Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 34 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Bílý dům uvádí: mediální obraz Baracka Obamy
Seidlová, Kristýna ; Jirák, Jan (vedoucí práce) ; Zezulková, Markéta (oponent)
Diplomová práce Bílý dům uvádí: Mediální obraz Baracka Obamy se zabývá mediální prezentací prezidenta USA, Baracka Obamy, prostřednictvím oficiálního mediálního kanálu Bílého domu. V rámci kvalitativní sémiotické analýzy obsahu je zde zkoumáno pět záznamů projevů prezidenta Obamy, a to se zaměřením na jazykové, vizuální i auditivní znakové kódy. Samotné analýze předchází výklad odborných termínů, které se týkají převážně reprezentace reality. Na jejich základě je potom analýza pojata jako výčet různých způsobů dosažení mediální konstrukce reality, na níž má podíl jak sám prezident, tak Kancelář Bílého domu pro komunikaci, která má obsah zmíněného kanálu na starost. Pro rozšíření kontextu jsou zahrnuty i všeobecné informace o fungování mediální komunikace prezidenta USA. Cílem práce je tedy výklad jednotlivých komunikačních prvků nabídnutých kanálem Bílého domu a analýza jejich symbolického významu za účelem vykreslení procesu vzniku specifického mediálního obrazu prezidenta. Důležitý je pak také přístup k analyzovanému obsahu z pohledu interkulturní komunikace. Je totiž potřeba vzít v potaz, že je tento obsah vytvořen v americké kultuře a analyzován v české.
Tabu a noa v komunikaci. Realizace jazykových tabu v tištěných médiích
Junková, Anna ; Chejnová, Pavla (vedoucí práce) ; Janovec, Ladislav (oponent)
1 ABSTRAKT Tabu a noa v komunikaci. Realizace jazykových tabu v tištěných médiích. Tato diplomová práce se zabývá problematikou tabu a noa v jazyce a komunikaci. Jádrem této práce je identifikace základních tabuových témat v současné společnosti a způsobů jejich jazykové realizace v tištěných médiích. V teoretické části této práce je nejprve vysvětlena podstata termínů tabu, noa, komunikace a jazyková tabu s ohledem na vzájemný vztah těchto pojmů. V empirické části jsou následně vymezena tabuová témata vyskytující se v konkrétních textech deníků Mladá fronta DNES a Blesk a časopise Rytmus života a způsoby jejich jazykového uchopování. Práce se zaměřuje především na projevy řečových omezení v lexikálním plánu jazyka.
Využití médií pro tvorbu mediálního obrazu Jaromíra Nohavici
Němečková, Petra ; Köppl, Daniel (vedoucí práce) ; Štechová, Markéta (oponent)
Záměrem této bakalářské práce je přiblížení postupů využitých při tvorbě mediálního obrazu písničkáře Jaromíra Nohavici. První kapitola definuje public relations a osobnostní marketing, fenomény image a pověst. Druhá kapitola je zaměřená na kariéru Jaromíra Nohavici od počátku až do roku 2010. Třetí kapitola je věnovaná analýze výroků a činů Jaromíra Nohavici ve vztahu ke tvorbě mediálního obrazu, mediální komunikace a osobnostního marketingu. Jako příklady dopadu jeho sebe-propagační činnosti jsou v práci užity statistiky prodejnosti hudebních nosičů zveřejněné Mezinárodní federací hudebního průmyslu, výsledky hudebních cen Akademie populární hudby a anket Český slavík a Žebřík. Cílem práce bylo zmapovat postupy komunikační a marketingové činnosti Jaromíra Nohavici a jejich výsledky v praxi. Práce měla sloužit jako vodítko pro zájemce o osobnostní marketing a public relations, tvorbu mediálního obrazu a jejich účinnost.
Formy oslovování v TV
Škodová, Kateřina ; Hirschová, Milada (vedoucí práce) ; Schneiderová, Soňa (oponent)
Resumé Tato diplomová práce se věnuje oslovování v českých televizních pořadech typu tzv. talk- show. Celkem bylo analyzováno 54 pořadů z roku 2012 a přelomu roku 2013. Nejprve definujeme, co je oslovení a jaké jsou jeho funkce, dále pak na základě prostudované odborné literatury vydělujeme jednotlivé typy oslovení, zejm. oslovování přímé a nepřímé, vztah k vertikální sociální distanci a frekvenci užívání tzv. honorifik. Na základě analýzy vzorku vybraných televizních pořadů (jednotlivé pořady jsou charakterizovány, výsledky analytických pozorování jsou shromážděny v sumarizujících tabulkách - protokolech) dále popisujeme výskyty jednotlivých typů oslovení v souvislosti s typem talk-show (zaměření na jistou skupinu diváků), v níž se využívají (zábavná versus politická talk-show, klasické interview). Protože zvolený způsob oslovování do značné míry předurčuje celkový ráz komunikace vedené v pořadu, je jeho důležitost pro vyznění talk show značná. Někde je jednoznačně dán formální a distanční způsob oslovování (Otázky Václava Moravce), jinde se o způsobu oslovení "vyjednává" (Drzá Diana). Televize je vlivné médium, jehož komunikační normy a konvence se přenášejí do situací v komunikaci interpersonální - zejména se ukazuje nárůst neformálního oslovování, ať už jde o neformálnost skutečnou, nebo o komunikační...
Mediální výuka na českých školách: Postoje vedení škol k rozvoji mediální gramotnosti
Stoszková, Šárka ; Bárta, Karel (vedoucí práce) ; Tureckiová, Michaela (oponent)
Diplomová práce "Mediální výuka na českých školách: postoje vedení škol k rozvoji mediální gramotnosti" zpracovává téma analýzy současného stavu v oblasti vzdělávání žáků na základních školách a gymnáziích v novém tématu mediální výchova, zjišťuje, jakým způsobem se tak děje, jaké jsou postupy ředitelů škol - tedy zjišťuje, jak a kde se tento obor ve školách zavádí, jaké výsledky ředitelé škol dosahují a jak by přínos předmětu hodnotili. Hlavním cílem práce je zmapování současného stavu v Praze a okolí a nalezení východisek pro všechny, kteří se o téma zajímají, a rovněž vymezení postojů ředitelů škol vůči zavádění nových témat do školních vzdělávacích programů. KLÍČOVÁ SLOVA: Média; mediální komunikace; mediální výchova; mediální gramotnost; rámcový vzdělávací program; ředitel školy
Neparlamentní politické strany v procesu mediální komunikace.Komunikační chování neparlamentních stran v ČR před volbami do PSP ČR v roce 2006
Valentová, Hana ; Jirák, Jan (vedoucí práce) ; Šoltys, Otakar (oponent)
Předkládaná diplomová práce "Neparlamentní politické strany v procesu mediální komunikace. Komunikační chování neparlamentních stran v ČR před volbami do PSP ČR v roce 2006" vychází z teze, že politické strany - chtějí-li uspět v současném dynamicky se měnícím mediálním prostředí - musí při své prezentaci reflektovat moderní trendy ve vývoji politické komunikace. Práce je založena na hypotéze, že neparlamentní (malé) politické strany tyto principy mediální a politické komunikace nezvládají, což je jednou z příčin jejich nevýrazných volebních výsledků (ovšem nikoliv příčinou jedinou). Pro zkoumání byly zvoleny čtyři neparlamentní politické strany kandidující ve volbách do Poslanecké sněmovny PČR v roce 2006. V teoretické části práce jsou tak nejprve představeny soudobé fenomény politické komunikace, mezi něž patří například medializace a personalizace politiky či pojetí politiky jako zábavy. Pozornost je věnována také projevům profesionalizace politické komunikace, politickému marketingu a významu výzkumů veřejného mínění. Praktickou část práce tvoří definice a aplikace metody sémiotické analýzy, a to na vybrané mediální produkty, resp. obsahy - volební spoty zkoumaných politických stran a vystoupení představitelů stran v diskusním pořadu České televize Otázky Václava Moravce.
Kritéria pro výběr zpráv z Evropského parlamementu do českých médií
Šponerová, Klára ; Nečas, Vlastimil (vedoucí práce) ; Křeček, Jan (oponent)
Diplomová práce "Kritéria pro výběr zpráv z Evropského parlamentu do českých médií" pojednává o faktorech, které ovlivňují zařazování zpráv o dění v Evropském parlamentu do českých tištěných a internetových deníků a zároveň vymezuje charakteristiky, které jsou pro tyto zprávy typické. V teoretické části se věnuje politické a mediální komunikaci a logice, přechází k hlavním konceptům tvorby zpravodajství, jako je agenda setting, framing a priming. Věnuje se také mediální a intermediální agendě a prezentuje již známé poznatky o vztahu Evropské unie a médií. Součástí praktické části práce je také výzkum, jehož cílem je pomocí kvantitativní obsahové analýzy zmapovat charakteristiky typické pro zpravodajství o Evropském parlamentu, jako konkrétní instituce Evropské unie a ověření předpokladů, vycházejících z již dříve provedených zahraničních výzkumů, zaměřených na tematiku EU. Snaží se tak lépe určit, jaké znaky vykazují masmediální obsahy, které jsou pro českou veřejnost do značné míry hlavním zdrojem informací o evropských strukturách. Práce se zároveň snaží odpovědět na otázku často diskutované nedostatečné prezentace evropské agendy ve zpravodajských agendách médií, kterou společenství Evropské unie řeší napříč členskými zeměmi.
Jazyk a styl v pořadu České televize Hyde Park Civilizace
BOŠTIČKA, Ondřej
Předkládaná diplomová práce se zabývá mluvenou mediální komunikací z hlediska stylistické analýzy jazykových prostředků populárně vědeckého pořadu Hyde Parku Civilizace. Práce se úzce zaměřuje na hodnocení jazykových prostředků moderátora a pozvaných hostů. Zkoumaný vzorek sestává z průřezového jádra devíti odvysílaných dílů za první tři roky, tj. za období 2012-2014. Cílem práce je objektivně zhodnotit mluvenost živé diskuze v jednom z pořadů České televize, a přispět tak dílčí sondou k jazykové úrovni veřejnoprávního média v České republice. Výzkumná část navazuje na předchozí oddíl teoretických poznatků popisujících sféru mluvené mediální komunikace na základě prostudované literatury.
Proměny v subkulturách pod vlivem marketingové komunikace na příkladu hip hopové subkultury
Kolská, Martina ; Rosenfeldová, Jana (vedoucí práce) ; Vranka, Marek (oponent)
Práce se věnuje popisu jevu, při kterém se z alternativních subkultur stávají zdroje inspirace pro vytváření nových trendů a způsobů prodeje. Tento jev přispívá k procesu splynutí subkultur s dominantní kulturu. Jedná se o opakující se jev, jímž prošly všechny významné subkultury historie, některé i opakovaně. Trh neustále hledá nové trendy, nebo se snaží recyklovat ty staré. Nejčastějším zdrojem se stávají právě subkultury, které jsou nositeli nového stylu života a často šokujících nebo alespoň odlišných módních trendů. Marketingová komunikace je závislá na těchto nových vlivech, které jsou hnací silou konzumu. Pomáhají totiž vytvářet nové produkty a dávají těm starý nový život Tímto způsobem zvyšují jejich přitažlivost. Stejně to platí i u značek. Subkultury tímto působením postupem času splynou s masovou kulturou. Ačkoliv ji ovlivňují, nikdy nebudou schopny narušit její struktury a převzít její místo. Jakmile jsou subkultury využity tímto způsobem, přicházejí o své charakteristické rysy, odlišnosti a autenticitu. Stávají se z nich komodity, které se nachází na trhu bez dalších souvislostí, které jsou jim poskytovány jen v rámci subkultury. Hip hopová subkultura je v současné době velmi populární. Již několik desítek let přináší nové komunikační prostředky, styly a trendy. Za dobu své existence se hip hop...
Vnímání hrozeb v severoatlantickém prostoru: Mediální obraz terorismu v USA a západní Evropě
Moravčík, Vladimír ; Hornát, Jan (vedoucí práce) ; Weiss, Tomáš (oponent)
Bakalářská práce se zabývá mediálními framy ve vybraném americkém a britském médiu s celoevropským přesahem. Předmětem zkoumání je rozdíl ve vnímání terorismu v USA a západní Evropě. Práce konkrétně zkoumá, kontexty, ve kterých bylo o teroristické hrozbě v rozmezí let 2001-2005 referováno v The New York Times a The Guardian. Práce vychází z děl autorů Mary N. Hamptonové a Wyna Reese, kteří tvrdí, že v USA je hrozba terorismu vnímána jako vnější problém vojenského charakteru, zatímco v západní Evropě je terorismus vnímán jako vnitřní kriminální problém. Tato práce identifikuje mediální rámce ve vybraných médiích, které odpovídají tomuto rozdílu ve vnímání teroristické hrozby. K identifikaci mediálních rámů je v práci použita diskursivní analýza a aplikace teorie rámování (framing).

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 34 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.