Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 122 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vliv Singapurské matematiky na matematickou self-efficacy žáků 1. st ZŠ
Šulcová, Pavla ; Jančařík, Antonín (vedoucí práce) ; Jirotková, Darina (oponent)
Tato diplomová práce částečně navazuje na výzkum Smetáčkové a Vozkové, které vyvinuly český dotazník matematické self-efficacy. Zkoumá žákovskou matematickou self-efficacy, tedy přesvědčení studenta o jeho schopnosti úspěšně pracovat na řešení matematických problémů, v závislosti na pohlaví, ročníku a typu použitých slovních úloh. Dále se věnuje výuce, popisu řešení a žákovských strategií při řešení slovních úloh v podobě dvou typů singapurských úloh - Jaké číslo dává smysl a Na jakou otázku lze odpovědět. Popisuje výuku matematiky v Singapuru, který se v mezinárodním testování opakovaně umisťuje na předních příčkách. Výzkumu trvajícího 5 týdnů se zúčastnilo 53 žáků 4. a 5. ročníku základní školy. Na začátku a na konci výzkumu žáci vyplnili dotazník matematické self-efficacy. V průběhu výzkumu bylo žákům 4. ročníku předloženo 8 úloh singapurského typu Na jakou otázku lze odpovědět a žákům 5. ročníku 10 úloh tradičního typu, nebo singapurského typu Jaké číslo dává smysl. Hypotézy byly ověřeny dvouvýběrovým F-testem. Neprokázal se rozdíl v matematické self- efficacy u chlapců a dívek. Žáci 4. ročníku předchozími třídními učiteli hodnocení jako více matematicky schopní měli vyšší self-efficacy než žáci, které učitelé hodnotili jako méně matematicky schopné. Mezi skupinami v 5. ročníku vytvořenými...
Využití 3D tiskáren ve výuce matematiky
Rohelová, Jitka ; Jančařík, Antonín (vedoucí práce) ; Janda, David (oponent)
Cílem této diplomové práce je jednak navrhnout, implementovat a zhodnotit výukový model, který integruje do výuky 3D tisk a propojuje výuku předmětů informatika a matematika s cílem zvýšit zapojení a porozumění žáků, jednak zkoumat výzvy spojené s využitím 3D tisku a 3D tiskáren ve výuce matematiky a následně navrhnout doporučení a vytvořit materiály, které by umožnili efektivní využité této technologie ve výuce matematiky. Získaná data byla analyzována kvantitativními i kvalitativními metodami. Výukový model byl navržen na téma stereometrie a realizován prostřednictvím výukového experimentu, kterého se zúčastnilo 5 tříd střední odborné školy. Závěry ze zpracování dat jsou ve shodě s teoretické předpoklady o zvýšení motivace a úspěšnosti žáků při použití 3D tiskáren ve výuce. Pro učitele bylo zrealizováno setkání za účelem sdílení příkladů dobré praxe na téma využití 3D tisku a 3D tiskáren ve výuce matematiky. V návaznosti na skupinové rozhovory vedené s učiteli byly identifikovány a ve dvou samostatných kapitolách popsány výzvy, kterým učitelé (školy) čelí při začleňování 3D tisku do výuky. Zároveň byla vytvořena sada 3D modelů řezů těles, která je ve formátu .stl a .gcode přílohou této práce. KLÍČOVÁ SLOVA 3D tisk, 3D tiskárna, výuka matematiky
Pellova rovnice, řetězové zlomky a diofantické aproximace iracionálních čísel
Kodýtek, Jakub ; Beran, Filip (vedoucí práce) ; Jančařík, Antonín (oponent)
This bachelor's thesis deals with Pell's equation, while clearly presenting structured information from studied domestic and foreign books, articles, and other sources. The goal of this thesis is to create study material primarily for university students but also for inquisitive high school students, and thus explain as intuitively as possible what Pell's equation is, how to find its solutions, and how it is related, for example, to continued fractions, approximations of irrational numbers, and invertible elements in Z[√n ]. The main motivation for solving Pell's equation throughout the work is specifically that its solutions give best approximations of irrational square roots. Pell's equation is presented in a brief historical context. Further, it is proved that there is a non-trivial integer solution for every Pell equation, and the theory of continued fractions is used to find it. To make the creation of continued fractions easier, the so-called Tenner's algorithm is introduced. Specifically, the search for a solution to Pell's equation is derived using convergents and the periodicity of continued fractions of irrational roots. Subsequently, the structure of the solution is described: it is proved that there is a so-called minimal solution that generates all positive solutions, and a set of...
Algebraizace v úlohách s geometrickým kontextem - žákovské obtíže a chyby
Benešová, Štěpánka ; Vondrová, Naďa (vedoucí práce) ; Jančařík, Antonín (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na úlohy, ve kterých žáci prokazují schopnost přecházet mezi geometrickou a algebraickou reprezentací. Cílem práce je identifikovat obtíže a chyby žáků při algebraizaci úloh s geometrickým kontextem před výukou algebry a po její výuce. Práce je rozdělena na teoretickou a experimentální část. Teoretická část vymezuje potřebné pojmy, zabývá se vybranými výsledky z výzkumů a studií týkajících se algebraizace úloh s geometrickým kontextem a obsahuje analýzu pěti vybraných učebnic pro osmý ročník základní školy, které používají žáci účastnící se výzkumu. Analýza učebnic je zaměřena konkrétně na kapitoly, které se věnují tématům Výrazy s proměnnou a Mocniny. Učebnice jsou analyzovány z hlediska přítomnosti výše uvedených úloh. Experimentální část je zaměřena na vlastní výzkum, který identifikuje obtíže a chyby žáků při řešení úloh, ve kterých žáci algebraicky modelují geometrické vztahy. Podkladem pro výzkum byly dva testové soubory úloh a následné individuální rozhovory s žáky. Jeden soubor úloh byl vytvořen pro žáky 6., 7. a 8. ročníků. Druhý soubor byl vytvořen pro žáky 9. ročníků. Testy byly zadány ve dvou základních školách a na jednom osmiletém gymnáziu. Každá úloha ze souboru je nejprve analyzována z hlediska předpokládaných obtíží a chyb žáků. V další části práce je...
Finanční gramotnost žáků a učitelů na ZŠ
Novotný, Ondřej ; Jančařík, Antonín (vedoucí práce) ; Novotná, Jarmila (oponent)
Předložená diplomová práce se zabývá problematikou finanční gramotnosti na základní škole, se zaměřením na integraci finančních dovedností do výuky na druhém stupni základního vzdělávání. Jejím hlavním cílem je porovnání několika vybraných metod finančního vzdělávání na základní škole s úmyslem zvolit způsob optimálně rozvíjející finanční dovednosti žáků pro řešení různých ekonomických situací, problémů a rozhodnutí, která je čekají v budoucím životě. V teoretické části práce lze nalézt uvedení do problematiky financí, úvodní teoretický základ, základní definice důležitých pojmů a popis organizace školního vzdělávání. Jsou zde vysvětleny důvody pro zavedení výuky finanční gramotnosti do základního vzdělávání, a dále pak je zde seznámení se strategickými dokumenty ovlivňující výuku finanční gramotnosti, které byly předlohou pro zavedení finanční gramotnosti do rámcových vzdělávacích programů. Tato situace je zde podrobněji popsána a dále je vysvětleno, jakým způsobem je možné finanční gramotnost zavést do školských vzdělávacích programů v součinnosti s rámcovými vzdělávacími programy. V závěru teoretické části jsou popsány vybrané metody hodnocení úspěšnosti realizace výuky finanční gramotnosti na základních školách. V praktické části diplomové práce jsou nejprve diskutovány důležitosti a některé...
Lineární diofantické rovnice a kongruence
Kaňáková, Natálie ; Beran, Filip (vedoucí práce) ; Jančařík, Antonín (oponent)
Bakalářská práce shrnuje a systematizuje poznatky o kongruencích a lineárních diofantických rovnicích. Práce je rozdělena do dvou části. První část se věnuje kongruencím. Nejdříve ukazuje kongruence na příkladech z běžného života, popisuje kongruenci jako relaci, její vlastnosti a aplikaci v podobě výpočtu posledních cifer velkých čísel, odvození kritérií dělitelnosti nebo výpočtu data Velikonoc. Poté se zabývá kongruencemi obsahujícími neznámou, tedy kongruenčními rovnicemi; uvádí způsoby řešení lineárních kongruenčních rovnic a ilustruje je na příkladech. Posledním tématem první části jsou soustavy kongruencí a Čínská věta o zbytcích, její znění pro po dvou nesoudělná i soudělná čísla, algebraické znění, využití v různých typech úloh a při reprezentaci čísel pomocí zbytků. Druhá část je věnována lineárním diofantickým rovnicím, tedy rovnicím s neznámými z oboru celých čísel. Ukazuje metody řešení lineárních diofantických o dvou, třech i více neznámých - řešení s využitím Eukleidova algoritmu, redukční metodu, substituční metodu a další. V této části je také vysvětlen vztah mezi lineárními kongruencemi a lineárními diofantickými rovnicemi a využití tohoto vztahu při řešení kongruencí i diofantických rovnic. Nakonec se práce věnuje soustavám lineárních diofantických rovnic a způsobům jejich řešení. Ukazuje...
Geometrická 3D hra v prostředí Unity
Trejbal, Tomáš ; Zamboj, Michal (vedoucí práce) ; Jančařík, Antonín (oponent)
V této práci se zabývám tvorbou počítačové 3D hry v Unity engine. Hra se nazývá "Cubeidea" a je zaměřena na geometrickou tématiku a prostorovou představivost. V úvodu práce popisuji motivaci, která mě vedla k vytvoření této hry. V dalších kapitolách seznamuji čtenáře se softwarovými nástroji použitými při tvorbě, s charakteristikou hry a s popisem herního prostoru. Největší část této práce je pak věnována popisu algoritmů, které jsou ve hře implementovány a zajišťují tak jednotlivé herní funkcionality a mechanismy, jako je pohyb hráče v herním prostoru, ověřování splnění levelu hry apod. V práci čtenář nalezne ukázky zdrojového kódu hry, pomocí kterých je doplněn popis jednotlivých algoritmů. V případě zájmu má čtenář možnost nahlédnout do celého zdrojového kódu hry, který je obsažen v přílohách této práce.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 122 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.