Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 139 záznamů.  začátekpředchozí107 - 116dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vliv rozvoje ICT na mediální gramotnost
Douša, Vojtěch ; Štogr, Jakub (vedoucí práce) ; Souček, Jiří (oponent)
Tato bakalářská práce si klade za cíl vystihnout jaký vliv má rozvoj informačních a komunikačních technologií na mediální gramotnost. Jde o analýzu statistických dat o rozvoji ICT a následnou implementaci těchto dat na empirická fakta o mediální gramotnosti v ČR. Hlavní myšlenkou tématu je přechod od tradičních forem přenosu mediálních informací k jeho postupné digitalizaci a to, jak se s touto změnou vyrovnává česká společnost. Text poukazuje na rozdíly v možnostech přístupu k moderním technologiím, které jsou schopné zobrazit mediální obsah. Současně zkoumá tyto rozdíly u různých sociodemografických kategorií.
Dětské zpravodajství jako směr televizního vzdělávání
Hrdličková, Šárka ; Syřiště, Ivo (vedoucí práce) ; Hanková, Zdeňka (oponent)
V závěrečné bakalářské práci si kladu za cíl zjistit, zdali může být dětské zpravodajství, vysílané na stanici ČT Déčko zdrojem informací, které by se měly k dítěti dostat, aniž by byl při tom ohrožen jeho mravní, tělesný i duševní vývoj. V teoretické části se zamýšlím nad vlivem televize, potažmo vlivem zpravodajských relací (určených dospělému divákovi) na děti. Popisuji cíle, dramaturgické plány, a zaměření nově vzniklé dětské stanice, především dětské relace "Zprávičky" jako mediálního výchovného prostředku. V praktické části si chci potvrdit či vyvrátit, zdali se tyto plány a cíle tvůrců dětského zpravodajství nemíjí účinkem a zdali jdou správným směrem. Moji bakalářskou práci zpracovávám na základě úzké spolupráce s ČT Déčko a po jejím ukončení bude jejím tvůrcům k dispozici, jako doplňující materiál. Klíčová slova: zpravodajství, vysílání pro děti, dětský kanál, mediální gramotnost.
Tvorba školního časopisu jako prostředek k rozvoji mediální gramotnosti
Čekanová, Hana ; Wolák, Radim (vedoucí práce) ; Šírová, Tereza (oponent)
Práce se zabývá tématem školních časopisů na gymnáziích. Konkrétně zkoumá přínos samostatné tvorby školního časopisu k rozvoji mediální gramotnosti žáků. Je rozdělena do dvou částí, teoretické a empirické. První, teoretická část stručně vymezuje, co je mediální gramotnost, proč se o ní v dnešní době stále více hovoří a jak je její rozvoj ukotven v české školské soustavě. Blíže se věnuje vymezení mediální výchovy ve vzdělávacích dokumentech České republiky, možnostem jejího zařazení do výuky a očekávaným výstupům z ní. Krátce se pozastavuje nad srovnáním mediální produkce v rámci mediální výchovy a samostatnou tvorbou školního média vzniklého z iniciativy samotných studentů. Druhá část je věnována výzkumnému šetření provedenému se třemi redakcemi plzeňských školních časopisů vzniklých z iniciativy studentů. Zkoumá jednak podobu funkční a procesní stránky fungování časopisu, její shodné a odlišné rysy v jednotlivých redakcích, motivaci, cíle a prvotní očekávání tvůrců apod. Za druhé se výzkumné šetření věnuje otázce, jaký vliv měla samostatná tvorba školního časopisu pro rozvoj mediální gramotnosti žáků. Získané poznatky hodnotí v porovnání s Dalšími očekávanými výstupy pro Mediální výchovu v gymnáziích. Zkoumá zároveň, zda žáci samostatnou tvorbou získali i něco nad rámec DOV MV. Na závěr se pokouší...
"Mediální gramotnost a mediální výchova jako témata odborného výzkumu"
Pauzarová, Kateřina ; Wolák, Radim (vedoucí práce) ; Šťastná, Lucie (oponent)
(abstrakt) Tato práce má za cíl zmapovat významné výzkumy z oblasti mediální výchovy a mediální gramotnosti přibližně za první desetiletí 21. století v Evropě. Věnuje se uskutečněným výzkumům ze tří oblastí, výzkumy jako nástroj konsensu, výzkumy věnující se mediální výchově na školách a výzkumy zabývající se dětmi a mladými lidmi a jejich přístupem k novým technologiím. V této části se práce zabývá iniciativami a legislativními kroky, které připravila Evropská unie v oblasti rozvoje mediální gramotnosti, blíže seznamuje s vývojem na poli výzkumů věnujících se mediální výchově a představuje i projekt EU Kids Online. Dále srovnává dva výzkumy z Velké Británie z roku 2010 a seznamuje i s britským regulačním orgánem OFCOM a jeho výstupy v oblasti výzkumů mediální gramotnosti dětí a dospělých. Na základě zjištěných skutečností navrhuje výzkum pro Českou republiku s tématem rodičovské mediace v internetovém prostředí.
Mediální gramotnost a děti mladšího školního věku
Fialová, Kristina ; Fialová, Irena (vedoucí práce) ; Novák, Jaroslav (oponent)
Anotace: Tato práce se zabývá tématem uskutečňování mediální výchovy v rodině dětí předškolního a mladšího školního věku a její návazností na mediální výchovu, která je vyučována na základních školách primárního stupně. Sleduje více aspektů, aby mohla zjišťovat, jak jsou v dnešní době děti chráněné před nebezpečím médií. V teoretické části je pro vlastní výzkumnou část řešen základ zjišťovaného problému, vysvětlením pojmů týkajících se médií, jejich využívání, pozitiv a negativ a způsobu učení se médiím k dosažení mediální gramotnosti. Výzkumná část vychází z výpovědí rodičů a dětí, týkající se mediální výchově v rodině. A výuka mediální výchovy je zjišťována dotazováním se učitelů na základních školách. Výsledky mé práce mohou upozornit na určitá nebezpečí médií pro děti, před kterými nejsou v dnešní době dostatečně chráněny.
Role školních knihoven v procesu rozvoje mediální gramotnosti v České republice
Topinková, Hana ; Landová, Hana (vedoucí práce) ; Drobíková, Barbora (oponent)
Diplomová práce zkoumá možnosti zapojení školních knihovníků a informačních pracovníků do procesu rozvoje mediální gramotnosti na českých školách. Teoretická část práce stručně představuje obecnou rovinu problematiky mediální výchovy a mediální gramotnosti u nás a ve světě. Praktická část se svým výzkumem zaměřila na konkrétní cílovou skupinu - pražská gymnázia. Pomocí plošného dotazníkového šetření a pěti případových studií na vybraných pražských gymnáziích, mapuje současný stav realizace výuky mediální výchovy v České republice. V závěru práce jsou navrženy možnosti zapojení absolventů Ústavu informačních studií a knihovnictví do výuky mediální výchovy podle amerického modelu "teacher librarian" neboli učící knihovník.
Novomediální vzdělávání na středních waldorfských školách
Sladkovská, Alena ; Landová, Hana (vedoucí práce) ; Ovesleová, Hana (oponent)
Diplomová práce pojednává o historii a současnosti waldorfských škol založených Rudolfem Steinerem. Dále se zabývá popisem mediální gramotnosti s důrazem na nová média. Popisuje, jakým způsobem je novomediální vzdělávání zakotveno v českém vzdělávacím systému s důrazem na střední školy. Jako konkrétní příklad posloužil školní vzdělávací program pražského waldorfského lycea. Popisuje též, jakým způsobem probíhá mediální vzdělávání v Německu. V další části diplomové práce se nachází vyhodnocení provedeného dotazníku zjišťujícího stav (novo)mediální gramotnosti středoškolských studentů waldorfských škol v Praze a v Semilech a jejich vztah k moderním technologiím. Závěr práce je věnován návrhu na zlepšení výuky založeném na německém vzoru.
Senioři ve světě nových médií
Lacinová, Eva ; Wolák, Radim (vedoucí práce) ; Jirák, Jan (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou mediální gramotnosti u lidí vyššího věku. Jejím hlavním cílem je zachycení toho, jak mohou senioři užívat, reflektovat a hodnotit nová média. Nesnaží se přitom o poskytnutí konkrétních a všeobecně platných odpovědí na sledované problémy, ale usiluje spíše o porozumění jevů a podmínek, které za nimi stojí. Stať je proto rozdělena do tří hlavních oddílů. Jedná se o část teoretickou, praktickou a analytickou. V rámci teoretické části jsou představeny klíčové informace a koncepty spojené s komunikací, mediální gramotností, stářím a stárnutím. Speciální ohled je přitom věnován popisu vztahu seniorů a nových médií. Praktická část je pak věnována kvalitativnímu výzkumu. Prostřednictvím polo-standardizovaných hloubkových rozhovorů jsou v ní zjišťovány informace o tom, jak respondenti vyššího věku užívají a hodnotí nová média. Analytická část vychází z poznatků uvedených v předchozích kapitolách. Na jejich základě pojmenovává a rozebírá nejzásadnější zjištění, která neslouží jen jako hlavní vývody práce, ale také jako poznámky a doporučení pro další studie či výzkumy. Vše podstatné je přitom shrnuto v závěru práce.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 139 záznamů.   začátekpředchozí107 - 116dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.