Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 165 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Hodnocení tělesného složení a tělesné zdatnosti pomocí testové baterie ALPHA
Husovská, Andrea ; Jandová, Soňa (vedoucí práce) ; Bunc, Václav (oponent)
PYedkládaná diplomová práce se zabývá vlivem tlesného slo ení na tlesnou zdatnost. Práce se zabývá problematikou zvyaující se prevalence obezity u dtí a dospívajících. Cílem práce je zhodnotit tlesnou zdatnost u dtí staraího akolního vku pomocí validizované testové baterie a zjistit souvislosti tlesné zdatnosti tchto dtí s jejich tlesným slo ením. Celkem bylo testováno 52 áko ve vku 12-14 let, z toho bylo 34 dívek a 18 chlapco. Pro zjiatní tlesné zdatnosti dtí a dospívajících jsme vyu ili modifikovanou testovou baterii Assessing levels of physical activity (ALPHA). Dále jsme pomocí dotazníkového aetYení zjistili antropometrické parametry dole ité pro zjiatní tlesného slo ení. Pro samotné mYení jsme vyu ili mYení tYí ko ních Yas, dynamometrii, Unifittest (6-60). Pro výpo et statistické významnosti rozdílo byl pou it F-test a pro výpo et vcné významnosti bylo spo ítáno Cohenovo d. Z výsledko vyplynulo, e dívky mly vyaaí mno ství podko ního tuku ne li chlapci. Rozdíl v tlesné hmotnosti a tlesné výace mezi dívkami a chlapci nebyl prokázán. Dívky ve srovnání s chlapci mají ni aí promrnou dobu, kterou tráví pohybovou aktivitou mimo tlesnou výchovu. Na závr mo eme konstatovat, e tlesné slo ení má velký vliv na tlesnou zdatnost u dtí staraího akolního vku. U dtí a...
Klima škol v sociálně vyloučených a nevyloučených lokalitách
Kafková, Barbora ; Tirpák, Jan (vedoucí práce) ; Kadrnožková, Monika (oponent)
Bakalářská práce se zabývá analýzou klimatu škol v sociálně vyloučených a nevyloučených lokalitách. Toto téma je aktuální, je proto důležité se jím dále zaobírat V teoretické části jsou vymezeny základní okruhy sledované problematiky a to s akcentem na klima školní třídy a jednotlivé vybrané aktéry tohoto školního života. V praktické části je zkoumáno klima škol z vyloučených a nevyloučených lokalit. Výzkum je proveden na základě souboru dotazníků Klima školy (Grecmanová a kol., 2012) pro učitele a žáky. Respondenty jsou žáci základních škol, konkrétně druhého stupně základní školy. Cílem práce je zjistit, analyzovat a porovnat rozdíly v hodnocení vybraných oblastí klimatu škol v těchto lokalitách žáky a učiteli. Celkový počet žáků jednotlivých škol je 592, kdy z vyloučených lokalit je 273 žáků a z nevyloučených 319 žáků. Výsledky zjištěné v dotazníku pro žáky jsou následně porovnány s hodnocením průnikových položek dotazníku pro učitele. KLÍČOVÁ SLOVA Klima školy, vyloučené lokality, dotazník, starší školní věk, učitelé, žáci
Vliv atletického tréninku na tělesnou zdatnost žáků ve věku 13 let
Holcová, Tereza ; Kašpar, Ladislav (vedoucí práce) ; Teplý, Lukáš (oponent)
Cílem praktické části bakalářské práce je zjistit, jestli má atletický trénink vliv na tělesnou zdatnost atletů ve věku 13 let, a to jak v porovnání s normami, které jsou stanovené Příručkou pro manuální a počítačové hodnocení základní motorické výkonnosti a vybraných charakteristik tělesné stavby mládeže a dospělých v České republice, tak vůči žákům, kteří se věnují jinému sportu, respektive nesportují vůbec. Byla použita testová baterie UNIFITTEST, která děti testuje ve čtyřech disciplínách. Sesbíraná data byla sepsána do tabulek a následně vyhodnocena na základě výše uvedených cílů. Teoretická část se věnuje charakteristice tělesné zdatnosti a jejím komponentům. Dotýká se také složení těla, tématu obezity a podváhy. Charakterizuje starší školní věk a přibližuje nám atletický trénink přípravek, mladšího a staršího žactva.
Vliv volného času na sociálně patologické jevy u žáků 2. stupně základní školy
BOBROVÁ, Jana
Práce se zabývá vlivem volného času na sociálně patologické jevy u žáků 2. stupně základní školy. Teoretická část popisuje pojem volný čas a jeho význam, dále funkce a faktory, které na volný čas působí. Následně charakterizuje sociálně patologické jevy, zabývá se příčinou vzniku těchto jevů i jejich členěním společně s prevencí. Obsahuje také výzkumné šetření založené na kvantitativním výzkumu. Cílem práce je zjistit, zda má volný čas vliv na sociálně patologické jevy u žáků 2. stupně základní školy.
Srovnání úrovně koordinačních schopností zaměřených na rovnováhu u žáků pátých, sedmých a devátých tříd v Praze
Kučera, Jakub ; Suchý, Jiří (vedoucí práce) ; Dlouhý, Martin (oponent)
Tato bakalá ská práce zkoumá úrove koordina ních schopností u žák 5., 7. a 9. ro níku ZŠ, tedy ve vývojov velmi r znorodých obdobích. Teoretická ást se zam uje na vymezení koordina ních schopností a jejich d lení, dále porovnává období prepubescence a pubescence a p edstavuje testové baterie, které koordinaci prov ují. Výzkum byl provád n pomocí Iowa- Brace test, který byl použit pro ov ování úrovn obecn koordina ních schopností žák . V metodické ásti je popsán pr b h testování (v etn popisu p ípravy) jež probíhalo na dvou ZŠ v Praze v celkem devíti t ídách. U nam ených dat se potvrdil statisticky významný nár st koordina ních schopností mezi žáky 5. a 7. ro níku, zatímco mezi 7. a 9. ro níkem byl jejich nár st menší než 5 %. Tato zjišt ní jsou ve shod s teorií Prof. Karla M koty, CSc. (M kota a Novosad, 2005). Dále se projevily lepší koordina ní schopnosti u dívek než u chlapc , a to ve všech ro nících. Vyšších výsledk také dosahovali žáci v nující se individuálním sport m oproti žák m v nujícím se sport m kolektivním. KLÍ OVÁ SLOVA Koordinace, Iowa-Brace test, trénink rovnováhy, rozvoj, starší školní v k
Zhodnocení stavu výuky zdravotní tělesné výchovy na základních a středních školách: analýza dosavadních výzkumných zjištění
Jahnická, Natalie ; Křivánková, Markéta (vedoucí práce) ; Nováková, Pavlína (oponent)
Název: Zhodnocení stavu výuky zdravotní tělesné výchovy na základních a středních školách: analýza dosavadních výzkumných zjištění Cíle: Cílem diplomové práce je analyzovat a zhodnotit aktuální stav výuky zdravotní tělesné výchovy na školách v České republice s využitím existujících výzkumných studií. Metody: V této práci byla použita metoda komparativní analýzy k vyhodnocení existujících bakalářských a diplomových prací zaměřených na zdravotní tělesnou výchovu. Data byla čerpána z databází Google Scholar, Digitální repozitář UK, theses.cz a ResearchGate. Dále také byla analyzována z dotazníkových šetření prováděných od roku 2005 mezi učiteli. Výsledky: Výsledky práce odhalují, že zdravotní tělesná výchova se na 194 školách z 226 zkoumaných nevyučuje. Mezi nejčastější zdravotní oslabení 104 škol uvádí oslabení pohybového aparátu. Hlavní překážky pro zařazení zdravotní tělesné výchovy do školního programu zahrnují nedostatečné finanční zdroje, což uvádí celkem 104 škol a nedostatek kvalifikovaných učitelů. Tento problém uvádí 69 škol. Jako efektivní alternativy se ukázaly různé projekty zaměřené na podporu pohybu a zdraví dětí, stejně jako začleňování pohybových aktivit do jiných předmětů. Klíčová slova: mladší školní věk, starší školní věk, oslabení žáků, uvolňování žáků, pohybové projekty
Hmatové vnímání dětí s těžkým postižením zraku s použitím testu STIP
Kramosilová, Zuzana ; Květoňová, Lea (vedoucí práce) ; Šumníková, Pavlína (oponent)
Cílem této rigorózní práce je vytvoření uceleného souhrnu získaných poznatků a statistických výsledků při ověřování hmatových schopností u dětí se zrakovým postižením v předškolním věku (5 - 8 let), v mladším školním věku (9 - 12 let) a starším školním věku (13 - 17 let) s použitím testu STIP I. - III. (Speed of Tactile Information Processing). Test STIP, který je převzatý z anglického originálu, je převeden do Braillova bodového písma a prověřuje čtení čísel. Test hodnotí přesnost - chybovost v řádcích, rychlost, soustředěnost.
Výuka ledního bruslení na 2. stupni základních škol
Orlová, Adéla ; Pokorný, Ladislav (vedoucí práce) ; Dlouhý, Martin (oponent)
Tato bakalářská práce na téma Výuka ledního bruslení na 2. stupni základních škol se zaměřuje na průběh výuky ledního bruslení na druhém stupni základních škol. Hlavním cílem práce bylo zmapování a zanalyzování výuky ledního bruslení na základních školách a následné vytvoření vhodné metodiky za pomocí odborné literatury, zahrnutí výsledků výzkumné části. V teoretické části se práce zabývá rozborem a kritikou literatury věnující se výuce bruslení a bruslení obecně. Tato část se zaměřuje na charakteristiku bruslení, nastínění historie, bruslařskými sporty, charakteristikou staršího školního věku, rámcovým vzdělávacím plánem a jeho pojetím ledního bruslení a osobností učitele/trenéra. Výzkumná část je postavená na dotazníkovém šetření. Dotazníky byly elektronickou formou rozeslány na základní školy a zjišťovaly, jak výuka bruslení na oslovených základních školách probíhá, jak a kde je zajišťovaná. Díky dotazníkům, odborné literatuře pak byla vytvořena metodika vhodná pro tento stupeň základních škol. KLÍČOVÁ SLOVA výuka ledního bruslení, základní škola, metodika ledního bruslení, starší školní věk
Volnočasové aktivity žáků druhého stupně základní školy ze sociálně znevýhodněného prostředí
Šilhavá, Kristýna ; Blažková, Veronika (vedoucí práce) ; Hanková, Zdeňka (oponent)
Bakalářská práce na téma Volnočasové aktivity dětí ze sociálně znevýhodněného prostředí se zaměřuje na to, jak děti ze sociálně znevýhodněného prostředí tráví svůj volný čas. Cílem práce je vysledovat, jaké aktivity volí žáci druhého stupně z tohoto prostředí a zjistit, zda a jak často využívají volnočasových aktivit nabízených školou nebo okolními institucemi. V neposlední řadě zjistit, zda je nabídka volnočasových aktivit ve škole a jejím okolí dostatečná, případně o jaké další volnočasové aktivity by žáci projevili zájem. Práce je rozdělena na dvě kapitoly, teoretickou a praktickou část. Teoretické část je zaměřena na vymezení pojmů volný čas, jeho funkce a výchovu ve volném čase. Dále se zabývá sociálním znevýhodněním a identifikací žáků ze sociálně znevýhodněného prostředí, která byla klíčová pro praktickou část a volbu respondentů pro výzkum samotný. V druhé kapitole je popsán výzkumný soubor a dále vyhodnocení získaných dat kvantitativního výzkumu. Ve výzkumné části jsou zaznamenány výsledky dotazníkového šetření, které popisují způsoby trávení volného času dětí ze sociálně znevýhodněného prostředí, instituce, které tyto děti navštěvují a aktivity, kterým se ve svém volné čase věnují. KLÍČOVÁ SLOVA sociální znevýhodnění, starší školní věk, volnočasové aktivity, zájmová činnost
Aktuální trendy v dlouhodobé koncepci sportovního tréninku se zaměřením na mládežnické kategorie na příkladu vybraného sportu
Rulík, Adam ; Perič, Tomáš (vedoucí práce) ; Slavíček, Tobiáš (oponent)
Název: Aktuální trendy v dlouhodobé koncepci sportovního tréninku se zaměřením na mládežnické kategorie na příkladu vybraného sportu Cíle: Zjistit, co považují experti na lední hokej za trendy v tréninku mládeže a co jsou podle nich významné oblasti tréninku. Zjistit, jak se poznatky expertů z praxe liší od teorie. Nalézt vnitřní vazby mezi jednotlivými oblastmi tréninku, které experti chápou jako významné. Metody: kvalitativní výzkum - kvalitativní rozhovor s experty (volná debata, řízené interview) Výsledky: Ve výzkumu byly použity dva typy rozhovoru, kterých se účastnilo 11 expertů. Rozhovor I. typu absolvovali tři experti. V tomto typu rozhovoru bylo nalezeno 15 významných oblastí tréninku, u kterých bylo zjištěno 12 vnitřních vazeb (z toho 2 oboustranné). Rozhovor II. typu přinesl pohled osmi expertů na problematiku významných oblastí. Například byl zjištěn optimální věk pro zahájení náročnějšího tréninku x =12,7 let nebo poměr specifické/nespecifické zátěže v tréninku mimo led (procenta) x =42/58. Také v tomto typu rozhovoru byly nalezeny vnitřní vazby, celkově 21. Z porovnání literatury a teorie vytvořené na základě rozhovoru II. typu vyplývá rozdíl v 1 oblasti. 5 oblastí v literatuře chybí a dalších pět je rozdílných v určité části. Klíčová slova: mladší školní věk, starší školní věk,...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 165 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.