Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 50 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Aktuální problémy školního asistenta při výuce studenta se zrakovým postižením
Pánková, Iva ; Květoňová, Lea (vedoucí práce) ; Hájková, Vanda (oponent)
Východiska práce: čerpáme ze žité zkušenosti asistence nevidomému studentovi na gymnáziu. Při analýze této zkušenosti jsme vysledovali určtité problémy. Tyto problémy se projevily zvláště v perspektivě nároků na činnost asistenta pedagoga na základě současné odborné literatury a v perspektivě konkrétních doporučení pro práci asistenta pedagoga nevidomého studenta. Tato práce zároveň nabízí méně běžný pohled na pedagogickou asistenci, jelikož probíhala v sekundárním vzdělávání, na rozdíl od pravděpodobně rozšířenější asistence ve vzdělávání primárním. Metody a výsledky: Na jednotlivých příkladech ukazujeme úkony pedagogické a nepedagogické činnosti asistentky pedagoga, se kterými se autorka během své praxe setkala. Tyto úkony jsme identifikovali jako oblasti podpory nevidomého studenta. Nahlédli jsme, že úkony asistenta, které jsme pokládali za libovolné nebo závislé na libovůli jeho kolegů, odrážejí zažitou praxi vzdělávání nevidomých, která je pouze nově systematizována v metodikách. Závěry práce ukazují, v jakých oblastech podpory může asistent pedagoga při edukaci nevidomého studenta lépe naplňovat danou metodiku a zlepšovat svou práci. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Etický kodex a pedagogika
Dostál, Pavel
Teoretická část práce popisuje pohled na moderní školství a jeho výstupy. Zabývá se otázkou měření kvality školství jako takového, přičemž je zmíněn fakt, že pojem kvalita školství není nikde přesně definován. Následně jsou popsány základní funkce školy a jak jsou tyto funkce hodnoceny. Je zmíněn důležitý aspekt spolupráce školy a zákonných zástupců, rodiny žáka v návaznosti na koordinované kurikulum. Tento teoretický rámec osvětluje, v jakém prostředí vzniká a dále se rozvíjí prosociální chování žáků. Návazně jsou uvedeny standardy kvality výchovy charakteru. Standardy obsahují jedenáct principů, které rozvíjejí morální a etické hodnoty všech účastníků edukačního procesu. Popis současných východisek edukace, cíle edukace, metody vedoucí k naplnění stanovených cílů a sociologický pohled na edukaci tvoří další část práce. Udržitelnost morálky a hodnotové role školy, to je závěr sociologického pohledu. Etický kodex, jeho definice, metody tvorby etického kodexu, hrubá struktura a návrh etického kodexu pro vzdělávání (edukaci) jako kodexu, který nastavuje rovnovážný stav všech účastníků vzdělávacího procesu. Vymezení problémových okruhů, základních etických problémů, návrh jejich řešení, to je další kapitola práce. Empirická část práce je zaměřena na výzkum. Výzkumná část se opírá o sběr dat pomocí...
Právní povaha kurikulárních dokumentů vzdělávacího systému ČR
Švec, Jaroslav ; Staša, Josef (vedoucí práce) ; Rajchl, Jiří (oponent)
Právní povaha kurikulárních dokumentů vzdělávacího systému ČR. ABSTRAKT Tato práce se zabývá vybranou množinou kurikulárních dokumentů v českém právním řádu zakotvenou zákonem č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), ve znění pozdějších předpisů. Pozornost se zaměřuje na rámcové vzdělávací programy (RVP) a školní vzdělávací programy (ŠVP), pro něž byly vydány příslušné RVP, a v teoretické rovině také na Národní program vzdělávání dle školského zákona ve znění zákona č. 101/2017 Sb., účinném do 30. 9. 2020. V době očekávání významných obsahových změn státní úrovně kurikulárních dokumentů, a v jejich důsledku i změn úrovně školní, je cílem práce analyzovat podstatné právní aspekty jednotlivých typů kurikulárních dokumentů a jejich vzájemných vztahů, a dále posoudit, zda současná právní úprava adekvátně reflektuje jejich předpokládané funkce a význam ve vzdělávání. Za tím účelem však nejprve vymezuje stěžejní pojmy a poskytuje stručný vhled do historie vývoje kurikula. Práce shledává v platné právní úpravě nedostatek v podobě absentujícího stanovení právní formy, v níž mají sledované kurikulární dokumenty vcházet v život, a následně zkoumá, zda a jakým způsobem je tuto mezeru právní úpravy vzdělávacího systému třeba zhojit. Aplikací párových metod...
Autoevaluace střední školy z aspektu dalšího vzdělávání zaměstnanců
Dejová, Nelly ; Pavlov, Ivan (vedoucí práce) ; Paulovčáková, Lucie (oponent)
Diplomová práce komplexně představí problematiku dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků se zaměřením na učitele střední školy jako jednu z oblastí autoevaluace školy. Další vzdělávání pracovníků se dostává do popředí pozornosti, poněvadž jde ruku v ruce s kvalitou vzdělávání. Ve své první části identifikuje základní definice potřebné k pochopení tématu autoevaluace a dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků, následně vymezí legislativní rámec zajišťující DVPP, strategické dokumenty a další plány, které se touto oblastí zabývají. V neposlední řadě definuje cíle a formy DVPP a stručně nastíní situaci v Evropě se zaměřením na mezinárodní šetření. Prostřednictvím průzkumu v praktické části diplomová práce vyhodnotí tři výroční zprávy vybrané školy a pomocí standardizovaného strukturovaného rozhovoru a standardizovaného dotazníku sleduje názory vedení školy a učitelů na danou problematiku. Průzkum zkoumá jejich motivaci, podmínky k rozvoji, možnosti dalšího vzdělávání či uvedení nových poznatků do praxe v kontextu výsledků mezinárodního šetření TALIS 2018. Cílem práce je analýza problematiky dalšího vzdělávání učitelů středních škol v domácím a v mezinárodním kontextu, a následná evaluace dalšího vzdělávání v podmínkách vybrané střední školy. KLÍČOVÁ SLOVA Další vzdělávání pedagogických...
Právo na vzdělání v Evropské úmluvě o lidských právech a základních svobodách a Česká republika
Zelnerová, Eliška ; Bayerová, Monika (vedoucí práce) ; Flídrová, Eliška (oponent)
Právo na vzdělání v Evropské úmluvě o lidských právech a základních svobodách a Česká republika. Abstrakt: Tato práce řeší problematiku ochrany práva na vzdělání. Zaměřuje se na pojetí práva na vzdělání obsaženého v Evropské úmluvě o ochraně lidských práv a základních svobod. Dále také porovnává znění tohoto práva s jeho vyjádřením v jiných dokumentech poskytujících mu ochranu na mezinárodní úrovni. Těmito dokumenty jsou Listina o základních právech EU a Úmluva o právech dítěte. Podstatná část práce je věnována také koncepci práva na vzdělání v českém právním řádu a jejím porovnáním s úpravou v Úmluvě. Velká pozornost je pak věnována rozhodnutí Evropského soudu pro lidská práva D.H. a ostatní proti České republice, protože se jedná o jediný odsuzující rozsudek týkající se České republiky v oblasti práva na vzdělání. Cílem této práce bylo zjistit, jaký vliv mělo toto rozhodnutí na Českou republiku a další členské státy rady Evropy, a zda se je podařilo úspěšně implementovat do českého právního řádu. Toto rozhodnutí je důležité nejen pro Českou republiku. Vrhlo světlo na problém, se kterým se potýká řada evropských států. Stalo se pilotním rozsudkem, který následovala další podobná rozhodnutí Evropského soudu pro lidská práva týkající ne například Řecka či Maďarska. Z těchto rozhodnutí je patrné, že Česká...
Etický kodex a pedagogika
Dostál, Pavel
Teoretická část práce popisuje pohled na moderní školství a jeho výstupy. Zabývá se otázkou měření kvality školství jako takového, přičemž je zmíněn fakt, že pojem kvalita školství není nikde přesně definován. Následně jsou popsány základní funkce školy a jak jsou tyto funkce hodnoceny. Je zmíněn důležitý aspekt spolupráce školy a zákonných zástupců, rodiny žáka v návaznosti na koordinované kurikulum. Tento teoretický rámec osvětluje, v jakém prostředí vzniká a dále se rozvíjí prosociální chování žáků. Návazně jsou uvedeny standardy kvality výchovy charakteru. Standardy obsahují jedenáct principů, které rozvíjejí morální a etické hodnoty všech účastníků edukačního procesu. Popis současných východisek edukace, cíle edukace, metody vedoucí k naplnění stanovených cílů a sociologický pohled na edukaci tvoří další část práce. Udržitelnost morálky a hodnotové role školy, to je závěr sociologického pohledu. Etický kodex, jeho definice, metody tvorby etického kodexu, hrubá struktura a návrh etického kodexu pro vzdělávání (edukaci) jako kodexu, který nastavuje rovnovážný stav všech účastníků vzdělávacího procesu. Vymezení problémových okruhů, základních etických problémů, návrh jejich řešení, to je další kapitola práce. Empirická část práce je zaměřena na výzkum. Výzkumná část se opírá o sběr dat pomocí...
Inkluzivní vzdělávání žáků se speciálními potřebami na základní škole
Hůlová, Kateřina ; Čihánková, Ivana (vedoucí práce) ; Kuchař, Pavel (oponent)
Bibliografická citace HŮLOVÁ, Kateřina. Inkluzivní vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na základní škole. Praha: Bakalářská práce. Univerzita Karlova, Evangelická teologická fakulta, 2018. 107 s. Anotace Bakalářská práce se zabývá, jak napovídá název, inkluzivním vzděláváním žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na základní škole. Práce je rozdělena do dvou částí, teoretické a praktické. Teoretická část se v první kapitole věnuje pojmu inkluzivní vzdělávání. Popisuje vývoj inkluzivního vzdělávání, rozdíly v pojmech integrace a inkluze a také se věnuje legislativním dokumentům. Druhá kapitola popisuje vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Kapitola zprostředkovává pohled na žáky se speciálními vzdělávacími potřebami a na podpůrná opatření. Následující kapitola se věnuje inkluzivnímu vzdělávání na základní škole. Uvádí podmínky inkluzivního vzdělávání a představuje pojem asistent pedagoga. Praktická část bakalářské práce se věnuje vybrané základní škole ve středočeském kraji. Je zde popsána samotná škola a její pohled na inkluzivní vzdělávání. Dále jsou pak v praktické části popsána a vysvětlena opatření, kterými škola zajišťuje společné vzdělávání. Poslední část se věnuje krátkému dotazníkovému šetření, které nám pomáhá získat pohled na inkluzivní vzdělávání. Klíčová...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 50 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.