Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 27 záznamů.  předchozí11 - 20další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
JOHANN WOLFGANG VON GOETHES UND RUDOLF STEINERS FARBENLEHRE IM VERGLEICH
TRAUBOVÁ, Monika
Tato diplomová práce se zabývá srovnáním nauky o barvách Johanna Wolfganga von Goetha a Rudolfa Steinera, které vznikly jako reakce na jednu z předchozích teorií barev, která byla zveřejněna přibližně sto let před jejich vlastních verzí. V práci jsou tyto nauky o barvách představeny a na několika vybraných kategorich provedeno srovnání obou nauk. Dále jsou definovány okolnosti vzniku a vývoj obou nauk, jejich použití, mezioborovost a význam jejich zobrazení ve formě barevného kruhu. Na základě toho jsou popsány podobnosti a rozdílnosti obou nauk a jejich možný vliv na další básnická, filozofická nebo pedagogická díla obou autorů.
Idea autonomie školy a její pojetí ve waldorfské škole
Boněk, Jan
Předkládaná diplomová práce představuje monografickou studii, která pojednává o autonomii školy v kontextu ideje waldorfské školy a filozofických názorů jejího zakladatele Rudolfa Steinera. Samotný obsah přináší zejména identifikaci, analýzu a deskripci základních principů Steinerovy ideje sociální trojčlennosti. Pro lepší uchopení a vhled do tématu je v úvodních kapitolách objasněn pojem autonomie jak v obecném kontextu, tak vzhledem přímo k autonomii školy. Dále pohled na školskou správu a samosprávu a různé školské systémy v rámci Evropského prostoru. Práce také zahrnuje historicko-politický kontext doby vzniku různých směrů reformní pedagogiky přelomu 19. a 20. století, což se ukázalo, mimo jiné, jako jedna ze stěžejních podmínek pro pochopení koncepce svobodné waldorfské školy Rudolfa Steinera a podmínek za kterých vznikala. KLÍČOVÁ SLOVA autonomie, škola, waldorfská pedagogika, waldorfská škola, anthroposofie, Rudolf Steiner, kompetence, samospráva, odpovědnost, sociální trojčlennost
Idea autonomie školy a její pojetí ve waldorfské škole
Boněk, Jan ; Kitzberger, Jindřich (vedoucí práce) ; Trojan, Václav (oponent)
Předkládaná diplomová práce představuje monografickou studii, která pojednává o autonomii školy v kontextu ideje waldorfské školy a filozofických názorů jejího zakladatele Rudolfa Steinera. Samotný obsah přináší zejména identifikaci, analýzu a deskripci základních principů Steinerovy ideje sociální trojčlennosti. Pro lepší uchopení a vhled do tématu je v úvodních kapitolách objasněn pojem autonomie jak v obecném kontextu, tak vzhledem přímo k autonomii školy. Dále pohled na školskou správu a samosprávu a různé školské systémy v rámci Evropského prostoru. Práce také zahrnuje historicko-politický kontext doby vzniku různých směrů reformní pedagogiky přelomu 19. a 20. století, což se ukázalo, mimo jiné, jako jedna ze stěžejních podmínek pro pochopení koncepce svobodné waldorfské školy Rudolfa Steinera a podmínek za kterých vznikala. KLÍČOVÁ SLOVA autonomie, škola, waldorfská pedagogika, waldorfská škola, anthroposofie, Rudolf Steiner, kompetence, samospráva, odpovědnost, sociální trojčlennost
Místo waldorfské pedagogiky v současném českém školství
Franko, Radek ; Váňová, Růžena (vedoucí práce) ; Koťa, Jaroslav (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou waldorfské pedagogiky. Je členěna do pěti kapitol. První dvě mapují okolnosti vzniku waldorfského školství a životního formování myšlenkových konstruktů jejího zakladatele Rudolfa Steinera. Zbylé tři kapitoly odpovídají na otázky, týkající se: waldorfských výukových specifik, profilu osobnosti waldorfského učitele a zasazení české waldorfské pedagogiky do současného českého školského proudu. Klíčová slova antroposofie, české školství, Rudolf Steiner, učitel waldorfské školy, waldorfská pedagogika, waldorfská výuka
Waldorfské školství v ČR
Procházka, Martin ; Váňová, Růžena (vedoucí práce) ; Tvrzová, Ivana (oponent)
Bakalářská práce Waldorfská pedagogika v ČR si klade za cíl mapovat vývoj waldorfských škol a proudu waldorfské pedagogiky v České republice. První část je věnována vzniku této alternativy v pedagogice, jejímu zakladateli Rudolfu Steinerovi, teoretickým východiskům anthroposofické antropologie a vývoji waldorfského školství na jeho počátku. Druhá část popisuje vznik waldorfských škol v ČR po roce 1989 až do roku 2013, dále vzdělávání učitelů pro tento typ škol a věnuje se také waldorfským rodičovským iniciativám, které stojí na počátku založení každé školy tohoto typu. Závěrečná diskuze se zabývá možnostmi waldorfské pedagogiky, její aktuálností v kontextu doby a rozpory mezi ideálem a realitou. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 27 záznamů.   předchozí11 - 20další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.