Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 42 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Porozumění a postoj studentů učitelství k ilustracím v učebnicích přírodopisu a biologie
ZÍKOVÁ, Eva
Cílem této bakalářské práce bylo zjistit porozumění a subjektivní názory studentů na ilustrace vyskytující se v učebnicích přírodopisu a biologie. Dalším úkolem bylo provést analýzu zaměřující se na použité ilustrace v učebnici biologie člověka pro základní, střední a vysokou školu. Literární přehled se zaměřuje na vymezení učebnic, jejich funkci a části s důrazem na vizuální stránku učebnic. Dále jsou představeny vybrané výzkumy zabývající se obrazovým materiálem v učebnicích. Samotný výzkum probíhal u studentů Pedagogické fakulty Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích prostřednictvím dotazníkového šetření. Výsledky byly následně rozšířeny o informace získané uspořádáním diskuze ve focus group. V rozhovoru byly se studentkami učitelství přírodopisu probírané otázky z dotazníkového šetření a zjišťovány detailnější informace ohledně obrázků.
Výběr a strukturace učiva chemie na úrovni středoškolského vzdělávání - prvky 1. a 17. skupiny periodické soustavy prvků
Vlčková, Tereza ; Čtrnáctová, Hana (vedoucí práce) ; Stratilová Urválková, Eva (oponent)
Diplomová práce se zabývá výběrem a strukturací učiva vybraných skupin prvků z hlediska anorganické chemie, a to prvků 1. a 17. skupiny na úrovni vyššího gymnázia. V teoretické části práce je uvedena charakteristika vzdělávacího obsahu a učiva, možností grafického znázornění uspořádání učiva, současných kurikulárních dokumentů a používaných učebnic chemie na gymnáziích. V závěru teoretické části je pojednáno o kvalitativní metodě výzkumu, a to o ohniskové skupině. Praktická část práce obsahuje upravená schémata uspořádání učiva prvků 1. a 17. skupiny z 80. let 20. století, kdy byl nově uplatněn deduktivní přístup k obsahu a uspořádání učiva chemie. Pro zjištění současného stavu byla provedena analýza RVP G a vybraných našich a zahraničních učebnic chemie, na jejichž základě byla vytvořena schémata reprezentující obsah a strukturu učiva prvků 1. a 17. skupiny. Ta dokládají převažující, avšak pro žáky problematický, deduktivní přístup k učivu chemie i v současnosti. Proto byl vytvořen návrh výběru a strukturace učiva vybraných skupin PSP založený na induktivním přístupu k učivu a následně ověřen formou diskuse v ohniskové skupině. V závěrečné diskusi je uvedeno srovnání deduktivního způsobu výběru a řazení učiva s navrženým, induktivním způsobem výběru a strukturace učiva prvků 1. a 17. skupiny.
Návrh marketingové komunikace bakalářského studijního programu
Gál, Patrik ; Mráček, Pavel (oponent) ; Kaňovská, Lucie (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá návrhem marketingové komunikace bakalářského studijního programu Procesní management Fakulty podnikatelské Vysokého učení technického v Brně. Práce je rozdělena do tří hlavních oblastí. Teoretická část přibližuje jednotlivé pojmy z marketingu a výzkumnou metodu focus group. Analytická část se zaměřuje na poznání současného stavu a na základě výstupů z jednotlivých analýz jsou v poslední části práce vypracovány návrhy na zlepšení marketingové komunikace studijního programu.
Marketingová komunikace dálkové pěší trasy Hřebenovka
Ježová, Aneta ; Voráček, Josef (vedoucí práce) ; Brtník, Tomáš (oponent)
Název: Marketingová komunikace dálkové pěší trasy Hřebenovka Cíle: Hlavním cílem této práce je vytvořit návrh marketingové komunikace pro českou dálkovou pěší trasu Hřebenovka. Vedlejším cílem je poté redesign webových stránek Hřebenovky a návrh obsahu a designu mobilní aplikace. Metody: Hlavní metodou, která byla v práci použita, byla skupinová online diskuze se začínajícími i zkušenými hikery probíhající formou videokonference. Pro zhodnocení a následný návrh redesignu webových stránek byla provedena obsahová analýza webu. Výsledky: Výsledkem práce je návrh marketingové komunikace pro dálkovou pěší trasu Hřebenovka na rok 2022. Součástí je návrh struktury a designu webových stránek a aplikace, návrh příspěvků na sociálních sítích, příklad spolupráce s influencerem a návrh doplňkových předmětů. Klíčová slova: trek, digitální marketing, webové stránky, skupinová diskuze
Film jako doplňková intervence v režimové léčbě závislostí
Deckertová, Eliška ; Riegel, Karel Dobroslav (vedoucí práce) ; Miovský, Michal (oponent)
Východiska: Efektivita expoziční terapie v léčbě závislostí je diskutovaným tématem. Zůstává otázkou, zda expozice filmem může být smysluplnou intervencí v režimové odvykací léčbě. V České republice zatím neproběhl výzkumný projekt podobného zaměření, přestože využití filmů v adiktologické léčbě není novinkou. Také celosvětově lze najít pouze malé množství obdobných studií. Cíle: Primárním cílem bylo ověřit možnosti filmové intervence jakožto doplňku ke standartní režimové léčbě závislostí na lůžkovém oddělení muži Kliniky adiktologie. Metody: Diplomová práce vychází z kvalitativní výzkumné metodiky doplněné o dotazníkové šetření. Pacienti byli vybrání záměrným účelovým výběrem. Kromě obecných kritérií pro vstup do léčby byl určen cut-off min. třetího týdnu léčby. Výzkumný soubor tvořilo 22 pacientů věkového průměru 39 let. Získaná data byla analyzována především pomocí obsahové analýzy ohniskových skupin, vycházející z metody zakotvené teorie. Ve výzkumu byly použity 3 typy dotazníků zaměřené na aktuální pocity pacientů, chuť na návykovou látku a hodnocení předem definovaných problémů, které se běžně v léčbě vyskytují. Výsledky: Ohnisková skupina se ukázala dobrým nástrojem pro zkoumání jednotlivých názorů, postojů a hodnot pacientů ve vztahu k prožitku jednotlivých filmů. Dle typů zaměření filmů...
Promotion of research and development by means of cluster brand building
Pokorná, Hana
Práce se zabývá propagací výzkumného klastru prostřednictvím budování značky. Soustředí se na současnou situaci výzkumných klastrů, propagaci výzkumu a vývoje a budování klastrové značky. Primární data byla získána pomocí 2 metod, focus groups a hloubkových rozhovorů, které byly provedeny s představiteli (n = 15) 2 vybraných cílových skupin. Výsledkem je založení výzkumného klastru Stroke Brno společně s jeho brandovou strategií, zmapování klastrů a report obsahové analýzy, který shrnuje výsledky kvalitativní výzkum.
Chování spotřebitele na trhu s pronájmy do jednoho roku
Vomočilová, Barbora
Vomočilová B. Chování spotřebitele na trhu s pronájmy do jednoho roku. Diplomová práce. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2018. Diplomová práce se zabývá chováním spotřebitele na trhu s pronájmy do jednoho roku. Pomocí tzv. Focus group, dotazníkového šetření a hypotéz byly identifikovány faktory, které ovlivňují chování spotřebitele na trhu s pronájmy do jednoho roku. Práce se zaměřila na cílovou skupinu studentů a analýzu jednotlivých faktorů ovlivňující jejich chování na trhu s pronájmy. Výsledky těchto analýz byly podkladem pro navržení obecných marketingových doporučení.
Environmentální vzdělávání na dětském kanálu ČT:D Ty Brďo! a S Jakubem v přírodě
Maňáková, Anežka ; Wolák, Radim (vedoucí práce) ; Römer, Lucie (oponent)
Tato bakalářská práce je zaměřena na environmentální výchovu v dětských pořadech na veřejnoprávním kanálu ČT:D. Konkrétně se jedná o pořady Ty Brďo! a S Jakubem v přírodě. Hlavním záměrem práce je kvalitativní analýza těchto pořadů a jejich případná možnost využití při výuce. Zjistit, co mohou tyto pořady dětem nabídnout z pohledu mediálních studií. Práce je rozdělena na tři části. V první části je důraz kladen na teorii. Především na kanál ČT:D, jeho vznik a vývoj, jeho programové schéma, webové stránky a vzdělávání. Mimo jiné je zde také shrnut obsah Rámcového vzdělávacího programu a Doporučených očekávaných výstupů environmentální výchovy. S těmito materiály jsou následně porovnávány informace, získané při kvalitativní analýze. Druhá část práce je věnována především kvalitativní obsahové analýze jednotlivých dílů a srovnání získaných dat s RVP a DOV. Poslední část práce je věnována focus group, která byla uskutečněna s osmi dětmi z cílové skupiny analyzovaných pořadů a shrnutí získaných informací.
Mediální výchova jako prostředek rozvoje kritického hodnocení mediálních sdělení u žáků druhého stupně základních škol
Caltová, Veronika ; Dvořáková, Michaela (vedoucí práce) ; Samek, Tomáš (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na vliv mediální výchovy na schopnost žáků druhého stupně základních škol interpretovat mediální sdělení. Čtenář je uveden do problematiky médií a jejich vlivu na člověka s hlavním zaměřením na žáka druhého stupně základní školy. Druhá část představuje koncept mediální výchovy, nabízí návrh bloku výuky mediální výchovy s evaluací dopadu výuky na příslušné kompetence žáků. Účinnost výuky bude hodnocena pomocí výzkumné sondy koncipované jako kvalitativní porovnávání výpovědí žáků po absolvování kurzu mediální výchovy, pomocí skupinového rozhovoru Focus group. Otázky se zaměřují na kritickou analýzu mediálních sdělení, přičemž jsou odpovědi žáků porovnávány s kontrolní skupinou, která takto vzdělávána nebyla. KLÍČOVÁ SLOVA reklama, vliv, focus group, média, masmédia, mediální výchova, druhý stupeň základního vzdělávání
Faktory ovlivňující výběr geografie jako studijního oboru
Macounová, Veronika ; Matějček, Tomáš (vedoucí práce) ; Jelen, Jakub (oponent)
Bakalářská práce se zaměřuje na zkoumání faktorů, které mají vliv na to, že si studenti volí pro své další studium geografické obory. Faktory byly zkoumány z hlediska vztahu ke geografii z rodinného či školského prostředí. Šetření bylo prováděno kombinací kvalitativního a kvantitativního výzkumu, kde odpovědi byly získávány jednak řízenými rozhovory formou focus group, jednak prostřednictvím dotazníků. Dotazník vyplnilo 105 studentů Geografie, zatímco rozhovorů se zúčastnilo 13 současných i bývalých studentů. Klíčová slova: volba studijního oboru, geografie, focus group, dotazníkové šetření, motivace ke studiu

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 42 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.