Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Přehled výzkumných studií o lesních mateřských školách
Bendíková, Barbora ; Jančaříková, Kateřina (vedoucí práce) ; Kapuciánová, Magdaléna (oponent)
V bakalářské práci se autorka zabývá tématem lesních mateřských škol, jelikož je tato problematika velmi aktuální. Během posledních let začal vzrůstat jejich počet jak v České republice, tak i v zahraničí. Rodiče malých dětí často nad touto alternativou ke klasickému předškolnímu vzdělávání uvažují. Práce zkoumá, čemu se věnují autoři vybraných vědeckých článků z databáze Web of Science o lesních mateřských školách, ze kterých zemí jsou publikované výzkumy, jaké jsou odlišnosti na dané téma ve zkoumaných zemích a k jakým zjištěním autoři studií přišli. Bakalářská práce, v návaznosti na průzkum, dále přináší popis vlastních zkušeností autorky z pobytu na programu ERASMUS+ v Dánsku, ve městě Aarhus na VIA University College z programu "Nature and Social Education" a také vlastní praktické zkušenosti z české lesní mateřské školy. Práce je koncipována jako rešeršní na základě metodicky získaných odborných článků z databáze Web of Science. Rešerše je zpracována metodou PRISMA. Vybrané články se zabývají výběrem vhodného místa, respektive "herní krajiny" pro venkovní mateřskou školu, vlivem působnosti venkovní mateřské školy na své okolí v Norsku, aktivním zapojením dětí ve venkovních mateřských školách, přirozenou přístupností výchovy dětí k udržitelnosti přírody ve venkovních mateřských školách,...
Lesní mateřské školy
Kapuciánová, Magdaléna ; Jančaříková, Kateřina (vedoucí práce) ; Uhlířová, Jana (oponent)
Práce se zabývá tématem lesních mateřských škol a předškolního vzdělávání venku. Hledá kořeny vybrané problematiky v zahraničí i v ČR. Ukazuje, čím je pobyt venku dětem přínosný, hledá i rizika, se kterými je třeba počítat. Práce ukazuje východiska, která mohou vést k zakládání lesních mateřských škol, přináší výzkumy dokazující, že děti z lesních mateřských škol mají dobré výsledky, popisuje lesní mateřské školy a jejich provoz. Empirická část je vedena v duchu akčního výzkumu. V úvodu praktické části jsou popisovány nasbírané zkušenosti z cest po lesních mateřských školách a z rozhovorů s jejich pedagogy. Druhá část praktické části se zabývá názory odborné i laické veřejnosti. Autorka zjišťuje názory na dosažení úrovně jednotlivých kompetencí v běžné mateřské škole (dále jen MŠ) nebo v lesní mateřské škole. Další část výzkumu je zaměřena na očekávání a obavy při pobytu dětí v lesních mateřských školách. Na své názory ve vztahu k lesním mateřským školám jsou dotazováni odborníci v ohniskových skupinách. Důležitou částí práce je analýza právních předpisů souvisejících s lesními mateřskými školami.
Lesní mateřské školy
Kapuciánová, Magdaléna ; Jančaříková, Kateřina (vedoucí práce) ; Uhlířová, Jana (oponent)
Práce se zabývá tématem lesních mateřských škol a předškolního vzdělávání venku. Hledá kořeny vybrané problematiky v zahraničí i v ČR. Ukazuje, čím je pobyt venku dětem přínosný, hledá i rizika, se kterými je třeba počítat. Práce ukazuje východiska, která mohou vést k zakládání lesních mateřských škol, přináší výzkumy dokazující, že děti z lesních mateřských škol mají dobré výsledky, popisuje lesní mateřské školy a jejich provoz. Empirická část je vedena v duchu akčního výzkumu. V úvodu praktické části jsou popisovány nasbírané zkušenosti z cest po lesních mateřských školách a z rozhovorů s jejich pedagogy. Druhá část praktické části se zabývá názory odborné i laické veřejnosti. Autorka zjišťuje názory na dosažení úrovně jednotlivých kompetencí v běžné mateřské škole (dále jen MŠ) nebo v lesní mateřské škole. Další část výzkumu je zaměřena na očekávání a obavy při pobytu dětí v lesních mateřských školách. Na své názory ve vztahu k lesním mateřským školám jsou dotazováni odborníci v ohniskových skupinách. Důležitou částí práce je analýza právních předpisů souvisejících s lesními mateřskými školami.
Výzkum odcizování člověka přírodě
Zájmové sdružení Toulcův dvůr, provozovatel Ekologického centra hl. m. Prahy, Praha ; Zelenka, Josef ; Weigertová, Gabriela ; Vostradovská, Helena ; Krajhanzl, Jan ; Klofnarová, Hana ; Kapuciánová, Magdalena ; Jechová, Květa ; Felcmanová, Zdeňka ; Franěk, Marek ; Strejčková, Emilie
Výzkum vlivu působení přírodního a antropogenního prostředí na vnímání a chování především dětí. Navržení řešitelných opatření k optimalizaci dalšího vývoje.rozpracování metodiky výzkumu vlivu působení přírodního a antropogenního prostředí na duševní a fyzický vývoj dětí. Vytvoření souboru dat, který může sloužit pro komparaci v budoucnosti; návrh indikátorů charakterizujících mentální vývoj a chování dětí. Provedení odhadu budoucího vývoje a vyvození důsledků. Navržení pozitivních změn v oblasti výchovy, vzdělávání a výzkumu. Kapitola Východiska a strategie projektu charakterizuje přístup řešitelů k problematice. Kapitola Zkoumání vztahu dětí k přírodě zahrnuje charakteristiku vztahu dnešních dětí k přírodě, přehled literatury, vymezuje základní metodologické přístupy pro výzkum v této oblasti a obsahuje řadu souvisejících metodik připravených pro další realizaci. kapitola Podmínky pro utváření vztahu dítěte k přírodě se zaměřuje na popis a analýzu současnosti z perspektivy předpokladů pro vývoj biofilního zaměření jedince. Ukazuje, jaké mají děti reálné možnosti v kontaktu s přírodou, jakou roli hraje při formování jejich vztahu k přírodě české školství a jaká je struktura jejich prázdninového období.

Viz též: podobná jména autorů
3 Kapuciánová, Magdalena
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.