Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 125 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Metody řešení soustav lineárních rovnic
Šotolová, Petra ; Jančařík, Antonín (vedoucí práce) ; Novotná, Jarmila (oponent)
Má bakalářská práce je zaměřena na metody řešení soustav lineárních rovnic. Cílem je vysvětlit aplikaci daných metod řešení soustav lineárních rovnic a pro každou metodu přiřazení výhod a typ soustavy, pro kterou je tato metoda výhodná. Práce by měla být vhodná pro žáky základní i střední školy, pro studenty vysoké školy i osoby matematiku nestudující. Je zde popsána metoda dosazovací, sčítací, srovnávací, grafická, Gaussova eliminace, Gauss- Jordanova eliminace, inverzní matice a Cramerovo pravidlo a jejich využití při řešení soustav dvou a více lineárních rovnic o dvou a více neznámých. Obsahuje obecné vysvětlení a uvedení konkrétního postupu na příkladech, výhody a nevýhody dané metody a typy soustav, u kterých bychom tuto metodu použili. Práce se zabývá počtem řešení soustav rovnic v závislosti na podobě soustavy. Zároveň vysvětluje základní pojmy a uvádí zjednodušeně definice pojmů, se kterými pracuje.
Metodika tvorby textů v otevřeném internetovém prostoru pro vysokoškolské vzdělávání formou e-learningu
Dlouhá, Jana ; Braniš, Martin ; Dlouhý, Jiří ; Jančaříková, Kateřina ; Jančařík, Antonín
Metodika tvorby textů v otevřeném internetovém prostoru poskytuje základní teoretický i praktický rámec pro využití otevřeného internetového prostoru jako nástroje pro výuku studentů na vysokých školách, která je vedena formou e-learningu nebo blended learningu, je realizována v různých oborech a s rozmanitými výukovými cíli, které jsou ovšem v souladu s principy aktivního a problémově orientovaného učení. Tento typ výuky podporuje rozvoj klíčových kompetencí, které jsou nezbytné jak pro naplnění tradičních cílů vysokoškolské výuky (tvorba díla), tak také z hlediska aplikačního. Kompetence potřebné a pěstované ve vzdělávání pro udržitelný rozvoj (VUR) mají do značné míry povahu akčních kompetencí, významně jsou zaměřeny na schopnosti řešení problémů. V problémově orientovaných výukových situacích, jež jsou žádoucí z hladiska VUR, se pak uplatní takové prostředí, jako je Wiki, nazývané též "sociálním webem". Tato konkrétní metodika staví na konceptu rozvíjení "akademické gramotnosti", kde student rozvíjí své dovednosti současně s procesem psaní a prostřednictvím tohoto procesu se také učí. Metoda výuky/učení je úzce spojena s rolí prostředí, ve kterém se student učí - sociálního prostředí akademické komunity. Metodicky popsaná výuka vedená v prostoru otevřeném pro tvůrčí práci studentů v rámci e-learningových kurzů se řídí zásadami sociálního učení a využívá vlastností wiki prostředí. Tyto technické vlastnosti jsou spojeny s konkrétními požadavky na vedení interdisciplinárního dialogu ve VURj. Software Mediawiki použitý v průběhu celého procesu psaní i pro diskuse a vzájemné hodnocení studentských prací byl zvolen ke stimulaci metakognitivních dovedností, organizaci procesu psaní; současně toto prostředí nabízí model akademického prostředí včetně procesu peer review.
Plný text: Stáhnout plný textPDF
Vliv Singapurské matematiky na matematickou self-efficacy žáků 1. st ZŠ
Šulcová, Pavla ; Jančařík, Antonín (vedoucí práce) ; Jirotková, Darina (oponent)
Tato diplomová práce částečně navazuje na výzkum Smetáčkové a Vozkové, které vyvinuly český dotazník matematické self-efficacy. Zkoumá žákovskou matematickou self-efficacy, tedy přesvědčení studenta o jeho schopnosti úspěšně pracovat na řešení matematických problémů, v závislosti na pohlaví, ročníku a typu použitých slovních úloh. Dále se věnuje výuce, popisu řešení a žákovských strategií při řešení slovních úloh v podobě dvou typů singapurských úloh - Jaké číslo dává smysl a Na jakou otázku lze odpovědět. Popisuje výuku matematiky v Singapuru, který se v mezinárodním testování opakovaně umisťuje na předních příčkách. Výzkumu trvajícího 5 týdnů se zúčastnilo 53 žáků 4. a 5. ročníku základní školy. Na začátku a na konci výzkumu žáci vyplnili dotazník matematické self-efficacy. V průběhu výzkumu bylo žákům 4. ročníku předloženo 8 úloh singapurského typu Na jakou otázku lze odpovědět a žákům 5. ročníku 10 úloh tradičního typu, nebo singapurského typu Jaké číslo dává smysl. Hypotézy byly ověřeny dvouvýběrovým F-testem. Neprokázal se rozdíl v matematické self- efficacy u chlapců a dívek. Žáci 4. ročníku předchozími třídními učiteli hodnocení jako více matematicky schopní měli vyšší self-efficacy než žáci, které učitelé hodnotili jako méně matematicky schopné. Mezi skupinami v 5. ročníku vytvořenými...
Využití 3D tiskáren ve výuce matematiky
Rohelová, Jitka ; Jančařík, Antonín (vedoucí práce) ; Janda, David (oponent)
Cílem této diplomové práce je jednak navrhnout, implementovat a zhodnotit výukový model, který integruje do výuky 3D tisk a propojuje výuku předmětů informatika a matematika s cílem zvýšit zapojení a porozumění žáků, jednak zkoumat výzvy spojené s využitím 3D tisku a 3D tiskáren ve výuce matematiky a následně navrhnout doporučení a vytvořit materiály, které by umožnili efektivní využité této technologie ve výuce matematiky. Získaná data byla analyzována kvantitativními i kvalitativními metodami. Výukový model byl navržen na téma stereometrie a realizován prostřednictvím výukového experimentu, kterého se zúčastnilo 5 tříd střední odborné školy. Závěry ze zpracování dat jsou ve shodě s teoretické předpoklady o zvýšení motivace a úspěšnosti žáků při použití 3D tiskáren ve výuce. Pro učitele bylo zrealizováno setkání za účelem sdílení příkladů dobré praxe na téma využití 3D tisku a 3D tiskáren ve výuce matematiky. V návaznosti na skupinové rozhovory vedené s učiteli byly identifikovány a ve dvou samostatných kapitolách popsány výzvy, kterým učitelé (školy) čelí při začleňování 3D tisku do výuky. Zároveň byla vytvořena sada 3D modelů řezů těles, která je ve formátu .stl a .gcode přílohou této práce. KLÍČOVÁ SLOVA 3D tisk, 3D tiskárna, výuka matematiky
Pellova rovnice, řetězové zlomky a diofantické aproximace iracionálních čísel
Kodýtek, Jakub ; Beran, Filip (vedoucí práce) ; Jančařík, Antonín (oponent)
This bachelor's thesis deals with Pell's equation, while clearly presenting structured information from studied domestic and foreign books, articles, and other sources. The goal of this thesis is to create study material primarily for university students but also for inquisitive high school students, and thus explain as intuitively as possible what Pell's equation is, how to find its solutions, and how it is related, for example, to continued fractions, approximations of irrational numbers, and invertible elements in Z[√n ]. The main motivation for solving Pell's equation throughout the work is specifically that its solutions give best approximations of irrational square roots. Pell's equation is presented in a brief historical context. Further, it is proved that there is a non-trivial integer solution for every Pell equation, and the theory of continued fractions is used to find it. To make the creation of continued fractions easier, the so-called Tenner's algorithm is introduced. Specifically, the search for a solution to Pell's equation is derived using convergents and the periodicity of continued fractions of irrational roots. Subsequently, the structure of the solution is described: it is proved that there is a so-called minimal solution that generates all positive solutions, and a set of...
Algebraizace v úlohách s geometrickým kontextem - žákovské obtíže a chyby
Benešová, Štěpánka ; Vondrová, Naďa (vedoucí práce) ; Jančařík, Antonín (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na úlohy, ve kterých žáci prokazují schopnost přecházet mezi geometrickou a algebraickou reprezentací. Cílem práce je identifikovat obtíže a chyby žáků při algebraizaci úloh s geometrickým kontextem před výukou algebry a po její výuce. Práce je rozdělena na teoretickou a experimentální část. Teoretická část vymezuje potřebné pojmy, zabývá se vybranými výsledky z výzkumů a studií týkajících se algebraizace úloh s geometrickým kontextem a obsahuje analýzu pěti vybraných učebnic pro osmý ročník základní školy, které používají žáci účastnící se výzkumu. Analýza učebnic je zaměřena konkrétně na kapitoly, které se věnují tématům Výrazy s proměnnou a Mocniny. Učebnice jsou analyzovány z hlediska přítomnosti výše uvedených úloh. Experimentální část je zaměřena na vlastní výzkum, který identifikuje obtíže a chyby žáků při řešení úloh, ve kterých žáci algebraicky modelují geometrické vztahy. Podkladem pro výzkum byly dva testové soubory úloh a následné individuální rozhovory s žáky. Jeden soubor úloh byl vytvořen pro žáky 6., 7. a 8. ročníků. Druhý soubor byl vytvořen pro žáky 9. ročníků. Testy byly zadány ve dvou základních školách a na jednom osmiletém gymnáziu. Každá úloha ze souboru je nejprve analyzována z hlediska předpokládaných obtíží a chyb žáků. V další části práce je...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 125 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.