Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Služby veřejných knihoven v České republice nevidomým a slabozrakým
Topinková, Hana ; Římanová, Radka (vedoucí práce) ; Primusová, Ludmila (oponent)
Bakalářská práce je věnována tématu zrakově postižených uživatelů knihoven v České republice. První kapitola uvádí čtenáře do problematiky zrakově postižených obecně. Zabývá se klasifikací zrakového postižení, vývojem slepeckého písma, vzděláváním nevidomých a způsoby zprostředkovávání informací zrakově postiženým. Dále je zde uveden nástin problematiky specializovaných knihoven pro nevidomé a slabozraké, včetně jejich vývoje v České republice i vě světě. Podrobněji je popsána Knihovna a tiskárna K.E. Macana a knihovna spolu s digitálním archivem Braillnet Plus. V souvislosti s tématem jsou v práci představena některá univerzitní centra pomoci handicapovaným studentům, která se stala moderními a perspektivními institucemi, umožňujícími zrakově postiženým novodobý přístup k informacím. Součástí práce jsou dva rozhovory s osobami uživatelsky či profesně zainteresovanými v problematice zrakově postižených a srovnání služeb veřejných knihoven, které spolupracují s Knihovnou a tiskárnou K.E. Macana.
Role školních knihoven v procesu rozvoje mediální gramotnosti v České republice
Topinková, Hana ; Landová, Hana (vedoucí práce) ; Drobíková, Barbora (oponent)
Diplomová práce zkoumá možnosti zapojení školních knihovníků a informačních pracovníků do procesu rozvoje mediální gramotnosti na českých školách. Teoretická část práce stručně představuje obecnou rovinu problematiky mediální výchovy a mediální gramotnosti u nás a ve světě. Praktická část se svým výzkumem zaměřila na konkrétní cílovou skupinu - pražská gymnázia. Pomocí plošného dotazníkového šetření a pěti případových studií na vybraných pražských gymnáziích, mapuje současný stav realizace výuky mediální výchovy v České republice. V závěru práce jsou navrženy možnosti zapojení absolventů Ústavu informačních studií a knihovnictví do výuky mediální výchovy podle amerického modelu "teacher librarian" neboli učící knihovník.
Služby veřejných knihoven v České republice nevidomým a slabozrakým
Topinková, Hana ; Římanová, Radka (vedoucí práce) ; Primusová, Ludmila (oponent)
Bakalářská práce je věnována tématu zrakově postižených uživatelů knihoven v České republice. První kapitola uvádí čtenáře do problematiky zrakově postižených obecně. Zabývá se klasifikací zrakového postižení, vývojem slepeckého písma, vzděláváním nevidomých a způsoby zprostředkovávání informací zrakově postiženým. Dále je zde uveden nástin problematiky specializovaných knihoven pro nevidomé a slabozraké, včetně jejich vývoje v České republice i vě světě. Podrobněji je popsána Knihovna a tiskárna K.E. Macana a knihovna spolu s digitálním archivem Braillnet Plus. V souvislosti s tématem jsou v práci představena některá univerzitní centra pomoci handicapovaným studentům, která se stala moderními a perspektivními institucemi, umožňujícími zrakově postiženým novodobý přístup k informacím. Součástí práce jsou dva rozhovory s osobami uživatelsky či profesně zainteresovanými v problematice zrakově postižených a srovnání služeb veřejných knihoven, které spolupracují s Knihovnou a tiskárnou K.E. Macana.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.