Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Porod očima mužů
Zavadilová, Šárka ; Sokolová, Věra (vedoucí práce) ; Jiroutová Kynčlová, Tereza (oponent)
Diplomová práce se zabývala přítomností mužů u porodu. Cílem práce bylo dát hlas mužům - otcům, aby vyprávěli o své zkušenosti s porodem. Teoretická část poskytuje teoretický rámec pro analýzu konstrukci mužských identit, repertoárů otcovství a genderových vztahů v rodině a představuje feministickou kritiku nahlížení na porody. Empirická část se zabývá metodologickými východisky a metodami mého feministicky orientovaného výzkumu vycházejícího z konstruktivistického paradigmatu a jsou zde prezentovány výsledky výzkumu, který směřovaly tyto předem stanovené otázky: jakým způsobem muži hovoří o zážitku porodu, jak v rámci vyprávění konstruují svou mužskou identitu a jak se během vyprávění o porodu vztahují k otcovství (rodičovství). Zájem byl též směřován k motivaci mužů k účasti u porodu, k jejich rolím u porodu a k významu, jež této události přisuzují. Klíčová slova: přítomnost mužů u porodu, otcovství u porodu, porodní příběhy, mužská identita, hegemonní maskulinita, otcovství
Význam sebereflexe v procesu rozvoje osobnosti žáka (S přihlédnutím k ostatním motivačním faktorům)
Zavadilová, Šárka ; Krykorková, Hana (vedoucí práce) ; Koťa, Jaroslav (oponent)
Tato bakalářská práce "Význam sebereflexe v procesu rozvoje osobnosti žáka (S přihlédnutím k ostatním motivačním faktorům)" je členěna do tří částí. Nejprve se zabývá obecnými otázkami rozvoje žákovy osobnosti a zaměřuje se na pojetí sedmi zřetelů podle Heluse (2009). Ty jsou stěžejní pro rozvoj osobnosti každého dítěte. Ve druhé kapitole se zaměřuje na sebereflexi jako jeden z vybraných faktorů a shrnuje základní poznatky o tomto tématu. Představuje také bohaté pojmosloví, které je spojeno s pojetím sebereflexe a rozvoje osobnosti. Připomíná pojem adekvátní sebereflexe, vývoj sebepojetí a autoregulaci. Ve třetí kapitole se zaměřuje na rodinu a školu jako dva základní vlivy v rozvoji žákovy osobnosti. Zmiňuje očekávání rodičů a adekvátnost požadavků a jejich vliv na utváření sebepojetí a také pojednává o možnostech rozvoje v prostředí školy. V závěru připomíná důležitost sebereflexe pro rozvoj osobnosti. Klíčová slova Rozvoj osobnosti, sebereflexe, autoregulace, sebepojetí, rodina, škola
Vnímání významu matematiky a fyziky studenty gymnázií
ZAVADILOVÁ, Šárka
Diplomová práce mapuje subjektivní význam připisovaný studenty gymnázií v Českých Budějovicích pojmům matematika a fyzika. Zkoumáme, zda má na vnímání těchto pojmů vliv nabídka neformálního vzdělávání. Nosnou část práce tvoří výzkum doplněný teoretickými poznatky. Teoretická část pojednává o matematice a fyzice ve formálním a neformální vzdělávání, popisuje nabídku neformálního vzdělávání na námi vybraných gymnáziích a také v ní popisujeme námi použitou metodu sémantického diferenciálu, která je osvědčená při zkoumání konotativních významů pojmů. V praktické části práce podrobně popisujeme projekt empirického výzkumu, průběh sběru dat a v závěru práce popisujeme získané výsledky.
Význam sebereflexe v procesu rozvoje osobnosti žáka (S přihlédnutím k ostatním motivačním faktorům)
Zavadilová, Šárka ; Krykorková, Hana (vedoucí práce) ; Koťa, Jaroslav (oponent)
Tato bakalářská práce "Význam sebereflexe v procesu rozvoje osobnosti žáka (S přihlédnutím k ostatním motivačním faktorům)" je členěna do tří částí. Nejprve se zabývá obecnými otázkami rozvoje žákovy osobnosti a zaměřuje se na pojetí sedmi zřetelů podle Heluse (2009). Ty jsou stěžejní pro rozvoj osobnosti každého dítěte. Ve druhé kapitole se zaměřuje na sebereflexi jako jeden z vybraných faktorů a shrnuje základní poznatky o tomto tématu. Představuje také bohaté pojmosloví, které je spojeno s pojetím sebereflexe a rozvoje osobnosti. Připomíná pojem adekvátní sebereflexe, vývoj sebepojetí a autoregulaci. Ve třetí kapitole se zaměřuje na rodinu a školu jako dva základní vlivy v rozvoji žákovy osobnosti. Zmiňuje očekávání rodičů a adekvátnost požadavků a jejich vliv na utváření sebepojetí a také pojednává o možnostech rozvoje v prostředí školy. V závěru připomíná důležitost sebereflexe pro rozvoj osobnosti. Klíčová slova Rozvoj osobnosti, sebereflexe, autoregulace, sebepojetí, rodina, škola
Dětské pěvecké sbory na Jindřichohradecku
ZAVADILOVÁ, Šárka
Práce se zabývá dětskými pěveckými sbory na Jindřichohradecku a je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část představuje historii sborů, druhy sborů a osobu sbormistra. Dále se zabývá hlasem, charakteristikou věkové skupiny sboristů a sborem, jako sociální skupinou. Na konci teoretické části je kapitola o Jindřichohradecku a významných osobnostech, které zde žily. V praktické části se práce zabývá popisem jednotlivých dětských Jindřichohradeckých pěveckých sborů.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.