Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Mediální výchovou na středních odborných školách a učilištích k občanské participaci znevýhodněné mládeže
Römer, Lucie ; Supa, Markéta (vedoucí práce) ; Jirák, Jan (oponent) ; Vrabec, Norbert (oponent)
Media literacy has increasingly been becoming a prerequisite of full citizen participation. The latter has been shifting, especially among the youth, from the traditional forms towards the non-conventional ones, see for example FridaysForFuture. The possiblities and abilities to get involved in public debate are, however, not distributed equally. According to numerous studies, one of the tools to narrow the 'participation gap' may be media literacy education (MLE). This thesis presents a participatory action research exploring the possibilities of the MLE for the development of the citizen participation of disadvantaged youth. It draws especially on a three-month intervention at the vocational school in Louny. 17 students aged 17-19 participated in the study in 2019. The volume of both empirical and theoretical research in this field has been growing. However, in the context of central Europe, it is a relatively under- researched area and studies of Czech vocational schools are very scarce. The thesis is also unique in its combination of on-line and off-line activities with public citizen action of the students, and in stressing the blending of in-school and outside-school life. Among others, the research empirically tested a set of characteristics of teaching methods and concluded with a...
Fenomén sharentingu na Instagramu se zaměřením na rodiče zdravotně znevýhodněných dětí
Břešťanová, Jolana ; Römer, Lucie (vedoucí práce) ; Supa, Markéta (oponent)
Diplomová práce se věnuje fenoménu sharentingu na Instagramu. Konkrétně se zaměřuje rodiče zdravotně znevýhodněných dětí, kteří jej provozují. Sharenting je stále relativně málo tématem i přesto, že se k němu váže také řada problémů jak pro rodiče, kteří ho provozují, tak pro jejich děti rodiče zdravotně znevýhodněných dětí přemýšlí teoretické části práce je kromě tématu sharentingu a jeho představení s ohledem na děti se zdravotním znevýhodněním představena také teorie mediatizace rodiny, jakožto pronikání digitálních každodenního rodinného života. Práce metodologicky staví na obsahové analýze (jakožto pomocné, vedlejší výzkumné metodě) instagramových profilů těchto rodičů a na nimi (hlavní výzkumné metodě). části j ý obsah rodiče dětí se zdravotním znevýhodněním na sociální síti sdílí, jejich životy němu staví, jaká je jejich motivace ke sdílení Na základě použitých výzkumných metod bylo zjištěno, že primární motivací je u většiny zapojených rodičů společně s osvětou o léčbě odpovídá také většina obsah profilů, kter primárně léčbou dítěte a životem s zdravotním znevýhodněním. Za pozitiva považují dotazovaní rodiče možnost osvěty, předávání rad a tipů, inkluz dětí, přijímání podpory od sdílením. Nejčastěji zmiňované negativum sharentingu je vyvolaná Všichni rodiče se snaží chránit soukromí své rodiny a...
Mediální výchova na 2. stupni základních škol z pohledu učitelů
Zuziaková, Markéta ; Jirák, Jan (vedoucí práce) ; Römer, Lucie (oponent)
Bakalářská práce zabývá mediální výchovou, která patří mezi průřezová témata a musí být tak povinně zařazena do výuky během základního vzdělávání. Teoretická část práce zaměřuje základní definice koncepty související nejen s mediální výchovou, mediální pedagogikou a mediální gramotností. popsána současná role mediální výchovy jako průřezového tématu v Rámcovém vzdělávacím programu pro základní vzdělávání. Praktická část prostřednictvím dotazníkového šetření ví na tři hlavní výzkumné otázky Do výzkumu se zapojili učitelé a ředitelé základních škol a nižších gymnázií. Cílem bylo zjistit, zda je mediální výchova do výuky vůbec začleňována, dále pak kterým způsobem se to děje a ve kterých předmětech.
Základy práce s mediálními sděleními - návrh interaktivní přednášky pro mladé dospělé
Šimeček, Marek ; Wolák, Radim (vedoucí práce) ; Römer, Lucie (oponent)
Práce si klade za cíl představit návrh interaktivní přednášky s názvem "Základy práce s mediálními sděleními" určené pro mladé dospělé (18-22 let), jejímž záměrem je upozornit na důležitost mediální gramotnosti a podnítit obezřetnější přístup posluchačů k jimi konzumovaným mediálním sdělením. V rámci práce je nejprve stručně uvedena teorie vztahující se k mediální gramotnosti a fungování mediální produkce. Dále jsou popsány základní principy práce s mediálními sděleními a v neposlední řadě je uvedena i analýza mediální gramotnosti české populace. Teoretický základ je doplněn vlastním kvantitativním výzkumem subjektivního náhledu širšího i cílového publika navrhované přednášky na mediální gramotnost a její důležitost a zkušeností s jimi absolvovanou výukou v této oblasti. Těžištěm práce je samotný návrh přednášky, v rámci níž jsou posluchačům předávány základní teoretické znalosti v oblasti mediální gramotnosti, zejména co se týká fungování tvorby sdělení v médiích v oblasti zpravodajství, a především základní klíčové informace a kritické dovednosti pro práci s mediálními sděleními. Cílem přednášky pak je navést pozornost posluchačů směrem k otázce jejich vlastní mediální gramotnosti a zapojení kritického myšlení do procesu vnímání mediálního sdělení a utváření reakce na toto sdělení.
Mediální výchova na gymnáziích pohledem českých a německých pedagogů
Horáková, Adéla ; Römer, Lucie (vedoucí práce) ; Lütke Notarp, Ulrike (oponent)
Diplomová práce Mediální výchova na gymnáziích pohledem českých a německých pedagogů se snaží porovnat cíle, praxi a institucionální podmínky pedagogů mediální výchovy na gymnáziích v Praze a v německém Lipsku a zprostředkovat tak oběma stranám inspiraci. V teoretické části se práce zabývá významem role pedagoga, základními mediálně- pedagogickými koncepty, historickým vývojem mediální výchovy v Česku i Německu a jejím zakotvením v oficiálních dokumentech. Praktická část práce sestává z komparace dotazníků distribuovaných mezi učitele mediální výchovy na příslušných školách v Praze a v Lipsku, prohloubené o šest polostrukturovaných rozhovorů s příslušnými pedagogy.
Mediální gramotnost a mediální výchova seniorů v kontextu dnešní doby
Richterová, Karolína ; Wolák, Radim (vedoucí práce) ; Römer, Lucie (oponent)
Tato práce se zabývá pojmy mediální gramotnost a mediální výchova seniorů, jejich specifikami, důležitostí, ale i celkovým opomíjením této problematiky v nynějším světě. Blíže definuje již zmíněnou věkovou kategorii - seniory a s nimi spojená specifika v rámci dalšího vzdělávání, každodenního života, i jejich celkového postavení ve společnosti. Snaží se o zmapování potřeb těchto jedinců ve světě prostoupeném médii a vymezuje rizika, která mohou při používání médií vzniknout (např. v rámci sledování televize, teleshoppingu, atd.). Samotná kapitola je věnována seniorům pohybujícím se v prostředí internetu, ale i rizikům které toto médium pro rizikové jedince představuje. Analyzuje snahy o mediální vzdělávání na našem území, ale i jednotlivé vzdělávací programy určené pro tuto věkovou kategorii. V praktické části bylo využito dotazníkové šetření, které mělo za cíl analyzovat potřeby skupiny seniorů v rámci mediálního vzdělávání, vymezení témat a zájmů jednotlivých seniorů, ale i snaha o sebehodnocení v rámci mediální gramotnosti. Osloveni byli senioři z určité Akademie třetího věku, kteří měli možnost zúčastnit se internetového dotazování a na základě kterého vznikla koncepce vzdělávací akce a vzdělávání jako takového pro tuto skupinu seniorů.
Environmentální vzdělávání na dětském kanálu ČT:D Ty Brďo! a S Jakubem v přírodě
Maňáková, Anežka ; Wolák, Radim (vedoucí práce) ; Römer, Lucie (oponent)
Tato bakalářská práce je zaměřena na environmentální výchovu v dětských pořadech na veřejnoprávním kanálu ČT:D. Konkrétně se jedná o pořady Ty Brďo! a S Jakubem v přírodě. Hlavním záměrem práce je kvalitativní analýza těchto pořadů a jejich případná možnost využití při výuce. Zjistit, co mohou tyto pořady dětem nabídnout z pohledu mediálních studií. Práce je rozdělena na tři části. V první části je důraz kladen na teorii. Především na kanál ČT:D, jeho vznik a vývoj, jeho programové schéma, webové stránky a vzdělávání. Mimo jiné je zde také shrnut obsah Rámcového vzdělávacího programu a Doporučených očekávaných výstupů environmentální výchovy. S těmito materiály jsou následně porovnávány informace, získané při kvalitativní analýze. Druhá část práce je věnována především kvalitativní obsahové analýze jednotlivých dílů a srovnání získaných dat s RVP a DOV. Poslední část práce je věnována focus group, která byla uskutečněna s osmi dětmi z cílové skupiny analyzovaných pořadů a shrnutí získaných informací.
Televize ve světě dnešních dětí a teenagerů
Hadrbolcová, Jana ; Miessler, Jan (vedoucí práce) ; Römer, Lucie (oponent)
Dnešní děti a mládež se narodily a vyrůstaly ve světě, jehož běžnou součástí jsou digitální média. Představují generaci označovanou jako digital natives. Tzv. stará média, jako například televize ustupují do pozadí, ale zároveň se snaží držet krok s dobou. Televize byla ještě nedávno nejoblíbenějším a nejsledovanějším médiem. V dnešní době ale její vliv a působnost podle některých výzkumů ustupuje před novými digitálními technologiemi. Právě mladá generace je ta, pro níž je televize ve svém původní podobě staré médium. V minulosti se řada vědců zabývala účinky televize na děti a mládež. V současné době je televize z části regulována zákonem, co se obsahů i způsobu vysílání týká. Zvláště potom Česká televize, která se jako instituce veřejné služby, přímo věnuje i tvorbě pro děti a mládež. V této práci se zabývám vlivem televize na dnešní děti a mládež s ohledem na digitální vývoj a změny ve společnosti, který sebou přinesl, a také vývojem krajiny České televize ve tvorbě pro děti a mládež a její úspěšností u těchto divákům. Díky rozhovoru s dramaturgem dětské kanálu České televize zjišťuji aktuální situaci a přístup České televize k dětským divákům. Pro vyjasnění sledovanosti televize dětmi jsem využila metodu skupinového rozhovoru focus group, během níž jsem u čtyřech skupin dětí různých věkových...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.