Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 25 záznamů.  předchozí11 - 20další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Spokojenost zaměstnanců vybrané společnosti s prací na dálku
Zachařová, Markéta ; Putnová, Anna (oponent) ; Konečný, Štěpán (vedoucí práce)
Předmětem této diplomové práce je zjištění spokojenosti zaměstnanců vybrané společnosti sprací na dálku. Vprvní části práce jsou definovány pojmy, které souvisí sprací na dálku zteoretického hlediska. Druhá část obsahuje informace o samotné společnosti spolu sanalýzou spokojenosti zaměstnanců stímto typem práce. Ve třetí části práce jsou poté navržena možná opatření, která by vedla ke zvýšení spokojenosti zaměstnanců.
Bezpečnost a ochrana zdraví při práci se zaměřením na atypické formy zaměstnávání
Zichová, Aneta ; Morávek, Jakub (vedoucí práce) ; Tomšej, Jakub (oponent)
Název práce: Bezpečnost a ochrana zdraví při práci se zaměřením na atypické formy zaměstnávání Cílem rigorózní práce je analyzování a představení pravidel bezpečnosti a ochrany zdraví při práci (BOZP). Druhým záměrem je zkoumání řešení BOZP v atypických formách zaměstnání s ohledem na současný vývoj pracovněprávních vztahů. Práce se rovněž věnuje otázce atypických forem zaměstnání a souvisejícím zajišťováním BOZP v SRN s tím, že informace jsou v práci využity ke komparaci a hodnocení obou zemí a přístupů k BOZP ve vybraných atypických formách výkonu závislé práce. Součástí práce je i část věnovaná možnému směřování BOZP v atypických formách zaměstnání de lege ferenda včetně případné inspirace ze SRN. Rigorózní práce je založena především na studiu právních předpisů, odborné literatury, komentářů a aktuálních článků. Pro zpracování práce byl využita metoda popisná a analytická, jež jsou v závěru doplněny o metodu komparativní. Práce je členěna do celkem šesti kapitol dále systematicky rozdělených na podkapitoly. V první části práce je pozornost zaměřena na vymezení základních pojmů, se kterými je v následujících kapitolách pracováno. V úvodích podkapitolách se práce zabývá samotným pojmem BOZP, atypickým zaměstnáním, pracovními úrazy a nemocemi z povolání. Druhá kapitola se věnuje historii a vývoji...
Využití digitálních technologií v přípravě žáka ZŠ do školy
Jaroš, Aleš ; Černochová, Miroslava (vedoucí práce) ; Tocháček, Daniel (oponent)
Cílem diplomové práce je zmapovat, jakou úlohu hrají digitální technologie v domácí přípravě žáků ZŠ do školy, jakým způsobem používají žáci digitální technologie ke své domácí přípravě do školy, a zda vůbec používají žáci DT pro potřeby učení. Diplomová práce se zabývá otázkou, zda umějí žáci 2. stupně ZŠ používat digitální technologie pro své učení a jakým způsobem je využívají, jakou mají žáci představu o tom, že se učí, jaké klady a zápory vidí v používání digitálních technologií, jak podporují rodiče své děti v tom, aby v domácí přípravě používaly digitální technologie. Teoretická část práce se zaměřuje na úlohu a možnosti využití digitálních technologií ve vzdělávání i v domácí přípravě žáka, na možná pozitiva a negativa užívání DT v životě žáků 2. stupně ZŠ. Popisuje vývojové charakteristiky žáka staršího školního věku a síťové generace. V praktické části představuje dotazníkové šetření, které bylo uspořádáno mezi 169 žáky 2. stupně nejmenované ZŠ v Mostě s cílem zjistit, zda a jakým způsobem žáci využívají digitální technologie v domácí přípravě do školy, které technologie při přípravě do školy preferují. Dále se praktická část zaměřuje na výsledky polostrukturovaného rozhovoru s rodiči žáků, který by měl odhalit, nakolik podporují rodiče své děti ve využívání digitálních technologií...
Digitální prostředky domácí přípravy na výuku matematiky metodou CLIL
Šteidl, Martin ; Novotná, Jarmila (vedoucí práce) ; Moraová, Hana (oponent)
Tato diplomová práce je věnována výuce CLIL, konkrétně v kombinaci s blended learning na druhém stupni základní školy. Východiskem byla úvaha, jak ulehčit přetíženému rozvrhu hodin věnovaných nejazykovým předmětům, ve kterém už nyní mnoho učitelů zápolí o čas s množstvím učiva, které je nutné naučit. Odpovědět na otázku, jak budou reagovat žáci jednoho ročníku tercie, tedy ročníku nižšího osmiletého gymnázia, který odpovídá osmé třídě ZŠ, na maloměstském gymnáziu na nový typ výuky vedené nezvyklou formou, jsem se snažil po provedení výukového experimentu, ve kterém žáci absolvovali hard CLIL výuku vedenou právě formou blended learning. Dostupné zdroje o této problematice jsem zpracoval do podoby teoretické části, která tvoří první část této práce. Věnuje se problematice CLIL, e-lerarningu i vyučování blended learning. Druhou část tvoří příprava výzkumu a třetí jeho realizace. Provedený výzkum sestával z tří hodin prezenční výuky obestavěné bloky e- learningové podpory. Během přípravy a realizace projektu jsem se snažil nacházet zdroje motivace, které by přiměly žáky věnovat svůj mimmoškolní čas učení se. Data pro následnou analýzu jsem sbíral zúčastněným a zprostředkovaným pozorováním, pomocí dotazníků a rozhovory. Interpretace dat byla poměrně složitým úkonem, zejména kvůli nedokonalé zpětné vazbě...
Komunikace a spolupráce školy s rodiči ohledně domácí přípravy žáků
Mrázová, Barbora ; Stará, Jana (vedoucí práce) ; Kargerová, Jana (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou komunikace a spolupráce školy s rodiči ohledně domácí přípravy. Teoretická část se skládá ze dvou částí. První část je věnována problematice domácí přípravy a domácích úkolů. Zmíněné jsou doporučované podoby domácích úkolů, doporučované postupy jejich zadávání a hodnocení. Neopomenutelnou část tvoří také pozitivní a naopak negativní vlivy domácí přípravy. Druhou část tvoří problematika komunikace a spolupráce školy s rodiči ohledně domácí přípravy. V této části jsou analyzovány možnosti spolupráce školy (učitelů) a rodičů v domácí přípravě žáka. Dále se zabýváme zapojováním rodičů do domácí přípravy, jsou zde zmíněny vhodné postupy a také doporučení pro rodiče. V empirické části práce se zabýváme postoji rodičů, učitelů a dětí k domácí přípravě a domácím úkolům. Hlavní výzkumnou metodou byl zvolen dotazník. Dotazníkové šetření je dále doplněno polostrukturovanými rozhovory s několika respondenty (učiteli a rodiči). Výsledky výzkumného šetření ukazují, že učitelé mají k domácí přípravě a domácím úkolům kladný postoj a upozorňují především na důležitost pro žáky. Rodiče a děti zaujímají spíše postoj neutrální. Většina rodičů zároveň vyjádřila svůj nesouhlas s tím, že by dětem domácí úkoly nebyly vůbec zadávány.
Domácí příprava žáků
Kubátová, Stanislava ; Kasíková, Hana (vedoucí práce) ; Vincejová, Eva (oponent)
Diplomová práce se zabývá tématem domácí přípravy žáků na základní škole. Cílem práce je zjištění postoje respondentů - žáků, rodičů a učitelů - k problematice domácích úkolů. V teoretické části diplomové práce se zabýváme spoluprací rodiny a školy, především zapojováním rodičů do této problematiky Dále se věnujeme domácí přípravě jako organizační formě výuky, typům a formám domácích úkolů. V empirické části se zabýváme postoji učitelů, rodičů a dětí k domácím úkolům. Hlavními oblastmi výzkumu jsou důležitost, typy, formy, individualizace, hodnocení a nesplnění domácích úkolů. Dále se zajímáme o postoje k domácím úkolům na prvním a druhém stupni základní školy. Výzkum je koncipován jako kvalitativně - kvantitativní. V kvalitativní části se tématu věnujeme z pohledu rodičů a dětí, v kvantitativní části z pohledu učitelů. K výzkumu, který má podobu smíšeného designu, je zde použita forma dotazníků a forma polostrukturovaného interview.
Nástup dítěte do školy a možné problémy spojené s tímto vývojovým mezníkem
Šporclová, Veronika ; Šulová, Lenka (vedoucí práce) ; Gillernová, Ilona (oponent)
Souhrn Tématem diplomové práce je nástup dítěte do školy a možné problémy spojené s tímto vývojovým mezníkem. V teoretické části diplomové práce se zabýváme teoretickými přístupy k vývoji dítěte a vývojovou úrovní dítěte v předškolním a mladším školním věku. Další část je zaměřena na školní zralost a připravenost dítěte. V kapitole, která je věnována vstupu dítěte do školy, uvažujeme o různých faktorech, jež mohou ovlivňovat školní úspěšnost prvňáčka i to, jak se ve škole cítí. Tématem empirické části jsou domácí úkoly a součinnost rodičů a školáků při domácí přípravě. Výzkum je součástí mezinárodního projektu, který je v textu krátce představen, jehož cílem je lépe porozumět problematice domácí přípravy do školy a roli jednotlivých klíčových aktérů. Kvalitativní studie sleduje průběh domácí přípravy, postoje dětí k domácím úkolům a také to, jak vnímají děti pomoc rodičů s domácími úkoly. V kvantitativní části sledujeme nakolik se shodují výpovědi rodičů a dětí v otázkách týkajících se průběhu domácí přípravy, pomoci rodičů s domácími úkoly a postojů k domácí přípravě. Klíčová slova: domácí úkoly, domácí příprava na školu, rodiče, žák, spolupráce, pomoc rodičů, předškolní věk, mladší školní věk
Domácí příprava žáků mladšího školního věku na školu
Tomanová, Kateřina ; Šulová, Lenka (vedoucí práce) ; Šturma, Jaroslav (oponent)
Diplomová práce se zabývá tématem domácí přípravy na školu žáků mladšího školního věku, zejména součinností školy, rodičů a dítěte v procesu domácí přípravy. V teoretické části diplomové práce se zabýváme vztahem dospělých a dětí v historii. Dále se zabýváme socializací dítěte a vývojovými aspekty v předškolním a mladším školním věku. V dalších kapitolách se věnujeme nástupu dítěte do školy, školnímu vzdělávání a domácí přípravě dětí mladšího školního věku z hlediska spolupráce školy, rodiny a dítěte. V empirické části se zabýváme postoji dětí a jejich rodičů k domácí přípravě a zapojení se rodičů do domácí přípravy v první a druhé třídě. Zajímáme se zejména o rozdíl či shodu v dané problematice u žáků prvních a druhých tříd. Výzkum je koncipovaný jako kvalitativně - kvantitativní. V kvalitativní části se tématu věnujeme z pohledu dětí, v kvantitativní části z pohledu dětí a jejich rodičů. Diplomová práce je součástí studie podporované GA ČR č. GAČR 406/04/0316, který realizuje katedra Psychologie na Filozofické fakultě, Univerzity Karlovy. Klíčová slova: domácí příprava, domácí úkoly, zapojení rodičů, spolupráce, rodiče, žák, škola, mladší školní věk.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 25 záznamů.   předchozí11 - 20další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.