Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Psychologické aspekty prevence patologických vztahů, agresivního chování a šikany v dětských skupinách
Nebáznivá, Barbora ; Čáp, David (vedoucí práce) ; Uholyeva, Xenie (oponent)
Bakalářská práce se zabývá problematikou prevence patologických vztahů, agresivního chování a šikany v dětských skupinách. Cílem této práce je teoreticky obsáhnout téma prevence s důrazem na její psychologické aspekty. Práce je rozdělena na dva celky; část teoretickou a část empirickou. V teoretické části jsou vymezeny pojmy, s nimiž autorka v textu pracuje, jsou zde shrnuty a popsány rizikové faktory spojené se vznikem patologických vztahů, agresivního chování a šikany a dopad těchto patologických jevů na jeho protagonisty. Největší část je pak věnována možnostem a metodám prevence a faktorům, které ji ovlivňují. Prevence je rozdělena podle prostředí na prevenci v rodině, ve škole a v zájmových aktivitách dětí. V závěrečné kapitole teoretické části práce se autorka zaměřila na vybrané specifické programy primární prevence, které jsou popsány, analyzovány a je zhodnocena jejich efektivita. Empirickou část bakalářské práce tvoří návrh výzkumu, který je zaměřen na zkoumání souvislosti mezi efektivitou vybraných preventivních programů a postoji, které k tomuto programu a k násilí a šikaně obecně zaujímají a vyjadřují učitelé. Klíčová slova: Šikana, patologické vztahy, agresivní chování, prevence sociálně patologických jevů, děti
Námět v díle současných českých malířů a jeho vztah k osobnosti tvůrce
Uholyeva, Xenie ; Slaměník, Ivan (vedoucí práce) ; Šípek, Jiří (oponent)
Předkládaná diplomová práce se zabývá osobností výtvarného umělce, některými obsahovými charakteristikami jeho díla a vztahem mezi nimi. Teoretická část začíná úvodem do problematiky interdisciplinárního výzkumu výtvarného umění. V druhé kapitole je přehled dosavadních výzkumů, zaměřených na osobnost výtvarného umělce, na osobnostní koreláty kreativity obecně a na některé typologie umělců, které berou v potaz jejich tvorbu a osobnost. S těmito studiemi později porovnáváme naše vlastní měření. Třetí kapitolu věnujeme námětu ve výtvarném umění. Pojednáváme o námětu jako o aspektu tvorby, který může přinést psychologické informace o umělci. Popisujeme proces tvorby z hlediska geneze námětu. Zabýváme se také vlivem námětu na vnímání uměleckého artefaktu. Ve čtvrté kapitole krátce popisujeme výzkum Stanislava Drvoty, který pak v empirické části reprodukujeme v pozměněné podobě. Ve výzkumné části popisujeme osobnostní charakteristiky umělců pomocí osobnostních dotazníků. S využitím experimentálního nástroje, převzatého od Stanislava Drvoty, hodnotíme obsahové charakteristiky tvorby. V poslední části dáváme do vztahu osobnost umělce a obsahové charakteristiky jeho tvorby.
Vztahy v rodině z dětské perspektivy
Uholyeva, Xenie ; Horáková Hoskovcová, Simona (vedoucí práce) ; Šírová, Eva (oponent) ; Lacinová, Lenka (oponent)
Cílem studie bylo popsat vnímání rodiny dětmi-klienty psychologických poraden a porovnat vnímání rodinné koheze dětmi s úzkostnými a výchovnými potížemi. Výzkumný soubor tvořilo 124 dětí ve věku 5 až 18 let (průměr 10,4). Dětem byl administrován FAST (Test rodinného systému). Předpokládali jsme, že celková rodinná koheze bude nižší v rodinách dětí s výchovnými potížemi než v rodinách dětí s úzkostnými potížemi. Tento předpoklad nebyl podpořen, mezi dětmi s výchovnými a úzkostnými potížemi nebyly podstatné rozdíly v úrovni celkové rodinné koheze, naopak obě skupiny se lišily od dětí bez větších potíží. Výsledky jsou v souladu s teoretickým předpokladem lineárního vztahu mezi rodinnou kohezí a prospíváním členů rodiny. Předpokládali jsme také, že dyadická koheze ve dvojici otec-matka bude souviset s dyadickou kohezí ve dvojici dítě-otec, data poskytla podporu pro tento předpoklad. Výskyt převrácených hierarchií a mezigeneračních koalic v našem vzorku je vyšší než v běžné populaci. Kvalitativní analýza verbálních komentářů dětí k reprezentacím rodiny podpořila výstupy kvantitativní analýzy dat: děti bez výrazných potíží častěji popisovaly typickou situaci v rodině jako pohodovou, děti s výchovnými potížemi jako napjatou, děti s úzkostnými potížemi o něco častěji popisovaly hádky nebo nepopsaly...
Psychologické aspekty prevence patologických vztahů, agresivního chování a šikany v dětských skupinách
Nebáznivá, Barbora ; Čáp, David (vedoucí práce) ; Uholyeva, Xenie (oponent)
Bakalářská práce se zabývá problematikou prevence patologických vztahů, agresivního chování a šikany v dětských skupinách. Cílem této práce je teoreticky obsáhnout téma prevence s důrazem na její psychologické aspekty. Práce je rozdělena na dva celky; část teoretickou a část empirickou. V teoretické části jsou vymezeny pojmy, s nimiž autorka v textu pracuje, jsou zde shrnuty a popsány rizikové faktory spojené se vznikem patologických vztahů, agresivního chování a šikany a dopad těchto patologických jevů na jeho protagonisty. Největší část je pak věnována možnostem a metodám prevence a faktorům, které ji ovlivňují. Prevence je rozdělena podle prostředí na prevenci v rodině, ve škole a v zájmových aktivitách dětí. V závěrečné kapitole teoretické části práce se autorka zaměřila na vybrané specifické programy primární prevence, které jsou popsány, analyzovány a je zhodnocena jejich efektivita. Empirickou část bakalářské práce tvoří návrh výzkumu, který je zaměřen na zkoumání souvislosti mezi efektivitou vybraných preventivních programů a postoji, které k tomuto programu a k násilí a šikaně obecně zaujímají a vyjadřují učitelé. Klíčová slova: Šikana, patologické vztahy, agresivní chování, prevence sociálně patologických jevů, děti
Námět v díle současných českých malířů a jeho vztah k osobnosti tvůrce
Uholyeva, Xenie ; Šípek, Jiří (oponent) ; Slaměník, Ivan (vedoucí práce)
Předkládaná diplomová práce se zabývá osobností výtvarného umělce, některými obsahovými charakteristikami jeho díla a vztahem mezi nimi. Teoretická část začíná úvodem do problematiky interdisciplinárního výzkumu výtvarného umění. V druhé kapitole je přehled dosavadních výzkumů, zaměřených na osobnost výtvarného umělce, na osobnostní koreláty kreativity obecně a na některé typologie umělců, které berou v potaz jejich tvorbu a osobnost. S těmito studiemi později porovnáváme naše vlastní měření. Třetí kapitolu věnujeme námětu ve výtvarném umění. Pojednáváme o námětu jako o aspektu tvorby, který může přinést psychologické informace o umělci. Popisujeme proces tvorby z hlediska geneze námětu. Zabýváme se také vlivem námětu na vnímání uměleckého artefaktu. Ve čtvrté kapitole krátce popisujeme výzkum Stanislava Drvoty, který pak v empirické části reprodukujeme v pozměněné podobě. Ve výzkumné části popisujeme osobnostní charakteristiky umělců pomocí osobnostních dotazníků. S využitím experimentálního nástroje, převzatého od Stanislava Drvoty, hodnotíme obsahové charakteristiky tvorby. V poslední části dáváme do vztahu osobnost umělce a obsahové charakteristiky jeho tvorby.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.