Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 11 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Učitelé jako aktéři vzdělávací politiky: konceptualizace aktérů ve veřejné politice a aplikace vybraných přístupů na příklad učitelů
Mouralová, Magdalena ; Veselý, Arnošt (vedoucí práce) ; Malíková, Ludmila (oponent) ; Winkler, Jiří (oponent)
Dizertační práce má především teoretický charakter a přínos. Předmětem jejího zájmu je pojetí aktérů v klíčových teoretických přístupech soudobé veřejné politiky, které jsou posléze aplikovány na příklad vzdělávací politiky, resp. učitelů jako specifického druhu aktérů. Dizertační práce si klade za cíl: 1) popsat zacházení se slovy "actor" "agent" a "stakeholder" (které jsou do češtiny překládány jako "aktér") v odborných veřejněpolitických textech; 2) představit a porovnat vybrané veřejněpolitické přístupy pracující s aktéry; 3) modelovat použití těchto přístupů na příkladu učitelů (jako aktérů) a politice vnější diferenciace; 4) vytvořit vlastní souhrnný konceptuální rámec pro veřejněpolitický výzkum aktérů. Analytická část dizertační práce je založena na sumativní obsahové analýze veřejněpolitických textů publikovaných ve čtyřech velkých kompendiích veřejné politiky.
Teorie a praxe evaluačních šetření v České republice
Remr, Jiří ; Jeřábek, Hynek (vedoucí práce) ; Hendl, Jan (oponent) ; Winkler, Jiří (oponent)
Předkládaná práce je zaměřena na analýzu způsobů, jakými jsou v ČR uplatňovány vybrané prvky evaluační metodologie. Výchozím bodem řešení vytyčeného výzkumného úkolu je identifikace konkrétních oblastí, jimiž se postup provádění evaluačních šetření odlišuje od ostatních činností a postupů. Na základě srovnávací analýzy s takovými oblastmi jako je základní výzkum, monitoring či audit jsou tak definovány některá specifika, jež jsou dále doplněna o další charakteristické rysy procesní povahy. Navazující série empirických výzkumů soustředila pozornost na zjištění míry, v jaké jsou evaluační teorií definované metody, techniky a postupy reálně uplatňovány v každodenní praxi. V tomto ohledu byly zvoleny tři rozdílné, vzájemně spolu nesouvisející oblasti, ve nichž se evaluace běžně aplikuje. S ohledem k dalším cílům předkládané práce navíc každá z oblastí byla zvolena tak, aby reprezentovala jinou formu provádění evaluačních šetření. Výsledky provedeného desk research tak poukazují na konkrétní podobu evaluačních šetření prováděných externími realizátory evaluačních šetření v oblasti operačních fondů EU, dále na vlastní hodnocení, jež odrážejí současnou praxi interního způsobu realizace evaluačních šetření a v neposlední řadě jen také dokumentován způsob hybridního provádění evaluačních šetření, který vychází z...
Zelená karta - karta, která neláká : hodnocení programu zjednodušeného zaměstnávání cizinců
Solnářová, Dagmar ; Nekola, Martin (vedoucí práce) ; Winkler, Jiří (oponent)
Tématem diplomové práce je hodnocení projektu Zelená karta, který je českou verzí programu zvýhodněného zaměstnávání cizinců. Zelená karta představuje speciální typ vízového povolení, o které mohou zažádat cizinci vybraných zemí mimo prostor EU a EHP. Projekt měl do České republiky přilákat zahraniční pracovníky do oborů s vysokou poptávkou po pracovní síle, uspokojit tak potřeby zaměstnavatelů a stabilizovat situaci na trhu práce. Očekáván byl zájem cizinců v řádu desítek tisíc. Ve skutečnosti je však program využíván pouze minimálně a do dnešní doby (resp. do konce roku 2012) Česká republika vydala méně než čtyři sta zelených karet. Definovat příčiny nízkého využívání programu je tak hlavním cílem diplomové práce. Práce se opírá o teorii implementace. Jako hlavní teoretická východiska byly využity: institucionální Top-down rámec P. Sabatiera a D. Mazmaniana a instrumentální přístup spojující perspektivy více autorů. Výzkumný design lze pak charakterizovat jako případovou studii, přičemž uplatněny byly jak kvalitativní, tak kvantitativní výzkumné metody. Konkrétní techniky sběru dat pak zahrnují zejména a studium dokumentů a polostrukturované rozhovory s tvůrci programu a dalšími odborníky. Na základě zjištění vyplývajících z uskutečněného výzkumu je možné tvrdit, že hlavní příčinou selhání...
Third-country Young Immigrants' Transition to Work and Activation Policies in Europe: A comparative case of Austria, Czech Republic, and Finland.
Esien, Eddy Bruno ; Potůček, Martin (vedoucí práce) ; Winkler, Jiří (oponent) ; Hiekischová, Michaela (oponent)
in English. Eddy Bruno Esien, Dissertation Thesis The purpose of this dissertation seeks to find out how young third country immigrants` transition from welfare to all types of work take place in Austria, Finland, and the Czech Republic and how is the role of their employment services in work-related activation programs implementation to smoothing this process. The thesis consists of an Introduction and sixteen included articles. The dissertation is based on a qualitative cross-national comparative fewer case study approach, in which both primary and secondary data were collected for analysis. The main research question was: How does young third country immigrants` transition from welfare to all types of work take place in Austria, Finland, and the Czech Republic and what is the role of their employment services in work-related activation programmes implementation to smoothing this process? In more detail research questions included: (a) the roles of the governments, public and private employment service agencies in the implementation of work-related activation program to enable young third country immigrant's transition from welfare to all types of work in Austria, Finland and the Czech Republic; (b) the relationships between the public and private employment service agencies and the Governments in...
Učitelé jako aktéři vzdělávací politiky: konceptualizace aktérů ve veřejné politice a aplikace vybraných přístupů na příklad učitelů
Mouralová, Magdalena ; Veselý, Arnošt (vedoucí práce) ; Malíková, Ludmila (oponent) ; Winkler, Jiří (oponent)
Dizertační práce má především teoretický charakter a přínos. Předmětem jejího zájmu je pojetí aktérů v klíčových teoretických přístupech soudobé veřejné politiky, které jsou posléze aplikovány na příklad vzdělávací politiky, resp. učitelů jako specifického druhu aktérů. Dizertační práce si klade za cíl: 1) popsat zacházení se slovy "actor" "agent" a "stakeholder" (které jsou do češtiny překládány jako "aktér") v odborných veřejněpolitických textech; 2) představit a porovnat vybrané veřejněpolitické přístupy pracující s aktéry; 3) modelovat použití těchto přístupů na příkladu učitelů (jako aktérů) a politice vnější diferenciace; 4) vytvořit vlastní souhrnný konceptuální rámec pro veřejněpolitický výzkum aktérů. Analytická část dizertační práce je založena na sumativní obsahové analýze veřejněpolitických textů publikovaných ve čtyřech velkých kompendiích veřejné politiky.
Zelená karta - karta, která neláká : hodnocení programu zjednodušeného zaměstnávání cizinců
Solnářová, Dagmar ; Nekola, Martin (vedoucí práce) ; Winkler, Jiří (oponent)
Tématem diplomové práce je hodnocení projektu Zelená karta, který je českou verzí programu zvýhodněného zaměstnávání cizinců. Zelená karta představuje speciální typ vízového povolení, o které mohou zažádat cizinci vybraných zemí mimo prostor EU a EHP. Projekt měl do České republiky přilákat zahraniční pracovníky do oborů s vysokou poptávkou po pracovní síle, uspokojit tak potřeby zaměstnavatelů a stabilizovat situaci na trhu práce. Očekáván byl zájem cizinců v řádu desítek tisíc. Ve skutečnosti je však program využíván pouze minimálně a do dnešní doby (resp. do konce roku 2012) Česká republika vydala méně než čtyři sta zelených karet. Definovat příčiny nízkého využívání programu je tak hlavním cílem diplomové práce. Práce se opírá o teorii implementace. Jako hlavní teoretická východiska byly využity: institucionální Top-down rámec P. Sabatiera a D. Mazmaniana a instrumentální přístup spojující perspektivy více autorů. Výzkumný design lze pak charakterizovat jako případovou studii, přičemž uplatněny byly jak kvalitativní, tak kvantitativní výzkumné metody. Konkrétní techniky sběru dat pak zahrnují zejména a studium dokumentů a polostrukturované rozhovory s tvůrci programu a dalšími odborníky. Na základě zjištění vyplývajících z uskutečněného výzkumu je možné tvrdit, že hlavní příčinou selhání...
Teorie a praxe evaluačních šetření v České republice
Remr, Jiří ; Jeřábek, Hynek (vedoucí práce) ; Hendl, Jan (oponent) ; Winkler, Jiří (oponent)
Předkládaná práce je zaměřena na analýzu způsobů, jakými jsou v ČR uplatňovány vybrané prvky evaluační metodologie. Výchozím bodem řešení vytyčeného výzkumného úkolu je identifikace konkrétních oblastí, jimiž se postup provádění evaluačních šetření odlišuje od ostatních činností a postupů. Na základě srovnávací analýzy s takovými oblastmi jako je základní výzkum, monitoring či audit jsou tak definovány některá specifika, jež jsou dále doplněna o další charakteristické rysy procesní povahy. Navazující série empirických výzkumů soustředila pozornost na zjištění míry, v jaké jsou evaluační teorií definované metody, techniky a postupy reálně uplatňovány v každodenní praxi. V tomto ohledu byly zvoleny tři rozdílné, vzájemně spolu nesouvisející oblasti, ve nichž se evaluace běžně aplikuje. S ohledem k dalším cílům předkládané práce navíc každá z oblastí byla zvolena tak, aby reprezentovala jinou formu provádění evaluačních šetření. Výsledky provedeného desk research tak poukazují na konkrétní podobu evaluačních šetření prováděných externími realizátory evaluačních šetření v oblasti operačních fondů EU, dále na vlastní hodnocení, jež odrážejí současnou praxi interního způsobu realizace evaluačních šetření a v neposlední řadě jen také dokumentován způsob hybridního provádění evaluačních šetření, který vychází z...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 11 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 Winkler, Jakub
2 Winkler, Jan
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.