Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 37 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Where Games and Stories Meet: Four Frames of Meaning in the City of Mist TTRPG System
Picková, Tereza ; Spalová, Barbora (vedoucí práce) ; Testa, Alessandro (oponent)
Tento text se zaměřuje na zkoumání tzv. Stolových her "na hrdiny", které se vyznačují mimo jiné značnou imerzivitou, pluralitou "světů", ve kterých hráči operují a s tímto spjatou pluralitou rolí, které jsou těmito hráči adoptovány. Klasická studie této plurality publikovaná G. A. Finem inspirovaná prací E. Goffmana a jeho analýzou rámců (srov. Fine 2002) představuje tři z těchto "světů významu"; rámec lidí, rámec hráčů a rámec postav ve hře. Tato práce si klade za cíl rozšířit klasický model G. A. Fina, obohacením tohoto třístupňového modelu přidáním čtvrtého rámce nazvaného "rámec vypravěčů". Přidání rámce vypravěčů kazuje, do jaké míry se rolové hry podobají tzv. "příběhovým událostem" (Georges 1969), a jak je tato skutečnost odlišuje od klasických her, a staví je do unikátní pozice procesů kolaborativní narace. Rámec navíc přináší pochopení určitého chování hráčů, k vypravěčskou agendou a očekáváními spjatými s touto rolí. Tato jedinečná forma interakce je zkoumána z pohledu hry i z pohledu vypravěčství, přičemž předmětem analýzy je kromě momentů diskrepanc mezi čtyřmi světy významu také zvládání těc předcházení, a aplikace kompetencí získaných při hraní těchto her v mimo herních situacích v primárním rámci žitého světa.
Obsahová analýza Učitelských novin: Pohled na roli rodičů ve vzdělávání
Nerad, Jáchym ; Mouralová, Magdalena (vedoucí práce) ; Gargulák, Karel (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá pohledem na roli rodičů ve vzdělávání. Navazuje na výzkumy rodičovského zapojení do vzdělávání dětí a doplňuje je o analýzu expertního periodika. Konkrétně se zabývá tím, jak na roli rodičů ve vzdělávání nahlíží autoři přispívající do Učitelských novin v letech 2003-2013. Rozlišení jednotlivých pohledů na roli rodiče je dosaženo analýzou rámců, vycházející z teorie rámování, která v tomto případě v článcích předpokládá vybírání a zvýrazňování různých aspektů rodičů či autorovy zkušenosti s nimi. Pro účely analýzy rámců jsou zde použity koncepty pohledu na rodiče, které již byly sledovány v předchozích výzkumech zabývajících se problematikou role rodičů ve vzdělávání. Analýza rámování byla v této práci doplněna o identifikaci témat, s kterými byli rodiče v článcích spojováni. Identifikovaná témata byla posléze použita k dokreslení jednotlivých podob rámování rodičovské role. Analýza odhalila přítomnost předem určených typů rámování rodiče jako výchovného partnera, zákazníka, problému a sociálního partnera. Vysledován nebyl pouze jeden z předem určených rámců - rodič jako občan. Pomocí analýzy byly rovněž vysledovány rámce, které se svou náplní předem určeným rámcům vymykaly. Jedná se o pohled na rodiče jako determinantu, cíl působení a účastníka debaty.
Rámcování duševních nemocí ve vybraných novinářských výstupech zaměřených na destigmatizaci
Nováková, Barbora ; Vranka, Marek (vedoucí práce) ; Čeňková, Jana (oponent)
Diplomová práce "Rámcování duševních nemocí ve vybraných novinářských výstupech zaměřených na destigmatizaci" se zabývá tím, jak dokumentární cyklus Život za zdí, online seriál Nejsi sám a audio série Moje terapie komunikují téma duševního zdraví. Cílem práce je zjistit, jakým způsobem rámcovaly vybrané novinářské projekty problematiku duševních nemocí. Teoretická část práce se zprvu věnuje duševním nemocem, konceptu stigma a roli médií v jeho přenosu. Zaměřuje se i na destigmatizaci a definování nejdůležitějších destigmatizačních přístupů. V další části jsou přiblížena teoretická východiska vlivu médií, nastolování agendy a rámcování. V analytické části je představeno 10 rámců, které byly v projektech identifikovány s pomocí metody zakotvené teorie. Shrnutí výsledků se věnuje diskuse, kde jsou vyhodnoceny nalezené rámce a jejich limity, a rovněž jsou porovnány s doporučenými postupy, které vycházejí z manuálů určených pro novináře a odborných publikací na téma duševních nemocí.
Mediální obraz učňovského školství
Stříbrný, Petr ; Mouralová, Magdalena (vedoucí práce) ; Gargulák, Karel (oponent)
Cílem mé bakalářské práce je přiblížit, jakým způsobem byla v českých médiích rozebírána a diskutována problematika vzdělávání na odborných učilištích mezi lety 2004 až 2018. Zvolené časové rozmezí vychází z přijetí tzv. nového školského zákona, který vešel v platnost v roce 2005. Zkoumaná problematika je značně kontroverzní a z tohoto důvodu je pro její analýzu zvolena metoda rámování, využívaná právě pro analyzování témat, která budí dlouhodobou kontroverzi. Práce si bere za cíl především identifikovat jednotlivé soupeřící rámce dané veřejně politické oblasti, tedy učňovského vzdělávání, vyskytující se v mediálním diskurzu. V případě práce se jedná o analýzu novinových článků nejčtenějších periodik u nás. Výsledkem analýzy je pak nejen určení identifikovaných rámců a jejich vlastností, ale také popis jednotlivých politických aktérů vystupujících ve veřejně politické diskusi a zvolená argumentace, popis problémů uvnitř rámců, jejich příčiny a také navrhovaná a implikovaná řešení v rámci problematiky vzdělávání na odborných učilištích.
Mediální reprezentace mateřství ve vybraných českých médiích
Havelková, Lenka ; Vochocová, Lenka (vedoucí práce) ; Supa, Markéta (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na reprezentaci tématu mateřství ve vybraných českých médiích. Mateřství samotné i pohled na něj se ve 21. století v mnohém změnil, jak ukazují současné výzkumy. Cílem práce je zachytit, jak je ve vybraných titulech pro ženy - Ona Dnes a Blesk pro ženy téma mateřství reprezentováno a jaké konstrukce jsou čtenářkám předkládány. K dosažení cíle práce byla využita kombinace kvalitativního a kvantitativního přístupu - analýza rámcování a metoda kvantitativní obsahové analýzy. Práce je rozdělená na teoretickou část, ve které jsou nastíněny současné koncepty feministického výzkumu médií, jelikož je problematika v této práci nahlížena z pohledu feminismu a genderové teorie. V empirické části práce jsou stanoveny výzkumné otázky a hypotézy. Následuje vyhodnocení výsledků výzkumu. Nejprve je prezentováno devět rámců, které byly identifikovány a poté zhodnoceny, následuje přehled jejich kvantitativního zastoupení ve zkoumaných titulech. Poté následuje vyhodnocení kvantitativní obsahové analýzy, ke které se vztahují vedlejší výzkumné otázky a hypotézy. V diskuzi a závěrečné části jsou poté zhodnoceny výsledky, které jsou porovnány s teorií a zahraničními výzkumy. Představeny jsou také limity výzkumu a nastínění dalšího možného bádání v dané oblasti.
Zákon o ochraně zdraví před škodlivými účinky návykových látek: vývoj narativu soupeřících rámců v mediálním diskurzu
Lipková, Simona ; Nekola, Martin (vedoucí práce) ; Hejzlarová, Eva (oponent)
Tato diplomová práce pojednává o vývoji legislativy tabákové kontroly se zaměřením na předložené návrhy zákona o ochraně zdraví před škodlivými účinky návykových látek s akcentací regulace kouření v restauračních zařízeních. Hlavní linku této práce tvoří identifikace soupeřících rétorických rámců a hlavních aktérů, spolu s jejich hlavními argumentačními rovinami. Následně došlo k porovnání identifikovaných rámců spolu s mapováním jejich narativu v čase, kdy se práce na této úrovni zaměřuje na analýzu s cílem diskuze možných specifických atributů, které usnadnily proces přerámování opozičních rámců, konkrétně za využití rétorické strategie v podobě narativních atributů "vyprávění příběhů" (storytelling), využívání "odborné rozpravy" a využívání metafor či přirovnání. Cíle práce byly zodpovězeny za využití kvalitativní analýzy mediálních výstupů a využití veřejněpolitických dokumentů, právních norem a dalších relevantních dokumentů. Teoretickou oporou práce byla analýza rámců využívající konceptualizaci dle Reina a Schöna, operující s vymezením soupeřících rámců a překlenutí kontroverzní situace a dále teorie sociální konstrukce cílových populací, jejíž autorkami jsou Schneider a Ingram. V rámci této diplomové práce, psané pod záštitou případové studie, byly určeny čtyři hlavní soupeřící rámce ve...
Německý salafíjský džihádismus: radikalizační poselství v přednáškách německého džihádisty Denise Cusperta
Křížková, Hana ; Aslan, Emil (vedoucí práce) ; Hokovský, Radko (oponent)
Diplomová práce s názvem "Německý salafíjský džihádismus: radikalizační poselství v přednáškách německého džihádisty Denise Cusperta" se zabývá analýzou internetových videopřednášek Denise Cusperta - jedné z nejvýraznějších vůdčích osob německy mluvící džihádisticko-salafistické scény, a to z hlediska radikalizačního potenciálu, který je prostřednictvím těchto přednášek šířen. Cílem práce je nejprve identifikace základních radikalizačních vzorců relevantních pro daný výzkum, které se nacházejí v modelech radikalizace. V rámci analytické části poté budou tyto radikalizační kategorie aplikovány na argumentační strategie přítomné v přednáškách Denise Cusperta. Za účelem analýzy všech poselství bude použita kvalitativní obsahová analýza spolu s analýzou rámcovou. Rámcová analýza se jeví být v souvislosti se zaměřením práce vhodnou metodou, jelikož se s důrazem na strategické použití jazyka zabývá problematikou sdělení z hlediska jeho mobilizačního potenciálu. Tato metoda tedy může být dobrým ukazatelem toho, do jaké míry se prostřednictvím prohlášení daří oslovovat sympatizanty hnutí a přimět je k činům. Kromě analýzy radikalizačních poselství se práce zabývá rovněž i charakterem a dynamikou německého salafistického hnutí, zejména pak jeho džihádistickou podobou.
Bojovníci, či vandalové?: Rámování lidskoprávního aktivismu ve vybraných médiích v kontextu porušování lidských práv v Číně a Tibetu
Znamenáčková, Alena ; Honová, Petra Alexandra (vedoucí práce) ; Pekáček, Ondřej (oponent)
Bakalářská práce se zabývá, jakým způsobem je v českých médiích blesk.cz, čt24.cz, lidovky.cz a parlamentní listy.cz prezentován lidsko-právní aktivismus reagující na porušování lidských práv v Číně a Tibetu. K analýze mediálních článků byla použita kvantitativní obsahová analýza a analýza rámců. Prezentace aktivismu byla zkoumána skrze různé aspekty, z nichž nejdůležitější bylo rámování aktivismu v médiích. Prezentace aktivistů byla rozdělena do pěti rámců, které popisují nejčastější způsoby, jakými se o nich psalo. Aktivisté byli prezentováni jako vandalové a záškodníci, podporovatelé, odpůrci a kritici, oběti a neutrálně jako lidé demonstrující svůj názor. Tematických okruhů, s nimiž se pojila prezentace, bylo osm: politika, lidská práva, investice, česko-čínské vztahy a směřování České republiky, policie a práva občanů, aktivismus, média a reakce zahraničí. Kromě popisu prezentace aktivistů v jednotlivých médiích se tato práce rovněž věnuje porovnání vybraných internetových portálů. V každém z nich se vyskytovaly stejné rámce, rozdíl byl ovšem v jejich poměru mezi médii. Vytvoření rámců poukázalo na to, že aktivisté nebyli prezentováni jedním, ale několik způsoby.
Kulturní trauma invaze z roku 1968 ve vysílání České televize v letech 1990-2015
Chudomelová, Lenka ; Mlynář, Jakub (vedoucí práce) ; Šubrt, Jiří (oponent)
Práce zkoumá koncept kulturního traumatu v souvislosti s invazí vojsk Varšavské smlouvy do Československa v srpnu 1968, konkrétně se zaměřuje na vysílání České televize v letech 1990-2015, které připomíná tuto událost. Prostřednictvím analýzy rámců bylo nalezeno deset rámců specifických pro toto téma. Polovina z rámců nesla znaky kulturního traumatu, přičemž traumatické rámce byly aktéry artikulovány častěji. Vyjednávání o interpretaci této události od roku 1990 probíhalo ve třech hlavních fázích. V první fázi je srpen 1968 používán jako nástroj k distanci od předchozího režimu a stmelení občanů proti režimu. Ve druhé fázi je univerzální důležitost Pražského jara i jeho násilného ukončení upozaděna a převládá pocit překonání. V třetí fázi se událost opět stává významnou, s vydělením srpna 1969 jako specifického, též traumatického data. Události srpna 1968 byly ve vysílání používány jako paralely k aktuálním problémům (válečným konfliktům, vztahům s velmocemi i vnitropolitické situaci) a zdá se tedy, že tvoří jeden z významných kulturních referenčních bodů.
Vývoj azylové politiky ČR perspektivou veřejněpolitických teorií
Vinařická, Anna Marie ; Dobiášová, Karolína (vedoucí práce) ; Kotrusová, Miriam (oponent)
Tato práce se zabývá vývojem azylové politiky v České republice od roku 2000 do roku 2016. Azylová politika je oblastí, která se po většinu času odehrává mimo větší zájem veřejnosti a do níž vstupuje malé množství stále stejných aktérů. V současnosti jde však o téma, které je vzhledem k celosvětovým událostem okolo tzv. uprchlické krize velice aktuální, a které se hojně objevuje ve veřejném diskurzu. Z tohoto a dalších důvodů se v této práci zaměřuji na zkoumání vývoje azylové politiky, vysvětlení a popis změn, ke kterým došlo. Vývoj azylové politiky v daném období je zkoumán jak z hlediska věcného, což spočívá v identifikaci jednotlivých období a jejich charakteristických rysů, tak z hlediska teoretického, a to za pomoci teorie přerušované rovnováhy a rámování. Teorie přerušované rovnováhy je vhodná pro vysvětlení změny v politice, k nimž dojde po dlouhých obdobích stability. Rámování je důležitým prvkem pro teorii přerušované rovnováhy. Pro účely této práce je použito též jako metoda analýzy těch vyjednávání v Poslanecké sněmovně, která se týkají legislativy ošetřující azylovou politiku. Používané rámce reprezentují to, jak je azylová politika zobrazována, což v kombinaci s analýzou dokumentů za celý časový úsek poskytne důkladný vhled do jejího vývoje.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 37 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.