Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Porozumění žáků 6. ročníku zlomkům v matematických slovních úlohách
Macounová, Veronika ; Chvál, Martin (vedoucí práce) ; Novotná, Jarmila (oponent)
Práce zpracovává data z výzkumu od společnosti H-edu, která vypracovala kurz s cílem pomoci žákům pochopit problematiku zlomků v náročném čase Covid-19. Pomocí velkého množství materiálů, interaktivního prostředí, videí a odborného vedení pomáhala zájemcům pochopit základní principy pro vnímání a počítání se zlomky. Na základě porovnání výsledků před vstupem do kurzu a po jeho absolvování, můžeme poměřovat i kvalitu koncipování kurzu. Pomocí získaných dat lze vyvozovat i místa nejčastějších problémů při řešení úloh. Práce obsahuje informace, jak poznat náročnější úlohy či z jakých důvodů potřebují žáci během výpočtů větší množství času. Zároveň se v práci vysvětluje význam vzestupné náročnosti úloh spojené s vyšší úspěšností respondentů. Práce se dále zabývá strukturou úloh, která ovlivňuje zastoupení chybných odpovědí. U nejčastěji zaznamenaných nesprávných odpovědí je vysvětlena příčina vzniku a postup, jakým respondenti k chybnému výsledku mohli dojít. Opakující se chyby upozorňují na potřebu důkladného vysvětlení a procvičení látky. Zároveň práce obsahuje podrobný rozbor zavedení zlomků ve dvou nejčastěji využívaných učebnicích, který je porovnán s kapitoly učebnic Hejného metody. KLÍČOVÁ SLOVA Zlomky, analýza testů a testových úloh, chybovost, struktura úloh, vzestupná náročnost úloh
Učitel zeměpisu jako zdroj motivace ke studiu geografie
Macounová, Veronika ; Matějček, Tomáš (vedoucí práce) ; Hanus, Martin (oponent)
Tato práce navazuje na bakalářskou práci, ve které bylo zjištěno, že důležitým činitelem pro výběr následujícího studia geografie je učitel zeměpisu. Z toho důvodu je výzkum zaměřen na posouzení rozdílu mezi dvěma skupinami učitelů. První skupina deseti respondentů byla určena na základě nejvyššího počtu podaných přihlášek na studium geografie z jednotlivých škol Česka. Druhá část s 90 dotazovanými je tvořena náhodně vybranými učiteli z Prahy, Středočeského, Ústeckého, Karlovarského, Plzeňského, Jihočeského, Pardubického, Královéhradeckého, Libereckého kraje a Vysočiny. Diference jsou porovnávány z pěti hledisek. První jsou základní informace o učiteli, na kterou navazuje jeho osobnostní rysy zaměřená na přístup k žákům a jeho charakteristické vlastnosti. Následně je hodnocena příprava výuky a samostatný průběh vyučování. Výzkum je uzavřen zkoumáním učitelovy práce se sebereflexí a zpětnou vazbou. Klíčová slova: osobnost učitele, přístup učitele k žákům, dotazníkové šetření, výuka zeměpisu, příprava vyučování
Faktory ovlivňující výběr geografie jako studijního oboru
Macounová, Veronika ; Matějček, Tomáš (vedoucí práce) ; Jelen, Jakub (oponent)
Bakalářská práce se zaměřuje na zkoumání faktorů, které mají vliv na to, že si studenti volí pro své další studium geografické obory. Faktory byly zkoumány z hlediska vztahu ke geografii z rodinného či školského prostředí. Šetření bylo prováděno kombinací kvalitativního a kvantitativního výzkumu, kde odpovědi byly získávány jednak řízenými rozhovory formou focus group, jednak prostřednictvím dotazníků. Dotazník vyplnilo 105 studentů Geografie, zatímco rozhovorů se zúčastnilo 13 současných i bývalých studentů. Klíčová slova: volba studijního oboru, geografie, focus group, dotazníkové šetření, motivace ke studiu

Viz též: podobná jména autorů
2 Macounová, Vendula
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.