Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 45 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Analýza herní interakce dítěte batolecího věku v jeselském zařízení
Petráňová, Tereza ; Šulová, Lenka (vedoucí práce) ; Morávková Krejčová, Lenka (oponent)
Tato diplomová práce Analýza herní interakce dítěte batolecího věku v jeselském zařízení je rozdělena na dvě části - teoretickou a empirickou. Teoretická část práce je rozdělena do čtyř hlavních kapitol. První se zabývá charakteristikou dítěte batolecího věku. Zmíněny jsou v ní jednotlivé fáze vývoje dítěte. Druhá kapitola se věnuje herním aktivitám dítěte, třetí charakterizuje jeselskou péči v České republice i v zahraničí. Čtvrtá kapitola obsahuje shrnutí celé teoretické části. Výzkum v empirické části spočívá v analýze herní interakce dvouletých a tříletých dětí s vychovatelkou v jeselském zařízení. Sledovány byly tyto projevy dětí: vokalizace, pohledy na jiné osoby a vyjádření emocí, motorická aktivita, preference jednotlivých hraček, vzájemný fyzický kontakt mezi vychovatelkou a dítětem. Videozáznamy byly analyzovány pomocí programu V.I.P. (Video Interactive Procesor) a MS Excel. Příslušná data jsem porovnala celkově mezi jednotlivými dětmi, ale i z hlediska rozdílů mezi chlapci a děvčaty. Klíčová slova: batole, herní interakce, jeselská péče, vychovatelka v jeslích, vývoj dítěte, rodičovská péče
Problematické situace v období těhotenství a v prvním roce života dítěte z pohledu muže
Votíková, Henrieta ; Cimrmannová, Tereza (vedoucí práce) ; Nová, Monika (oponent)
V bakalářské práci "Problematické situace v období těhotenství a v prvním roce života dítěte z pohledu muže" jsem se věnovala otázce otcovství v zátěžových životních situacích a zjistila jsem, že většina otců, kteří odpověděli na elektronický dotazník, se v období těhotenství a prvního roku života dítěte setkala se situací, kterou hodnotili jako problémovou. Dále jsem zjišťovala, jestli by muži využili možnosti poradenské služby a dospěla jsem k závěru že muži, vnímající situaci jako problém, ve většině nebudou ochotni navštívit specializovanou poradnu. Vzhledem k nerepresentativnosti šetření považuji tento výsledek za velice orientační zjištění, které spíše otvírá další otázky pro jiné práce. Z výše uvedené analýzy příslušné literatury a anketního šetření jsem dospěla k závěru, že problematika partnerského soužití v době zátěže z pohledů otců si určitě zaslouží více pozornosti, než je jí dosud věnována.
Vliv prostředí mateřských školních zahrad na kvalitu venkovní hry
Doležalová, Alice ; Hanyš Holemá, Irena (vedoucí práce) ; Koželuhová, Eva (oponent)
Tato bakalářská práce se věnuje tématu kvality venkovní hry v prostředí školních zahrad mateřských škol. Cílem bakalářské práce je popsat a porovnat úroveň prostředí školních zahrad v našich podmínkách, včetně návrhu na zefektivnění jejich funkce, a to zejména s ohledem na zajištění kvality venkovní hry formou vhodného a podnětného prostředí. Teoretická část se nejprve věnuje historickému vývoji venkovní hry a proměn školních zahrad i významu hry pro dítě předškolního věku. Další kapitola pak nastíní faktory a rizika, která mohou ovlivnit kvalitu venkovní hry v prostředí školních zahrad. Mezi ně patří nejenom zákonné vzdělávací, bezpečnostní a hygienické oblasti, ale také další vnější a vnitřní podmínky, kterými mohou být vliv vedení mateřské školy a spolupráce se zřizovatelem, přístup pedagogů, rodičů nebo i samotná odpovědnost dětí. Navazující kapitola pak nabízí inspirativní náhled do zahraničního vzdělávacího pedagogického přístupu a poslední kapitoly se věnují informacím o nadacích, grantech a inspiracích, které lze využít pro plánovanou úpravu prostředí školních zahrad. Empirická část je zaměřena na zhodnocení současného stavu školních zahrad, jejich využití jako nástroje pro vzdělávání a poznávání přirozené přírody, zjištění žádoucích a nežádoucích faktorů, kterými může být venkovní hra na...
Vliv počítání skóre na mladší žactvo v systému soutěže Středočeského krajského svazu házené.
Karellová, Tereza ; Pokorný, Ladislav (vedoucí práce) ; Pádivý, Martin (oponent)
Práce je zaměřená na problematiku počítání skóre v utkání házené ve Středočeském kraji, a to konkrétně na systém soutěže mladšího žactva. Práce je rozdělena na část teoretickou a výzkumnou. Teoretická část je věnována charakteristice sportovní hry, házené, sportovnímu tréninku mládeže, systému soutěže mladších žáků ve Středočeském kraji, sportovnímu výkonu a také se okrajově věnuje postojům a jejich formování. Výzkumná část je v první řadě zaměřena na zpracování a interpretaci výsledků z řízeného rozhovoru se zkušenými trenéry Středočeského krajského svazu házené, kde bude cílem zjistit hlavní záměr pro odebrání veřejného ukazatele skóre ze systému soutěže mladšího žactva. Dále se práce věnuje interpretaci výsledků na základě zpracovaných dotazníků pro hráče, hráčky, rodiče, trenéry a trenérky, které se zabývaly problematikou a preferencí systému soutěže mladšího žactva ve Středočeském kraji. Pomocí analýzy dotazníků a rozhovorů se zkušenými trenéry budou specifikovány silné stránky, slabé stránky, příležitosti a hrozby zavedeného systému soutěže bez veřejného ukazatele skóre v souvislosti s důrazem na rozvoj mládeže v tomto kraji.
Atletka v základní a specializované etapě tréninku
Stoklasová, Lucie ; Vindušková, Jitka (vedoucí práce) ; Komínková, Linda (oponent)
Athlete in basic and special period of training Objectives: The aim of subject bachelor thesis is try to find the starting point of future vocational career, based on the selfreflexion of author's life story. The starting points should determine life direction and vocational career of author which can be used in coach practice. Methods: This work uses methods of analysis, autoanalysis, comparison and selfreflexion. Results: The aims has been fulfilled. On the base of recapitulation of life story, the author realized the direction of future vocational career. Keywords: track and field, basic and special period of athletic training, child development, developmental psychology, psychosocial development of child, training, general training
Podpora vzdělávání hospitalizovaného dítěte předškolního věku s diagnózou Morbus Perthes
Sibřinová, Irena ; Hájková, Vanda (vedoucí práce) ; Zemková, Jaroslava (oponent)
Diplomová práce se zabývá hospitalizací dítěte předškolního věku a významem vzdělávání v tomto náročném období. Cílem práce je zjistit, zda si rodiče význam mateřské školy při nemocnici uvědomují. Pedagogům a rodičům dát náměty činností k rozvoji a podpoře nemocného dítěte. Práce je rozdělena do dvou hlavních částí. První část je zpracována na základě odborných pramenů. Uvedena je zde charakteristika dítěte předškolního věku, vymezeny jsou jeho potřeby a zájmy v době hospitalizace. Popsána je rodina, její funkce a spolupráce s nemocniční školou. Závěr první části práce je věnován onemocnění Morbus Perthes. Druhá část diplomové práce je zaměřena na rodinu nemocného dítěte. Tato část byla zpracována na základě výsledků kvalitativního průzkumu, který zjišťoval postoj rodiny k předškolnímu vzdělávání hospitalizovaného dítěte a význam rodiny v této náročné životní situaci. Na základě analytického zpracování získaných odpovědí byl vypracován návrh konkrétních aktivizačních činností jako program na podporu vzdělávání nemocného dítěte. Ten je uveden v samém závěru této části.
Dítě v pěstounské péči na 1. stupni základní školy
ČERNÁ, Michaela
Bakalářská práce je zaměřena na děti vyrůstající v pěstounské péči, které jsou žáky prvního stupně základní školy. V teoretické části budou popsány základní teoretické poznatky týkající se biologické a náhradní rodiny a jejich významu pro vývoj dítěte a přípravu na nástup do školy. Bakalářská práce popíše současný legislativní rámec pěstounské péče v České republice, proces zprostředkování této péče a formy podpory náhradních rodičů a dětí vyrůstajících v pěstounské péči ze strany orgánů sociálně-právní ochrany dětí, školských zařízení a dalších nestátních subjektů. Cílem praktické části bakalářské práce bude zjistit a popsat, s jakými obtížemi se pěstouni u dětí po nástupu povinné školní docházky setkávají, jakým způsobem je řeší a jaké podpůrné nástroje školy využívají. V souladu s cílem práce byl zvolen smíšený výzkumný přístup - sběr dat pomocí dotazníků a metoda vícečetné případové studie.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 45 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.