderovou rovnost a svobodnou volbu životní strategie. V analytické části posléze nabízí vhled do příslušných konceptů veřejně-politických nástrojů obou vybraných zemí, komparuje je mezi sebou za použití předem definovaných kategorií a přináší jejich analyzu optikou konceptu familismu formulovaného Sigrid Leitnerovou. Ve svém závěru, konkrétně v kapitole "Diskuse a souhrn doporučení", pak práce nabízí návrhy na úpravu některých veřejně-politických nástrojů v ČR inspirované těmi regulacemi Spolkové republiky Německo, které mají potenciál positivně ovlivnit podmínky harmonizace obou životních sfér, jakož i svobodnou volbu životní strategie a genderovou rovnost.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 59 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.