Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 10 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Nové přístupy v marketingové komunikaci v segmentu outdoorového oblečení
Mráček, Pavel ; Kita, Jaroslav (oponent) ; Stávková, Jana (oponent) ; Světlík, Jaroslav (oponent) ; Šimberová, Iveta (vedoucí práce)
Dizertační práce se zabývá marketingovou komunikací v rámci vztahů mezi dodavatelem/výrobcem materiálů - výrobcem oblečení – prodejcem a zákazníkem v segmentu outdoorového oblečení v České republice. Specifická role zákazníka je posuzována v kontextu koncepce spoluvytváření hodnoty s důrazem na rozvoj a navýšení vnímané hodnoty. Primárním cílem dizertační práce je vymezení nových přístupů marketingové komunikace se zákazníkem v rámci uvedených vztahů s důrazem na vymezení efektu synergie uvedených vztahů v působení různých forem komunikace na zákazníka. V návaznosti na tento cíl jsou definování dílčí cíle. Cíl práce a jednotlivé hypotézy, kterými se práce zabývá, byly definovány na základě rozboru teoretických východisek a sekundárních dat. Provedený primární výzkum pak kombinuje kvalitativní a kvantitativní přístupy pro analyzování a deskripci jednotlivých částí. Výsledky výzkumů jsou prezentovány jak ve formě dílčích závěrů charakterizujících jednotlivé oblasti, tak ve formě souhrnného závěru. Zásadní důraz při formulaci závěrů byl kladen na vizualizaci ve formě schematického znázornění identifikovaných principů. Práce obsahuje závěry a doporučení pro jednotlivé účastníky vztahu. V závěru práce jsou sumarizovány přínosy pro vědu a výzkum, praxi i pedagogickou oblast. Komplexní pojetí zpracování tématu je doplněno vymezením omezení provedeného výzkumu a podněty pro další výzkumy v dané oblasti.
Budování konkurenční výhody českých podniků prostřednictvím kreativní internetové reklamy v rámci jednotného evropského trhu
Navrátilová, Ludmila ; Kita, Jaroslav (oponent) ; Šimberová, Iveta (oponent) ; Turčínková, Jana (oponent) ; Světlík, Jaroslav (vedoucí práce)
Dizertační práce se zaměřuje na oblast kreativní internetové reklamy v kontextu znalosti hodnotových orientací českých spotřebitelů. Interakcí aspektů kreativních kampaní a národní kultury cílové země mohou podniky dosáhnout konkurenční výhodu v oblasti digitální marketingové komunikace. Hlavním cílem práce je vytvořit koncept využití kreativní internetové reklamy na českém trhu v návaznosti na kulturní hodnoty českého spotřebitele jako faktor zvyšování konkurenceschopnosti českých podniků. Výsledkem práce je návrh, jenž představuje kreativní prvky interaktivní internetové kampaně s ohledem na českou národní kulturu definovanou jako hodnotové orientace dle Schwartze včetně cílení na konkrétní věkovou kategorii spotřebitelů a zároveň definuje efektivní využívané formáty internetové reklamy.
Národní image jako faktor konkurenceschopnosti českých výrobků
Veselá, Jitka ; Kita, Jaroslav (oponent) ; Zich, Robert (oponent) ; Nétek, Václav (oponent) ; Světlík, Jaroslav (vedoucí práce)
Předkládaná dizertační práce se zabývá problematikou národní image a jejího vlivu na zvyšování konkurenceschopnosti tuzemských výrobců na domácím trhu s vínem. Zákazníky v současné době ovlivňuje mnoho faktorů, které se společnosti snaží využít k získání konkurenční výhody a upevnit tak svoji konkurenční pozici na trhu. Celá práce je rozdělena do tří hlavních částí. První část je věnována vymezení hlavního cíle dizertační práce, dále dílčích cílů, prostřednictvím kterých bude hlavního cíle dosaženo. Dále jsou definovány výzkumné předpoklady, které jsou statisticky ověřovány na základě stanovených hypotéz, a v závěru jsou definované metody, které povedou k naplnění hlavního cíle práce. Ty kombinují několik přístupů, aby bylo dosaženo co nejpřesnějších výsledků. Druhá část shrnuje současný pohled odborné literatury na řešenou problematiku. Ten je rozčleněn do tří dílčích celků, přičemž první celek je věnován definici, formování a měření národní image. Druhý celek se zabývá spotřebním chováním, modely spotřebního chování dle tradičního a moderního pojetí i s využitím on-line médií pro ovlivňování zákazníkových postojů. Třetí celek popisuje koncepty konkurenceschopnosti, které jsou v literatuře dostupné. Třetí část práce je výzkumnou částí. Výzkum je prováděn v oblasti zákazníka, výrobců a externích organizací, které se podílejí na zlepšování povědomí tuzemských produktů vinařského průmyslu na domácím trhu. U každé z oblastí jsou v závěru vytyčeny nejdůležitější výsledky, na něž pak navazuje tvorba konceptu konkurenceschopnosti využitelná ve vinařském průmyslu a tvorba modelů fungování komunikace zohledňující specifika trhu s vínem.
Efektivnost marketingových činností ve strojírenství v České republice
Milichovský, František ; Kita, Jaroslav (oponent) ; Kožená, Marcela (oponent) ; Stávková, Jana (oponent) ; Šimberová, Iveta (vedoucí práce)
Dizertační práce je zaměřena na aktuální potřeby podnikové efektivnosti a výkonnosti v oblasti marketingových činností. V průmyslovém prostředí je předpokladem úspěchu splnění strategických marketingových cílů ve vazbě na podnikové strategie. V práci je pozornost soustředěna na jednotlivé systémy výkonnosti a skupiny metrik, které jsou uplatňovány právě v oblasti strojírenství ve vazbě na realizované marketingové činnosti. Cílem dizertační práce je navrhnout metodiku výběru marketingových metrik, které jsouv přímé vazbě na efektivnost podniku a jeho marketingových činností v oblasti strojírenství v České republice. K prozkoumání dané oblasti poznání bylo využito primárního a taktéž sekundárního výzkumu. V rámci primárního výzkumu byly provedeny řízené rozhovory formou případových studií a na základě získaných poznatků realizováno dotazníkové šetření, podložené získanými poznatky českých a zahraničních literárních zdrojů. Práce obsahuje podrobné zhodnocení celého empirického výzkumu, včetně testování stanovených hypotéz, na jehož základě je stanovena metodika výběru marketingových metrik ve strojírenství v České republice. Přínosy lze spatřovat jak v rovině teoretické, praktické, tak také pedagogické.
Národní image jako faktor konkurenceschopnosti českých výrobků
Veselá, Jitka ; Kita, Jaroslav (oponent) ; Zich, Robert (oponent) ; Nétek, Václav (oponent) ; Světlík, Jaroslav (vedoucí práce)
Předkládaná dizertační práce se zabývá problematikou národní image a jejího vlivu na zvyšování konkurenceschopnosti tuzemských výrobců na domácím trhu s vínem. Zákazníky v současné době ovlivňuje mnoho faktorů, které se společnosti snaží využít k získání konkurenční výhody a upevnit tak svoji konkurenční pozici na trhu. Celá práce je rozdělena do tří hlavních částí. První část je věnována vymezení hlavního cíle dizertační práce, dále dílčích cílů, prostřednictvím kterých bude hlavního cíle dosaženo. Dále jsou definovány výzkumné předpoklady, které jsou statisticky ověřovány na základě stanovených hypotéz, a v závěru jsou definované metody, které povedou k naplnění hlavního cíle práce. Ty kombinují několik přístupů, aby bylo dosaženo co nejpřesnějších výsledků. Druhá část shrnuje současný pohled odborné literatury na řešenou problematiku. Ten je rozčleněn do tří dílčích celků, přičemž první celek je věnován definici, formování a měření národní image. Druhý celek se zabývá spotřebním chováním, modely spotřebního chování dle tradičního a moderního pojetí i s využitím on-line médií pro ovlivňování zákazníkových postojů. Třetí celek popisuje koncepty konkurenceschopnosti, které jsou v literatuře dostupné. Třetí část práce je výzkumnou částí. Výzkum je prováděn v oblasti zákazníka, výrobců a externích organizací, které se podílejí na zlepšování povědomí tuzemských produktů vinařského průmyslu na domácím trhu. U každé z oblastí jsou v závěru vytyčeny nejdůležitější výsledky, na něž pak navazuje tvorba konceptu konkurenceschopnosti využitelná ve vinařském průmyslu a tvorba modelů fungování komunikace zohledňující specifika trhu s vínem.
Budování konkurenční výhody českých podniků prostřednictvím kreativní internetové reklamy v rámci jednotného evropského trhu
Navrátilová, Ludmila ; Kita, Jaroslav (oponent) ; Šimberová, Iveta (oponent) ; Turčínková, Jana (oponent) ; Světlík, Jaroslav (vedoucí práce)
Dizertační práce se zaměřuje na oblast kreativní internetové reklamy v kontextu znalosti hodnotových orientací českých spotřebitelů. Interakcí aspektů kreativních kampaní a národní kultury cílové země mohou podniky dosáhnout konkurenční výhodu v oblasti digitální marketingové komunikace. Hlavním cílem práce je vytvořit koncept využití kreativní internetové reklamy na českém trhu v návaznosti na kulturní hodnoty českého spotřebitele jako faktor zvyšování konkurenceschopnosti českých podniků. Výsledkem práce je návrh, jenž představuje kreativní prvky interaktivní internetové kampaně s ohledem na českou národní kulturu definovanou jako hodnotové orientace dle Schwartze včetně cílení na konkrétní věkovou kategorii spotřebitelů a zároveň definuje efektivní využívané formáty internetové reklamy.
Efektivnost marketingových činností ve strojírenství v České republice
Milichovský, František ; Kita, Jaroslav (oponent) ; Kožená, Marcela (oponent) ; Stávková, Jana (oponent) ; Šimberová, Iveta (vedoucí práce)
Dizertační práce je zaměřena na aktuální potřeby podnikové efektivnosti a výkonnosti v oblasti marketingových činností. V průmyslovém prostředí je předpokladem úspěchu splnění strategických marketingových cílů ve vazbě na podnikové strategie. V práci je pozornost soustředěna na jednotlivé systémy výkonnosti a skupiny metrik, které jsou uplatňovány právě v oblasti strojírenství ve vazbě na realizované marketingové činnosti. Cílem dizertační práce je navrhnout metodiku výběru marketingových metrik, které jsouv přímé vazbě na efektivnost podniku a jeho marketingových činností v oblasti strojírenství v České republice. K prozkoumání dané oblasti poznání bylo využito primárního a taktéž sekundárního výzkumu. V rámci primárního výzkumu byly provedeny řízené rozhovory formou případových studií a na základě získaných poznatků realizováno dotazníkové šetření, podložené získanými poznatky českých a zahraničních literárních zdrojů. Práce obsahuje podrobné zhodnocení celého empirického výzkumu, včetně testování stanovených hypotéz, na jehož základě je stanovena metodika výběru marketingových metrik ve strojírenství v České republice. Přínosy lze spatřovat jak v rovině teoretické, praktické, tak také pedagogické.
Nové přístupy v marketingové komunikaci v segmentu outdoorového oblečení
Mráček, Pavel ; Kita, Jaroslav (oponent) ; Stávková, Jana (oponent) ; Světlík, Jaroslav (oponent) ; Šimberová, Iveta (vedoucí práce)
Dizertační práce se zabývá marketingovou komunikací v rámci vztahů mezi dodavatelem/výrobcem materiálů - výrobcem oblečení – prodejcem a zákazníkem v segmentu outdoorového oblečení v České republice. Specifická role zákazníka je posuzována v kontextu koncepce spoluvytváření hodnoty s důrazem na rozvoj a navýšení vnímané hodnoty. Primárním cílem dizertační práce je vymezení nových přístupů marketingové komunikace se zákazníkem v rámci uvedených vztahů s důrazem na vymezení efektu synergie uvedených vztahů v působení různých forem komunikace na zákazníka. V návaznosti na tento cíl jsou definování dílčí cíle. Cíl práce a jednotlivé hypotézy, kterými se práce zabývá, byly definovány na základě rozboru teoretických východisek a sekundárních dat. Provedený primární výzkum pak kombinuje kvalitativní a kvantitativní přístupy pro analyzování a deskripci jednotlivých částí. Výsledky výzkumů jsou prezentovány jak ve formě dílčích závěrů charakterizujících jednotlivé oblasti, tak ve formě souhrnného závěru. Zásadní důraz při formulaci závěrů byl kladen na vizualizaci ve formě schematického znázornění identifikovaných principů. Práce obsahuje závěry a doporučení pro jednotlivé účastníky vztahu. V závěru práce jsou sumarizovány přínosy pro vědu a výzkum, praxi i pedagogickou oblast. Komplexní pojetí zpracování tématu je doplněno vymezením omezení provedeného výzkumu a podněty pro další výzkumy v dané oblasti.
Porovnání odlišností interkulturálního marketingu na vybraných průmyslových trzích EU a východní Evropy
Hrbek, David ; Zamykalová, Miroslava (vedoucí práce) ; Přikrylová, Jana (oponent) ; Kita, Jaroslav (oponent) ; Stránský, Lubomír (oponent)
Interkulturální marketing je trvalý proces přizpůsobování marketingových programů cílovým národním či regionálním trhům. Interkulturálními rozdíly hrají významnou roli při uplatňování nástrojů marketingové strategie, tedy při provádění marketingového výzkumu, segmentace trhu a výběru vhodných cílových skupin, vytváření positioningu značky a implementaci marketingového mixu -- produkt, cena, distribuce a komunikace. Doktorská práce se zabývá komplexní charakteristikou kulturních odlišností vybraných zemí Evropské unie a východního bloku - Německa, Rakouska, Itálie, Polska, Ruska, Ukrajiny a Běloruska - s cílem definovat způsoby chování průmyslových subjektů v těchto zemích, analyzovat podnikatelské prostředí a syntetizovat hlavní poznatky o způsobech vedení obchodního jednání. Na příkladech z praxe je ukázáno, že vedení obchodního jednání na průmyslovém trhu je sice determinováno faktickými údaji o vlastnostech zboží či služeb, ceně, podmínkách dodání a způsobu úhrady kupní ceny, však stále více se ukazuje, že znalosti kulturních odlišností jednotlivých zemí, orientace ve způsobu vedení obchodního jednání s cizincem a schopnost přizpůsobit se obchodním zvyklostem a etiketě v cizím prostředí značným způsobem ovlivňuje výsledek obchodních transakcí. Bez znalosti místních podmínek, jazykové připravenosti, hodnotové orientace, historických a kulturních odkazů a v neposlední míře i pečlivého prostudování způsobu vedení obchodního jednání, by tyto, hodnotově a organizačně rozsáhlé obchodní případy, nebylo možné realizovat. Práce poskytuje praktické využití díky nashromáždění informací a přehlednému porovnání podnikatelského prostředí v sedmi vybraných evropských zemích. Podává vzevrubný rozbor politických, legislativních a ekonomických faktorů a popisuje specifické podmínky pro uplatňování českého zboží ve výše zmíněných teritoriích. Tato data, nashromážděná v úzké spolupráci se zastupitelskými orgány České republiky v zahraničí, jsou univerzálně použitelná pro české exportéry a vytváří rámec pro další analýzy v oblasti sociálně-kulturní a v oblasti vedení obchodního jednání.
Značková strategie v mezinárodním marketingu
Pichler, Pavel ; Machková, Hana (vedoucí práce) ; Plchová, Božena (oponent) ; Jindra, Jiří (oponent) ; Kita, Jaroslav (oponent)
Značková politika v mezinárodním marketingu je jedním z klíčových faktorů ovlivňujících úspěšnost firem na tuzemském i mezinárodním trhu. Značka je fenoménem, se kterým se všichni spotřebitelé, dodavatelé i odběratelé setkávají denně, a proto jsem přesvědčen, že si toto téma zaslouží velkou pozornost a hlubší zkoumání. Hlavním cílem disertační práce je podat ucelený pohled na značkovou strategii v mezinárodním marketingu a detailně objasnit pojem a význam značky. Záměrem tedy je utřídit a zesumarizovat teoretické i praktické poznatky o značce a značkové strategii ve vztahu k mezinárodnímu marketingu a analyzovat různé aspekty v této souvislosti, které představují dílčí cíle práce. První dílčím cílem je pomocí definování pojmu značka vymezit její místo v marketingu a to jak v pojetí teoretickém, tak praktickém. Jde o to zodpovědět mj. otázku, jaká je vazba mezi značkou a marketingovým plánem firmy. Druhým dílčím cílem je analyzovat hodnotu značky a brand equity a vzájemnou provázanost mezi těmito pojmy. Dále jde o poskytnutí výčtu značek s největší hodnotou a o popsání vývoje značek v tranzitivních ekonomikách, specificky pak v České republice. Třetím dílčím cílem je podat ucelený přehled o řízení a budování značek. Zde půjde jak o pohled ve vztahu k trhu a spotřebitelům, tak o pohled dovnitř firmy ve smyslu organizačním. Zvláštní pozornost bude věnována distribučním značkám, neboť se jedná o velmi aktuální fenomén s dynamickým vývojem. Čtvrtým dílčím cílem je nastínit na základě shromážděného materiálu pravděpodobné trendy ve značkové politice. Pátým dílčím cílem je představit příklady některých konkrétních úspěšných značek s využitím předchozího teoretického materiálu. Doprovodným pedagogickým cílem je přinést ucelený metodologický pohled na problematiku značky a značkové strategie v mezinárodním marketingu.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.