Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Hydrologické sucho na Lužnici v roce 2018
Junková, Anna ; Šobr, Miroslav (vedoucí práce) ; Matoušková, Milada (oponent)
Předložená bakalářská práce se zabývá problematikou hydrologického sucha na Lužnici v roce 2018. První část je zaměřena na provedení literární rešerše na téma sucho, jeho typy, příčiny a dopady. Dále je za pomoci literatury vyhodnoceno hydrologické sucho v letech 2014 až 2018 v Česku. Tato kapitola slouží jako východisko pro stěžejní část práce zabývající se hydrologickým suchem na Lužnici v roce 2018, k jehož vyhodnocení byla využita metoda prahové hodnoty a nedostatkových objemů. Analýza je provedena na základě dlouhých datových řad z limnigrafických stanic Pilař a Bechyně. Tyto profily jsou porovnávány za účelem zjištění případných rozdílů. Výsledky práce ukazují, že hydrologický rok 2018 byl na Lužnici z hlediska sucha v novodobé historii velmi významným rokem. Klíčová slova: hydrologické sucho 2018, nedostatkové objemy, prahová hodnota, Lužnice
Vybraná slovesa smyslového vnímání ve španělštině a jejich české protějšky: sémantická a kombinatorní analýza
Junková, Anna ; Čermák, Petr (vedoucí práce) ; Krinková, Zuzana (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá vybranými španělskými slovesy smyslového vnímání a jejich českými protějšky. Pro účely této práce jsem zvolila nejčastěji užívanou dvojici sloves slyšení a vidění. Práce se tedy soustředí na slovesa escuchar, oír, mirar a ver. Praktická část práce je založená na komparaci českých protějšků daných sloves či na porovnávání výskytu jednotlivých substantiv, která se s těmito slovesy pojí v konstrukci: sloveso vidění/slyšení + určitý člen + substantivum. Analýzy vychází z hypotézy založené na práci Jorgeho Fernándeze Jaén "Verbos de percepción sensorial en español: una clasificación cognitiva". Hypotéza se zakládá na předpokladu, že slovesa escuchar a mirar evokují záměrné jednání, a naopak slovesa oír a ver záměrné jednání nijak nevyjadřují. Ke komparaci jednotlivých sloves slyšení a vidění mezi sebou jsem využila dva jazykové korpusy - InterCorp a Araneum Hispanicum Maius. InterCorp jsem zvolila z prostého důvodu - jedná se o paralelní korpus, a tudíž se v něm dají zkoumat české překlady vybraných španělských sloves. Velká výhoda korpusu Araneum Hispanicum Maius je rozsáhlý obsah textů, které jsou odlišné povahy než texty obsažené v korpusu InterCorp. Araneum Hispanicum Maius vychází ze současných webových stránek a blogů, na druhou stranu InterCorp obsahuje...
Tabu a noa v komunikaci. Realizace jazykových tabu v tištěných médiích
Junková, Anna ; Chejnová, Pavla (vedoucí práce) ; Janovec, Ladislav (oponent)
1 ABSTRAKT Tabu a noa v komunikaci. Realizace jazykových tabu v tištěných médiích. Tato diplomová práce se zabývá problematikou tabu a noa v jazyce a komunikaci. Jádrem této práce je identifikace základních tabuových témat v současné společnosti a způsobů jejich jazykové realizace v tištěných médiích. V teoretické části této práce je nejprve vysvětlena podstata termínů tabu, noa, komunikace a jazyková tabu s ohledem na vzájemný vztah těchto pojmů. V empirické části jsou následně vymezena tabuová témata vyskytující se v konkrétních textech deníků Mladá fronta DNES a Blesk a časopise Rytmus života a způsoby jejich jazykového uchopování. Práce se zaměřuje především na projevy řečových omezení v lexikálním plánu jazyka.
Ztráty vody v povodí Loučenského potoka a Bouřlivce a možnosti jejich snížení v období hydrologického sucha
Junková, Anna ; Šobr, Miroslav (vedoucí práce) ; Janský, Bohumír (oponent)
Předložená diplomová práce se zabývá problematikou ztrát vody v povodí Loučenského potoka a Bouřlivce. Tato závěrečná práce vznikla na základě projektu pro státní podnik Povodí Ohře, který se zabýval managementem hospodaření na těchto tocích. Loučenský potok a Bouřlivec jsou zdrojem vody pro vodní nádrž Všechlapy, která zajišťuje řadu funkcí v okolí nádrže. Vodní nádrž Všechlapy byla v posledních letech ohrožena hydrologickým suchem, které výrazně zasáhlo velkou část Česka. Z toho důvodu je nutné určit ztráty vody v povodí a zaměřit se na možné metody pro zajištění dostatečné hladiny vody v nádrži, která je potřebná k udržení všech hlavních funkcí. V první části práce jsou objasněna teoretická východiska, která se vztahují k dané problematice. V praktické části práce jsou detekovány ztráty vody v povodí především na základě podélného profilování průtoků a evidovaných odběrů vody. Měření průtoků proběhlo celkem na 43 profilech v pěti odlišných hydrologických podmínkách se zaměřením na suché období. Z výsledků vyplývá, že je potřeba hledat rezervy ve dvou oblastech. Zaprvé v hospodaření na rybnících, kde se ukazuje, že se zde ztrácí značné množství vody v celém povodí a zadruhé v drobných odběratelích, kteří čerpají vodu pro svou potřebu. Přestože dochází i k jiným velmi významným ztrátám vody v...
Hydrologické sucho na Lužnici v roce 2018
Junková, Anna ; Šobr, Miroslav (vedoucí práce) ; Matoušková, Milada (oponent)
Předložená bakalářská práce se zabývá problematikou hydrologického sucha na Lužnici v roce 2018. První část je zaměřena na provedení literární rešerše na téma sucho, jeho typy, příčiny a dopady. Dále je za pomoci literatury vyhodnoceno hydrologické sucho v letech 2014 až 2018 v Česku. Tato kapitola slouží jako východisko pro stěžejní část práce zabývající se hydrologickým suchem na Lužnici v roce 2018, k jehož vyhodnocení byla využita metoda prahové hodnoty a nedostatkových objemů. Analýza je provedena na základě dlouhých datových řad z limnigrafických stanic Pilař a Bechyně. Tyto profily jsou porovnávány za účelem zjištění případných rozdílů. Výsledky práce ukazují, že hydrologický rok 2018 byl na Lužnici z hlediska sucha v novodobé historii velmi významným rokem. Klíčová slova: hydrologické sucho 2018, nedostatkové objemy, prahová hodnota, Lužnice
Výchova dětí a její vliv v ekonomickém vzdělávání
Junková, Anna ; Krejčová, Kristýna (vedoucí práce) ; Berková, Kateřina (oponent)
Bakalářská práce se zabývá problematikou výchovy dětí na středních ekonomicky zaměřených školách. V první části práce je popsána výchova dětí v rodině z teoretického pohledu. Práce je zaměřena na důležitost pozitivního působení na dítě, které je popsáno v prvních kapitolách. Dále jsou vymezeny a definovány tři období dospívání. V neposlední řadě jsou popsány tresty a odměny, které jsou nedílnou součástí výchovného procesu. Část práce je věnována Modelu devíti polí, jenž zastává důležitou úlohu v druhé části práce. V empirické části práce je popsán kvantitativní výzkum prováděný pomocí dotazníků. Úkolem výzkumu je zjistit, který způsob výchovy převládá u žáků středních ekonomických škol a jak způsob výchovy ovlivňuje výsledky ve škole a jak ovlivnil rozhodnutí žáků o střední škole.
Kriminalistické učení o oběti trestného činu /kriminalistická viktimologie/
Junková, Anna ; Musil, Jan (vedoucí práce) ; Konrád, Zdeněk (oponent)
71 Abstrakt Předkládaná práce pojednává o obětech trestných činů z kriminalistického hlediska. Stručně představuje vědu zvanou kriminalistická viktimologie. Tato věda je relativně nová a teprve hledá své místo mezi příbuznými disciplínami, zejména obecnou viktimologií a kriminologií. Oběť hraje v průběhu vyšetřování velmi významnou roli. Může se podílet na vzniku samotného deliktu. Může zanechat stopy na místě činu, stejně jako na pachatelově těle. Významná je i její úloha nositele stop - materiálních stop na těle oběti, oblečení a jejích osobních věcech a mentálních stop ve formě vzpomínek. Získání těchto informací může mít pro vyšetřování zásadní význam. Přestože je oběť zpravidla motivována ke spolupráci s vyšetřujícími orgány, je třeba mít stále na paměti její citlivé postavení a přistupovat k ní taktně a uvážlivě. V první části této práce je pojednáno o pojmu oběti. Je zde stručně nastíněna historie viktimologie od jejích počátků ve čtyřicátých letech minulého století až po současnost. Druhá část se zabývá rolí oběti v průběhu vyšetřování. Je rozdělena do čtyř částí - role oběti při oznamování trestného činu, oběť jako nositel stop, oběť jako původce stop a oběť jako svědek trestného činu. Zvláštní pozornost je věnována problematice sekundární viktimzace - újmy, která může být oběti způsobena v průběhu...
Tabu a noa v komunikaci. Realizace jazykových tabu v tištěných médiích
Junková, Anna ; Chejnová, Pavla (vedoucí práce) ; Janovec, Ladislav (oponent)
1 ABSTRAKT Tabu a noa v komunikaci. Realizace jazykových tabu v tištěných médiích. Tato diplomová práce se zabývá problematikou tabu a noa v jazyce a komunikaci. Jádrem této práce je identifikace základních tabuových témat v současné společnosti a způsobů jejich jazykové realizace v tištěných médiích. V teoretické části této práce je nejprve vysvětlena podstata termínů tabu, noa, komunikace a jazyková tabu s ohledem na vzájemný vztah těchto pojmů. V empirické části jsou následně vymezena tabuová témata vyskytující se v konkrétních textech deníků Mladá fronta DNES a Blesk a časopise Rytmus života a způsoby jejich jazykového uchopování. Práce se zaměřuje především na projevy řečových omezení v lexikálním plánu jazyka.

Viz též: podobná jména autorů
1 Junková, Aneta
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.