Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 46 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Cause Related Marketing ve vztahu k veřejnému sektoru
Jurásková, Radka ; Háva, Petr (vedoucí práce) ; Mašková, Pavla (oponent)
Diplomová práce "Cause Related Marketing ve vztahu k veřejnému sektoru" pojednává o novém fenoménu v oblasti marketingu firem, který je založen na propojení byznysu a veřejně prospěšné aktivity. Tento typ marketingu učí velké společnosti být zodpovědný vůči sociálním otázkám v dané zemi a společnosti, nebýt lhostejný vůči národním menšinám, zájmovým skupinám, nemocem a dalším aspektům sociální potřebnosti. Cause Related Marketing se uplatňuje na základě propojení soukromého a nestátního neziskového sektoru, kdy z něj profitují obě strany. Firma se na jeho základě odlišuje od konkurence a zvyšuje prodej svých výrobků nebo služeb. Pro neziskové organizace znamená nový finanční zdroj a zviditelnění problému, který se snaží řešit. S Cause Related Marketingem jsou ovšem spojena i konkrétní rizika, kdy zásah soukromé sféry do veřejné může deformovat definici veřejného zájmu, následně pak výběr aktuálních veřejných a sociálních problémů k řešení. Díky Cause Related Marketingu roste vliv korporací na národní politiku státu, čímž se zvyšuje tlak na politickou a rozhodovací sféru, v důsledku očekávání firem, že tato sféra bude rozhodovat v jejich prospěch. Taková situace se postupně rozšiřuje ze sféry národních politik také na úroveň globální politiky.
Nástroj pro podporu managementu zainteresovaných stran
Hypský, Roman ; Bartík, Vladimír (oponent) ; Kreslíková, Jitka (vedoucí práce)
Tato diplomová práce pojednává o nástroji pro podporu managementu zainteresovaných stran. V úvodních kapitolách práce jsou popsána teoretická východiska práce. Jsou zde vysvětleny znalostní oblasti managementu zainteresovaných stran, řízení lidských zdrojů a komunikace. Další kapitoly práce se již věnují navrhovanému systému. Zpočátku jsou specifikovány požadavky na systém, jak celkové, tak z pohledu několika hlavních uživatelů. Následně je systém navržen. Systém se skládá ze tří hlavních procesů, kterými jsou identifikace zainteresovaných stran, analýza zainteresovaných stran pomocí dotazníkových průzkumů a nastavení komunikační strategie. Je zvoleno implementační prostředí (Java EE) a systém je v něm implementován. Poté je na vzorku dat ověřena jeho funkčnost. V závěru jsou zhodnoceny dosažené výsledky a také jsou diskutovány výstupy procesů oblasti managementu zainteresovaných stran. Nakonec je nastíněn budoucí vývoj této diplomové práce. 
Učitelé jako aktéři vzdělávací politiky: konceptualizace aktérů ve veřejné politice a aplikace vybraných přístupů na příklad učitelů
Mouralová, Magdalena ; Veselý, Arnošt (vedoucí práce) ; Malíková, Ludmila (oponent) ; Winkler, Jiří (oponent)
Dizertační práce má především teoretický charakter a přínos. Předmětem jejího zájmu je pojetí aktérů v klíčových teoretických přístupech soudobé veřejné politiky, které jsou posléze aplikovány na příklad vzdělávací politiky, resp. učitelů jako specifického druhu aktérů. Dizertační práce si klade za cíl: 1) popsat zacházení se slovy "actor" "agent" a "stakeholder" (které jsou do češtiny překládány jako "aktér") v odborných veřejněpolitických textech; 2) představit a porovnat vybrané veřejněpolitické přístupy pracující s aktéry; 3) modelovat použití těchto přístupů na příkladu učitelů (jako aktérů) a politice vnější diferenciace; 4) vytvořit vlastní souhrnný konceptuální rámec pro veřejněpolitický výzkum aktérů. Analytická část dizertační práce je založena na sumativní obsahové analýze veřejněpolitických textů publikovaných ve čtyřech velkých kompendiích veřejné politiky.
Národní ceny za společenskou odpovědnost.
Zich, Jan ; Plášková, Alena (vedoucí práce) ; Dlouhý, Marek (oponent)
Tématem této bakalářské práce jsou ocenění za společenskou odpovědnost firem. V teoretické části se zaměřím na vymezení společenské odpovědnosti firem, organizace podporující tento koncept a národní ocenění udílená v rámci tohoto konceptu. První kapitola teoretické části se zaměřuje na vývoj, definování a přínosy plynoucí všem zainteresovaným stranám. Druhá kapitola shrnuje nejvýznamnější organizace, které se podílejí nejen na vývoji konceptu, ale i na udílení některých ocenění. Třetí kapitola stručně popíše mnou vybraná ocenění za společenskou odpovědnost, včetně Národní ceny CSR a UR v ČR. Předmětem praktické části je detailní rozbor hodnocení Národní ceny CSR a následné srovnání s vybranými zahraničními oceněními v této oblasti. V návaznosti na srovnání jednotlivých cen, jsou součástí praktické části také návrhy a doporučení pro budoucí konání Národní ceny CSR a UR v ČR.
Proměny Corporate Social Responsibility
Knížová, Kristýna ; Kabele, Jiří (vedoucí práce) ; Kuchař, Pavel (oponent)
V roce 1953 dal Howard R. Bowen vzniknout debatě o společenské odpovědnosti firem, která se mezitím do současnosti velmi rozšířila. Koncept Corporate Social Responsibility získal během druhé poloviny dvacátého století mnoho podob a z akademické půdy se dostal do praxe a též do České republiky. V pozadí změn teoretického přístupu k CSR lze sledovat mj. změnu podnikatelského prostředí. Zejména ve změně v pojímání podniku - od shareholderského ke stakeholderskému. Stakeholderská teorie značně ovlivnila uchopení konceptu CSR. Rozdělila tak společnost na jednotlivé fragmenty. Na základě tématické analýzy a rozhovorů s aktéry jsem identifikovala 2 hlavní praktikované přístupy k CSR. Někteří aktéři chápou společenskou odpovědnost firem na pozadí morálních hodnot, někteří aktéři naopak chápou tento pojem na pozadí ekonomických zájmů firmy. Firmy mohou být odpovědné z obou důvodů na základě vnějších tlaků. Některé firmy si ovšem hrají na společenskou odpovědnost, což společnost pochopitelně nevnímá pozitivně a může tuto negativní zkušenost dále přenášet na další firmy s "nálepkou CSR". Nicméně, řada výzkumů opakovaně ukázala, že občané očekávají od firem angažovanost ve společenských problémech a za jejich aktivitu je odmění nákupem. Firmy tak mohou skrze CSR aktivity získávat moc ve společnosti, kde...
Vliv ekonomické krize na aktivity společenské odpovědnosti firem
Potůčková, Petra ; Rynda, Ivan (vedoucí práce) ; Novák, Josef (oponent)
Cílem této diplomové práce je představit koncept společenské odpovědnosti firem (CSR) a popsat vliv krize na realizaci společensky odpovědných aktivit. Vzhledem k faktu, že jednou ze základních charakteristik společenské odpovědnosti firem je dlouhodobý charakter, tedy věnování se CSR aktivitám i v době finančních problémů, kdy společnost nevykazuje výsledky, které by chtěla, ukazuje tato práce, jak vybrané firmy koncept CSR dodržují. Teoretická část je rozdělena na dva celky - prvním je koncept společenské odpovědnosti, kde se zabývám jeho vývojem, pilíři, přínosy a pojmy spojenými s tímto konceptem. V následujícím celku se zabývám krizí a popisuji finanční krizi, ekonomickou krizi, její vývoj, příčiny a dopady. Empirická část této práce je založena na metodologické triangulaci - expertní rozhovory, zkoumání dokumentů a komparace. Tato práce na vzorku pěti vybraných firem ukazuje, jak tyto firmy CSR vnímají, jaké aktivity realizují, jak se vyrovnaly s krizí, která je postihla a jak byla ovlivněna realizace CSR aktivit. Dalším přínosem práce je rozšíření poznatků o hodnotách firem v okolí města Kolína. Výsledky této práce poukazují na důležitost zahrnout koncept CSR do strategie firmy a přijmout jej jako princip.
Přijímací řízení do bakalářského studia společenskovědních fakult UK
Beranová, Barbora ; Kohoutek, Jan (vedoucí práce) ; Tumová, Anna (oponent)
Hlavním záměrem bakalářské práce je prozkoumat současný stav přijímacích řízení uplatňovaných na bakalářské obory společenskovědních fakult Univerzity Karlovy (tj. Fakulta sociálních věd, Fakulta humanitních studií, Filozofická fakulta). První část práce se zabývá popisem současně uplatňovaných forem přijímacích řízení vycházející zejména z analýzy relevantních sekundárních dat. Kromě popisu současné praxe, práce dále obsahuje analýzu zainteresovaných aktérů a kvalitativní výzkum, který je založen na analýze polostrukturovaných rozhovorů s zástupci rozhodovatelů, zástupci studentů z akademického senátu a studenty tří analyzovaných fakult. U polostandardizovaných rozhovorů byla provedena doslovná transkripce a následně otevřené kódování, které vedlo k třídění informací do kategorií podle jednotlivých témat. Jako metoda analýzy aktérů byla použita "rychlá" analýza aktérů, která identifikovala hlavní zainteresované zkoumané problematiky. Z analýzy rozhovorů je patrné, že má každá fakulta jiné strategie a preference pro výběr studentů. Možný konsensus přijímacích řízení v rámci podobných oborů není podle zainteresovaných aktérů úplně žádoucí, to především proto, že jsou obory konkurenční. Rezervy přijímacích řízení jsou podle nich pouze kosmetické nebo odůvodněně nerealizovatelné.
Vzdělává ISS FSV UK své studenty v souladu s potřebami trhu práce? (Evaluační případová studie)
Blahovec, Václav ; Remr, Jiří (vedoucí práce) ; Soukup, Petr (oponent)
Rigorózní práce "Vzdělává ISS FSV UK své studenty v souladu s potřebami trhu práce?" pojednává o vztahu mezi terciárním vzděláním absolventů a jejich uplatněním na trhu práce. V teoretické části se práce zabývá významy vzdělání ve vztahu k zaměstnatelnosti absolventů. Metodologická část přibližuje tento vztah na případové studii Institutu sociologických studií Fakulty sociálních věd Univerzity Karlovy. Jako výzkumná metoda je k řešení hlavního cíle práce zvolena evaluace. Analytická část postupně odhaluje koncepční model evaluovaného programu, zainteresované strany a jejich zájmy a nakonec odpovídá na evaluační otázky práce o míře plnění jednotlivých kompetencí zaměstnatelnosti absolventů ISS FSV UK. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Strategická společenská odpovědnost firem
Urbanová, Kristýna ; Pavičová, Petra (vedoucí práce) ; Deverová, Lenka (oponent)
Diplomová práce se věnuje strategické společenské odpovědnosti firem a s ní souvisejícímu konceptu vytváření sdílené hodnoty (tzv. creating shared value). Analyzuje rozdíl mezi strategickou CSR a klasickou firemní filantropií, kdy se jedná o přerozdělování části zisku. Poukazuje na vazbu mezi businessem a občanskou společností. V současnosti si firmy uvědomují, že jejich úspěšnost souvisí se zdravím společnosti, ve které působí, a proto se při implementaci strategické CSR zaměřují na řešení problémů, které se vztahují k oblasti, ve které jsou profesionálové. Diplomová práce se zaměřuje na vytváření spolupráce mezi firmami a občanskou společností, která je vybudována na myšlence, že sociální a ekonomické cíle se vzájemně překrývají. Tato spolupráce je výzvou k řešení společných sociálních problémů a měla by přinášet prospěch oběma stranám. Teoretický základ práce je doplněn empirickou částí založenou na analýze rozhovorů se zástupci firem a organizací občanské společnosti.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 46 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.