Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 72 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vliv plavecké výuky na zvyšování flexibility a pohyblivosti u dětí ZŠ
Nezdarová, Barbora ; Svobodová, Irena (vedoucí práce) ; Kuhnová, Věra (oponent)
Cílem této diplomové práce je zjistit, jak plavání ovlivňuje kloubní pohyblivost a ohebnost u dětí mladšího školního věku. Pomocí vhodných testů pohyblivosti a ohebnosti jsem zjišťovala, zda se kloubní pohyblivost u dětí mladšího školního věku mění a jak. Testování každého žáka proběhlo dvakrát. První testování proběhlo na začátku plaveckého výcviku, úvodní hodinu. Druhé testování proběhlo na konci plaveckého výcviku, poslední hodinu. Následně jsem naměřené výsledky porovnávala a hodnotila. Teoretická část je zaměřena na charakteristiku období mladšího školního věku a na vysvětlení a objasnění základních pojmů. Výzkumná část popisuje vybrané metody a zjištěné výsledky se slovním hodnocením.
Vzdělávání žáků se sluchovým a souběžným mentálním postižením na 1. stupni ZŠ pro sluchově postižené
Tománková, Zuzana ; Kotvová, Miroslava (vedoucí práce) ; Hádková, Kateřina (oponent)
Diplomová práce "Vzdělávání žáků se sluchovým a souběžným mentálním postižením na 1. stupni základní školy pro sluchově postižené" je zaměřena na analýzu dostupnosti didaktických materiálů u žáků navštěvujících 1. stupeň základních škol pro žáky se sluchovým postižením. Část práce je vzhledem k dané problematice zaměřena jak na metody výuky, které jsou při výchově a vzdělávání využívány, tak na spolupráci učitele s neslyšícím pedagogem či asistentem pedagoga, a dále také na typy komunikačních systémů, které nejčastěji pedagogové při své práci využívají. Součástí diplomové práce je také přehled základních škol v ČR, v nichž jsou v současné době vzděláváni žáci se sluchovým a souběžným mentálním postižením. Cílem práce bylo poukázat na jistý nedostatek didaktických materiálů pro žáky s tímto typem souběžného postižení, pro něž je nutné z hlediska specifik jejich vzdělávacích potřeb užívat různé vzdělávací strategie. K výzkumu byly použity metody polostrukturovaného rozhovoru, pozorování a analýza edukačních produktů. Výsledkem výzkumu diplomové práce bylo zjištění, že dostupnost didaktických materiálů pro žáky se souběžným (sluchovým a mentálním postižením) 1. stupně základní školy není taková, jak by bylo žádoucí. Pedagogové musí často improvizovat při tvorbě vhodných pomůcek nebo užívat učebnice...
Plavecký výcvik na 1. stupni ZŠ
Vavrošová, Karolína ; Svobodová, Irena (vedoucí práce) ; Kuhnová, Věra (oponent)
Tato diplomová práce se věnuje tématu plaveckého výcviku na 1. stupni ZŠ. V teoretické části je zpracována, dle dostupných zdrojů, historie a význam plavání, charakterizován základní plavecký výcvik a mladší školní věk. Praktická část je již zaměřena na výzkumný vzorek, tedy plaveckou školu a zkoumané děti, které se účastnily základního plaveckého výcviku. Navazující částí práce je analýza výzkumného vzorku, který tvoří instruktoři plavání ve vybraných školách. Tento průzkumný vzorek byl zkoumán zejména z pohledu zjištění efektivity plaveckého výcviku a vlivu instruktorů plavání na výsledky absolventů kurzů plavání. Práce by měla zmapovat plavecký výcvik žáků ZŠ, především z hlediska periodicity a efektivity výuky. Cílem diplomové práce je zpracování uceleného přehledu o stávající situaci ve výuce základního plaveckého výcviku.
Badatelské metody ve vzdělávací oblasti Člověk a jeho svět: semena, plody, mladé rostliny
Nikrýnová, Alena ; Stará, Jana (vedoucí práce) ; Straková, Jana (oponent)
Práce se věnuje problematice badatelských metod na 1. stupni ZŠ. V teoretické části zvažuje přínosy a limity badatelských metod, vymezuje základní badatelské dovednosti. V empirické části byly navrženy aktivity pro žáky1.- 4. tříd v tématu "semena, plody, mladé rostliny"; devět z nich bylo ozkoušeno ve výuce. Závěrem jsou shrnuty výsledky akčního výzkumu, vztahující se k výzkumným otázkám: 1. Jak vhodně upravit badatelské aktivity pro jejich použití v daných ročnících primární školy? 2. Jak děti reagují na tento styl práce? 3. Jaké nároky klade práce na učitele? 4. Jaké se vyskytnou problémy týkající se dílčích badatelských dovedností? Jak s nimi dále pracovat?
Cesty dětského recitátora na 1. stupni ZŠ
Čurdová, Jana ; Marušák, Radek (vedoucí práce) ; Svobodová, Radmila (oponent)
Teoretická část diplomové práce je zaměřena na analyzování jednotlivých oblastí a pojmů souvisejících s dětskou recitací se zřetelem na 1. stupeň základní školy. V první polovině praktické části jsou metodou řízeného rozhovoru zjišťovány prvotní motivační důvody dětského recitátora na 1. stupni základní školy, vedoucí k rozhodnutí dítěte věnovat se recitaci, dále způsoby výběru textu u dětí a jejich důvody pro upřednostnění poezie nebo prózy. Toutéž metodou jsou zjišťovány způsoby vedení, přípravy a hodnocení dětského recitátora u dospělých osob, které s recitátorem pracují a hodnotí jej. V druhé polovině praktické části jsou nabídnuty a popsány ukázky možné skupinové i individuální práce s konkrétním textem.
Badatelsky orientované vyučování na 1. stupni základní školy. Kvalitativní výzkum
Jirkovská, Petra ; Stará, Jana (vedoucí práce) ; Straková, Jana (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá badatelsky orientovaným vyučováním v přírodovědných předmětech na 1. stupni ZŠ. Teoretická část je věnována badatelsky orientovanému vyučování, a to zejména jeho vzniku, realizaci a jeho kladům a záporům. Zároveň je v práci uveden přehled badatelsky orientovaných aktivit v běžně dostupných učebnicích pro 1. stupeň ZŠ a seznam rozšiřující literatury, která může sloužit jako inspirace pro učitele, který by rád tento typ vyučování zařadil do své praxe. Praktická část se opírá o informace získané z rozhovorů s učiteli prvního stupně ZŠ. Výzkumným cílem bylo zjistit, jak o badatelsky orientovaném vyučovaní učitelé smýšlejí, jaké spatřují klady a zápory při jeho zařazení v praxi a jaké přesahy a vlivy má potenciálně toto vyučování na integraci žáka do společnosti. Práce poskytuje ucelený pohled na problematiku zařazení badatelsky orientovaného vyučování do běžného vyučování. Výsledky informují učitele o možných problémech, které mohou během zařazení badatelsky orientovaného vyučování do praxe nastat a usnadňují tak jeho realizaci, jelikož na základě popsaných zjištění je možné se na mnohé situace předem připravit a předvídat lépe jejich průběh. Klíčová slova badatelsky orientované vyučování, 1. stupeň ZŠ, člověk a jeho svět, přírodověda, kvalitativní výzkum
Využití interaktivní tabule na 1. stupni ZŠ
Hendrychová, Eva ; Mazáčová, Nataša (vedoucí práce) ; Tomková, Anna (oponent)
Téma, které jsem si pro svou diplomovou práci vybrala, se týká využití interaktivní tabule na prvním stupni základní školy, neboť v dnešní době jde již o běžnou didaktickou techniku, se kterou jsem měla možnost ve výuce pracovat. Cílem mé práce je, na základě zpracování odborné literatury a empirického výzkumu, zjistit jaké jsou možnosti efektivního využití interaktivní tabule v procesu učení žáků. V teoretické části jsou popsány kapitoly, které jsou věnované obecně informačním a komunikačním technologiím, interaktivní tabuli z hlediska jejího využití ve výuce, dále pak jejím přednostem a limitům, základním funkcím a interaktivní výuce. Dále je práce zaměřena na autorský software interaktivní tabule SMART Notebook a následnou práci s jednotlivými technikami, nástroji a aplikacemi. V empirické části práce je zvolena metoda kvantitativně-kvalitativní. V rámci ní bylo provedeno dotazníkové šetření, které je určeno pro učitele prvního stupně ZŠ a týká se toho, jak učitelé interaktivní tabuli ve své výuce využívají. Dále je zde část, která je zaměřena na vytvořené interaktivní materiály pro předměty český jazyk a matematika, které byly následně realizované ve třetí třídě základní školy.
Učební strategie nadaných žáků na prvním stupni ZŠ
Kotrčová, Alžběta ; Mazáčová, Nataša (vedoucí práce) ; Krčmářová, Tereza (oponent)
Diplomová práce se zabývá učebními styly v návaznosti na učební strategie, a to zejména jejich užívání u nadaných žáků pátého ročníku základní školy. Teoretická část proto popisuje pojmy učební styl a učební strategie z pohledu několika autorů, ale zabývá se také charakteristickými znaky nadaného žáka mladšího školního věku. Teoretická část tak čtenáře dostatečně připraví na porozumění části empirické, která je pro diplomovou práci stěžejní. Předmětem zkoumání je skupina osmi nadaných žáků páté třídy základní školy, kteří navštěvují vzdělávací program pro mimořádně nadané žáky. Cílem empirické části je analyzovat vlastní preferenci učebních strategií u těchto osmi nadaných žáků a zmapovat tak jejich situaci. Díky výzkumným metodám, kterými jsou rozhovory, pozorování, techniky posilující učební strategie a dotazníkové šetření, se podařilo cíle kvalitativního výzkumu dosáhnout v plném rozsahu. Po čtyřtýdenní každodenní práci s nadanými žáky a jejich spolužáky se podařilo zjistit, že vlastní volbu učební strategie velmi ovlivňuje vnitřní motivace k učení, hloubkový učební styl, strategický učební styl a celkový přístup k učebnímu procesu. Nadaní žáci se ve většině případů učí kvůli vlastnímu zájmu, touze po vzdělání a zájmu o přijetí na všeobecné gymnázium. Preferují kognitivní učební strategie, učí...
Odborné otázky Výtvarné výchovy pro elementaristy
Švandrlíková, Martina ; Kafková, Helena (vedoucí práce) ; Hůla, Zdenek (oponent)
Tato diplomová práce má převážně teoretickou povahu. Zabývá se výtvarnými otázkami, jak je předkládá vybraná odborná literatura, umělecká díla, internetové zdroje a empirická výzkumná sonda. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretickou část tvoří kapitoly, které jsou výsledkem mapování tří vybraných oblastí - identity, prostoru a času. Praktická část je zaměřená na realizaci dvou výtvarných úkolů vycházejících z výtvarných otázek vybraných z teoretické části textu. Součástí textu je také úvaha, která se zabývá povahou oborového myšlení, jak je předkládané v prostudované literatuře, se zaměřením na učitelství 1. stupně ZŠ. KLÍČOVÁSLOVA oborový kontext, rešerše, výtvarná otázka, vzdělávání učitelů, 1. stupeň ZŠ ABSTRACT This graduation theses deals mainly with theoretical themes. It deals with issues of art selected from the selected literature, works of art, Internet resources and empirical research probe. This thesis consists of two parts, the theoretical and practical one. The theoretical part consists of chapters that result from the mapping of three selected areas - identity, space and time. The practical part is focused on realization of two creative tasks that are based on art issues selected from the theoretical part of the text. One part of the text is also a reflection...
Primary education of foreign languages in France and primary education of french in the Czech Republic
Vokůrková, Andrea ; Machleidtová, Silva (vedoucí práce) ; Kalfiřtová, Eva (oponent)
česky: Název diplomové práce: Výuka cizích jazyků ve Francii na prvním stupni ZŠ a výuka francouzštiny u nás na prvním stupni ZŠ Klíčová slova: cizí jazyk, francouzština, 1. stupeň ZŠ, výuka, učebnice Abstrakt: Hlavním cílem mé práce bylo uvědomit si, jak se vyučují cizí jazyky ve Francii, a jak se vyučuje francouzština u nás na prvním stupni ZŠ. Podklady k části, která se věnuje Francii, jsem sháněla přímo ve Francii nebo za spolupráce knihovny Francouzského institutu v Praze a internetu. Co se týče výuky francouzštiny u nás na prvním stupni, bylo velmi obtížné nějaké informace sehnat. Proto i další z mých cílů bylo sepsat dohromady takové informace o výuce, které společně v jiném dokumentu neexistují. Proto jsem se zaměřila i na praktickou stránku problematiky, jako byly recenze učebnic nebo dotazníky pro děti. Diplomová práce mi přinesla nový pohled a proniknutí do oblasti, které bych se ráda v budoucnu věnovala. Práci jsem rozdělila na dvě hlavní části. První část, kde se věnuji Francii a její výuce cizích jazyků na prvním stupni, a druhá část, která se zabývá výukou francouzštiny u nás na prvním stupni. Další kapitoly a podkapitoly pak rozebírají dopodrobna různá témata, která bezprostředně souvisí s názvem mé diplomové práce.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 72 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.